Przetargi.pl
Prace remontowe w budynkach Muzeum Śląskiego w Katowicach

Muzeum Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 40-205 Katowice, ul. Tadeusza Dobrowolskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 7799300-1, 32 2130866
  • Data zamieszczenia: 2019-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Śląskie
    ul. Tadeusza Dobrowolskiego 1
    40-205 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 7799300-1, 32 2130866
    REGON: 00109412100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://muzeumslaskie.pl/pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prace remontowe w budynkach Muzeum Śląskiego w Katowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac dotyczących miejscowych napraw i lakierowania posadzek Pandomo i Sikafloor oraz malowania ścian w budynkach Muzeum Śląskiego w Katowicach przy ul. T. Dobrowolskiego 1, w Katowicach. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części: 1) Część A, pn.: „Prace remontowe lakierowania i miejscowego naprawiania posadzek”, obejmuje: a. wykonanie napraw posadzki cementowo-polimerowej wykonanej w systemie ARDEX Pandomo K1 zabezpieczonej-pomalowanej lakierem poliuretanowym STO StoPur WV 200 w kolorze RAL 7044 i polerowanej; b. wykonanie napraw posadzki z żywicy poliuretanowej wykonanej w technologii Sikafloor przy położonej warstwie jastrychu żywicznego Sikafloor 264; c. wykonanie hydroizolacji przy użyciu żywicy epoksydowej jednobarwnej, gładkiej na posadzce pyłosuchej; d. wykonanie napraw posadzki poliuretanowej w Holu Centralnym, e. wykonanie napraw posadzki z wykonanej z parkietu dębowego. 2) Część B, pn.: „Malowanie ścian”, obejmuje malowanie ścian w pomieszczeniach między innymi: biurowych, wystawienniczych, w ciągach komunikacyjnych, w pomieszczeniach przeznaczonych do przechowywania środków czystości, w łazienkach i natryskach, aneksach kuchennych, we wnękach wejść do wind w ciągach komunikacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają Załączniki nr 2A (dla Części A) i nr 2B (dla Części B) do SIWZ, zwane dalej łącznie „OPZ”. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie ze wzorem umowy, który stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ (dalej „Wzór umowy”). Przedmiar robót został wskazany w Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ dla każdej z części zamówienia odrębnie. 2. Termin wykonania przedmiotu zamówienia: Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji przedmiotu umowy od dnia zawarcia umowy zgodnie z Harmonogramem, najpóźniej do dnia 13 grudnia 2019 r. lub do wyczerpania maksymalnej kwoty wynagrodzenia o której mowa w § 5 ust. 1 wzoru umowy. Przedmiot zamówienia określony w rozdziale IV ust. 1 pkt 1) lit. d. i e. SIWZ (część A zamówienia), należy wykonać do dnia 14 września 2019 r. Wykonywanie przedmiotu zamówienia odbywać się będzie na podstawie szczegółowego Harmonogramu, przy uwzględnieniu dostępności pomieszczeń w których będą realizowane roboty, jednak nie wcześniej niż po akceptacji przez Zamawiającego dokumentów o których mowa w § 2 ust. 6 pkt 3) wzoru umowy (Wykaz osób). W terminie do 5 dni od dnia zawarcia umowy, Wykonawca sporządza w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram realizacji robót. Wstępny harmonogram robót został określony odpowiednio dla Części A Zamówienia w tabeli nr 1 (str. 5 SIWZ), dla Części B zamówienia w tabeli nr 2 (str. 5 SIWZ). Pod pojęciem zrealizowania przedmiotu umowy Zamawiający rozumie wykonanie wszystkich czynności związanych z realizacją przedmiotu umowy w sposób umożliwiający przejęcie go przez Zamawiającego, tj. bez istotnych wad, usterek lub niezgodności z opisem przedmiotu zamówienia (OPZ). Zamawiający zastrzega sobie prawo do odbioru częściowych prac zgodnie z ustalonym Harmonogramem. 3. Miejsce realizacji: Muzeum Śląskie w Katowicach, ul. Tadeusza Dobrowolskiego 1, 40-205 Katowice. 4. Termin gwarancji: Zamawiający wymaga udzielenia minimum 12 miesięcy gwarancji na przedmiot zamówienia. Termin gwarancji rozpoczyna się licząc od dnia następującego po dniu podpisania przez strony protokołu odbioru. Termin gwarancji stanowi kryterium oceny ofert, którego szczegółowy opis znajduje się w rozdziale XIV ust. 5.2 SIWZ. 5. Podwykonawstwo: 1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy; 2) Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę części (zakresu) zamówienia, w każdej z Części A i B zamówienia odrębnie, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i o ile jest to wiadome, należy wskazać wykaz proponowanych podwykonawców. W przypadku, kiedy Wykonawca nie wskaże w ofercie części (zakresu), którą zamierza powierzyć podwykonawcom, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca zrealizuje zamówienie samodzielnie; 3) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych; 4) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, o których mowa w art. 36a ust. 2 pkt 1) ustawy Pzp; 5) wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, o których mowa w art. 36 ust. 2 pkt 11) ustawy Pzp zostały określone we wzorze umowy. 6. Wymagania dotyczące zatrudnienia Pracowników na podstawie umowy o pracę Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót: 1) dla Części A zamówienia - roboty murarskie, malarskie oraz wszystkie prace fizyczne polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2018 poz. 917 ze zm.); 2) dla Części B przedmiotu zamówienia: roboty malarskie oraz wszystkie prace fizyczne polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2018 poz. 917 ze zm.); czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy między innymi dostawców materiałów budowlanych. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji w której Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej). Sposób dokumentowania zatrudnienia Pracowników – regulują zapisy wzoru umowy § 2 ust. 6. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę tych wymagań oraz sankcji z tego tytułu - regulują zapisy wzoru umowy: § 2 ust. 6, § 8 ust. 2 pkt 3) i 4) oraz § 9 ust. 1 pkt 6). 7. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 8. Oferty równoważne. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w przypadkach, w których Zamawiający wskazuje znaki towarowe, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę przedmiotu zamówienia, z zachowaniem przez Wykonawcę zasad i wymogów opisanych w SIWZ. Wpisanie znaków towarowych jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. Użyte w SIWZ określenia wskazujące znaki towarowe, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę przedmiotu zamówienia należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. Wykonawca może przedstawić ofertę równoważną, jednakże proponowane rozwiązania równoważne muszą być o takich samych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i jakościowych lub je przewyższać. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesienie takie należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wymagane jest przedstawienie określonego oznakowania, Zamawiający akceptuje wszystkie oznakowania potwierdzające, że przedmiot zamówienia spełnia równoważne wymagania. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262330-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Forma dokumentów: 1) Oświadczenie Wykonawcy o którym mowa w SIWZ rozdz. VII ust. 1 i 3 (Załącznik nr 4 do SIWZ) składane jest w oryginale. 2) Dokumenty lub oświadczenia inne niż oświadczenie o którym mowa w SIWZ rozdz. VII ust. 1 i 3, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (nie dotyczy oferty). 3) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 4) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. W zakresie nieuregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) wraz z rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 17 października 2018 r. zmieniającym ww. rozporządzenie (Dz. U. z 2018 r. poz. 1993). Ofertę stanowi wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, zawierającym cenę oferty oraz warunki realizacji zamówienia. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć: 1) Oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VII ust. 1 SIWZ oraz jeżeli dotyczy w rozdz. VII ust. 3 SIWZ (Załącznik nr 4 do SIWZ). 2) Jeżeli uprawnienie do podpisania oferty, względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej do oferty Wykonawca jest zobowiązany dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo Wykonawca składa w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 3) Dokumenty o których mowa w rozdz. XI ust. 3 SIWZ – jeżeli dotyczy, tj.: w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (np. konsorcja, spółki cywilne) – należy ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz dołączyć do oferty prawidłowo sporządzone pełnomocnictwo (w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie) lub umowę – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (przez każdego z wykonawców lub pełnomocnika).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną