Przetargi.pl
„Prowadzenia Rodzinnego Domu Pomocy w Kielcach, ul. Jagiellońska 76 A"

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach ogłasza przetarg

  • Adres: 25-544 Kielce, Studzienna 2
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-05-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach
    Studzienna 2
    25-544 Kielce, woj. świętokrzyskie
    REGON: 003677051
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Prowadzenia Rodzinnego Domu Pomocy w Kielcach, ul. Jagiellońska 76 A"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wybór Wykonawcy do prowadzenia Rodzinnego Domu Pomocy w Kielcach, ul. Jagiellońska 76 A. 2. Rodzinny Dom Pomocy może być prowadzony jedynie przez osobę fizyczną, gdyż taki wymóg wynika z Programu rozwoju domów pomocy – edycja 2024. W programie tym wskazano - na podstawie art. 52 ust. 2a lub 2b ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, tj. planuje zawarcie umowy z osobą fizyczną lub organizacją pożytku publicznego (Zamawiający we wniosku wskazał że będzie to osoba fizyczna) na prowadzenie rodzinnego domu pomocy, jednocześnie udostępniając na ten cel budynek.3. Zadaniem Rodzinnego Domu Pomocy jest świadczenie całodobowych usług bytowych i opiekuńczych dla maksymalnie 8 osób dorosłych (starszych i niepełnosprawnych), w budynku jednorodzinnym zlokalizowanym w Kielcach ul. Jagiellońska 76 A.Budynek i pomieszczenia przeznaczone na funkcjonowanie Rodzinnego Domu Pomocy spełniają wszystkie wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rodzinnych domów pomocy.Budynek jest po kapitalnym remoncie, wszystkie pomieszczenia zostały umeblowane i wyposażone w sprzęt i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Domu. 4. Wykonawca pokrywa bieżące koszty związane z utrzymaniem lokalu (media, remonty, naprawy). Kapitalny remont w lokalu w którym prowadzony będzie Rodzinny Dom Pomocy został zakończony 31.12.2023r. Prace remontowe objęte są 5-letnią rękojmią. 5. Wykonawca jest zobowiązany do osobistego sprawowania opieki nad mieszkańcami bądź przy pomocy osób zatrudnionych lub świadczących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych bądź wolontariatu, które dają rękojmię należytego świadczenia usług na rzecz mieszkańców.6. Zakup leków i środków pomocniczych; Wykonawca pomaga w realizacji recept i zaopatrzeniu w środki pomocnicze, ale nie partycypuje w ich kosztach. 7. Miesięczny budżet na realizację zadania wynosi 4500,00 zł miesięcznie na jedną osobę, w RDP może przebywać max. 8 osób. Odpłatność będzie pokrywana w całkowitej lub częściowej odpłatności ponoszonej przez osobę skierowaną do RDP na podstawie decyzji wydanej przez Zamawiającego, stosując do wydanej decyzji ustawę o pomocy społecznej i rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 31 maja 2012 r. w sprawie rodzinnych domów pomocy.8. Zakres usług bytowych obejmuje:1) miejsce pobytu w lokalu przy ul. Jagiellońskiej 76 A, który jest w pełni przystosowany i wyposażony na potrzeby Rodzinnego Domu Pomocy i stanowi własność Gminy Kielce.2) całodzienne wyżywienie obejmujące: co najmniej 3 posiłki dziennie, w tym posiłki dietetyczne – zgodnie ze wskazaniem lekarza, przerwę między posiłkami nie krótszą niż 4 godziny, dostępność do drobnych posiłków i napojów między głównymi posiłkami, możliwość spożywania posiłków w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby karmienie, możliwość samodzielnego korzystania z kuchni.3) utrzymanie czystości, które obejmuje: zapewnienie mieszkańcom środków higieny osobistej, środków czystości, przyborów toaletowych i innych przedmiotów niezbędnych do higieny osobistej, sprzątanie pomieszczeń w miarę potrzeby, nie rzadziej niż 1 x dziennie.9. Zakres usług opiekuńczych obejmuje:1) udzielenie całodobowej pomocy w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych,2) pielęgnację, w tym pielęgnację w czasie choroby,3) kontakty z otoczeniem,4) inne czynności wynikające z potrzeb mieszkańców.10. Szczegółowy zakres usług opiekuńczych musi być dostosowany do indywidulanych potrzeb osoby korzystającej z Rodzinnego Domu Pomocy, uwzględnia poziom samodzielność tej osoby i obejmuje:1) w miarę potrzeby pomoc w myciu, kąpaniu, ubieraniu,2) pomoc w przyjmowaniu leków,3) opiekę higieniczną,4) pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych, oraz w zakupie niezbędnych leków zaleconych przez lekarza,5) organizowanie czasu wolnego,6) czynny udział w codziennym życiu rodzinnego domu pomocy,7) pomoc w załatwianiu spraw osobistych,8) organizowanie świąt i uroczystości, umożliwienie odbywania praktyk religijnych, pomoc z zakupie odzieży i obuwia oraz niezbędnych artykułów osobistego użytku, umożliwienie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w oparciu o obowiązujące przepisy.11. O zamówienie może ubiegać się kandydat, który: 1) zobowiązuje się prowadzić Rodzinny Dom Pomocy, w którym będzie świadczyć usługi bytowe i opiekuńcze. Zadanie będzie realizowane w budynku mieszkalnym jednorodzinnym usytuowanym w Kielcach przy ul. Jagiellońskiej 76A stanowiącym własność Gminy Kielce, do którego Wykonawca będzie posiadał umowę użyczenia zawartą z Gminą Kielce na czas prowadzenia Rodzinnego Domu Pomocy. W budynku tym Wykonawca może prowadzić wyłącznie Rodzinny Dom Pomocy.2) posiada dyspozycyjność umożliwiającą zaangażowanie czasu na realizację zadania3) prowadzi działalność gospodarczą, nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne12. Usługi bytowe i opiekuńcze są realizowane bezpośrednio przez osobę prowadzącą Rodziny Dom Pomocy. Osoba prowadząca Rodzinny Dom Pomocy przy świadczeniu usług bytowych i opiekuńczych może korzystać z pomocy innych osób.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85144100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną