Przetargi.pl
Poprawa efektywności energetycznej budynków zlokalizowanych na terenie Gminy Markowa

GMINA MARKOWA ogłasza przetarg

  • Adres: 37-120 Markowa, 1399
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MARKOWA
    1399
    37-120 Markowa, woj. podkarpackie
    REGON: 690581809
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.markowa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa efektywności energetycznej budynków zlokalizowanych na terenie Gminy Markowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Poprawa efektywności energetycznej budynków zlokalizowanych na terenie Gminy Markowa” w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. 2. Przy realizacji przedmiotu umowy zastosowanie mają zasady określone w Uchwale Rady Ministrów nr 84/2021 z dnia 1 lipca 2021 r. (zmienionej Uchwałą nr 176/2021 z dnia 28 grudnia 2021 r., Uchwałą Rady Ministrów nr 87/2022 z dnia 26 kwietnia 2022 r. oraz Uchwałą Rady Ministrów nr 205/2022 z dnia 13 października 2022) w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.3. W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac projektowych oraz robót budowlanych, które umożliwią prawidłowe funkcjonowanie obiektów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 4. Zgodnie ze wszystkimi wymogami określonymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (dalej PFU) i wynikającymi z obowiązującego prawa, w ramach zaakceptowanej kwoty ofertowej należy zaprojektować i wykonać:- wszystkie niezbędne opracowania projektowe umożliwiające zrealizowanie Przedmiotu Umowy zgodnie z Wymaganiami Zamawiającego i Umową. W ramach prac projektowych Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania, w imieniu i na rzecz Zamawiającego, opinii, warunków technicznych, wszelkich uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji i zgód niezbędnych do rozpoczęcia prac budowlanych. Prace Projektowe należy prowadzić w oparciu o PFU oraz odpowiednie przepisy prawa.- wszystkie niezbędne roboty budowlane w oparciu o dokumentację projektową opracowaną przez Wykonawcę i zatwierdzoną przez Zamawiającego, PFU oraz odpowiednie przepisy prawa i uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzje o pozwoleniu na użytkowanie lub inne dokumenty umożliwiające przystąpienie przez Zamawiającego do użytkowania obiektów budowlanych zgodnie z ustawą Prawo budowlane.5. Szczegółowy zakres prac objętych zamówieniem został zawarty w Programie Funkcjonalno Użytkowym.6. Program funkcjonalno-użytkowy stanowi opis przedmiotu zamówienia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. Charakterystyczne parametry określające wielkość zamówienia: Zamówienie obejmuję realizację następujących zadań:- Poprawa efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej im. Sług Bożych Rodziny Ulmów 37-120 Markowa 1351,- Poprawa efektywności energetycznej budynku Przedszkola Nr 2 w Markowej, 37-120 Markowa 1427,- Poprawa efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej im. Jana Raka w Husowie, 37-121 Husów 27,- Poprawa efektywności energetycznej budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Husowie, 37-121 Husów 30Postanowienia ogólne:Wykonawca odpowiedzialny jest za wykonanie przedmiotu zamówienia z zachowaniem zasad wiedzy technicznej, obowiązującymi w tym zakresie normami i przepisami, poleceniami nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego, ponadto:1) Wykonawca nie może wykorzystywać błędów w PFU, a o ich istnieniu powinien niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. Dane określone w PFU będą uważane za wartości bazowe, od których dopuszczalne są odchylenia w ramach określonego przedziału tolerancji,2) PFU jest materiałem wyjściowym dla Wykonawcy do sporządzenia opracowań, wykonania zadania,3) Zamawiający zastrzega sobie prawo uczestnictwa w procesie tworzenia dokumentacji technicznej na każdym etapie jej opracowywania. Wykonawca zobowiązany jest do konsultacji z Zamawiającym w celu uzyskania akceptacji zastosowanych rozwiązań, doboru materiałów i urządzeń w określonych częściach projektu oraz kosztów z tym związanych,4) W rozwiązaniach projektowych będą stosowane wyroby (materiały i urządzenia) dopuszczone do obrotu powszechnego stosowania. Wyroby budowlane stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych, muszą spełniać wymagania polskich przepisów, a Wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu zgodnie z regulacjami ustawy o wyrobach budowlanych i posiadają wymagane deklaracje zgodności.5) Dokumentacja techniczna powinna określać parametry techniczne i wymagania dla zastosowanych wyrobów,6) Zamawiający dopuszcza zmiany do przedstawionej dokumentacji pod warunkiem akceptacji niezbędnych uzgodnień z zainteresowanymi stronami,7) Dokumentację techniczną należy wykonać w zakresie (i ilości) koniecznym do uzyskania niezbędnych decyzji administracyjnych umożliwiających realizację robót budowlanych,8) Oprócz dokumentacji w wersji papierowej, wymagane jest przedłożenie Zamawiającemu całości opracowania w wersji elektronicznej na nośniku zewnętrznym,9) Wykonawca ponosi wszelkie koszty m.in. opłat z tytułu uzgodnień, decyzji, opiniowania dokumentacji przez właściwe organy lub instytucje oraz uzyskania danych technicznych,10) Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia umownego do pełnienia nadzoru autorskiego.11) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami oraz do oddania przedmiotu zamówienia w terminie.12) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz zgodność z Dokumentacją Projektową, Specyfikacją Techniczną i poleceniami Inspektora Nadzoru (w przypadku ustanowienia). 13) Okres gwarancji i rękojmi za wady na roboty budowlane oraz pozostałe elementy: minimum 60 miesięcyHarmonogram płatności:a) rok 2025 - I transza – w wysokości do 10 % wynagrodzenia brutto płatna w 2025 za faktycznie zrealizowane i odebrane roboty zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym, tj. do kwoty 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100) ze środków własnych Zamawiającego; b) rok 2025 - II transza – w wysokości 50% wynagrodzenia brutto po faktycznym zrealizowaniu i odebraniu 50% zaawansowania robót określonego harmonogramem rzeczowo - finansowym tj. kwota …………………………. brutto (słownie: …………………. złotych 00/100) płatna w następujący sposób:- Kwota …………………………………. zł brutto (słownie: …………………………………………….. złotych 00/100) płatna ze środków własnych Zamawiającego,- Kwota ……………………………….. zł brutto (słownie: …………………………………………….. złotych 00/100) płatna przez Zamawiającego ze środków Programu Polski Ład.Wykonawca wystawi dwie faktury w rozbiciu na wskazane kwoty.c) rok 2025 – III transza – pozostała część wynagrodzenia, po zrealizowaniu przedmiotu umowy – płatność końcowa, tj. kwota ……………………… zł brutto (słownie: ………………………. złotych 00/100) płatna w następujący sposób:- Kwota ………………………………. zł brutto (słownie: ……………………………… złotych 00/100) płatna przez Zamawiającego ze środków Programu Polski Ład.- przy czym minimum ostatnia płatność oraz zakończenie prac musi nastąpić po 12 miesiącach od zawarcia umowy – zgodnie z warunkami zgłoszonego zadania inwestycyjnego do Programu jako zadanie realizowane w okresie powyżej 12 miesięcy. Wykonawca inwestycji zapewnia finansowanie inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłatę/wypłaty z Promesy.Podział zamówienia na etapy oraz terminy ich realizacji w powiązaniu z terminami płatności zostaną określone w harmonogramie rzeczowo - finansowym przygotowanym przez Wykonawcę i przekazanym do zatwierdzenia Zamawiającemu w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy. Harmonogram musi uwzględniać podział kosztów na poszczególne obiekty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 30 000,00 zł (trzydzieści tysięcy złotych 00/100)2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy Głogów Małopolski o/MarkowaNr rachunku: 63 9159 1036 2004 4000 0084 0002z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.8.2024”4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający dopuszcza dołączenie dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium do oferty składanej za pośrednictwem platformy e-Zamówienia,6. W przypadku wadium wnoszonego w formie niepieniężnej przez konsorcjum z dokumentu takiego powinien w jakikolwiek sposób wynikać obowiązek gwaranta zapłaty kwoty zabezpieczonej gwarancja w odniesieniu do wykonawcy rozumianego jako wszyscy członkowie konsorcjum które składa ofertę,7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.8. Zaleca się aby w przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż pieniądz dokument zawierał informację o adresie mailowym na które ma by przesłane oświadczenie o zwolnieniu wadium9. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.10. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolności techniczne i zawodoweZamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca:- wykonał w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej dwie roboty budowlane (każda zrealizowana w ramach odrębnej umowy/zlecenia/zadania/zamówienia) obejmujących swym zakresem budowę i/lub przebudowę i/lub rozbudowę i/lub nadbudowę i/lub odbudowę i/lub remont i/lub modernizację obiektu kubaturowego (obiektów kubaturowych) o wartości zakończonych prac minimum 2 000 000,00 zł [dwa miliony złotych]orazdysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia:- minimum 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy spełniającego poniższe wymagania: Uprawnienia: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub posiadającą inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w czasie i miejscu wydania uprawnień, Doświadczenie zawodowe: pełnieniu funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru na co najmniej jednym zadaniu polegającym na wykonaniu prac związanych z budową i/lub przebudową i/lub rozbudową i/lub nadbudową i/lub odbudową i/lub remontem i/lub modernizacją obiektu kubaturowego (obiektów kubaturowych) o wartości zakończonych prac minimum 2 000 000,00 zł brutto [dwa miliony złotych]---Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach