Przetargi.pl
Prowadzenie zajęć dydaktycznych dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i przedszkoli na potrzeby projektu systemowego Podkarpackie szkolenie informatyczno-metodyczne w ramach POKL.09.04.00-18-133/08

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35-036 Rzeszów, ul. Niedzielskiego 2
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 8534097 , fax. 17 8534682
  • Data zamieszczenia: 2012-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
    ul. Niedzielskiego 2 2
    35-036 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 17 8534097, fax. 17 8534682
    REGON: 69070548200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcen.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie zajęć dydaktycznych dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i przedszkoli na potrzeby projektu systemowego Podkarpackie szkolenie informatyczno-metodyczne w ramach POKL.09.04.00-18-133/08
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie zajęć dydaktycznych na szkoleniach dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i przedszkoli prowadzonych w ramach projektu systemowego Podkarpackie szkolenie informatyczno-metodyczne w ramach POKL.09.04.00-18-133/08, zrekrutowanych przez Zamawiającego, realizowanych we wskazanym przez Zamawiającego ośrodku szkoleniowym i w okresie od daty podpisania umowy do 30.06.2013 r. Szkolenia odbywać się będą zgodnie z Opracowaniami Programów Szkoleń (w skr. OPS) dostarczonych przez Zamawiającego. 2. Przedmiotem projektu jest przeszkolenie nauczycieli przedmiotów nieinformatycznych w zakresie umiejętnego stosowania technologii informacyjnej do realizacji procesu dydaktycznego oraz ich wsparcie merytoryczne i metodyczne w tym zakresie. Ponadto, przeszkolenie dyrektorów szkół i przedszkoli w zakresie: 1) specyfiki/uwarunkowań nauczania wspomaganego technologią informatyczną, 2) stosowania narzędzi społeczeństwa informacyjnego w swojej pracy, 3) form i metod wspomagania szkół ze względu na nauczanie w szkołach realizowane z wykorzystaniem technologii informatycznej. 3. Cele szczegółowe projektu 1) Podniesienie kwalifikacji zawodowych (wiedzy i umiejętności) nauczycieli i innych pracowników związanych z oświatą w województwie podkarpackim objętych projektem, w zakresie: a) właściwego rozumienia, diagnozowania, inicjowania, wspierania i nadzorowania przedsięwzięć oraz rozwiązywania problemów dotyczących stosowania technologii informatycznej w realizacji procesu dydaktycznego oraz obudowy tego procesu w szkołach; b) umiejętnego i efektywnego stosowania metod i narzędzi technologii informacyjnej w swojej pracy, 2) Podniesienie kwalifikacji zawodowych (wiedzy i umiejętności) nauczycieli poszczególnych przedmiotów w zakresie metodyki i dydaktyki nauczania prowadzonego z wykorzystaniem technologii informacyjnej w tym środków/narzędzi informatycznych, 3) Uruchomienie innowacyjnego systemu certyfikacji nauczycieli i szkół Podkarpacia, w którym certyfikat potwierdzał będzie pełne opanowanie wybranych kompetencji kluczowych, 4) Zmniejszenie dysproporcji poziomu edukacji między wsią a miastem. 4. Charakterystyka szkoleń realizowanych w projekcie - do realizacji celów szczegółowych (pkt 3), szkolenia obejmować będą następujące moduły: 1) Moduł interpersonalny 2dni (16h) w jednej grupie a) Skuteczna komunikacja b) Kreatywne rozwiązywanie problemów 2) Moduł dydaktyczny 2 dni (16h) w jednej grupie - Dydaktyka przedmiotowa 3) Moduł informatyczno-dydaktyczny 6 dni (48h) w jednej grupie a) Komputer w praktyce - Internet i jego narzędzia w dydaktyce b) Narzędzia informatyczne w nauczaniu przedmiotowym c) Organizacja czasowa szkoleń. 4) Moduł językowy 2 dni (16h) w jednej grupie a) Dydaktyka w pracowni językowej. Nauczyciele języków obcych odbędą szkolenia obejmujące moduły 1 - 4 w wymiarze 96 godzin lekcyjnych. Uczestnicy pozostałych szkoleń odbędą szkolenia obejmujące moduły 1 - 3 w wymiarze 80 godzin. Kurs w jednej grupie nauczycieli języków obcych obejmuje 5 zjazdów (3 zjazdy dwudniowe i 2 zjazdy trzydniowe) dla pozostałych grup kurs obejmuje 4 zjazdy (2 zjazdy dwudniowe i 2 zjazdy trzydniowe). W każdym dniu szkoleniowym realizowane będzie 8 godzin zajęć dydaktycznych podzielonych na 4 sesje (2 x 45 min) rozdzielonych przerwami, co można przedstawić następującym schematem: Sesja1 - krótka przerwa - Sesja 2 - długa przerwa - Sesja 3 - krótka przerwa -Sesja 4 Zajęcia dydaktyczne każdego szkolenia mogą być prowadzone w sposób stacjonarny oraz w formie nauczania na odległość (e-learning), przy czym wymiar zajęć niestacjonarnych nie może przekroczyć 16 godzin zajęć dydaktycznych. Ponadto, zajęcia e-learningowe muszą być realizowane na platformie Moodle działającej na serwerze zarządzanym przez PCEN w Rzeszowie i standardowo dokumentowane. 5. Charakterystyka programów szkoleń. Kursy prowadzone będą w oparciu o programy szkoleń stanowiące integralną część OPS: a) program w zakresie modułu 4.1) - dla wszystkich szkoleń; b) programy szkoleń dla nauczycieli języków obcych obejmujące moduły 4.2) - 4.4); c) programy pozostałych szkoleń obejmujące moduły 4.2) - 4.3). W skład każdego OPS wchodzi program szkolenia uzupełniony dodatkowymi materiałami pomocniczymi i dokumentacją tak, aby możliwe było przeprowadzanie szkoleń w sposób powtarzalny dla kolejnych grup szkoleniowych w określonym zakresie tematycznym, przez różne zespoły trenerów. 6. Szkolenia prowadzone będą w Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie oraz jego ośrodkach zlokalizowanych w miejscowościach: Tarnobrzeg, Przemyśl, Czudec, Krosno lub poza placówkami PCEN na terenie województwa podkarpackiego. 7. Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie ustalony z Wykonawcą/ami wyłonionym w procedurze przetargowej. Zamawiający zastrzega, że zajęcia mogą być realizowane w dowolne dni tygodnia - dla zajęć dziennych w godzinach od 8:00 do 18:00; dla zajęć popołudniowych w godzinach od 14:00 do 22:00. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do hospitacji i/lub oceny jakości prowadzonych zajęć przez Wykonawcę. Hospitacji będzie dokonywała osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje i wyznaczona przez osobę odpowiedzialną za nadzór pedagogiczny u Zamawiającego. 9. Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego do natychmiastowej zmiany osoby prowadzącej zajęcia na osobę z równoważnymi kwalifikacjami z powodu stwierdzonych przez Zamawiającego niespełnienia przez nią wymagań organizacyjnych lub jakościowych związanych z realizacją szkolenia. 10. Zajęcia każdego kursu w części poza modułem interpersonalnym powinny być rozdzielone na minimum dwóch prowadzących. 11. Wykonawca dla każdego prowadzonego modułu zajęć zobowiązany jest do przekazywania zamawiającemu wybranych prac uczestników każdego szkolenia, w liczbie nie mniejszej niż 3. Dla każdego kursu wszystkie dostarczane prace uczestników kursu powinny być dostarczone Zamawiającemu w formie plików nagranych na płytę CD, opisaną indeksem kursu. Na jednej płycie mogą być nagrane prace z wielu kursów (na płycie dane kursów powinny być rozdzielone na katalogi a ich indeksy powinny być zamieszczone w opisie płyty). W przypadku zajęć e-learning-owych, wykonawca zobowiązany jest monitorować aktywność uczestników na platformie i na tej podstawie określać frekwencję uczestników w przeliczeniu na godziny dydaktyczne zajęć, która powinna być w formie imiennego zestawienia przekazana zamawiającemu. 12. Wykonawca składając ofertę na części od I do X prowadzonego postępowania realizować będzie szkolenia bez modułu interpersonalnego. 13. Wykonawca składając ofertę na część XI prowadzonego postępowania realizować będzie szkolenia tylko z modułu interpersonalnego. 14. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia ofert wariantowych. 15. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych: 1) Część I. Prowadzenie szkolenia nauczycieli języka niemieckiego - przewidywana ilość grup 1 w wymiarze 80 godzin; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 2) Część II. Prowadzenie szkolenia nauczycieli matematyki - przewidywana ilość grup 1 w wymiarze 64 godzin; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 3) Część III. Prowadzenie szkolenia nauczycieli fizyki - przewidywana ilość grup 1 w wymiarze 64 godzin; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 4) Część IV. Prowadzenie szkolenia nauczycieli przyrody - przewidywana ilość grup 1 w wymiarze 64; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 5) Część V. Prowadzenie szkolenia nauczycieli historii - przewidywana ilość grup 1 w wymiarze 64 godzin; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 6) Część VI. Prowadzenie szkoleń nauczycieli przedmiotów zawodowych hotelarskich lub medycznych lub przedsiębiorczości - przewidywana ilość grup 3 w wymiarze 64 godzin dla każdej grupy; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 7) Część VII. Prowadzenie szkolenia nauczycieli przedmiotów technicznych zawodowych (elektronicznych, elektrycznych, mechanicznych itp.) - przewidywana ilość grup 1 w wymiarze 72 godzin; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 8) Część VIII. Prowadzenie szkoleń nauczycieli muzyki lub plastyki - przewidywana ilość grup 2 w wymiarze 64 godzin dla każdej grupy; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 9) Część IX. Prowadzenie szkolenia nauczycieli religii - przewidywana ilość grup 1 w wymiarze 64 godzin; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 10) Część X. Prowadzenie szkolenia dyrektorów szkół i przedszkoli - przewidywana ilość grup 3 w wymiarze 64 godzin dla każdej grupy; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 11) Część XI. Prowadzenie szkolenia z modułu interpersonalnego - przewidywana ilość grup 15 w wymiarze 16 godzin dla każdej grupy; liczba osób uczestniczących w jednej grupie maksymalnie 18 osób; 16. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty równoważnej. 17. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 18. Zamawiający nie przewiduje zawierania umowy ramowej. 19. Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów. 20. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 21. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet toczącego się postępowania. 22. Szczegółowe zasady realizacji umowy oraz jej zakończenia zawarte są we wzorze umowy - Załącznik Nr 7. 23. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z przesłankami art. 67 ust. 1 pkt. 6 (Dział II Rozdział 3 Oddział 5 - ustawy Prawo zamówień publicznych).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie jest wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pcen.pl/zamowienia-publiczne/postepowania-powyzej-14-tys.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach