Przetargi.pl
Poprawa jakości usług społecznych poprzez budowę siedziby PCPR i Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Łowiczu z infrastrukturą interwencji kryzysowej

POWIAT ŁOWICKI ogłasza przetarg

  • Adres: 99-400 Łowicz, ul. Stanisława Stanisławskiego 30
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 811 53 68
  • Data zamieszczenia: 2023-01-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT ŁOWICKI
    ul. Stanisława Stanisławskiego 30
    99-400 Łowicz, woj. łódzkie
    tel. 46 811 53 68
    REGON: 750147768
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa jakości usług społecznych poprzez budowę siedziby PCPR i Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Łowiczu z infrastrukturą interwencji kryzysowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj prac projektowych oraz robót budowlanych związanych z budową siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łowiczu i Zespołu ds. Orzekania oNiepełnosprawności w Łowiczu w ramach projektu pn.: „Poprawa jakości usług społecznych poprzez budowę siedziby PCPR i Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Łowiczu z infrastrukturą interwencji kryzysowej”. Budynek o dwóch kondygnacjach naziemnych bez podpiwniczenia wraz z infrastrukturą towarzyszącą, zagospodarowaniem terenu (komunikacja wewnętrzna, miejsca postojowe, zieleń) będzie zlokalizowany w Łowiczu przy ul. Armii Krajowej 6, na działce nr ewidencyjnej nr 1460. Jego planowana powierzchnia użytkowa będzie wynosić około 1347,98 m2.2. Zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących względów:Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych, które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w motywie 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniuww. dyrektywy. Zamówienie jest niepodzielne i jego zakres uzasadnia udzielenie go jednemu Wykonawcy. Zamawiający będzie realizować inwestycję stanowiącą przedmiot zamówienia w formule zaprojektuj i wybuduj, tzn. Wykonawca opracowuje dokumentację projektową a następnie na jej podstawie wykonuje roboty budowlane. Podział na części czyniłbyzastosowanie tej formuły bezzasadnym. Ponadto przy tego typu robotach obejmujących różne branże nie ma możliwości jednoznacznego określenia zasad odpowiedzialności za jeden plac budowy (przekazany byłby równolegle wielu Wykonawcom). Nie jest także możliwe rozgraniczenie odpowiedzialności wielu kierowników budowy. Nie możliwe byłobyjednoznaczne określenie zasad odpowiedzialności OC (np. w razie jednoczesnego wykonywania robót przez wielu Wykonawców utrudnione byłoby ustalenie podmiotu odpowiedzialnego za szkody objęte polisą OC). Każdy z Wykonawców w cenę wliczyłby odrębne koszty polisy OC, co zwiększyłoby poziom wydatków Zamawiającego. Opóźnienie jednego zWykonawców wpłynęłoby negatywnie na terminowość wykonania innych elementów inwestycji - zależnych od terminowego wykonania prac przez tegoż Wykonawcę. Wykonywanie poszczególnych elementów budynku przez różnych Wykonawców uniemożliwiłoby ustalenie reguł odpowiedzialności gwaranta z tytułu gwarancji. Podział zamówienia powodowałby ryzyko, wktórym unieważnienie jednej z części postępowania i brak możliwości wszczęcia kolejnego postępowania w terminie nie przekraczającym 17.08.2022 r. spowodowałoby utratę przez Zamawiającego dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Potrzeba skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważniezagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw - zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty Wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. W postępowaniu dopuszcza się również udział podwykonawców przy realizacji zamówienia.3. Na realizację Umowy Zamawiający otrzymał wstępną promesę dotyczącą dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych ustanowionego Uchwałą Rady Ministrów Nr 84/2021 z dnia 1 lipca 2021 r. w sprawie utworzenia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.4. Wykonawca wykona przedmiot całość zamówienia wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie w terminie 900 dni od zawarcia umowy. Wykonawca wykona dokumentację projektową oraz uzyska w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkie decyzje, uzgodnienia pozwolenia i zgody niezbędne do rozpoczęcia robót budowlanych, wszczególności ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę w terminie 180 dni od zawarcia umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach