Przetargi.pl
Projekt i budowa systemu monitoringu wizyjnego Gminy Stare Babice

Gmina Stare Babice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-082 Stare Babice, Rynek 32
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 722 95 36 , fax. 0-22 722 95 36
  • Data zamieszczenia: 2015-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Babice
    Rynek 32 32
    05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 722 95 36, fax. 0-22 722 95 36
    REGON: 01327185500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.stare-babice.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Projekt i budowa systemu monitoringu wizyjnego Gminy Stare Babice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja zadania pod nazwą Budowa systemu monitoringu wizyjnego Gminy Stare Babice na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego (przedmiotowe zamówienie realizowane jest w systemie zaprojektuj i wybuduj). 2.Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w programie funkcjonalno-użytkowym, umowie oraz SIWZ z załącznikami. 3.Przedmiot umowy polega na zaprojektowaniu w technologii IP (CCTV), budowie, uruchomieniu, testowaniu i oddaniu do użytku infrastruktury monitoringu wizyjnego w gminie Stare Babice, tj.: 1)wykonaniu projektu budowlanego wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych uzgodnień, pozwoleń i opinii technicznych po uprzednim pozyskaniu map do celów projektowych; 2)wykonanie kompletnego projektu wykonawczego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013 poz. 1129), w którym będą zawarte wszystkie opracowania branżowe; 3)wykonanie wszelkich badań, ekspertyz, pomiarów niezbędnych do prawidłowego wykonania dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii i sprawdzeń dokumentacji technicznej także nie wymienionych w niniejszej umowie, a koniecznych do prawidłowego wykonania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na budowę; 4)uzyskaniu pozwolenia na budowę lub skutecznego zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę oraz wszelkich innych uzgodnień, 5)wybudowaniu światłowodowej sieci transmisji danych (w kanalizacji ziemnej i napowietrznych); 6)wykonaniu punktów kamerowych w 27 lokalizacjach; 7)wykonaniu przyłączy zasilających; 8)dostarczeniu, uruchomieniu i przyłączeniu do wybudowanej sieci 5 kamer obrotowych i 33 kamer stałopozycyjnych; 9)dostawie oraz zainstalowaniu i uruchomienie serwerów rejestrujących i zarządzających pamięci masowych; 10)wyposażeniu węzłów sieciowych i punktów kamerowych w niezbędne urządzenia sieciowe i zasilające wraz z oprzyrządowaniem; 11)wyposażeniu Centrum Systemu i Centrum Monitoringu; 12)konfiguracji i uruchomieniu systemu monitoringu wizyjnego zgodnie z opracowanymi projektami; 13)przeprowadzeniu testów sprawdzających działanie wybudowanych punktów kamerowych; 14)szkoleniach; 15)obsłudze geodezyjnej przez uprawnionego geodetę wraz z inwentaryzacją powykonawczą; 16)opracowaniu dokumentacji powykonawczej zawierającej między innymi: a)zestawienie wszystkich uzgodnień i pozwoleń uzyskanych przed i w trakcie realizacji budowy; b)wszelkie protokoły sporządzone w trakcie budowy; c)świadectwa homologacji, certyfikaty jakości, atesty techniczne na wszystkie materiały i urządzenia użyte w trakcie budowy; d)inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej zawierającej dokładne dane o przebiegu trasy kablowej z podaniem domiarów geodezyjnych poziomych i pionowych; 17)technicznym odbiorze końcowym zbudowanego systemu monitoringu wizyjnego gminy; 18)zapewnieniu przez Wykonawcę asysty technicznej. 19)wykonaniu inwentaryzacji geodezyjnej (Zamawiający dopuszcza, aby w dniu odbioru Wykonawca przedstawił szkice geodezyjne wraz z potwierdzeniem zgłoszenia złożenia inwentaryzacji geodezyjnej do kartowania w składnicy map a dostarczył ją po kartowaniu). 4.Inne warunki wykonania przedmiotu zamówienia: 1)Dokumentacja projektowa musi zawierać optymalne rozwiązania funkcjonalno-użytkowe, konstrukcyjne, materiałowe i kosztowe oraz wszelkie niezbędne rysunki szczegółów i detali wraz z opisem. Dokumentacja powinna charakteryzować się dużym stopniem uszczegółowienia, aby umożliwić wykonanie robót budowlanych bez dodatkowych opracowań czy uzupełnień. Wszelkie braki i uzupełnienia dokumentacji Wykonawca usunie na własny koszt w ramach rękojmi za wady. 2)Wykonawca ma obowiązek konsultować z Zamawiającym stosowane w projekcie rozwiązania celem ich akceptacji bądź wniesienia ewentualnych uwag. 3)Wykonawca wniesie uzgodnienia do ZUDP i wykona projekt dopiero po zaakceptowaniu przez Zamawiającego zaproponowanego rozwiązania. 4)Wykonawca ma obowiązek dostarczenia Zamawiającemu projektu budowlanego i wykonawczego do oceny przed złożeniem ich w starostwie powiatu. 5)W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego ewentualnych uwag dotyczących projektu Wykonawca dokona niezbędnych korekt i uzupełnień w projekcie w ciągu 5 dni od momentu otrzymania tych uwag na piśmie. 6)Po ostatecznym zapoznaniu się z otrzymanym materiałem przez Zamawiającego i usunięciu przez Wykonawcę nieprawidłowości, Zamawiający zatwierdzi dokumentację i przekaże ją Wykonawcy celem złożenia w starostwie. 7)Po złożeniu w Starostwie Powiatu Warszawskiego Zachodniego przez Wykonawcę wniosku o pozwolenie na budowę i przedstawieniu Zamawiającemu potwierdzenia złożenia wniosku podpisany zostanie protokół odbioru dokumentacji, który będzie podstawą do wystawienia faktury. Podpisanie protokołu odbioru nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za wszelkie wady dokumentacji projektowej, które ujawnią się po odbiorze. 8)Obowiązkiem Wykonawcy jest ewentualne uzupełnianie i nanoszenie poprawek w wykonanych dokumentacjach projektowych zgłoszonych przez Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego w wyznaczonym przez Starostwo terminie. 9)Dokumentacja projektowa wraz ze wszystkimi jej elementami składowymi zostanie dostarczona do siedziby Zamawiającego w pięciu trwale oprawionych egzemplarzach każdy w wersji drukowanej a kosztorys inwestorski, przedmiar robót, ślepy kosztorys i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót w 2 egz. 10)Wykonawca ma obowiązek dostarczenia także pełnej elektronicznej wersji dokumentacji. 11)Kosztorys inwestorski musi być wydzielony w przekazanych dokumentach (wersja elektroniczna na osobnym nośniku). 12)Opracowana dokumentacja musi być kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, zgodna z umową a także obowiązującymi przepisami i normami. 13)Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy do sprawowania nadzoru autorskiego w okresie obowiązywania umowy pomiędzy Gminą Stare Babice, jako Zamawiającym, a Wykonawcą robót związanych z wykonaniem monitoringu wizyjnego w Gminie Stare Babice, jednak nie dłużej niż dwa lata od daty uzyskania pozwolenia na budowę dla każdej lokalizacji, w której jest to wymagane. 14)Wykonawca dokonał oględzin miejsca wykonywania robót i zapoznał się z warunkami ich prowadzenia, sprawdził ilości i charakter robót, opisanych w programie funkcjonalno-użytkowym, zgodnie z własnym rozpoznaniem przedmiotu umowy. 15)Na wniosek Wykonawcy Zamawiający dostarczy pełnomocnictwo dla Wykonawcy do reprezentowania Gminy Stare Babice przed właściwymi urzędami przy składaniu dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę (dla poszczególnych lokalizacji). 16)Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego za wady projektu zmniejszające jego wartość lub użyteczność ze względu na cel określony w umowie, a w szczególności odpowiada za rozwiązania projektu niezgodne z obowiązującymi normami i przepisami techniczno - budowlanymi. 17)Wykonawca zobowiązuje się przy wykonywaniu przedmiotu umowy do odpowiedniej organizacji prac tak, aby zapewnić terminowe jej wykonanie. 18)Wykonawca zobowiązuje się do delegowania do prac związanych z realizacją przedmiotu umowy personelu posiadającego niezbędne doświadczenie, uprawnienia i kwalifikacje, w szczególności osób wskazanych w ofercie Wykonawcy. 19)Wykonawca dostarczy sprzęt fabrycznie nowy, (przez co należy rozumieć - wyprodukowany nie dawniej, niż na 6 miesięcy przed ich dostarczeniem do siedziby Zamawiającego i nieużywany, przy czym Zamawiający dopuszcza, by urządzenia były rozpakowane i uruchomione przed ich dostarczeniem wyłącznie przez Wykonawcę i wyłącznie w celu weryfikacji działania urządzenia, w takim wypadku), wolnego od wad i obciążeń prawami osób trzecich. Wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że pochodzą od autoryzowanych przedstawicieli producentów i zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z prawem. 20)Wykonawca dołączy instrukcji obsługi w języku polskim dla wszystkich dostarczonych urządzeń. 21)Wykonawca dostarczy oprogramowanie w wersji aktualnej, tzn. opublikowanej przez producenta nie wcześniej niż 5 miesięcy przed terminem składania ofert, 22)Realizacja przedmiotu umowy odbywać się będzie w podziale na etapy opisane w harmonogramie prac. Szczegółowy Harmonogram Realizacji Projektu, opis etapów i produktów realizowanych w ramach umowy, określone będą w przygotowanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego Szczegółowym Planie Prac. 23)W terminie 7 dni od podpisania umowy Wykonawca opracuje i dostarczy Szczegółowy Plan Prac przygotowany zgodnie z założeniami zawartymi w programie funkcjonalno-użytkowym oraz SIWZ. 24)Szczegółowy Plan Prac zatwierdzany jest przez Zamawiającego w terminie 14 dni od jego przedłożenia przez Wykonawcę, z tym zastrzeżeniem, że Zamawiający może zgłosić zmiany w Szczegółowym Planie Prac. Wykonawca wprowadza zmiany w terminie 3 dni roboczych od ich zgłoszenia przez Zamawiającego. 25)Szczegółowy Plan Prac nie może zawierać zapisów sprzecznych z postanowieniami niniejszej umowy, opisu przedmiotu zamówienia, oraz oferty Wykonawcy. 26)Wykonawca przenosi na czas nieoznaczony na Zamawiającego, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie przedmiotu umowy, autorskie prawa majątkowe do projektu oraz prawa majątkowe do projektu na odrębnych polach eksploatacji określonych w art. 50 ustawy z dnia 04 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90 poz. 631 z późn. zm.), 27)Wykonawca zezwala bezterminowo, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie przedmiotu umowy, na wykonanie przez Zamawiającego zależnego prawa autorskiego między innymi: a)w zakresie używania, b)w zakresie wykorzystania w całości lub części utworu, c)dokonywania zmian utworu wynikających z potrzeby zmian rozwiązań projektowych, zastosowania materiałów, ograniczania wydatków, zmiany obowiązujących przepisów etc, d)w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, e)w zakresie rozpowszechniania utworu, w szczególności poprzez publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, f)udostępnianie projektu osobom trzecim w celu wykonywania przez nie nadzoru nad wykonywaniem prac realizowanych na podstawie tego utworu, g)wykorzystania projektów z prawem ich przerabiania i uzupełniania do projektów rozbudowy, przebudowy lub remontu zgodnych z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. 28)Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie pełnej kontroli robót i jakości wykorzystywanych materiałów. Wykonawca musi zapewnić odpowiedni system kontroli niezbędny do badania jakości wykonania robót. 29)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie oznakowania i zabezpieczenie terenu w trakcie prowadzenia prac. Wykonawca we własnym zakresie ustali lokalizację zaplecza budowy. Zaplecze budowy musi zostać wygrodzone ogrodzeniem, zapewniającym bezpieczeństwo i brak dostępu osób niezwiązanych z budową. 30)Wykonawca we własnym zakresie zapewni sobie dojazd do placu budowy oraz dostęp do energii elektrycznej. 31)Od momentu protokolarnego przejęcia terenu placu budowy aż do chwili zakończenia prac Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wynikłe na tym terenie. 32)W przypadku uszkodzenia urządzeń infrastruktury technicznej Wykonawca powiadomi natychmiast o zaistniałym fakcie Zamawiającego i Użytkownika oraz zobowiązuje się do naprawy uszkodzenia według wytycznych i w uzgodnieniu z Użytkownikiem. 33)W trakcie wykonywania robót należy umożliwić mieszkańcom dojście i dojazd do posesji. Każde naruszenie zjazdu (rozkopanie) uzgodnić należy indywidualnie z właścicielem posesji. 34)Zieleń znajdującą się na terenie budowy należy zabezpieczyć przed uszkodzeniem. Rośliny zniszczone w trakcie prac budowlanych odtworzone zostaną przez Wykonawcę na jego koszt. 35)Wykonawca systematycznie i na własny koszt będzie usuwał z terenu budowy wszelkie odpady komunalne, gruz oraz inne odpady budowlane, celem zapewnienia porządku. W przypadku nie zastosowania się do powyższego zapisu Zamawiający może zlecić ich usunięcie innemu wykonawcy na koszt i niebezpieczeństwo Wykonawcy. 36)Po zakończeniu prac Wykonawca zobowiązuje się uporządkować teren placu budowy i przekazać go Zamawiającemu w dniu odbioru. W przypadku niezastosowania się do powyższego zapisu Zamawiający może zlecić uporządkowanie terenu innemu wykonawcy na koszt i niebezpieczeństwo Wykonawcy. 37)Zakończenie prac opisanych w harmonogramie zostanie potwierdzone protokołami odbioru podpisanymi przez Zamawiającego i Wykonawcę. 38)Ze spotkań Stron, odbywających się w ramach zarządzania realizacją umowy, Wykonawca będzie sporządzał protokoły. Protokoły te, w szczególności zawierające ustalenia, co do zakresu i sposobu wykonywania zobowiązań Stron, powinny być podpisane przez obie Strony. Jeżeli którakolwiek ze Stron odmówi podpisania protokołu, powinna okoliczność tę uzasadnić w protokole. 39)Wykonawca zapewni usługę asysty technicznej - opieki autorskiej obejmującej: a)Konsultacje i pomoc udzielaną w zakresie funkcjonowania Systemu Monitoringu, b)Konsultacje telefoniczne i pocztą elektroniczną w zakresie funkcjonowania Systemu Monitoringu, c)Instalowanie aktualizacji i poprawek do oprogramowania, zwłaszcza - lecz nie tylko związanych z poprawą bezpieczeństwa Systemu Monitoringu, d)Czas świadczenia asysty technicznej będzie liczony od daty podpisania bez zastrzeżeń protokołu odbioru końcowego Systemu Monitoringu. Okres świadczenia asysty technicznej wyniesie 18 miesięcy, licząc od dnia podpisania bez zastrzeżeń protokołu odbioru końcowego. Podjęcie działań objętych zakresem asysty technicznej nastąpi na podstawie zgłoszeń pocztą elektroniczną, lub przez specjalizowany system informatyczny Wykonawcy. e)Reakcja Wykonawcy na zgłoszenie nastąpi nie później niż następnego dnia roboczego, niezależnie od kanału zgłoszenia. f)Dla usługi wsparcia użytkowników Wykonawca udostępni u siebie elektroniczne narzędzie obsługi zgłoszeń o funkcjonalności co najmniej: rejestracji zgłoszeń oraz informacji dla Użytkownika Wewnętrznego oraz Zamawiającego o czasie odpowiedzi i realizacji oraz statusie zgłoszenia. Narzędzie musi umożliwiać realizację zgłoszeń z poziomu przeglądarki WWW. g)W okresie trwania asysty technicznej, Wykonawca zobowiązuje się do wykonania jednej bezpłatnej korekty ustawienia każdej z kamer, polegającej na zmianie kąta zamocowania, ustawienia obiektywu lub wysokości montażu kamery. O konieczności wykonania korekty Zamawiający poinformuje wykonawcę pisemnie. 40)Wykonawca ponosi odpowiedzialność od następstw i za wyniki działalności w zakresie: a)organizacji i wykonywania prac, b)zabezpieczenia interesów osób trzecich, c)ochrony środowiska, d)warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, e)organizacji i utrzymywania zaplecza budowy, f)bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego w otoczeniu budowy, g)ochrony mienia związanego z prowadzeniem prac
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453110000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 20 000 zł (dwadzieścia tysięcy zł) formie przewidzianej w SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Rękojmia za wady
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.stare-babice.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach