Przetargi.pl
Prace z zakresu gospodarki leśnej w roku 2018 w lasach i zadrzewieniach w Gminie Kuryłówka

Gmina Kuryłówka ogłasza przetarg

  • Adres: 37303 Kuryłówka, Kuryłówka
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2438010 , fax. 17 2426994
  • Data zamieszczenia: 2017-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kuryłówka
    Kuryłówka 527
    37303 Kuryłówka, woj. podkarpackie
    tel. 17 2438010, fax. 17 2426994
    REGON: 69058172600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kurylowka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prace z zakresu gospodarki leśnej w roku 2018 w lasach i zadrzewieniach w Gminie Kuryłówka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Określenie przedmiotu zamówienia. 1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac z zakresu gospodarki leśnej w lasach i zadrzewieniach gminnych, gm. Kuryłówka w 2018 r. Dotyczą prac związanych z hodowlą lasu jego ochroną oraz pozyskaniem drewna. Zakres podzielony na dwie części ze względu na specyfikę usług, jednak obie tworzą całość zadania i będą wykonywane równocześnie. 1.2. Prace z zakresu hodowli lasu tj. 1.2.1. Zalesienia ( odnowienia, poprawki i uzupełnienia) – zakres prac do wykonania 13 ha. Odnowienie polega na sadzeniu sadzonek na terenie leśnym w miejscu wycięcia drzewostanu (zręby zupełne). 1.2.2. Poprawki- poprawienie nasadzeń z ubiegłego roku. Uzupełnienie – dolesienie luk w drzewostanie. 1.2.3. Transport i rozwożenie sadzonek do dołów. Przywiezienie sadzonek ze szkółki i rozwiezienie na powierzchnie do nasadzeń. 1.2.4. Pielęgnacja upraw leśnych – 27 ha. Wykaszanie chwastów kosą ręczną lub spalinową w uprawach leśnych ( uprawy 2-5 lat ) 1.2.5. Czyszczenie wczesne – 10 ha. Usuwanie drzew chorych i wadliwych w uprawach leśnych ( 5-8 lat ) poprzez przecięcie tasakiem leśnym. 1.2.6. Orka pod zalesienia – 10 ha. Wyoranie bruzd pługiem leśnym w pasach na zrębach zupełnych oraz powstałych lukach. 1.2.7. Inne prace ręczne z zakresu hodowli i ochrony lasu – 400 godzin. Prace związane z przygotowaniem sadzonek do nasadzeń ( załadunek, rozładunek, dołowanie sadzonek, kopanie dołów do przechowywania sadzonek). Prace związane z poprawą ręczną źle wyoranych bruzd na zrębach, wykonaniem „talerz” w poprawkach i miejscach do nasadzeń nie wyoranych, wykonaniem „kopców” i „kopczyków” w miejscach podmokłych wykonywanych nasadzeń. Wykładanie pułapek na szeliniaka sosnowca, jesienne poszukiwanie szkodników sosny. 1.2.8. Odnowienia pasów przeciwpożarowych- 20 godzin. Poprawa pasów przeciwpożarowych pługiem leśnym lub brona talerzową usytuowanych wzdłuż dróg publicznych oraz w miejscach szczególnie niebezpiecznych zagrożonych pożarem. 1.2.9. Inne prace wykonywane ciągnikiem związane z gospodarką leśną – 150 godzin. W razie potrzeby- ściąganie drzew z dróg publicznych ( wycinka przy drogach). Ściąganie drzew niebezpiecznych ( zawieszonych i złamanych po złomach i wykrotach). Podwóz drewna stosowego, przeciąganie drzew, ściąganie drzew pochylonych podczas ścinki przy ochronie odnowień naturalnych i upraw z lat ubiegłych. 1.2.10. Melioracje agrotechniczne – 5 ha. Wycinanie i usuwanie drzewek i krzewinek na powierzchniach przeznaczonych do nasadzeń oraz ich spalenie. 1.2.11. Grodzenie drzewek w 3- paliki /1,5tys./ha/ z wyrobieniem palików o długości 170 cm – 1 ha. Wykonanie palików i ogrodzenie sadzonek celem zabezpieczenia przed uszkodzeniami ze strony jeleni i saren. 1.3. Prace dotyczące pozyskania drewna tj. 1.3.1. Surowiec tartaczny i stemple budowlane – 2 000 m3 1.3.2. Wałki opałowe i użytkowe – 1 000 m3 Ścinka drzew, okrzesanie oraz wyrobienie drewna dłużycowego oraz wycięcie wałków z drzew nie spełniających norm drewna wielkowymiarowego. 1.3.3.Żerdzie – 100 m3 tylko ścinka 1.3.4.Zrywka drewna – 400 m3. W razie konieczności z miejsc trudnodostępnych oraz dla potrzeb kupującego. 1.4. UWAGA: W trakcie roku z prac mogą być wyłączone: pielęgnacja upraw leśnych oraz czyszczenie wczesne. 1.5. Zamawiający przewiduje zmiany w realizacji przedmiotu zamówienia. Opis możliwych zmian zawarty jest w niniejszym dziale ust. 11. Wszelkie takie zmiany zostaną wprowadzone do zamówienia aneksem do umowy. 1.6. Zakresy rzeczowe opisane w ust. 1.2 i 1.3. mają charakter szacunkowy,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77210000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 5. Wymagania dotyczące wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.1. Każdy oferent przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium do dnia składania ofert w wysokości: 4.000,00 zł. 5.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 5.3. W przypadku, kiedy wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy – stosownie do art. 45 ust.7 ustawy Prawo zamówień publicznych - wpłacić je przelewem na następujący rachunek bankowy: 94918710112002000035480001 Bank Spółdzielczy w Kuryłówce, z dopiskiem „…………………..”,(UWAGA: nie należy wpłacać wadium w kasie Urzędu Gminy Kuryłówka). Wadium musi się znaleźć na koncie Zamawiającego do dnia otwarcia ofert godz. 9:30. 5.4. W przypadku wnoszenia wadium w innych środkach niż pieniądz, należy je złożyć w kasie w siedzibie Zamawiającego, tj. w Urzędzie Gminy Kuryłówka, Kasa - pokój nr 1 - otwarta w godzinach 7.30 do 15.30 w dni robocze. Wadium należy złożyć do dnia otwarcia ofert godz. 9.30 lub załączyć do oferty. Okres ważności wadium – do ostatniego dnia związania ofertą. 5.5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji i poręczeń musi być sporządzone zgodnie z prawem oraz zawierać zapisy dotyczące: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; 3) kwotę gwarancji lub poręczenia; 4) termin ważności gwarancji lub poręczenia; 5) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy”; 6) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia o którym mowa w art 25a ust 1 pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 7) gwarancja lub poręczenie winna być nieodwołalne i bezwarunkowe; 8) w przypadku składania wspólnej oferty wadium wypisane na wszystkich biorących udział w postępowaniu lub tylko na jednego ale tylko w przypadku jeśli z pełnomocnictw (lub umów) wynika jednoznacznie zakres jego zobowiązań i odpowiedzialności. 9) wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego; 5.6. Zasady zwrotu wadium, jego ponownego wniesienia lub jego zatrzymania określa art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów . Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.5. Dokumenty podmiotów zagranicznych 1.5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 1.5.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 1.5.3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, z uwzględnieniem terminów ich ważności. 1.5.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 1.6. Zobowiązania podmiotów trzecich W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, należy przedłożyć Pisemne zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (zał. 1a – składany wraz z ofertą) 1.7. Inne dokumenty składane wraz z ofertą 1.7.1. Pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) 1.7.2. pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika - gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest pełnomocnik, tj. np. do podpisania oferty, potwierdzania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składania oświadczeń woli i wiedzy itp. 1.8. W przypadku wnoszenia wspólnej oferty przez spółkę cywilną lub konsorcjum składające się z dwóch lub więcej podmiotów gospodarczych, oferta taka musi spełniać następujące wymagania: a) zawierać dokumenty i oświadczenia wymienione w warunkach zadania b) musi być podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie strony; c) jeden z podmiotów zostanie wyznaczony jako odpowiedzialny i jego upoważnienie będzie udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez uprawnionych przedstawicieli pozostałych podmiotów. Uwaga: Kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. W przypadku spółek zastosowanie ma również art. 230 ustawy z dnia 15 września 2000 roku Kodeks spółek handlowych (t.j. – Dz.U. z 2016r., poz. 1578 ze zm.), a odpowiednie dokumenty Wykonawca przedstawi z chwilą podpisania umowy. Przed podpisaniem umowy, Wykonawca przedstawi również umowę regulującą współpracę pomiędzy wspólnie działającymi Wykonawcami. 1.9. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 1.10. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy, lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.). W takiej sytuacji Wykonawca zobligowany jest do wskazania zamawiającemu oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w jego posiadaniu, z podaniem sygnatury postępowania, w którym wymagane dokumenty lub oświadczenia były składane, lub do wskazania dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 1.11. Uwagi dotyczące dokumentów. a) Postanowienia dotyczące podmiotów, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej stosuje się odpowiednio. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. b) UWAGA!!! Do poszczególnych załączników należy załączyć dokumenty potwierdzające zgodnie z opisami zawartymi w tych załącznikach. c) UWAGA!!! Wszelkie oświadczenia i pełnomocnictwa muszą być złożone w formie oryginałów podpisanych przez właściwe osoby. d) Uwaga: Dokumenty wymienione powyżej mogą być przedstawione w formie oryginału lub poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnioną do tego osobę lub notariusza. Dokumenty te powinny być składane zgodnie z zasadami, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016 poz.1126). e) UWAGA!!! Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nie udostępnienie zasobów nie ponosi winy. f) UWAGA!!! Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. g) Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości Zamawiającego co do jej prawdziwości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach