Przetargi.pl
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na kompleksową dostawę gazu ziemnego do budynków jednostek organizacyjnych powiatu płońskiego

Powiat Płoński ogłasza przetarg

  • Adres: 09-100 Płońsk, ul. Płocka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 023 6627764(66) , fax. 236 623 816
  • Data zamieszczenia: 2019-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Płoński
    ul. Płocka 39
    09-100 Płońsk, woj. mazowieckie
    tel. 023 6627764(66), fax. 236 623 816
    REGON: 13037771200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat-plonski.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na kompleksową dostawę gazu ziemnego do budynków jednostek organizacyjnych powiatu płońskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E do budynków jednostek organizacyjnych powiatu płońskiego wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ. Dostarczanie gazu będzie się odbywać na podstawie umowy zawierającej postanowienia umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji gazu ( umowa kompleksowa) i będzie wykonywana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne Kodeksu Cywilnego oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na ich podstawie. Jednostki organizacyjne Powiatu Płońskiego wymienione w Załączniku nr 1 do SIWZ będą zawierać odrębne umowy wynikające z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego typu E do budynków jednostek organizacyjnych Powiatu Płońskiego. 2. Rozliczenia za dystrybucję gazu ziemnego odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań układu pomiarowego. Szacunkowe zapotrzebowanie na gaz ziemny przyjęte zostało do obliczenia szacunkowej wartości zamówienia, co może odbiegać od faktycznego wykorzystania gazu ziemnego i w żadnym razie nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Prognozowane zużycie gazu ma charakter orientacyjny, bowiem nie można z góry ustalić ilości, która zostanie dostarczona Zamawiającemu i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu ziemnego w podanej ilości. Zamawiający nie wyraża zgody na otrzymywanie faktur wstępnych, na podstawie prognozowanego zużycia paliwa gazowego oraz fakturę rozliczeniową za pobrane paliwo gazowe wystawioną na koniec okresu rozliczeniowego, której kwota zostanie pomniejszona o kwotę wynikającą w faktur wstępnych. 3. Dostarczony gaz ziemny powinien spełniać wymagania prawne i parametry techniczne zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne i aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie oraz ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym. 4. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy paliw gazowych, zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) w zakresie świadczenia i korzystania z usług dystrybucji paliwa gazowego. Wykonawca, z którym zostaną zawarte umowy przez Odbiorców wymienionych w pkt 5 SIWZ, zgodnie z art. 4 prawa energetycznego poinformuje dotychczasowego operatora systemu przesyłowego oraz operatora systemu dystrybucyjnego przed rozpoczęciem realizacji zamówienia o zawarciu umowy kompleksowej z nowym sprzedawcą. 5. Zamawiający, działa w imieniu niżej wymienionych jednostek organizacyjnych na podstawie Regulaminu udzielania wspólnych zamówień publicznych przez jednostki organizacyjne Powiatu Płońskiego (Regulamin do wglądu w siedzibie Zamawiającego): I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza ul. Płocka 56, 09-100 Płońsk Zespół Szkół Ogólnokształcących ul. Płocka 56, 09-100 Płońsk Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica ul. Sienkiewicza 8, 09-100 Płońsk Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy ul. Młodzieżowa 11 a , 09-100 Płońsk Dom Dziecka im. J. Korczaka ul. Wolności 8/10, 09-100 Płońsk 6. Szczegółowe informacje zawarte zostały w Załączniku nr 2 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia oraz Załączniku A do Załącznika nr 2 Szacunkowe zużycie gazu ziemnego w okresie 24 miesięcy prognozuje się na 992 720 kWh. Prognozowane zużycie gazu ma charakter orientacyjny, bowiem nie można z góry ustalić ilości, która zostanie dostarczona Zamawiającemu i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu ziemnego w podanej ilości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09123000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) Wykonawcy winni wykazać posiadanie aktualnie obowiązującej koncesji na obrót paliwami gazowymi wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z przepisami prawa; b) Wykonawcy winni wykazać posiadanie aktualnie obowiązującej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku Wykonawców będących OSD; lub c) Wykonawcy nie będący właścicielami sieci dystrybucyjnej winni poświadczyć, że na czas realizacji zamówienia będą mieli/ mają obecnie zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucyjnych na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu ziemnego – w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I.Ofertę należy sporządzić na formularzu ofertowym (wg Załącznika nr 3 do SIWZ). Do oferty należy dołączyć: 1) formularz cenowy ( wg Załącznika nr 4 do SIWZ)., 2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wg Załącznika nr 5) 3) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (wg Załącznika nr 6) 4) niezbędne pełnomocnictwa-jeśli dotyczy Zaleca się korzystanie z wzorów dokumentów załączonych przez Zamawiającego do niniejszej SIWZ II. Dokumenty składane przez wykonawców zagranicznych. W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Wykonawca zamiast dokumentu, o którym mowa w SIWZ Rozdział XIII pkt 6 ppkt 4): Składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert, 2) Jeżeli w miejscu zamieszkania lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt 1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie wykonawcy ze wskazaniem osoby/osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonych dokumentów. 4) Dokumenty lub oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczone za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje upoważniony przedstawiciel Wykonawcy zgodnie z zasadą reprezentacji. III. Zasady udziału w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2) W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 4) W przypadku warunku dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy uprawnienia będzie posiadał co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i będzie to ten Wykonawca, który będzie faktycznie realizował zamówienie. 5) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać, iż brak jest podstaw do jego wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt.12)-23) oraz ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp. 6) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. IV. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art.86 ust.5 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 (wg wzoru załącznik Nr 7 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innymi Wykonawcami nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenie składa każdy z nich. V.Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy, o ile są aktualne, lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach