Przetargi.pl
Prace pogłębiarskie na torze podejściowym Północnym do Świnoujścia km 0.0 - 2.0 oraz torze wodnym Świnoujście - Szczecin

Urząd Morski w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-207 Szczecin, pl. Stefana Batorego 4
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4403423, 4403523 , fax. 091 4403441
  • Data zamieszczenia: 2011-09-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Morski w Szczecinie
    pl. Stefana Batorego 4 4
    70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4403423, 4403523, fax. 091 4403441
    REGON: 00014501700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ums.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prace pogłębiarskie na torze podejściowym Północnym do Świnoujścia km 0.0 - 2.0 oraz torze wodnym Świnoujście - Szczecin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są Prace pogłębiarskie na torze podejściowym Północnym do Świnoujścia km 0.0-2.0 oraz torze wodnym Świnoujście-Szczecin. Symbol kategorii CPV: 45247120-7. 2. Zakres zamówienia obejmuje: Utrzymanie wymaganych parametrów nawigacyjnych toru podejściowego Północnego do Świnoujścia km 0,00 - 2,00 oraz toru wodnego Świnoujście - Szczecin, poprzez wydobycie z jego dna osadu zalegającego powyżej projektowanego poziomu dna toru i wyrefulowanie go na pole refulacyjne D w Świnoujściu. 3. Planowana całkowita ilość wydobycia urobku wynosi - 73 000 m3. Podstawowa ilość urobku (minimalna), która musi zostać zrealizowana w ramach zamówienia wynosi 61 000 m ?. Całkowita ilość urobku, która będzie zrealizowana w ramach zamówienia uzależniona jest od ceny 1m3 zaproponowanej przez Wykonawcę, który złoży najkorzystniejszą ofertę oraz kwoty jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Powyższa wielkość stanowić będzie również podstawę szacunku Zamawiającego do podjęcia ewentualnej decyzji o unieważnieniu postępowania w trybie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. 4. Informacje ogólne o obiekcie. a) Szerokość torów w dnie wynosi od 90 do 180 m. b) Wymagana głębokość techniczna wynosi od 14,3 m do 10,5 m. c) Nachylenie skarp na torze wynosi od 1:7 do 1:3,5 . 5. Warunki techniczne wykonywania robót. 5.1 Rodzaj gruntu, transport Tor wodny Świnoujście - Szczecin Rodzaj gruntu piaski drobnoziarniste odległość transportu urobku 1 do 16 km Odległość refulowania rurociągiem 450 do 2.000 m tolerancje przegłębień w rozliczeniach nie przewiduje się tolerancji przegłębień ponad głębokość projektowaną - patrz pkt.5.3 SIWZ. 5.2 Uwarunkowania formalno-prawne. Podczas prac czerpalno - refulacyjnych należy przestrzegać ustaleń decyzji wodno-prawnej dot. pola refulacyjnego, które zostanie udostępnione wyłonionemu wykonawcy. Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia ewidencji wód pobranych i odprowadzonych w celu udokumentowania zgodności sposobu prowadzenia robót z decyzją wodnoprawną. 5.3 Rozliczenia i tolerancja wykonania robót. Roboty objęte niniejszą specyfikacją będą rozliczane po wykonaniu pogłębienia poszczególnych odcinków toru wodnego, uwzględnionych w oddzielnych sondażach przedroboczych wg obmiaru, wynikającego z różnic pomiędzy sondażami poroboczymi i przedroboczymi. Pomiary sondażowe przedrobocze i jednokrotny poroboczy oraz obliczenia kubatur wykonuje Zamawiający nieodpłatnie. W przypadku konieczności wykonania kolejnych sondaży poroboczych w tych samych miejscach - (gdy nie uzyskano głębokości projektowych), sondaże te będą wykonane przez Zamawiającego na koszt Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany uzyskać głębokość określoną w projektach robót (sondażach przedroboczych) i tylko po osiągnięciu zaplanowanej głębokości na poszczególnych odcinkach, wyznaczonych do pogłębienia, roboty te będą odbierane i rozliczane. Jednakże celowość usunięcia braków w wykonaniu prac na danym odcinku każdorazowo określa Wydział Oznakowania Nawigacyjnego w porozumieniu z Kapitanatem Portu. Ewentualne przegłębienia nie mogą przekraczać tolerancji określonej w rozporządzeniu Min. Transportu i Gosp. Morskiej z dn. 1 czerwca 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 101, poz. 645) i nie będą uwzględnione w rozliczeniu robót. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego sondaż przedroboczy wraz z zaznaczonym obszarem do pogłębienia wykonany nie później jak 40 dni przed rozpoczęciem prac. Zamawiający będzie wykonywał sondaże przy użyciu następującego sprzętu: - echosondy wielowiązkowej firmy KONGSBERG SIMRAD EM 3000D lub 3002D - programu SIS do zbiórki danych, - programu NEPTUNE do obróbki danych, - programu CFLOOR firmy ROXAR do plotowania i obliczeń. 5.4 Pola refulacyjne a) Pole refulacyjne i przystań refulacyjna z estakadą są własnością Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Urzędu Morskiego w Szczecinie. Wykonawca odpowiada za stan i prawidłową eksploatację użytkowanego pola refulacyjnego (w szczególności za stan wałów, obsługę i konserwację mnichów) oraz przystani. Po zakończeniu robót Zamawiający z udziałem Wykonawcy dokona przeglądu i odbioru protokolarnego pól refulacyjnych. Stwierdzone ewentualne uszkodzenia obwałowań lub budowli spustowych Wykonawca usunie, w podanym w protokole odbioru terminie, na swój koszt. b) Odkład urobku będzie odbywał się na pole refulacyjne: D z estakadą i stałą przystanią refulacyjną z dalb, na wysokości toru wodnego Zatoka Pomorska Świnoujście-Szczecin w km 15,250 po stronie W. c) Wykonawca będzie prowadził na bieżąco ewidencję wód pobranych i zrzucanych przy refulacji wydobytego urobku, zgodnie z decyzją pozwolenia wodno-prawnego dla pola refulacyjnego D. Książkę ewidencji wód Wykonawca przekaże Zamawiającemu w dniu odbioru końcowego. Książka ta powinna znajdować się w czasie realizacji zlecenia u kierownika robót, do wglądu dla organów kontrolnych ochrony środowiska i przedstawiciela Zamawiającego. d) Aktualna długość rurociągów na polu refulacyjnym D Urzędu Morskiego wynosi w przybliżeniu w km 15,250 rurociąg średnicy 500 mm o łącznej długości około 500 m. Właścicielem rurociągów na wymienionych polach jest Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o., ul. Przetoczna 66, Gdańsk 80-702. e) Wykonawca robót powinien w kalkulacji ceny uwzględnić ułożenie własnych rurociągów oraz ich demontaż po zakończeniu prac. Istnieje możliwość użycia rurociągów istniejących, w przypadku zawarcia odpowiednich porozumień w tej sprawie między Wykonawcą a właścicielem rurociągów. Za stan techniczny i sprawność rurociągów odpowiada Wykonawca wybrany w przetargu. W kalkulacji należy uwzględnić fakt, że rurociągi i sprzęt obsługi pola można przetransportować tylko drogą wodną. f) Na polu refulacyjnym D możliwe jest udostępnienie odpłatne przyłącza energii elektrycznej o mocy maks. do 8 kW, na warunkach określonych przez Wydział Energetyczny Urzędu Morskiego w Szczecinie. g) Zamawiający nie zapewnia miejsc postojowych i schronienia dla sprzętu pogłębiarskiego, poza przystaniami refulacyjnymi, wymienionymi w pkt. 5.4 lit. b) 5.5 Warunki formalno - prawne: a) Konwencja o ochronie środowiska morskiego obszaru Morza Bałtyckiego sporządzona w Helsinkach dnia 09 kwietnia 1992r. (Dz.U. 2000 nr 28 poz. 346) b) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 kwietnia 2002r. w sprawie rodzajów i stężeń substancji, które powodują, że urobek jest zanieczyszczony (Dz. U. nr 55, poz. 498). c) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tj. Dz. U. 2007 nr 39, poz. 251 z późn. zm.), d) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2008r. nr 25 poz. 150) e) Ustawa Prawo budowlane (jt. w Dz. U. z 2006r. nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) f) Ustawa Prawo wodne z dnia 18 lipca 2001r. (tj. w Dz. U. z 2005r. nr 239 poz. 2019, wraz z późn. zm.) g) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (tj. Dz.U. z 2009 r. nr 151 poz. 1220). h) Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 23 października 2006 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania oraz szczegółowego zakresu kontroli morskich budowli hydrotechnicznych (Dz. U. nr 206, poz. 1516). i) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerwca 1998 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 101, poz. 645), j) Zarządzenie Porządkowe nr 4 Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie z dnia 17 września 2002 r. - Przepisy Portowe
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452471207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ums.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach