Przetargi.pl
Poprawa stanu gospodarki niskoemisyjnej na obszarze Gminy Łącko poprzez instalacje solarne

Gmina Łącko ogłasza przetarg

  • Adres: 33-390 Łącko, Łącko 445
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 41 40 710 , fax. 18 41 40 740
  • Data zamieszczenia: 2015-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łącko
    Łącko 445 445
    33-390 Łącko, woj. małopolskie
    tel. 18 41 40 710, fax. 18 41 40 740
    REGON: 49189242300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lacko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa stanu gospodarki niskoemisyjnej na obszarze Gminy Łącko poprzez instalacje solarne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją zadania p.n.: Poprawa stanu gospodarki niskoemisyjnej na obszarze Gminy Łącko poprzez instalacje solarne. Zadanie realizowane w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w zakresie operacji dotyczących budowy mikroinstalacji prosumenckich wykorzystujących odnawialne źródła energii, służących do wytwarzania energii, w szczególności energii elektrycznej lub cieplnej, z przeznaczeniem na potrzeby własne. Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie Zakres tego zadania obejmuje roboty budowlane związanych z dostawą i montażem kolektorów słonecznych: 1) w 27 budynkach mieszkalnych - instalacja wyposażona w 2 kolektory słoneczne, 2) w 33 budynkach mieszkalnych - instalacja wyposażona w 3 kolektory słoneczne, 3) w budynku użyteczności publicznej tj. Zespołu Szkolno - Gimnazjalnego w Łącku wraz z włączeniem do istniejącej instalacji ciepłej wody użytkowej, uruchomienie wykonanych instalacji kolektorów słonecznych, przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi instalacji kolektorów słonecznych. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert częściowych . Liczba części: 4 tj.: 1) CZĘŚĆ nr 1 montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych w miejscowościach: Brzyna, Jazowsko, Kadcza, Łazy Brzyńskie, Obidza, Maszkowice, Czarny Potok, Szczereż w łącznej ilości 20 szt. 2) CZĘŚĆ nr 2 montaż. instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych w miejscowościach: Czerniec, Kicznia, Wola Kosnowa, Zabrzeż, Zagorzyn w łącznej ilości 21 szt. 3) CZĘŚĆ nr 3 montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych w miejscowości Łącko w ilości 19 szt. 4) CZĘŚĆ nr 4 montaż instalacji solarnej na budynku Zespołu Szkolno Gimnazjalnego w Łącku - 1 kpl 3.2. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać zadanie zgodnie z: a) przekazaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, b) Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, c) przedmiarem robót d) obowiązującymi przepisami, e) zasadami sztuki budowlanej. 3.3 Na podstawie art. 29 ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej i SIWZ. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych, lecz nie gorszych niż wskazane przez zamawiających. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wskazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.4 Tam, gdzie w dokumentacji projektowej zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art.. 30 ust. 1-3 ustawy- Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od złożonych w niniejszej SIWZ i dokumentacji projektowej. 3.5 Wszelkie parametry techniczne wskazane w dokumentacji projektowej stanowią minimalne parametry techniczne wymagane przez zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie urządzenia i materiały o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji projektowej. 3.6 Kolektory słoneczne zaoferowane przez Wykonawcę będą musiały spełniać wymagania następujących norm: a) PN-EN 12975-1+A1.-2010 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 1. Wymagania ogólne. b) PN-EN 12975-2:2007 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 2. Metody badań. 3.7 Kolektory słoneczne zaoferowane przez Wykonawcę będą musiały spełniać wymagania norm określonych w dokumentacji projektowej i STWiORB. 3.8 W każdym przypadku rezygnacji przez właściciela danego gospodarstwa domowego z udziału w programie, Wykonawca będzie zobowiązany wykonać montaż kolektorów słonecznych w innym wskazanym przez Zamawiającego gospodarstwie domowym. 3.9 Wykonawca będzie zobowiązany udzielić zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty będące przedmiotem zamówienia minimum 60 m-cy od daty podpisania końcowego protokołu. Gwarancja na urządzenia techniczne zainstalowane w ramach wykonywania przedmiotowej roboty: na kolektory słoneczne minimum 60 miesięcy, na pozostałe urządzenia i elementy instalacji minimum 60 miesięcy. 3.10 W okresie gwarancji wszelkie koszty serwisowania zamontowanych kolektorów słonecznych będzie ponosić Wykonawca. 3.11 W każdym roku trwania gwarancji, Wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić co najmniej 1 przegląd serwisowy który musi być wykonany w dzień słoneczny, latem, o czym pisemnie poinformuje Zamawiającego 3.12. Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany płynu solarnego we wszystkich instalacjach na nowy po 5-cio letnim okresie eksploatacji. Zamawiający zastrzega sobie, że Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany płynu dodatkowo na nowy w sytuacji, gdy parametry techniczne glikolu ulegną pogorszeniu w stopniu uniemożliwiającym prawidłowe działanie instalacji solarnej oraz w przypadku utraty jego właściwości ochronnych stwierdzonych podczas obowiązkowych przeglądów okresowych. 3.13 Każdy przegląd kolektorów słonecznych zostanie potwierdzony spisanym obustronnie protokołem, podpisanym przez Wykonawcę, Zamawiającego oraz Użytkownika instalacji solarnej 3.14 Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić w pełnym okresie gwarancyjnym zachowanie wszystkich minimalnych parametrów technicznych przez zamontowane kolektory słoneczne. 3.15 Wykonawca będzie odpowiedzialny za szkody wobec Zamawiającego oraz za szkody wobec osób trzecich, w szczególności właścicieli gospodarstw domowych, w których zamontowano kolektory słoneczne, spowodowane istnieniem wad ukrytych materiałów, kolektorów słonecznych lub innych urządzeń wykorzystanych lub zamontowanych w ramach realizacji roboty budowlanej, jak też szkody powstałe przy usuwaniu tych wad. 3.16 Wykonawca w terminie do 3 dni od podpisania umowy przedłoży harmonogram montażu instalacji 3.17 Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia wszystkich uczestników projektu w poszczególnych budynkach mieszkalnych oraz budynku użyteczności publicznej ujętych w dokumentacjach projektowych z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem zainstalowanej instalacji solarnej. Z przeszkolenia ww użytkowników Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia protokołu który zostanie podpisany przez przeszkolonego użytkownika i Wykonawcą. 3.18 Wykonawca zobowiązany jest zapewnić użytkownikom instalacji dostęp do serwisu technicznego urządzeń oraz informacji technicznej obejmującej doradztwo techniczne w okresie gwarancji, funkcjonujących 24 godziny na dobę. Czas dojazdu serwisanta do klienta nie będzie dłuższy niż 48 godzin od powiadomienia serwisu. 3.19 Po zakończeniu prac objętych zamówieniem Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną i opisaną dokumentacje powykonawczą w 2 egzemplarzach dla każdego gospodarstwa domowego w skład której wejdą przede wszystkim: a) atesty oraz certyfikaty materiałów, kolektorów słonecznych i innych urządzeń, b) protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych przez Wykonawcę prób, badań i sprawdzeń c) protokół z uruchomienia instalacji kolektorów słonecznych przy udziale właścicieli domów, d) oświadczenie Wykonawcy o zgodności wykonania robót z: - opisem przedmiotu umowy, -zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami, normami i standardami, f) oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także - w razie korzystania - dróg, ulic, sąsiednich nieruchomości, g) instrukcje obsługi wraz z czytelnym schematem całej instalacji z podaniem długości, materiału i średnic wszystkich przewodów i odwzorowaniem nazw wszystkich elementów, h) wypełnione karty gwarancyjne, i) dokumentację powykonawczą uwzględniającą ewentualne zmiany w stosunku do dokumentacji projektowej w trakcie realizacji robót budowlanych, j) protokół z przeszkolenia właściciela danego budynku z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem zainstalowanej instalacji solarnej podpisany przez przeszkolonego użytkownika i Wykonawcę, k) inne niezbędne do rozpoczęcia odbioru dokumenty, jeżeli są one wymagane SIWZ. 3.20 Przedmiot zamówienia zostanie realizowany z wykorzystaniem wyłącznie nowych, nieużywanych i dopuszczonych do stosowania urządzeń wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2013 roku oraz technologii spełniających normy ekologiczne Unii Europejskiej określone w obwieszczeniach Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacyjnego w sprawie wykazu norm zharmonizowanych 3.21 Szczegółowy zakres robót oraz lokalizację określa dokumentacja techniczna, w tym projekt wykonawczy oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. 3.22 Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również: a) Przejęcia placu budowy od Zamawiającego. b) Opracowania harmonogramu rzeczowo-finansowego i uzgodnienia go z Zamawiającym w terminie nie dłuższym niż 3 dni od daty podpisania niniejszej umowy. c)Prawidłowego wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy w zakresie umożliwiającym użytkowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem. d) Prowadzenia robót budowlanych zgodnie z zasadami Kodeksu Pracy oraz przy przestrzeganiu zasad bhp, ochrony zdrowia i środowiska oraz ochrony przeciwpożarowej, e) Pokrycia kosztów zużycia energii elektrycznej i wody. f) Pokrycia kosztów związanych z wyłączeniem lub uszkodzeniem mediów w trakcie prowadzonych robót budowlanych. g) Zgłaszanie obiektów i robót do odbioru. h) Przestrzeganie przepisów BHP i przeciwpożarowych. i) Zapewnienie kadry z wymaganymi uprawnieniami. j) Zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania norm technicznych. k) Pokrycia kosztów prób oraz wydatków związanych z organizacją końcowego odbioru technicznego robót budowlanych. l) Współpracy ze służbami Zamawiającego. Okres gwarancji i rękojmi za wady przedmiotu zamówienia - minimum 60 miesięcy, liczone od dnia podpisania Protokołu ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia. Uwaga: Zamawiający zaleca aby Wykonawcy przed złożeniem oferty dokonali wizji przyszłego terenu montażu instalacji solarnych. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o wartości nie przekraczających 50% szacunkowej wartości zamówienia podstawowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452612154
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium dla każdej części osobno w wysokości: a)5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) dla CZĘŚCI NR 1. b)5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) dla CZĘŚCI NR 2. c)4 800,00 zł (słownie: cztery tysiące osiemset złotych 00/100) dla CZĘŚCI NR 3. d)2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100) dla CZĘŚCI NR 4

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji i rękojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lacko.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach