Przetargi.pl
Prowadzenie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn. Pałac Książęcy w Żaganiu - Centrum Tożsamosci i Przyszłości Europejskiej w branży konstrukcyjno-budowlanej

Gmina Żagań o Statusie Miejskim ogłasza przetarg

  • Adres: 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4771040 , fax. 068 4771017
  • Data zamieszczenia: 2009-08-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żagań o Statusie Miejskim
    Plac Słowiański 17 17
    68-100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 068 4771040, fax. 068 4771017
    REGON: 00052679400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn. Pałac Książęcy w Żaganiu - Centrum Tożsamosci i Przyszłości Europejskiej w branży konstrukcyjno-budowlanej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    PROWADZENIE NADZORU INWESTORSKIEGO PRZY REALIZACJI ZADANIA PN PAŁAC KSIAŻĘCY W ŻAGANIU - CENTRUM TOŻSAMOSCI I PRZYSZŁOSCI EUROPEJSKIEJ- ETAP I w branży konstrukcyjno- budowlanej Realizacja ETAPU I w czynnym obiekcie zabytkowym. Zakres prac budowlanych na przedmiotowym zadaniu w szczególności obejmuje: ETAP I robót budowlanych w czynnym obiekcie zabytkowym obejmującym skrzydło wschodnie. Pałac Książęcy w Żaganiu - Centrum Tożsamości i Przyszłości Europejskiej. Parametry całego budynku: - powierzchnia zabudowy PZ = 4137,40 m2 - kubatura Pałacu - bez dachu V1= 69 272,60 m3 - kubatura dachu V2 = 22 724,50 m3 - razem kubatura Pałacu Vc = 91 997,10 m3 - gabaryty budynku długość i szerokość LxS = 78,0m x 82,0 m - wysokość budynku od strony fosy: do gzymsu / w kalenicy/ H1 = 21,10m / 31,40 m - wysokość budynku od strony dziedzińca do gzymsu / w kalenicy - H2 = 13,80m / 24,06 m Zestawienie powierzchni skrzydło wschodnie: Pu = 4099.76 m2 - powierzchnia piwnica Pu = 1414.29 m2 - powierzchnia parteru Pu = 1332.87 m2 - powierzchnia piwnica Pu = 1352.6 m2 Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje w szczególności: 1. Prace konserwatorskie, rozbiórkowe, budowlane i instalacyjne dotyczące przebudowy Pałacu Książęcego w Żaganiu skrzydła wschodniego w zakresie piwnic, przyziemia oraz piętra. 2. Prace remontowe dachu całego obiektu Pałacu Książęcego. 3. Wymianę stolarki okiennej Ad.1 Prace konserwatorskie, rozbiórkowe, budowlane i instalacyjne dotyczące przebudowy Pałacu Książęcego w Żaganiu skrzydła wschodniego w zakresie piwnic, przyziemia oraz piętra. Zakres prac budowlanych i rozbiórkowych: roboty rozbiórkowe - skrzydło wschodnie: -przekucia w murach, rozbiórka murowanych elementów wentylacji mechanicznej oraz ścianek działowych przeznaczonych do likwidacji, -wykucie muru poniżej parapetu pod okna istn. w miejscu projektowanego wyjścia ewakuacyjnego. Od zewnątrz mur należy usuwać metodą nacinania, aby nie zniszczyć detalu na elewacji, -demontaż stalowych pomostów, stalowych schodów i urządzeń w pomieszczeniu byłej kotłowni i wentylatorni oraz demontaż stalowych elementów zaplecza sceny na I piętrze ( konstrukcja wieszarowa dla potrzeb dekoracji, rampy oświetlenia oraz pomosty techniczne, schody stalowe), -demontaż istniejącego dźwigu towarowego, przeznaczonego do przebudowy, -rozbiórka dwóch stropów podscenia oraz wyższego stropu na poziomie +7,60 w korytarzu od strony dziedzińca, -rozbiórka żelbetowej klatki schodowej prowadzącej do pom. podscenia w narożniku południowo- wschodnim, -skucie zawilgoconego tynku na murach korytarza od strony dziedzińca ( na całej wysokości ściany ) oraz w partii cokołowej na elewacji od strony dziedzińca, -usunięcie posadzki z cegły ( wykonanej w trakcie remontu w latach 70-89 tych) i wyrównanie poziomu posadzki na zapleczu restauracji, -usunięcie posadzki z lastrika oraz z płytek gresowych w korytarzu przy demontowanej klatce schodowej, -demontaż podłogi z paneli w pom. biurowych, -rozbiórka ścian w pom. biurowych na parterze oraz ścianki wydzielającej kasę, -w istniejących węzłach sanitarnych - rozbiórka ścianek działowych i sufitu podwieszonego, skucie glazury, demontaż posadzki z płytek, -przekucia w miejscach projektowanych otworów drzwiowych i osadzenie nadproży, -demontaż okien i drzwi do wymiany, -demontaż drzwi przewidzianych do renowacji i ponownego zamontowania, -demontaż instalacji sanitarnych i elektrycznych- wg projektów branżowych. roboty budowlane - skrzydło wschodnie: - wykonanie ścianek działowych wynikających z wprowadzenia nowej funkcji, - likwidacja otworów w płycie żelbetowej (stropowej) nad pomieszczeniami znajdującymi się poza obrysem Pałacu (pod dziedzińcem), - wykonanie stropu w pomieszczeniu dawnej kotłowni oraz schodów o konstrukcji stalowej, - wykonanie stropów nad pomieszczeniami nr 1.5W, 1.19W i 1.20W (zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną), - wykonanie w pomieszczeniu nr 07, 08, 09 i 010 (zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną) sufitu podwieszonego z ułożoną izolacją termiczną z lekkiej wełny mineralnej ( 20 cm ) na folii paraizolacyjnej, - osadzenie nadproży z belek stalowych dwuteowych, - oczyszczenie, naprawa i wyrównanie nierównych istniejących tynków w piwnicach. Należy skuć tynki odparzone i o złej przyczepności, ubytki uzupełnić zaprawą wapienno -cementowej o klasie jak tynk istniejący, całość wyrównać rzadką zaprawą - pod malowanie i wykonanie okładzin, - po skuciu zawilgoconego tynku w na murach korytarza od strony dziedzińca (na całej wysokości ściany): oczyszczenie osuszenie muru i wykonanie tynków renowacyjnych wg systemu Remmers, lub równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. - wykonanie sufitu podwieszonego w sali wystawienniczej (dotychczasowa scena - po demontażu pomostów i ramp oświetleniowych) pomieszczeniu nr 2.14W (zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną), - wykonanie sufitów podwieszonych z płyt GKF na ruszcie podwójnym w pomieszczeniach nr 1.19W, 1.20W, 1.26W. 1.27W, 1.28W, 1.29W oraz 2.13W i 2.14W (zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną), - wymiana okien na drewniane wykonane na wzór istniejącego (skrzynkowe w miejsce istniejącego skrzynkowych i jednoramowe w miejsce pojedynczych. Okna pojedyncze występują na I piętrze od strony dziedzińca oraz w piwnicach), - naprawa sztukaterii, naprawa i malowanie boazerii oraz renowacja istniejących drzwi, bram, boazerii i okiennic - wg zatwierdzonego programu prac konserwatorskich uzyskanych po przeprowadzeniu badań konserwatorskich, - montaż drzwi projektowanych nowych, - wykonanie nowych posadzek i naprawa istniejących, - wentylacja grawitacyjna z wykorzystaniem istniejących przewodów kominowych, - wykonanie nowych instalacji sanitarnych, elektrycznych, wentylacji mechanicznej - wg projektów branżowych, - roboty wykończeniowe- malowanie, okładziny. Zakres badań i prac konserwatorskich Ze względu na wysoką wartość kulturową Pałacu Książęcego w Żaganiu, wszelkie prace budowlane związane z remontem i przebudową pomieszczeń, wymianą instalacji, remontem elewacji, a w szczególności z pracami w pomieszczeniach z zachowanym historycznym wystrojem wnętrz, muszą być poprzedzone badaniami konserwatorskimi i opracowaniem, przez osobę o wymaganych uprawnieniach, programu prac konserwatorskich, który należy uzgodnić z Lubuskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Wszelkie prace winny być wykonywane pod nadzorem konserwatorskim. Zakres badań konserwatorskich: badanie elementów architektonicznych w celu sprawdzenia pierwotnych warstw kolorystycznych (dotyczy to drzwi, boazerii, wewnętrznych okiennic, kominków oraz pozostałych elementów, które występują w Pałacu), badanie elementów sztukaterii na sufitach, fasetach, ścianach oraz rozet występujących na ościeżach otworów drzwiowych na I piętrze, w celu ustalenia krotności warstw wtórnych oraz ustalenia pierwotnej kolorystyki, badanie wewnętrznych elementów klatki schodowej, ościeża oraz portale przy drzwiach wewnętrznych na kondygnacji przyziemia oraz parteru), badanie elementów ślusarskich (balustrady). Zakres prac konserwatorskich: - usunięcie wtórnych warstw warstwy farby z elementów architektonicznych i ich renowacja, - usunięcie wtórnych warstw farby z detali sztukatorskich i ich renowacja (sztukaterie na sufitach były kilkakrotnie malowane i zatarty został pierwotny, ostry rysunek detalu), - odtworzenie detalu (w formie rozetek) na ościeżach otworów drzwiowych na I piętrze, - renowacja elementów stalowych krat i balustrad, - renowacja istniejących elementów wewnętrznych z piaskowca -elementy klatki schodowej, ościeża oraz portale przy drzwiach wewnętrznych na kondygnacji przyziemia oraz parteru, Ad.2 Prace remontowe dachu całego obiektu Pałacu Książęcego obejmujące w szczególności: 1. Prace rozbiórkowe istniejącego pokrycia dachowego wraz z ołaceniem - pow. ok. 5970 m2 2. Ołacenie powierzchni dachu łatami 38x50 mm - pow. ok. 5970 m2 3. Ułożenie foli wstępnego krycia paroprzepuszczalna - pow. ok. 5970 m2 4. Krycie dachu dachówką ceramiczną karpiówką w łuskę pow. ok. 5970 m2 5. wymiana rynien, ruru spustowych i obróbek blacharskich na nowe miedziane 6. wymiana uszkodzonych elementów więźby 7. impregnacja więźby dachowej preparatami ogniochronnymi i owadobójczymi 8. przemurowanie kominów z odtworzeniem detalu geometrycznego 9. czyszczenie kamieniarki lukarn 10. wykonanie wyłazów dachowych 11. malowanie kominów oraz bocznych ścian lukarn. Ad. 3 Wymianę stolarki okiennej Ilość okien podlegająca wymianie: Piwnica - 16 szt. Parter - 27 szt. Piętro - 27szt. Poddasze - 10 szt. Stolarka okienna : okna do wymiany, wykonane o podziale jak istniejące: - pojedyncze okna piwnic : do wymiany na drewniane jednoramowe , współczynnik U - 1,1 W/m2K, podział i szerokość ramiaków na wzór okien istniejących. W górnej ramie okien należy osadzić nawiewniki wrębowe, - okna skrzynkowe parteru i I piętra oraz skrzynkowe drzwi balkonowe - do wymiany na nowe skrzynkowe z drewna pod malowanie, podział i szerokość ramiaków na wzór okien istniejących, - okna pojedyncze łukowe na I piętrze od strony dziedzińca - wymiana na okna jednoramowe z szybą zespoloną, wsp. U - 1,1 W/m2K, podział i szerokość ramiaków na wzór okien istniejących, - okna pojedyncze stalowe poddasza - do wymiany na drewniane jednoramowe z szybą zespoloną wsp. U = 1,1 W/m2K. Parapety istniejące: drewniane do wymiany na nowe, z płyt granitowych i marmurowych - pozostają bez zmian, z płyty lastriko - do wyłożenia kamieniem ( marmur ) grub. 2,0 cm z kapinosem przykrywającym płytę lastrika. 2.1.Zakres prac przewidzianych do wykonania w ramach prowadzonego nadzoru w szczególności obejmuje: Zakres prac w szczególności obejmuje: prowadzenie nadzoru inwestorskiego przez osobę o odpowiednim przygotowaniu zawodowym w specjalności: - konstrukcyjno - budowlanej w zakresie określonym w art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane / tj. Dz. U. 2006r, Nr 156, poz. 1118/ Planowana wartość szacunkowa inwestycji / robót budowlanych/ objętej nadzorem inwestorskim wyniesie ogółem około - 6.263.361,00 złotych netto. 2.2. Zakres czynności inspektora nadzoru będzie w szczególności obejmował: - zapoznanie się z dokumentacją projektową, warunkami terenowymi i dokumentacją formalno-prawną budowy, - reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, pozwoleniem na budowę, ofertą wykonawcy, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, przepisami i zasadami wiedzy technicznej, - sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych a w szczególności zapobieganie stosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie - sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazanie ich do użytkowania, - potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcie wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy, - weryfikację dokumentacji powykonawczej, - w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych, ewentualnie zaniechania wykonania pewnych robót, Wykonawca powinien niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego oraz przygotować i przedstawić do zatwierdzenia przez Zamawiającego protokół konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych bądź robót zaniechanych, - udział w przeglądach wynikających z zakresu rękojmi i gwarancji na wezwanie Zamawiającego , - udział w naradach koordynacyjnych budowy. - Osoba pełniąca nadzór w branży konstrukcyjno-budowlanej będzie jednocześnie pełnić funkcję koordynatora czynności inspektorów nadzoru z pozostałych branż / sanitarna, elektryczna/ 2.3 Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega, że zamówienie nie może być powierzone do wykonania w całości lub w części podwykonawcom. 2.4 Zaleca się aby wykonawca zapoznał się z zakresem planowanych przez Zamawiającego robót budowlanych , a także zdobył na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje , które mogą być konieczne do przygotowania oferta oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. 2.5. Walutą niniejszego przetargu jest : PLN 2.6. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany : - przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 Priorytet V Rozwój i modernizacja infrastruktury turystycznej i kulturowej, Działanie 5.1 Rozwój i modernizacja regionalnej infrastruktury turystycznej i kulturowej - z dochodów własnych Gminy UWAGA! W związku z tym, że przedmiot zamówienia ma być dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013 , Zamawiający zastrzega, że w przypadku nie pozyskania dofinansowania, postępowanie przetargowe będzie unieważnione a Wykonawcom nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tego tytułu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 53 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiajacy nie żąda wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: III.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień Publicznych / t.j. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 ze zmianami Dz. U. z 2008 r, Nr 171, poz. 1058/. Każdy Wykonawca zostanie uznany za spełniającego warunki, jeżeli: a) posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. b)posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia/ osoby posiadające stosowne uprawnienia wymagane zgodnie z prawem budowlanym , do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - wykonywanie nadzoru inwestorskiego. Wymagane uprawnienia w specjalności: - konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń i wykaże się przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego wraz z dowodem opłacenia składki. Zamawiający wymaga aby inspektor o specjalności konstrukcyjno - budowlanej posiadał również kwalifikacje, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. Nr 150, poz. 1579) - potwierdzone przez Konserwatora Zabytków. c)znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d) nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. III.2 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. III.2.1 W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. III.2.2 Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się Wykonawców ubiegajacych sie wspólnie o udzielenie zamowienia zostanie wybrana, Zamawiajacy ząda przed zawarciem umowy w sprawie zamowienia publicznego , umowy regulujacej wspólpracę tych wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć następujące oświadczenia oraz dokumenty. 7.1 Oświadczenie Wykonawcy, że: - posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. - posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia / osoby posiadające uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie- wykonywanie nadzoru inwestorskiego - w specjalności o której mowa w pkt. 6.1 lit. b, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa/ - znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, - nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się / konsorcjum/ oświadczenie składa każdy z Wykonawców oddzielnie. 7.2 W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności Wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się każdy Wykonawca składa oddzielnie. b) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia , jeżeli takie osoby zostały wskazane w wykazie. W przypadku wspólnego ubiegania się wystarczające jest złożenie w/w dokumentu przez jednego z wykonawców. c) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w określonym zakresie - wykonywanie nadzoru inwestorskiego w specjalności: - konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń; -przynależnością do właściwej Izby samorządu zawodowego wraz z dowodem opłacenia składki. Zamawiający wymaga aby inspektor o specjalności konstrukcyjno - budowlanej posiadał również kwalifikacje, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. Nr 150, poz. 1579) - potwierdzone przez Konserwatora Zabytków. d) Wykaz nadzorowanych robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia wykonanych w ostatnich 3 latach przed dniem wszczęcia postępowania , a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie/ w tym co najmniej 2 nadzory nad robotami remontowo-budowlanymi wykonanymi na budynku wpisanym do rejestru zabytków oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie / referencje/. 7.3 W celu potwierdzenia warunku znajdowania się wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty: - Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. W przypadku wspólnego ubiegania się każdy z wykonawców składa oddzielnie. 7.4 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej , zamiast dokumentów , o których mowa w pkt 7.2 lit. a składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju , w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzając odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.5 Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym , administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju , w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 7.6 Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, zgodnie z zasadą reprezentacji wykonawcy wskazaną w dokumencie rejestrowym Wykonawcy albo poprzez osobę umocowaną w sposób właściwy do dokonania czynności poświadczenia dokumentów za zgodność z oryginałem. 7.7 Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy nie złożyli stosownych pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu , w którym upłynął termin składania ofert. 7.8 Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania / spełnienie wymagań określonych przez Zamawiającego. 7.9 Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana przez Zamawiającego na zasadzie spełnia/ nie spełnia. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zagan.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach