Przetargi.pl
PRACE SAPERSKIE NA TERENACH OBJĘTYCH PODSTREFĄ SZCZECIN SPECJALNEJ STREFY EKONOMICZNEJ EURO - PARK MIELEC

Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125a
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 484 82 94 , fax. 091 484 80 55
  • Data zamieszczenia: 2011-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych
    ul. Ku Słońcu 125a 125a
    71-080 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 484 82 94, fax. 091 484 80 55
    REGON: 81073546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zuk.szczecin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego - samorządowy zakład budżetowy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRACE SAPERSKIE NA TERENACH OBJĘTYCH PODSTREFĄ SZCZECIN SPECJALNEJ STREFY EKONOMICZNEJ EURO - PARK MIELEC
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są prace saperskie na terenach objętych Podstrefą Szczecin Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO - PARK Mielec, w rejonie dzielnicy Dąbie - Trzebusz ul. Junaków, Śnieżna, Opolska, na powierzchni 38,97 ha. CPV 90523100-0 90523200-1 2. Prace saperskie polegające na wykryciu, identyfikacji, wydobyciu i unieszkodliwieniu niewybuchów, niewypałów oraz innych przedmiotów niebezpiecznych pochodzenia wojskowego na głębokości do 1 metra, do 3 metrów i do 6 metrów, poniżej poziomu gruntu, będą prowadzone zgodnie z normą obronną NO-02-A043 z 2009 r. (Wojska inżynieryjne - rozpoznanie, rozminowanie i oczyszczenie terenów z przedmiotów wybuchowych i niebezpiecznych). 3. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.: 1) wytyczenie geodezyjne terenu robót, 2) podział i oznakowanie poszczególnych odcinków, 3) wycinka drzew, krzewów i zarośli, które utrudniają prace z wykrywaczami metalu; Zamawiający informuje, że posiada stosowne decyzje administracyjne zezwalające na wycinkę drzew; drzewa powinny być ścięte tak, aby pozostały po ścince pień nie wystawał ponad otaczającą go powierzchnię gruntu; w przypadku stwierdzenia obecności metali w pniach i korzeniach drzew, Wykonawca zobowiązany jest do wykarczowania tych pni i korzeni, czyli do ich wydobycia, i unieszkodliwienia; wycięte drewno Wykonawca pozostawi w miejscu wycinki, w całych długościach po okrzesaniu (odcięciu gałęzi), do dyspozycji Zamawiającego, 4) usunięcie innych przeszkód utrudniających rozpoznanie terenu, np. płotów z siatki, słupów, gruzu i innych konstrukcji, 5) pierwsze sprawdzenie terenu wykrywaczami metalu o zasięgu 0,8 m - 1,0 m głębokości w celu zlokalizowania płytko zalegających pocisków, amunicji porzuconej oraz łusek i odłamków pocisków, odkopanie, identyfikacja oraz wydobycie przedmiotów wybuchowych i niebezpiecznych oraz złomu, 6) drugie sprawdzenie terenu głębinowymi wykrywaczami metalu (ramowymi i dwucewkowymi) o zasięgu od 1,0 m do 3,0 m głębokości w celu zlokalizowania pocisków artyleryjskich dużych kalibrów oraz płycej zalegających (mniejszych) bomb lotniczych, odkopanie, identyfikacja oraz wydobycie pocisków i bomb, 7) trzecie sprawdzenie terenu o zasięgu od 3,0 m do 6,0 m głębokości w celu lokalizacji dużych bomb lotniczych, odkopanie, identyfikacja oraz wydobycie bomb, 8) wyznaczenie strefy zagrożonej i wycofanie z niej ludzi oraz - jeśli nie spowoduje to dodatkowego zagrożenia - sprzętu, 9) ochrona terenu robót przed dostępem osób postronnych, a w szczególności ochrona wydobytych przedmiotów wybuchowych i niebezpiecznych, 10) przekazanie niewybuchów i niewypałów wojskowemu patrolowi saperskiemu do utylizacji na poligonach wojskowych; niewybuchy i niewypały, których stan techniczny, cechy konstrukcyjne wykluczają wydobycie i transport na poligon będą niszczone przez wykonawcę lub wojskowy patrol saperski w miejscu znalezienia; w takiej sytuacji niezbędne będą powiadomienia i uzgodnienia z Policją i Urzędem Miasta Szczecin w celu zapewnienia pełnego bezpieczeństwa, 11) po zakończeniu sprawdzania i oczyszczania terenu, sporządzenie dokumentacji powykonawczej wraz z zestawieniem wykrytych, wydobytych, podjętych i unieszkodliwionych przedmiotów wybuchowych i niebezpiecznych wraz z dokumentacją fotograficzną i certyfikatem czystości terenu - z podziałem na strefy głębokości do 1 metra, do 3 metrów i do 6 metrów, 12) przywrócenie terenom objętych pracami saperskimi stanu pierwotnego, poprzez zasypanie wykopanych dołów oraz uprzątnięcie znalezionego złomu i gruzu. 4. Wykonawca zobowiązany jest również do: 1) organizacji prac i zaplecza socjalnego, 2) zapewnienia bezpieczeństwa na terenie wykonywania prac zgodnie z przepisami p.poż. i bhp, 3) zabezpieczenia własnego mienia na terenie wykonywania prac, 4) uporządkowania terenu po realizacji prac. 5. Zamawiający zobowiązuje się: 1) dokonać odbioru wykonanych prac, 2) zapewnić zapłatę wynagrodzenia za wykonane prace. 6. Podwykonawcy: 1) Wykonawca może wykonać przedmiot zamówienia przy udziale podwykonawców, zawierając z nimi stosowne umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności, 2) Zawarcie umowy z podwykonawcą wymaga akceptacji Zamawiającego przed jej zawarciem, 3) Zamawiający nie wyraża zgody na zawieranie umów przez podwykonawców z dalszym podwykonawcą, 4) Wszelkie zmiany umów wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i wymagają zgody Zamawiającego, 5) Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego udzielić mu wszelkich informacji dotyczących podwykonawców, 6) Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za prace, które wykonuje przy pomocy podwykonawców, jak za działania własne. 7. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami prawa powszechnie obowiązującego, m. in. rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 lutego 2011 r, w sprawie sposobu prowadzenia prac z użyciem materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego oraz podczas oczyszczania terenów, (Dz.U. Nr 42 poz. 216), ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. Nr 62 poz. 628 ze zmianami), a także z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i z ofertą, która będzie stanowiła integralną część umowy. 8. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku: 1) wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie prac zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów, 2) wystąpienia siły wyższej, czyli zdarzenia zewnętrznego, którego skutków nie da się przewidzieć, np. huragan, powódź, 3) wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja ma wpływ na termin wykonania umowy, 4) zmiany sposobu przeprowadzenia prac, np. z powodu możliwości zastosowania innej, korzystniejszej ekonomicznie technologii niż ta, która była przewidziana do dnia składania ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905231000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 60 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w następującej wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych i 00/100), 2. Wykonawca wnosi wadium w terminie do dnia 12.07.2011 r., do godziny 11.00. Decyduje data wpływu środków do Zamawiającego. 3. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu - przelewem na konto Zamawiającego - 22124038131111000043932038 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - w kasie Zamawiającego, w godz. 7.00 - 15.00, 3) gwarancjach bankowych - w kasie Zamawiającego, w godz. 7.00 - 15.00, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych - w kasie Zamawiającego, w godz. 7.00 - 15.00, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Zamawiającego, w godz. 7.00 - 15.00, 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 8 i 9 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 7. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba, że Wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. W ofercie należy wpisać rachunek bankowy, na który Zamawiający będzie mógł zwrócić wadium wniesione w formie pieniężnej. 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodne z pkt 11, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zuk.szczecin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach