Przetargi.pl
Prace remontowe i konserwatorskie na Cmentarzu Parafialnym w Tucholi, polegające na remoncie chodników

Gmina Tuchola ogłasza przetarg

  • Adres: 89-500 Tuchola, plac Zamkowy 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchola
    plac Zamkowy 1
    89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie
    REGON: 092351156
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.miasto.tuchola.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prace remontowe i konserwatorskie na Cmentarzu Parafialnym w Tucholi, polegające na remoncie chodników
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.2. Przedmiotem inwestycji są prace remontowe i konserwatorskie na Cmentarzu Parafialnym w Tucholi, polegające naremoncie chodników.Zadanie niniejsze jest realizowane przy udziale środków z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.Zadanie realizowane jest na podstawie decyzji nr TUCH.223.2011 Starosty Tucholskiego, z dnia 24 listopada 2011 r., znakBD.6740.TUCH.223.2011, w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na wykonanie robótbudowlanych dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Bożego Ciała w Tucholi, obejmujących remont istniejącego ogrodzenia ibram cmentarza oraz utwardzenie ścieżek cmentarza i budowę części nowego ogrodzenia cmentarza, na terenie działek nrewid. 1523/1, 1524, 1525 położonych przy ulicy Świeckiej 58 w Tucholi.W ramach realizacji inwestycji planowana wymiana nawierzchni utwardzonych na chodnikach cmentarza zlokalizowanego wTucholi przy Świeckiej 58. Wymiana polegać ma na rozebraniu istniejących płyt chodnikowych i położeniu w tym miejscuchodnika z kostki betonowej w kolorze grafitowym typu NOSTALIT GŁADKI. Kostka ma być ułożona na podbudowie zpiasku 10 cm, oraz betonowej z B10 grubości 10 cm. Obrzeża ograniczające kostkę należy wykonać na ławie betonowej zbetonu B10. Przyjęto obrzeża o wymiarach 20 cm x 6 cm w kolorze grafitowym. Rozebrane płytki chodnikowe należyponownie ułożyć na chodnikach pokazanych na planie zagospodarowania.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Plan zagospodarowania terenu, Zakres robót remontowych.3.3. Zamawiający wymaga, by czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych wykonywane były przezosoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. –Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.), o ile nie są one wykonywane przez dane osoby osobiście w ramachprowadzonej przez nie na podstawie wpisu do CEIDG działalności gospodarczej.Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób kierujących budową i robotami, osób wykonujących usługiprojektowe, geodezyjne oraz osób świadczących usługi transportowe i sprzętowe. Zatrudnienie na podstawie umowy oprace wyżej wymienionych osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy.Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu w terminie określonym zapisami umowy i aktualizowania nabieżąco, tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej, wykazu osób biorących udział w realizacji zamówieniazatrudnionych na podstawie umowy o pracę.Wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę biorących udział w realizacji zamówienia musi zawierać pełnyskład pracowników wraz z określeniem pełnionych przez nich funkcji i wskazaniem okresu obowiązywania umowy o pracę.Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót: najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz zoświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę; wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy irobót.3.5. Wykonawca, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu minimum36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane.3.6. Mimo, iż rozliczenie zadania jest ryczałtowe, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wybrany w niniejszympostępowaniu dostarczył kosztorys ofertowy i powykonawczy – na potrzeby rozliczenia inwestycji przez Zamawiającego,wraz z zakresem rzeczowym wykonanych robót z podziałem na poszczególne ulice i branże. Pomocniczo Zamawiającyudostępnia przedmiary robót stanowiące kosztorysy ofertowe służące do przygotowania oferty, które Wykonawca złożynajpóźniej w dniu podpisania umowy. Ewentualne zmiany, które wystąpią w kosztorysie powykonawczym, w stosunku dokosztorysu ofertowego, należy szczegółowo opisać w zakresie merytorycznym, obmiarowym i kosztowym.3.7. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzytechnicznej i obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego.3.8. Wszelkie zaistniałe wątpliwości Wykonawca powinien konsultowaćz Zamawiającym.3.9. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami iaprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacjitechnicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dlaokreślenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia.Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechyfunkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorszaod jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niżwskazany produkt.Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówieniao właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, leczoznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt,który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego,zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót,przedmiarach robót, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń,wyrobów itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne.Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Zamawiający opisującprzedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencjitechnicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważneopisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.3.10. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogomwyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym art. 10 ustawy Prawo budowlane.Potwierdzeniem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie przez Zamawiającego protokołuodbioru robót. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłączniewyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwiezgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 –Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz ustawy z 16kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213 ze zm.).3.11. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są na stronie internetowejprowadzonego postępowanie. Link do postępowania dostępny jest na Profilu Nabywcyzamawiającego: https://platformazakupowa.pl/tuchola
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 15.1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium wskazując tytuł:„wadium, nr postępowania ZP.271.2.2.2024.AS – Prace remontowe i konserwatorskie na Cmentarzu Parafialnym w Tucholi,polegające na remoncie chodników”15.2. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł 00/100)15.3. Wadium wniesione w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli rachunek bankowy Zamawiającego zostanieuznany kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jakoostateczny termin składania ofert).15.4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 000515.5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2013 r. poz. 462 z późn. zm.).15.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.15.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 15.5. ppkt 2)-4), Wykonawcaprzekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, podpisany kwalifikowanympodpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.15.8. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, z treści gwarancji i poręczeń musi wynikaćbezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta) zobowiązanie Gwaranta do zapłaty narzecz Zamawiającego kwoty wadium w okolicznościach skutkujących zatrzymaniem wadium określonych w art. 98 ust. 6ustawy.15.9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadiumnieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98ust. 2 pkt 3, zostanie odrzucona.15.10. Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku przez Wykonawcęzwraca wadium Wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albonie upłynął termin do jego wniesienia.15.11. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 15.9, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego zwykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej.15.12. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego,na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej zaprzelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.Szczegółowe informacje dotyczące wadium zawarto w rozdz. 15 SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu nazasadach określonych w rozdz. 6 i 7 SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniuw zakresie:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości min. 100 000,00 zł;4) zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca spełni warunek, jeżeli:A (dotyczy wykazu robót) Wykonawca wykaże, że zrealizował należycie min. jedną robotę polegającą na budowie / remoncie chodników z kostki betonowej brukowej. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu jeżeli przedstawi w wykazie wykonanych robót – roboty wykonane, podając ich rodzaj, wartość, datę, miejsce wykonania i podmioty na rzecz, których roboty zostały wykonane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ wraz z dowodami dot. robót wskazanych w wykazie robót, potwierdzającym, że robota budowlana została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.B (dotyczy wykazu osób): skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia min. po jednej osobie z niżej wymienionych branży posiadającą uprawnienia do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w zakresie odpowiadającym wymienionym niżej branżom lub posiadającą inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane wymienionych specjalności: kierownika budowy – br. konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia ww. osoby, które w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego posiadają niezbędne kwalifikacje do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831).Dopuszcza się łączenie funkcji, o których mowa powyżej, przez jedną osobę pod warunkiem, że osoba ta będzie posiadała wymagane kwalifikacje.Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j.Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).8.2.Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności ,jeżeli posiadane przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach