Przetargi.pl
Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ogłasza przetarg

  • Adres: 19-500 Gołdap, ul. Wolności 11
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 615 16 80 , fax. 87 610 74 30
  • Data zamieszczenia: 2014-04-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
    ul. Wolności 11 11
    19-500 Gołdap, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 615 16 80, fax. 87 610 74 30
    REGON: 00069581200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia (warsztatów, wykładów, konsultacji indywidualnych i grupowych) wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Projekt dotyczy wspomagania 18 placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Powiatu Gołdapskiego, w tym: 9 szkół podstawowych, 3 gimnazjów, 1 technikum, 1 liceum ogólnokształcącego, 1 Zasadniczej Szkoły Zawodowej i 3 przedszkoli. Ponadto wsparciem zostanie objętych minimum 283 nauczycieli/-ek pracujących w szkołach, w których realizowany jest projekt oraz 16 dyrektorów szkół-przedszkoli. Szkolenia odbywać się będą do 10 czerwca 2014 r. Planowana liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli w roku szkolnym 2013/2014 wynosi: -w formie warsztatów grupowych: po kilka spotkań (łącznie 15 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 285 godzin dydaktycznych w ramach rocznych planów wspomagania, -w formie wykładów: po 1 spotkaniu 4-godzinnym w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 72 godziny dydaktyczne w ramach rocznych planów wspomagania, -w formie konsultacji indywidualnych i grupowych: po kilka spotkań (łącznie 12 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 228 godzin zegarowych w ramach rocznych planów wspomagania. Łącznie planuje się przeprowadzić 357 godziny dydaktyczne i 228 godzin zegarowych doskonalenia nauczycieli. Liczba uczestników/uczestniczek w każdej grupie, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli, wyniesie w szkołach ok. 25 osób, w przedszkolach 5-15 osób. 2. Zamawiający przez poniższe pojęcia rozumie: a) Warsztat - aktywna metoda szkoleniowa angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników. b) Wykład - szkolenie mające na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem. c) Konsultacje indywidualne - indywidualne spotkania nauczycieli z ekspertem zewnętrznym dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą przedyskutować z ekspertem zewnętrznym swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego Rocznego Planu Wspomagania (RPW). d) Konsultacje grupowe - spotkania grupowe nauczycieli z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW. 3. Rozliczenia będą odbywały się w złotych polskich. 4. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 8. Zamawiający nie stawia wymagań na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 9. WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV) 80000000-4 - usługi edukacyjne i szkoleniowe. 10. Wykonawca będący osobą fizyczną powinien zabezpieczyć realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w maksimum 2 częściach. Wykonawca - firma - powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w wybranych przez siebie częściach lub w całości zamówienia przy czym jedna osoba może realizować maksimum 2 części. 11. Zamówienie dzieli się na 7 części (według ofert doskonalenia): Część 1. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Gołdapi Wykłady (4 H): Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560). Warsztaty (2 x 15 H): 1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (2 x 5 H) a) wypracowanie planu działań niezbędnego do stworzenia projektu ewaluacyjnego 2) Konstruowanie metod, narzędzi i procedur przydatnych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego (2 x 4 H) 3) Opracowanie raportu (2 x 3 H) a) wypracowanie przykładowego raportu 4) Efektywne wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do planowania działań szkoły (2 x 3 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (2 x 12 H) 2 x 3 spotkania x 4 H Część 2. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Szkoła Podstawowa w Galwieciach Wykłady (4 H ): Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560). Warsztaty (15 H): 1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (4 H) 2) Odpowiedni dobór metod i konstruowania narzędzi badawczych (4 H) 3) Opracowywanie raportu (3 H) 4) Planowanie działań na podstawie wniosków z ewaluacji (4 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 3. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły. Gimnazjum Nr 1 w Gołdapi Wykłady (4 H ): Koncepcja i istota EWD Warsztaty (15H): 1) Obsługa i możliwości kalkulatora EWD (3 H) 2) Prawidłowa analiza wyników EWD oraz poprawne formułowanie wniosków (6 H) 3) Praktyczne wykorzystanie wniosków z analizy EWD w planowaniu pracy szkoły (6 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 4. Projekt edukacyjny w szkole. Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach Wykłady (4 H ): Jak wspierać ucznia na wszystkich etapach projektu edukacyjnego? Warsztaty (11 H): 1) Funkcjonowanie współpracy w zespołach (4 H) 2) Efektywna komunikacja między nauczycielami (3 H) 3) Praktyczne wykorzystanie metod i technik pracy z uczniem w grupach zróżnicowanych wiekowo wykorzystywanych do realizacji projektów edukacyjnych (4 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (8 H) 2 spotkania x 4 H Część 5. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się. Szkoła Podstawowa w Pogorzeli Wykłady (4 H ): Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo Warsztaty (15 H): 1) Efektywne metody aktywizujące i motywujące uczniów do pracy na lekcjach (4 H) 2) Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo (9 H) 3) Warsztat dla rodziców. Jak umiejętnie pracować z dzieckiem w domu? (2 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 6. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Gimnazjum w Grabowie Wykłady (4 H ): Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych Warsztaty (15H): 1) Metody pracy sprzyjające kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H) 2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H) 3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H) 4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H) 3 spotkania x 4 H Część 7. Projekt edukacyjny w szkole. Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach Warsztaty (4 H) Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej przy realizacji projektu edukacyjnego (4 H) Konsultacje indywidualne i grupowe (4 H) 1 spotkanie x 4 H Szczegółowe zadania Eksperta Zewnętrznego: Obowiązki Wykonawcy: 1. Odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli. 2. Zamawiający zastrzega, że przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach i godzinach określonych przez zamawiającego i przekazanych wykonawcy na min. 5 dni przed planowaną datą realizacji warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w poszczególnych placówkach. Orientacyjnie warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli prowadzone będą w dniach od poniedziałku do niedzieli włącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (SORE) danej szkoły. 3. Harmonogram warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli musi być uzgodniony (podpisany) ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji właściwym dla każdej placówki. 4. Zaleca się aby warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli nie kolidowały z zajęciami szkolnymi oraz innymi wydarzeniami jak uroczystości szkolne, wycieczki szkolne organizowane w danej jednostce. 5. Sale, pracownie przewidziane na realizację warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w szkole udostępnia się Wykonawcy nieodpłatnie. 6. Wymaga się od Wykonawcy opracowania i przesyłania Szkolnym Organizatorom Rozwoju Edukacji (SORE) wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzanych form doskonalenia nauczycieli (na tydzień przed terminem szkolenia szczegółowy program, a co najmniej 5 dni przed szkoleniem wersji elektronicznej materiałów dla uczestników do druku) w celu archiwizacji i udostępnienia uczestnikom oraz dyrektorom szkół/przedszkoli. 7. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej pre-testu i post-testu, co najmniej 5 dni przed pierwszym i ostatnim warsztatem/konsultacjami grupowymi - do druku. 8. Przeprowadzenie pre-testu i post-testu oraz przekazanie sprawdzonych testów SORE, do 3 dni po przeprowadzeniu testu. 9. Analiza ilościowa i jakościowa pre-testu i post-testu, wersja elektroniczna i papierowa z własnoręcznym podpisem złożona w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu testu. 10. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń, co najmniej 5 dni przed szkoleniem - do druku. 11. Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń z częstotliwością po każdym szkoleniu oraz złożenie jej z własnoręcznym podpisem w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu ankiety ewaluacyjnej. 12. Zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których Wykonawca będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia. 13. Prowadzenie dokumentacji zajęć w sposób zgodny z wymogami Zamawiającego. 14. Przygotowywanie i prowadzenie, w uzgodnieniu z koordynatorem merytorycznym, dokumentacji realizowanych zadań, w szczególności w zakresie dokumentacji stanowiącej źródło weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników realizacji celów projektu. 15. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych. 16. Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe dla uczestników zajęć, dlatego też Wykonawca jest zobowiązany w trakcie ich prowadzenia dokonać przerwy trwającej minimum 15 minut. 17. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo do rezygnacji z usług szkoleniowych eksperta, który nie spełnia oczekiwań Zamawiającego lub uczestników szkoleń. Wykonawca nie będący osobą fizyczną zobowiązany jest do wymiany eksperta po akceptacji przez Zamawiającego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie osób, które pełnić będą funkcję ekspertów
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatgoldap.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach