Przetargi.pl
Projekt modernizacji oczyszczalni w Zebrzydowicach wraz z elementami fotowoltaiki

Gminny Zakład Wodociągów i Kanalizacji ogłasza przetarg

  • Adres: 43-410 Zebrzydowice, ul. Ks. A. Janusza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324 693 654 , fax. 324 693 654
  • Data zamieszczenia: 2020-07-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Zakład Wodociągów i Kanalizacji
    ul. Ks. A. Janusza 6
    43-410 Zebrzydowice, woj. śląskie
    tel. 324 693 654, fax. 324 693 654
    REGON: 24023691700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gzwik.zebrzydowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Projekt modernizacji oczyszczalni w Zebrzydowicach wraz z elementami fotowoltaiki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków w Zebrzydowicach, w szczególności: 1.Opracowanie koncepcji rozbudowy i modernizacji oczyszczalni w 2 wariantach w terminie 4 miesięcy od dnia podpisania umowy 2. Opracowanie dokumentacji projektowej, a w tym: 2.1. Pozyskanie i opracowanie wszelkich materiałów niezbędnych dla wykonania kompleksowej dokumentacji projektowej: a. wykonanie mapy do celów projektowych, b. ustalenie geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (sporządzenia w zależności od potrzeb: dokumentacji geotechnicznej, dokumentacji geologiczno-inżynierskiej i dokumentacji hydrogeologicznej), c. uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, warunków i decyzji, d. wykonanie wizji lokalnych i oględzin w terenie, e. wykonanie inwentaryzacji drzew i krzewów do wycinki wraz z wyceną drewna z wycinki i uzyskanie decyzji zezwalającej na ich wycinkę w przypadku drzew i krzewów kolidujących z projektowanymi robotami budowlanymi. 2.2.Wykonanie projektu budowlanego dla poszczególnych branż: architektoniczno-budowlana; technologiczna; elektryczna; AKPiA: sterowanie, telemetria, wizualizacja; instalacje; drogi oraz instrukcja bezpieczeństwa (środowiskowego i informatycznego). 2.3. Wykonanie projektów wykonawczych dla w/w branż. 2.4. Wymagana ilość projektu budowlanego: 5 egzemplarzy w wersji papierowej wraz ze wszystkimi niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami, raportami, decyzjami, porozumieniami i zezwoleniami oraz informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - informacja BIOZ (bez nazw własnych). 2.5. Wymagana ilość projektów wykonawczych: 5 egzemplarzy w wersji papierowej. 2.6. Uzyskanie decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej prawomocnego pozwolenia na budowę. 2.7. Opracowanie dokumentacji w celu przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację projektu. a. opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) dla poszczególnych branż - wymagane 6 egzemplarzy w wersji papierowej (bez nazw własnych), b. opracowanie przedmiarów robót - wymagane 2 egzemplarze w wersji papierowej (bez nazw własnych), c. opracowanie kosztorysu inwestorskiego z aktualnymi cenami i wykonany wg obowiązujących przepisów - wymagane 2 egzemplarze w wersji papierowej (bez nazw własnych) 2.8. Przekazanie Zamawiającemu oryginałów wszelkich uzyskanych decyzji administracyjnych, uzgodnień, warunków technicznych, opinii itp. Przed złożeniem dokumentacji do zatwierdzenia w Starostwie Powiatowym należy uzyskać pisemną pozytywną opinię Zamawiającego poprzedzoną konsultacjami na etapie realizacji projektu, aby sprawdzić czy dokumentacja odpowiada wymogom zawartym w opisie przedmiotu zamówienia. Całość dokumentacji należy dostarczyć w wersji papierowej w ilościach wymaganych powyżej oraz w postaci cyfrowej (na nośniku CD - wersja CD musi być tożsama z wersją papierową) Dodatkowo należy umieścić na nośniku CD rysunki w wersji edytowalnej w formacie dwg oraz kosztorysy w formacie ath. 3. Udział w postępowaniu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych Wykonawca w ramach udziału przygotuje wyjaśnienia, odpowiedzi do opracowanej dokumentacji podczas prowadzenia postępowania na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych (w przypadku wystąpienia takiej konieczności, np. zadawane pytania przez wykonawców przygotowujących się do składania ofert w postępowaniu na roboty budowlane w oparciu o przedmiotową dokumentację). Odpowiedzi na zapytania muszą być udzielane w terminie 2 dni roboczych od otrzymania pytań. 4. Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji w oparciu o przygotowaną dokumentację projektową (wartość nadzoru należy wliczyć w kwotę oferty projektowej). Wykonawca będzie sprawować nadzór autorski stosownie do art. 20 ust. 1 pkt. 4 Prawa Budowlanego, w sposób zgodny z umową zawartą przez Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych oraz wynikający z zaistniałych potrzeb rozwiązywania problemów wynikłych na tle realizacji zadania. Zobowiązanie projektanta do pełnienia nadzoru autorskiego w czasie realizacji zadania powstaje z chwilą zawarcia przez Zamawiającego umowy z wykonawcą na wykonanie robót budowlanych i przekazania mu terenu budowy. Nadzór autorski Projektant będzie pełnił do zakończenia budowy i przekazania inwestycji do użytkowania, tj. podpisania protokołu odbioru. 5. Zakres dokumentacji projektowej: 5.1. Rozbudowa ma polegać na zastosowaniu tego samego rozwiązania co w obecnie pracującej oczyszczalni (podziemne zbiorniki, technologia typu KOVONA) dla zaktualizowanego obciążenia oczyszczalni (stan obecny + planowane do połączenia obiekty + rezerwa wynikająca z możliwości dalszej zabudowy mieszkaniowej) na terenie Zebrzydowic i Marklowic Górnych. 5.2. Należy zaprojektować instalację fotowoltaiczną dla pokrycia potrzeb oczyszczalni. 5.3. Projekt rozbudowy i modernizacji musi uwzględniać możliwość prowadzenia robót budowlanych z zachowaniem ciągłości pracy istniejących urządzeń oraz całej oczyszczalni. 5.4. W istniejących obiektach należy: a. wymienić dmuchawy (system z falownikiem współpracujący z sondami tlenu), b. zmodernizować system napowietrzania c. wymienić zasuwy na zasuwy z automatycznym sterowaniem z zachowaniem sterowania ręcznego (tam gdzie to możliwe), d. przeprowadzić remont przepompowni wraz z wymianą osprzętu i pomp, e. w zbiornikach wtórnych zlikwidować pompy mamutowe i zastosować pompy do osadu, zmodernizować system zgarniania osadu, f. wymienić mieszadła, g. wymienić korytka h. zastosować nowy sitopiaskownik (rodzaj i parametry do pisemnej akceptacji Zamawiającego) i. zaprojektować dozowanie ścieków (dowożonych do stacji zlewczej) na oczyszczalnię w sposób kontrolowany, j. wymienić urządzenia kontrolno-pomiarowych (pomiar zawartości tlenu, wymiana sond i aparatury do pomiaru koncentracji osadu, uruchomienie poboru próbek ścieków oczyszczonych, pomiar pH, itp.) 5.5. Dla całej oczyszczalni należy zaprojektować: a. dodatkowy ciąg technologiczny (konieczność fundamentowania pod ciągiem technologicznym oceni Wykonawca) b. zaplecze socjalne - dla 3 osób obsługujących oczyszczalnię (brak programu funkcjonalnego dla budynku, Zamawiający dopuszcza rozwiązanie typu kontener oraz murowanie tradycyjne), c. nową rozdzielnię, pomieszczenia dmuchaw, pomieszczenie warsztatowe (Zamawiający dopuszcza adaptację istniejących pomieszczeń lub zaprojektowanie nowych), d. oświetlenie zewnętrzne i monitoring, e. komunikację wewnętrzną (należy uwzględnić projekt drogowy; rodzaj nawierzchni zostanie wskazany na etapie koncepcji), f. zadaszone miejsce na magazynowanie osadu po odwodnieniu (wiata, betonowe podłoże, odciek do oczyszczalni) - wymiary obiektu muszą pozwolić na rozładowanie i załadowanie samochodu wywrotki o masie 3,5 t, g. zasilanie WLZ, h. agregat (zasilanie awaryjne na potrzeby całej oczyszczalni) i. system sterowania pracą oczyszczalni i przesyłania danych do dyspozytora w Zebrzydowicach, ul. Rzeczna. 5.6. Modernizowana oczyszczalnia wyposażona jest w przestarzały system automatyki i wizualizacji. W związku z tym konieczna jest wymiana szaf sterowniczych zbudowanych w oparciu o nowoczesne sterowniki PLC z komunikacją cyfrową po istniejącej sieci (do zapoznania się i wglądu na miejscu). Wizualizację należy zrealizować na stacji graficznej składającej się z komputera z dwoma monitorami 28”. Komputery muszą spełniać następujące, minimalne wymogi: a. komputer stacjonarny wyposażony w aktualny system operacyjny b. procesor 4-rdzeniowy, 4-wątkowy, częstotliwość rdzenia 3400 MHz, c. dysk SDD min. 1TB, d. pamięć RAM min. 16 GB DDR4, e. karta graficzna obsługująca min 2 monitory, f. mysz, klawiatura, g. napęd optyczny DVD +/-RW, h. karta Ethernet 1GBIT. 5.7. Zadania systemu sterowania System sterowania i nadzoru oczyszczalni ścieków musi zapewnić: a. rejestrację, archiwizację pomiarów ciągłych oraz sygnałów dwustanowych, b. drukowanie zestawień godzinowych, zmianowych, dobowych, miesięcznych, wszystkich sygnałów pomiarowych istotnych dla kontroli przebiegu procesu oczyszczania, c. rejestrację czasu pracy urządzeń elektrycznych, d. prezentację stanu wszystkich urządzeń technologicznych oraz wyników pomiarów na monitorze, e. automatyczne sterowanie pracą urządzeń wykonawczych wg ustalonych algorytmów sterowania, f. zdalne sterowanie urządzeniami wykonawczymi z klawiatury komputera oraz odczyty pomiarów, g. ręczne sterowanie z poziomu zabudowanego urządzenia, h. wysoką niezawodność, i. dokładność i powtarzalność wskazań i obliczeń wielkości przetworzonych, j. możliwość zmiany algorytmów sterowania, k. możliwość przyłączania dodatkowych urządzeń, l. poprawną pracę wszystkich urządzeń technologicznych. 5.8. Komunikacja Komunikację pomiędzy obiektami technicznymi a pomieszczeniem obsługi należy wykonać jako ethernetową po protokole sieci LAN. Wewnątrz obiektów komunikację wykonać kablem ekranowym dla sieci Ethernet LAN. Sterowniki są wyposażone w zintegrowane porty komunikacyjne dla istniejącej sieci dla podłączenia urządzeń pomiarowych. W obrębie jednej listwy sterowniczej dopuszcza się zastosowanie sygnału analogowego 0-20 mA lub 4-20 mA w razie niemożliwości zastosowania rozwiązania sieciowego. 5.9. System wizualizacji Modernizowana oczyszczalnia wyposażona jest w przestarzały system automatyki i wizualizacji. W związku z tym konieczna jest wymiana szaf sterowniczych zbudowanych w oparciu o nowoczesne sterowniki PLC z komunikacją cyfrową po sieci Ethernet LAN oraz istniejącej sieci dla podłączenia urządzeń pomiarowych. Do wizualizacji centralnej konieczne jest zabudowanie systemu wizualizacji, w skład którego wchodzić będą 2 stacje operatorskie. W celu zapewnienia niezawodności systemu stacje będą redundantne co zapewni odtworzenie brakujących danych w przypadku uszkodzenia jednej z nich. Zadaniem stacji operatorskich będzie wizualizacja i sterowanie pracą urządzeń oczyszczalni ścieków. Dane pomiarowe będą wizualizowane i rejestrowane. Stacja operatorska musi zapewnić rejestrację danych w okresie nie krótszym niż 24 miesiące. Stan urządzeń będzie rejestrowany w postaci zdarzeń systemowych. Zdarzenia powinny być oznaczone stemplem czasu ze sterownika centralnego, tak aby zapewnić właściwą hierarchię rejestracji danych (rzeczywisty czas wystąpienia zdarzenia). Umożliwiać to będzie analizę stanów awaryjnych w przypadku uszkodzenia systemu. Wszystkie projektowane urządzenia muszą komunikować się po jednym protokole komunikacyjnym Ethernet LAN lub istniejącej sieci, w przypadku urządzeń pomiarowych celem zapewnienia jednolitego standardu komunikacji na poziomie urządzeń. W związku z tym wszystkie urządzenia powinny mieć zintegrowany port komunikacyjny jak dla istniejącej sieci oraz Ethernet LAN. Dostarczone otwarte oprogramowanie wizualizacyjne powinno zapewnić: a. zdalne sterowanie i zmianę parametrów pracy urządzeń wykonawczych poprzez indywidualne okna diagnostyczne, b. obszar pomiarów technologicznych, podgląd i kontrola parametrów procesu technologicznego, c. pomiary wielkości fizycznych, np. poziom, przepływ, czas pracy i postoju, d. pomiary wielkości nie fizycznych, np. praca, awaria, odstawienie, otwarcie, zamknięcie, e. pomiary wielkości chemicznych, np. zawartość tlenu. System posiada następujące obszary nadzoru i rejestracji: a. kontrola i sygnalizacja przekroczeń ustawionych progów alarmowych, b. archiwizacja zdarzeń i przebiegów procesu technologicznego, c. przygotowanie zestawień i raportów dla Użytkownika. Ponadto system zapewnia zdalny dostęp do pełnej funkcjonalności aplikacji wizualizacji poprzez dowolną przeglądarkę internetową. 6. Dodatkowe warunki: 6.1. Modernizację i rozbudowę oczyszczalni ścieków należy zlokalizować na działce nr 852/6 (załącznik mapowy). 6.2. Instalacja fotowoltaiki jest przewidziana na działce sąsiedniej od strony zachodniej i należy ją przygotować jako odrębne opracowanie. Szczegóły lokalizacji fotowoltaiki będą ustalane na etapie projektowania. Zamawiający jest w trakcie uzyskania prawa do dysponowania nieruchomością oraz zmiany MPZP.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71322000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości : 4 500,00 zł, (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100) zabezpieczającego ofertę na 30 dni, w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. 2019, poz. 310 z późn. zm.) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Jastrzębie Zdrój 40 8470 0001 2003 0027 8496 0004 z dopiskiem: wadium „Projekt modernizacji oczyszczalni w Zebrzydowicach wraz z elementami fotowoltaiki” Uwaga nr 6: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 2.1. W przypadku złożenia oferty papierowo wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. W ofercie zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 2.2. W przypadku złożenia oferty za pośrednictwem Platformy i wyboru formy niepieniężnej wadium, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w formie oryginalnego elektronicznego dokumentu wadialnego (na. E-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowalnym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego. Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego opatrzonego kwalifikowalnym podpisem elektronicznym Wykonawcy. Dokument wadialny należy złożyć wraz z ofertą za pośrednictwem Platformy. 2.3. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 2.7 lit. a niniejszego rozdziału SIWZ. W przypadku wadium wniesionego w formie niepieniężnej, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazanym w formularzu ofertowym oświadczenia Zamawiającego o zwrocie / zwolnieniu wadium. 2.4. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.5. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.6. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 2.3. niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 2.7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenie o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania oferty na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy przesłać w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. Dokumentu (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby. Dokument ten należy dołączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach