Przetargi.pl
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na sporządzenie uproszczonych planów urządzania lasu i inwentaryzacji stanu lasu niestanowiących własności Skarbu Państwa dla gmin: Joniec, Nowe Miasto i Raciąż wraz z prognozą oddziaływania na środowisko

Starostwo Powiatowe w Płońsku ogłasza przetarg

  • Adres: 09-100 Płońsk, ul. Płocka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 023 6627764 - 66, 6621145 - 46 , fax. 236 623 816
  • Data zamieszczenia: 2020-03-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Płońsku
    ul. Płocka 39
    09-100 Płońsk, woj. mazowieckie
    tel. 023 6627764 - 66, 6621145 - 46, fax. 236 623 816
    REGON: 13038018600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-plonski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na sporządzenie uproszczonych planów urządzania lasu i inwentaryzacji stanu lasu niestanowiących własności Skarbu Państwa dla gmin: Joniec, Nowe Miasto i Raciąż wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych znajdujących się pod nadzorem Starosty Płońskiego wraz ze sporządzeniem prognozy oddziaływania na środowisko. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące gminy i obręby ewidencyjne: Lp Gmina Obręb ewidencyjny Powierzchnia szacunkowa /ha/ 1. Joniec 1. Adamowo 2. Joniec 3. Joniec Kolonia 4. Józefowo 5. Kolonia Nowa Wrona 6. Krajęczyn 7. Królewo 8. Ludwikowo 9. Nowa Wrona 10. Omięciny 11. Osiek 12. Popielżyn Górny 13. Popielżyn Zawady 14. Proboszczewice 15. Sobieski 16. Soboklęszcz 17. Stara Wrona 18. Szumlin 1 524,00 2. Nowe Miasto 1. Adamowo 2. Aleksandria 3. Anielin 4. Belin 5. Czarnoty 6. Gawłowo 7. Gawłówek 8. Gościmin Wielki 9. Grabie 10. Gucin 11. Henrykowo 12. Janopole 13. Jurzyn 14. Jurzynek 15. Kadłubówka 16. Karolinowo 17. Kubice 18. Latonice 19. Miszewo B 20. Miszewo Wielkie 21. Modzele Bartłomieje 22. Nowe Miasto 23. Nowe Miasto Folwark 24. Nowosiółki 25. Popielżyn Dolny 26. Przepitki 27. Rostki 28. Salamonka 29. Stare Zawady 30. Szczawin 31. Tomaszewo 32. Władysławowo 33. Wólka Szczawińska 34. Zakobiel 35. Zasonie 36. Zawady B 37.Żołędowo 2 043,00 3. Raciąż 1. Bielany 2. Bogucin 3. Budy Kraszewskie 4. Charzyny 5. Chyczewo 6. Cieciersk 7. Ćwiersk 8. Dobrska Kolonia 9. Dobrska Włościany 10.Draminek 11.Drozdowo 12.Druchowo 13.Folwark Raciąż 14.Gralewo 15.Grzybowo 16.Jeżewo Wesel 17.Kaczorowy 18.Kiełbowo 19.Kiniki 20.Kocięcin Brodowy 21.Kocięcin Tworki 22.Kodłutowo 23.Komunin Nowy 24.Komunin Stary 25.Kossobudy 26 Koziebrody 27.Kozolin 28.Krajkowo 29.Krajkowo Budki 30.Kraszewo Czubaki 31.Kraszewo Falki 32.Kraszewo Gaczułty 33.Kraszewo Podborne 34.Kraszewo Rory 35.Kraśniewo 36.Kruszenica 37.Lipa 38.Łempin 39.Łempinek 40.Malewo 41.Mała Wieś Podborna 42.Młodochowo Nowe 43.Młodochowo Stare 44.Niedróż Młody 45.Niedróż Stary 46.Nowe Gralewo 47.Pęsy 48.Pólka Raciąż 49.Sierakowo 50.Sikory 51.Strożęcin 52.Szapsk 53.Szczepkowo 54.Unieck 55.Wępiły 56.Witkowo 57.Zdunówek 58.Złotopole 59.Żukowo Strusie 60.Żukowo Wawrzonki 61.Żychowo 2 230,00 Łącznie powierzchnia szacunkowa 5 797,00 Szacunkowa powierzchnia może ulec zmianie po dokonaniu w terenie prac inwentaryzacyjnych i dopuszcza się granicę błędu w zakresie od -5% do +5%. 2. Dokumentacja urządzeniowa winna być sporządzona w oparciu o przepisy: 1) ustawy z dnia 28 września 1991 roku o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 roku, poz. 6 z późn. zm.); 2) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 roku (Dz. U. z 2012 roku, poz. 1302 z późn. zm.) w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasU; 3) ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 roku, poz. 55-t.j..) 4) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 roku w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. z 2006r, Nr 58 poz. 405); 5) ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: Dz. U. z 2018, poz. 2081 z późn. zm.); 6) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019, poz. 1839); 7) Zarządzenia nr 49 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, znak: ZU.6007.2.2016 z dnia 17 listopada 2016 r. w sprawie przeznaczenia środków, związanych z funduszem leśnym, na sporządzanie uproszczonych planów urządzenia lasu, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o lasach, zwane w dalszej części jako Zarządzenie nr 49 DGLP, którego wymienione poniżej załączniki zamieszczone są na stronie internetowej Lasów Państwowych: (http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/uregulowania_wewnetrzne) a) standard uproszczonej leśnej mapy numerycznej, którego dokumentacja techniczna stanowi załącznik nr 2 niniejszego zarządzenia; b) standard opracowań kartograficznych dla uproszczonych planów urządzenia lasu, którego dokumentacja techniczna stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia; c) standard wymiany danych o lasach, którego dokumentacja techniczna stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia; d) wytyczne do sporządzenia projektów uproszczonych planów urządzenia lasu wraz z aneksem nr 1, będącym szablonem dokumentu uproszczonego planu urządzenia lasu, stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszego zarządzenia; e) aplikację do obsługi warstw mapy numerycznej korzystającej z bazy TAKSATOR – PLANY UPROSZCZONE, do pobrania i zainstalowania ze strony internetowej Lasów Państwowych; f) aplikację TAKSATOR – PLANY UPROSZCZONE, do pobrania i zainstalowania ze strony internetowej Lasów Państwowych. 8) Zarządzenia nr 20 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, znak: ZU.6007.1.2017 z dnia 26 maja 2017 r. w sprawie nowelizacji zarządzenia nr 49 DGLP z dnia 17 listopada 2016 r. w sprawie przeznaczenia środków, związanych z funduszem leśnym, na sporządzanie uproszczonych planów urządzenia lasu, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o lasach, zwane w dalszej części jako Zarządzenia nr 20 DGLP. 3. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić stan prawny oraz treść wymienionych Zarządzeń DGLP nr 20 i nr 49 na dzień odbioru przedmiotu zamówienia. 4. W pracach taksacyjnych należy uwzględnić wyłącznie grunty ujęte w rejestrze gruntów i budynków jako lasy – symbol Ls – o zwartej łącznej powierzchni co najmniej 0,10 ha, niezależnie od tego czy należą one do jednego czy większej liczby właścicieli. Po stwierdzeniu rozbieżności między stanem faktycznym na gruncie, a ewidencją gruntów, należy sporządzić wykaz tych powierzchni z opisem niezgodności. 5. Zamawiający udostępni dane z ewidencji gruntów. Wykonawca nie ponosi kosztów udostępnienia danych z ewidencji gruntów i map ewidencyjnych. 6. W trakcie realizacji prac Wykonawca pozyska własnym staraniem i na własny koszt dane potrzebne do prawidłowego zaprojektowania ochrony przeciwpożarowej urządzanych lasów, a także dane dotyczące zagospodarowania przestrzennego obszarów objętych planowaniem urządzeniowym. 7. Wykonawca udokumentuje wykonanie prac terenowych poprzez wykonanie dokumentacji fotograficznej zawierającej geotagi. Fotografię (minimum 1 szt.) należy wykonać w każdym wydzieleniu drzewostanowym. Dodatkowo sfotografować należy także inne istotne elementy zauważone w trakcie prac terenowych (dzikie wysypiska śmieci, ciekawe formy przyrody, itp.) 8. Wykonane opracowania muszą posiadać możliwość wyszukiwania pozycji zarówno po nazwisku właściciela jak i po numerze danej działki. 9. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia minimum 24- miesięcznej nieodpłatnej gwarancji i nieodpłatnego serwisu gwarancyjnego, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru. Wykonawca w formularzu ofert zobowiązany będzie określić termin gwarancji udzielonej przez niego na przedmiot zamówienia (minimum 24 miesiące-maksimum 120 miesięcy) 10. Poza określonym powyżej przygotowaniem i przekazaniem planów należy także przygotować i przekazać komplet danych zebranych w trakcie prac nad planami w formie elektronicznej, w postaci baz danych, map cyfrowych, oraz dokumentacji fotograficznej (jako zbiór plików graficznych). 11. Każdy obręb ewidencyjny powinien być przekazany Zamawiającemu w wersji elektronicznej (np. arkusz kalkulacyjny). 12. W opracowaniach, jak i na mapach należy umieścić informację o dacie przyjętego stanu ewidencyjnego, który należy przyjąć na dzień podpisania umowy. 13. Okres obowiązywania uproszczonych planów urządzenia lasów lub inwentaryzacji stanu lasów należy przyjąć na okres 10 lat tj. od 1 stycznia 2021 r. do 31grudnia 2030 r. 14. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie danych osobowych wynikającą z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. Wykonawca zobowiązuje się, że dane udostępnione przez Zamawiającego zostaną wykorzystane tylko do celów związanych z wykonaniem umowy oraz przechowywane będą u Wykonawcy w sposób zapewniający ich ochronę. 15. Uproszczone plany urządzenia lasu lub inwentaryzacje stanu lasów należy wykonać w wersji papierowej, w języku polskim w formacie A –4, w twardej oprawie introligatorskiej oraz elektronicznej z zapisem na elektronicznym nośniku danych w postaci pliku tekstowego edytowalnego (np. doc, odt, xls) oraz w pliku PDF –zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. (Dz. U. z 2012 r.,poz. 1302) w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, oddzielnie dla każdego obrębu – w 3 egzemplarzach. 16. Każdy egzemplarz uproszczonego planu urządzenia lasu lub inwentaryzacji stanu lasu winien posiadać stopkę tytułową na zewnętrznej, twardej oprawie oraz dodatkowo na grzbiecie (nazwę obrębu oraz gminy objętej opracowaniem). Strony planu lub inwentaryzacji należy ponumerować, zaopatrzyć w spis treści umieszczony na początku opracowania. W spisie map tworzących komplet należy podać ilość egzemplarzy map tworzących komplet zamieszczonych w planie. Jeden egzemplarz map winien być podklejony na płótnie lub folii i obustronnie zafoliowany lub w inny sposób zabezpieczony przed warunkami atmosferycznymi.. W części końcowej opisu ogólnego (po zestawieniach tabelarycznych) należy umieścić rozdział p.t. ,,Uzgodnienia” gdzie zostaną zamieszczone poświadczenia o wyłożeniu planu w gminie oraz opinia miejscowego nadleśnictwa. 17. Do każdego opracowania należy dołączyć (w kieszeni na końcu opracowania) komplet map gospodarczych w skali stosownej do wielkości inwentaryzowanego obszaru lecz nie mniejszej niż 1:10 000 wykonanych na podstawie mapy ewidencyjnej z oznaczeniem numerów działek ujętych w uproszczonym planie urządzenia lasu lub inwentaryzacji stanu lasów. Mapy powinny zawierać odniesienia terenowe w celu łatwego zidentyfikowania działek. Każdy egzemplarz mapy na odwrotnej stronie powinien być ponumerowany, zawierać wykaz oddziałów i pododdziałów. Mapa powinna zawierać napis tytułowy, określenie obiektu i położenia, datę stanu opracowania, skalę, szkic sytuacyjny miejscowości z usytuowaniem obszarów leśnych i numerami poszczególnych oddziałów, oznaczenie literami pododdziałów z podaniem gatunku głównego, podaniem jego udziału w składzie gatunkowym oraz wieku, oznaczenie cyfrą (liczba porządkowa) wydzieleń, zakolorowane pododdziały według gatunku panującego (posługując się barwami jak dla Lasów Państwowych), opis gruntów przyległych, podpis Wykonawcy. 18. Czystopisy uproszczonych planów urządzenia lasów lub inwentaryzacji stanu lasów winny być wykonane przy użyciu drukarki komputerowej zapewniającej trwałość wydruku, tzn. druk nie może rozpływać się po zamoknięciu. 19. Rozbieżności między stanem faktycznym na gruncie, a ewidencją gruntów należy przedstawić w ,,Wykazie rozbieżności kategorii gruntów pomiędzy stanem w ewidencji a stanem na gruncie na działkach objętych uproszczonym planem urządzenia lasu lub inwentaryzacją stanu lasów’’, jako integralną część uproszczonego planu urządzenia lasu lub inwentaryzacji stanu lasów–wspólne opracowanie dla każdej gminy w wersji papierowej i elektronicznej. 20. Wyciągi zadań gospodarczych określonych w uproszczonych planach urządzenia lasu lub inwentaryzacji stanu lasów należy wykonać oddzielnie dla każdego właściciela (współwłaściciela) wykazanego w ewidencji gruntów i przekazać Zamawiającemu na elektronicznym nośniku danych w postaci pliku tekstowego edytowalnego (np. doc, odt, xls) oraz w pliku PDF, odpowiadających oryginalnej wersji drukowanej. 21. Wykonawca dokona uzgodnienia z właściwym terenowo nadleśnictwem w zakresie przyjęcia docelowych typów gospodarczych drzewostanów, rodzaju rębni oraz składów gatunkowych upraw leśnych itp. Kopia tych uzgodnień przekazana zostanie Zamawiającemu. 22. Wykonawca uzgodni w razie potrzeby (strefa zagrożenia pożarowego) projekt uproszczonego planu urządzenia lasu w zakresie ochrony przeciwpożarowej z Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie. Z uzgodnień tych należy sporządzić notatkę służbową i przekazać ją Zamawiającemu. 23. Po zakończeniu prac Wykonawca: 1) składa jeden egzemplarz projektu uproszczonego planu urządzenia lasu we właściwym terenowo urzędzie gminy, celem wyłożenia na okres 60 dni do publicznego wglądu. Wyłożone w gminie projekty planów muszą zawierać wszystkie części opisowe, tabelaryczne i obliczeniowe wraz z zadaniami dla poszczególnych właścicieli lasów a także mapy. 2) powiadomi właściwego terenowo wójta gminy o konieczności pisemnego poinformowania właścicieli lasów o wyłożeniu projektów uproszczonych planów urządzenia lasu z zaznaczeniem, że uproszczony plan urządzenia lasu będzie podstawą do naliczenia podatku leśnego. 3) Wykonawca zawiadomi Zamawiającego o terminie wyłożenia opracowań, 4) w terminie 7 dni od dnia zakończenia wyłożenia projektu uproszczonego planu urządzenia lasu dostarczy Zamawiającemu pisemną informację o dokonaniu wyłożenia uproszczonych planów urządzenia lasu przez właściwych terenowo wójtów. 24. Wykonawca, w uzgodnionym z właściwym Urzędem Gminy terminie, w trakcie wyłożenia projektów planów do publicznego wglądu przeprowadzi co najmniej jednodniowy dyżur w siedzibie Gminy, w trakcie którego będzie udzielał zainteresowanym osobom (w razie złożenia zastrzeżeń i wniosków w sprawie planu) informacji dotyczących wyłożonych projektów planów. Dokumentację z przebiegu tego dyżuru Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w formie pisemnej. 25. Wykonawca zobowiązuje się udzielić zainteresowanym właścicielom niezbędnych informacji, analizować wpływające zastrzeżenia i wnioski oraz dokonywać ewentualnych korekt w projekcie uproszczonych planów urządzania lasu. Do złożonych wniosków i zastrzeżeń Wykonawca przygotuje propozycję rozstrzygnięcia i niezwłocznie przekaże do Zamawiającego celem rozpatrzenia, które nastąpi w terminie 5 dni roboczych. Rozstrzygnięcia podjęte przez Zamawiającego w wyniku rozpatrzenia złożonych zastrzeżeń i wniosków Wykonawca uwzględni w projekcie uproszczonych planów urządzania lasu. 26. Wykonawca uzyska od właściwego terytorialnie nadleśniczego nadleśnictwa pisemną opinię do każdego projektu uproszczonych planów urządzania lasu -zgodnie z art. 22 ust.3 ustawy o lasach. 27. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z uzgodnieniami i opiniami niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia. 28. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany na podstawie pomiarów wykonanych w terenie. 29. Po wykonaniu całości zadań składających się na przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu gotowość do jego odbioru. 30. Całkowite wykonanie zamówienia łącznie z: wyłożeniem projektów uproszczonych planów urządzenia lasu w odpowiednich urzędach gmin, okresem na składanie zastrzeżeń i wniosków, uzyskaniem wymaganych opinii, przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz odebraniem w/w projektów przez Zamawiającego protokołem odbioru przedmiotu zamówienia nastąpi w terminie określonym przez Wykonawcę w formularzu oferty cenowej, jednak nie później niż do 16 listopada 2020 r. Odbiór kompletnej dokumentacji nastąpi w siedzibie Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru przedmiotu zamówienia. 31. Wraz z odbiorem przedmiotu umowy na Zamawiającego przechodzą autorskie prawa majątkowe do przedmiotu umowy wykonanego w ramach Umowy. 32. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia przy użyciu własnych materiałów, własnymi silami. 33. Wymagania wynikające z art. 29 ust.3a ustawy Pzp 1) Zamawiający, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności bezpośrednio związane z realizacją prac w terenie i polegające na dokonywaniu pomiarów i zbieraniu informacji potrzebnych do wykonania opisu taksacyjnego drzewostanu m.in.: przeciętna pierśnica, przeciętna wysokość, pozyskanie informacje na temat składu gatunkowego, średniego wieku, wymaganych zabiegów gospodarczych. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia ww. wymogu, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania robót budowlanych 3) W trakcie realizacji zamówienia na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu – oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. Osoby wskazane w oświadczeniu muszą brać udział w realizacji zamówienia. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do bieżącej aktualizacji ww. wykazu – Wykonawca przedstawia Zamawiającemu zaktualizowany wykaz niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni roboczych po zmianie osób ujętych w wykazie. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników).Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów ( oświadczeń lub kopii umowy/umów) w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. 6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Wykonawca przystępujący do udziału w postępowaniu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 6 000,00 (sześć tysięcy złotych zero groszy). 2. Forma wadium. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 poz. 978 i 1240). 3. Termin i miejsce wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr rachunku bankowego: 31 8230 0007 0013 2307 2000 0007 Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Na dowodzie wpłaty należy określić nazwę postępowania, na które wnoszone jest wadium. Dowodem wniesienia wadium będzie potwierdzony przez Bank odcinek polecenia dokonania przelewu lub wydruk przelewu elektronicznego. 2) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Termin ten uważa się za zachowany, gdy wadium wniesione w pieniądzu, zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp zostanie wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego i znajdzie się na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy dołączyć do oferty w postaci oryginału dokumentu (w celu możliwości jego zwrotu lub zatrzymania) oraz kserokopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 4) Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, wymaganej wysokości i formie, skutkuje odrzuceniem oferty. 5) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać w swej treści następujące elementy: a) nazwę Wykonawcy i beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta( banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) dokładne określenie nazwy postępowania, na które wnoszone jest wadium, c) kwotę zobowiązania, d) termin ważności nie krótszy niż termin związania ofertą, e) klauzule nakazujące zwrot dokumentu po jego wygaśnięciu, f) klauzule nieodwołalnego i bezwarunkowego zobowiązania na pierwsze pisemne wezwanie Zamawiającego do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na wypadek, gdyby: − Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub − nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub − zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub − jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania ofert złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 6) Wadium wniesione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia może być wniesione przez jednego z Wykonawców lub pełnomocnika.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Razem z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) wypełniony formularz oferty cenowej (wg wzoru Załącznik Nr 1 do SIWZ) , 2) oświadczenia określone w Rozdziale VII pkt 1 ppkt 1) i 2) niniejszej SIWZ( wg wzoru Załącznik Nr 2 i Nr 3 do SIWZ), 3) dowód wniesienia wadium, 4) zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów -jeżeli dotyczy, 5) niezbędne pełnomocnictwa-jeżeli zostały udzielone, 2. Formularz oferty cenowej wraz z oświadczeniami (Załącznik Nr 2 i 3) Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale. 3.W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Wykonawca składa zobowiązanie zawierające w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczącego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą, 4. Zobowiązanie może być wyrażone w jednym dokumencie, jak również być złożone jako pakiet innych dokumentów. Przy czym niezależnie od tego, czy Wykonawca będzie udowadniał okoliczności dysponowania zasobami podmiotu trzeciego tylko przy pomocy jednego dokumentu zawierającego zobowiązanie podmiotu trzeciego, czy też przy pomocy wielu dokumentów tworzących w całości takie zobowiązanie, treść ich powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, określać czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. Tylko w taki sposób, poprzez jednoznaczne określenie w zobowiązaniu podmiotu trzeciego w jakich okolicznościach i jak będzie możliwe korzystanie przez Wykonawcę z jego zasobów, może nastąpić udowodnienie Zamawiającemu przez ubiegającego się o zamówienie Wykonawcę posiadania prawa do faktycznego rozporządzania zasobami podmiotu trzeciego niezbędnymi do realizacji tego zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach