Przetargi.pl
Projekt skomunikowania II linii zabudowy względem ul. Szkolnej w Psarach z DP nr 4784S w ramach zadania Skomunikowanie II linii zabudowy względem ul. Szkolnej w Psarach z DP nr 4784S

URZĄD GMINY W PSARACH ogłasza przetarg

  • Adres: 42-512 Psary, ul. Malinowicka 4
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-08-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: URZĄD GMINY W PSARACH
    ul. Malinowicka 4
    42-512 Psary, woj. śląskie
    REGON: 000537243
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.psary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Projekt skomunikowania II linii zabudowy względem ul. Szkolnej w Psarach z DP nr 4784S w ramach zadania Skomunikowanie II linii zabudowy względem ul. Szkolnej w Psarach z DP nr 4784S
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz prowadzeniem nadzoru autorskiego w ramach zadania pn.: Projekt skomunikowania II linii zabudowy względem ul. Szkolnej w Psarach z DP nr 4784S w ramach zadania Skomunikowanie II linii zabudowy względem ul. Szkolnej w Psarach z DP nr 4784S. na podstawie projektu koncepcji skomunikowania drugiej linii zabudowy względem ulicy szkolnej w Psarach z drogą powiatową nr 4784S. 2. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania wszelkich niezbędnych do realizacji inwestycji decyzji, opinii, uzgodnień itp. wraz z uzyskaniem decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (SPEC Ustawy drogowej) Dz.U.2003 nr 80 poz. 721 z późn. zm.). 3. Na etapie oferty przyjęto podziały 42 działek. W przypadku podziału większej liczby działek lub też mniejszej liczby działek kwota umowna zostanie zwiększona lub pomniejszona o wartość wynikającą z iloczynu różnicy liczby działek przyjętych w ofercie a faktycznym wykonaniem i ceny jednostkowej za projekt podziału jednej nieruchomości podanej w formularzu oferty. 4. Charakterystyka zadania:Stan istniejącyW stanie istniejącym w śladzie projektowanej drogi są tereny zielone. Projektowana droga zlokalizowana jest wzdłuż linii lokalnej doliny utworzonej przez łagodne wyniesienia terenu a więc wzdłuż naturalnej doliny spływu wód opadowych, wyznaczonej przez spadki terenów sąsiednich.Stan projektowyZakres inwestycji obejmuje budowę drogi o długości 546 mb, zgodnie Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2016 poz. 124 z późn. zm.) w oparciu o wyniki badań geotechnicznych, w tym: 4.1. jezdnię o szerokości co najmniej 4,5 m o nawierzchni z kostki betonowej ograniczonej krawężnikiem, z obustronnymi utwardzonymi poboczami o szerokości 0,75 m. Niweletę drogi dostosować do istniejącego poziomu terenu oraz do usytuowania wysokościowego zjazdów oraz do istniejącej drogi na dowiązaniu na początku inwestycji, 4.2. odwodnienie w postaci kanalizacji deszczowej, rowów odwadniających zgodnie z projektem koncepcji, 4.3. w dokumentacji należy przewidzieć przebudowę istniejących zjazdów, 4.4. oświetlenie lampami ulicznymi np. LED lub innymi ekonomicznymi źródłami światła, 4.5. wykonać projekt docelowej organizacji ruchu oraz przewidzieć likwidację barier komunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych, 4.6. przebudowa / zabezpieczenie istniejącej infrastruktury w drodze zgodnie z uzyskanymi przez Wykonawcę warunkami technicznymi od gestorów sieci. 5. Dodatkowe wymagania: 5.1. Wykonawca dokumentacji projektowej odpowiedzialny jest za jakość, rzetelność, zgodność z obowiązującymi przepisami, normami, wytycznymi i instrukcjami, nowoczesność i ekonomiczność zastosowanych rozwiązań. 5.2. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich pozwoleń, decyzji i uzgodnień potrzebnych do realizacji robót i będzie dokonywał wynikających z nich niezbędnych zmian w opracowaniach. Dokumentacja projektowa musi być kompleksowa w zakresie umożliwiającym realizację robót. W przypadku stwierdzenia, że są elementy nie ujęte w opracowaniu, a konieczne do uzyskania odpowiednich decyzji lub realizacji robót Zamawiający rości sobie prawo zlecania ich innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy. 5.3. W opracowaniach Wykonawca nie może wskazać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu muszą wówczas towarzyszyć wyrazy „lub równoważny”. Wykonawca zobowiązany jest również do wskazania parametrów równoważności. 5.4. Wraz z protokołem odbioru wykonanych usług Wykonawca przekaże Zamawiającemu odpowiednią decyzję administracyjną umożliwiającą rozpoczęcie planowanych robót. 5.5. Wykonawca przed rozpoczęciem procedury przetargowej na roboty budowlane, sporządzi aktualizację kosztorysu inwestorskiego na podstawie opracowanej dokumentacji, (w przypadku wystąpienia takiej konieczności). 5.6. Wykonawca przygotuje wyjaśnienia, odpowiedzi do opracowanej dokumentacji podczas prowadzenia postępowania na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych, (w przypadku wystąpienia takiej konieczności, np. zadawane pytania przez wykonawców przygotowujących się do składania ofert w postępowaniu na roboty budowlane w oparciu o przedmiotową dokumentację). 5.7. Do obowiązków Wykonawcy należy uzyskanie wymaganych warunków technicznych i uzgodnień od gestorów sieci uzbrojenia podziemnego własnym staraniem i na własny koszt. Wymagania gestorów sieci uzbrojenia podziemnego, zgłoszone do uwzględnienia w dokumentacji technicznej a wykraczające poza zakresy wynikające z kolizji uzbrojenia z układem projektowanym, muszą być uzgodnione z Zamawiającym przed rozpoczęciem projektowania. 5.8. W przypadku wystąpienia kolizji układu projektowanego z istniejącymi sieciami podziemnymi i nadziemnymi do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie projektu usunięcia kolizji. 5.9. W przypadku konieczności poniesienia kosztów przebudowy sieci przez jej właściciela, Wykonawca jest zobowiązany przekazać właścicielowi informację o wysokości przewidywanych kosztów z tym związanych z uzasadnieniem okoliczności taki stan rzeczy powodujących. 5.10. Dla przebudowy sieci kolidujących z inwestycją należy opracować odrębne projekty wykonawcze w podziale na właścicieli sieci i podmioty zobowiązane do sfinansowania ich przebudowy. 5.11. W przypadku kolizji drzew z projektowanym zakresem, Wykonawca w pierwszej kolejności, niezwłocznie po powzięciu tej wiadomości, wykona inwentaryzację drzew i złoży wniosek na wycinkę drzew celem uzyskania decyzji. 5.12. Na złożony wniosek Wykonawca uzyska od Zamawiającego pełnomocnictwa do występowania w jego imieniu przy dokonywaniu czynności w ramach niniejszej umowy. Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego nie może zawierać porozumień, nie może zaciągać zobowiązań i podejmować działań rodzących skutki finansowe, bez pisemnej akceptacji Zamawiającego. Wszelkie uzgodnienia i warunki narzucone przez Strony postępowania muszą być zgłaszane Zamawiającemu i wymagają jego akceptacji. 5.13. W przypadku konieczności wykonania projektów branżowych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiedni personel posiadający właściwe uprawnienia do projektowania. 6. Pełnienie nadzoru autorskiego: 6.1. Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego, nad zgodnością wykonanych robót z opracowaną dokumentacją projektową w czasie robót realizowanych na podstawie wykonywanej dokumentacji projektowej. 6.2. Nadzór autorski obejmuje wykonanie czynności, o których mowa poniżej, a w szczególności: a) stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem; b) uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego; c) aktualizację rozwiązań projektowych w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych kolizji lub zmianę trasy wynikającą z innych względów (technicznych lub formalnych), za wyjątkiem sporządzenia projektów zamiennych; d) akceptację i wydanie opinii dotyczącej zmian technologicznych; 7. Pozostałe warunki zamówienia: 7.1. Wykonawca po uzyskaniu mapy do celów projektowych a przed przystąpieniem do projektowania sporządzi koncepcję projektową zawierającą proponowane rozwiązania projektowe, którą uzgodni z Zamawiającym. 7.2. W ramach przedmiotu zamówienia, przed przystąpieniem do zaawansowanej fazy projektowej należy zinwentaryzować wszelkie kolizje sieci i infrastruktury z przedmiotową inwestycją w zakresie objętym opracowaniem, celem zaprojektowania niezbędnej jej przebudowy. Celem pozyskania przez Wykonawcę decyzji o pozwoleniu na wycinkę drzew sporządzi on także inwentaryzację obejmującą drzewa i krzewy zlokalizowane w okresie opracowania. 7.3. Wykonawca w niezbędnym zakresie zapewni wykonanie badań geologicznych i geotechnicznych celem oceny nośności gruntów i istniejącej podbudowy oraz zwierciadła wody gruntowej. 7.4. Wykonawca zaprojektuje budowę odwodnienia drogi w zakresie opracowania oraz uzyska pozwolenia wodno-prawne wraz z operatami wodnoprawnymi. 7.5. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca przed przystąpieniem do zaawansowanej fazy projektowej przedstawi Zamawiającemu koncepcję projektową (zawierającą część opisową i graficzną) do zatwierdzenia. Koncepcja oprócz wymogów Zamawiającego i identyfikacji potrzeb wynikających z inwentaryzacji stanu obiektu oraz konsultacji z mieszkańcami i właścicielami nieruchomości przyległych, powinna zawierać także sugestie i opinie Wykonawcy wynikające z jego najlepszej wiedzy i doświadczenia. Wykonawca będzie zobowiązany do skonsultowania wstępnej koncepcji projektowej oraz do wykonania dokumentacji zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje koncepcję projektową bądź wniesie do niej uwagi w terminie nieprzekraczającym 2 tygodni od doręczenia. W razie przekroczenia tego terminu, termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony odpowiednio o okres zwłoki. UWAGA: ciąg dalszy opisu przedmiotu zamówienia w sekcji "Informacje dodatkowe"
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 500,00 zł, (słownie: pięćset złotych).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:◦ pieniądzu,◦ gwarancjach bankowych,◦ gwarancjach ubezpieczeniowych,◦ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Będzinie Oddział Psary, o numerze: 44 843800010000025720160003 W tytule przelewu należy wpisać „Wadium - na przetarg o nazwie: Projekt skomunikowania II linii zabudowy względem ul. Szkolnej w Psarach z DP nr 4784S w ramach zadania Skomunikowanie II linii zabudowy względem ul. Szkolnej w Psarach z DP nr 4784S. znak sprawy ZP.271.28.20225. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, tj. faktyczny wpływ środków na konto Zamawiającego, a nie termin zlecenia (dokonania) przelewu przez Wykonawcę.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.7. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.8. Zwrot wadium z urzędu:Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 1 pkt 1-3 ustawy9. Zwrot wadium na wniosek Wykonawcy:Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:1)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2)którego oferta została odrzucona;3)po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4)po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.10. Zatrzymanie wadium.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie innej niż w pieniądzu, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:10.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa wart. 223 ust.2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.10.2. Wykonawca, którego oferta została wybrana:1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;2 )nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;10.3. Zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.11. Jeżeli Wykonawca jest podmiotem niepodlegającym reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:3.4.1. Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał/wykonuje należycie co najmniej jedną dokumentację projektową, tj. projekt budowlany i/lub budowlano-wykonawczy dla inwestycji drogowej, dla której została uzyskana decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).UWAGA nr 2.1) Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.2) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać szczegółowo usługę (zakres), w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.3.4.2. Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobą zdolną do wykonania zamówienia, która pełnić będzie funkcję projektanta, posiadającą:prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. posiadającą aktualne i ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowe,lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zrzeszoną we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117),lub spełniającą warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333), tj. osobą której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).3.4.3. Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobą zdolną do wykonania zamówienia, która pełnić będzie funkcję projektanta sprawdzającego - weryfikatora, posiadającą:prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. posiadającą aktualne i ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej,lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zrzeszoną we właściwym samorządzie zawodowym zgodniez przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117),lub spełniającą warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333), tj. osobą której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).UWAGA nr 3.Projektant sprawdzający-weryfikator może wykazać się doświadczeniem mieszanym tj. wykonał jedną dokumentację i sprawdził jedną dokumentację projektową.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach