Przetargi.pl
Poprawa efektywności energetycznej budynków oświatowych Gminy Klucze poprzez termomodernizację, wymianę oświetlenia i montaż paneli PV

Urząd Gminy Klucze ogłasza przetarg

  • Adres: 32-310 Klucze, ul. Partyzantów 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 032 6428508 , fax. 032 6428052
  • Data zamieszczenia: 2016-03-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Klucze
    ul. Partyzantów 1 1
    32-310 Klucze, woj. małopolskie
    tel. 032 6428508, fax. 032 6428052
    REGON: 00053776300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-klucze.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa efektywności energetycznej budynków oświatowych Gminy Klucze poprzez termomodernizację, wymianę oświetlenia i montaż paneli PV
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia stanowi : 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej w celu wykonania głębokiej modernizacji energetycznej budynków użyteczności publicznej zgodnie z wytycznymi audytów energetycznych, audytów oświetlenia oraz analizy techniczno - ekonomicznej instalacji fotowoltaicznej dla poszczególnych budynków, jak również innych robót, których konieczność wykonania powstanie w wyniku zaprojektowania i przeprowadzenia prac termomodernizacyjnych w następujących obiektach zlokalizowanych na terenie Gminy Klucze: budynek Zespołu Szkolno - Przedszkolnego im. Józefa Piłsudskiego i Gimnazjum im. Legionistów Józefa Piłsudskiego w Bydlinie, budynek szkoły im. Mikołaja Kopernika w Rodakach, budynek Przedszkola im. Marii Konopnickiej w Jaroszowcu. Lokalizacja budynków: a) Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Józefa Piłsudskiego i Gimnazjum im. Legionistów Józefa Piłsudskiego w Bydlinie, ul. Legionów 32. b) Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Rodakach, ul. Strażacka11. c) Przedszkole im. Marii Konopnickiej w Jaroszowcu, ul. Leśna 23. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony jest w audytach stanowiących załączniki nr 8 i 9 do SIWZ. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 2.1. Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej, która musi zawierać wszystkie uzgodnienia, decyzje, oceny, opinie, badania i inne dokumenty niezbędne dla prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, w tym: 2.1.1. projekty budowlane i wykonawcze wszystkich niezbędnych branż w zakresie dostosowanym do zakresu prac wynikających z audytu energetycznego zgodnie z wymogami ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane; 2.1.2. projekty budowlane dla każdego obiektu: -projekt architektoniczny w zakresie wynikającym z termomodernizacji w tym ocieplenie -docieplenie ścian, dachów, stropodachów, stropów; -projekt konstrukcyjny w niezbędnym zakresie; -projekt modernizacji instalacji centralnego ogrzewania w zakresie wymiany pionów i poziomów oraz grzejników we wszystkich budynkach oraz modernizacji kotłowni gazowych. -projekt modernizacji instalacji ciepłej wody użytkowej wraz z wykonaniem instalacji solarnej do wytwarzania ciepłej wody użytkowej w budynku -projekt instalacji z ogniw fotowoltaicznych: mikrokogeneracja na własne potrzeby lub na wykorzystanie technologii OZE w budynkach, przy założeniu iż do sieci dystrybucyjnej oddawana będzie wyłącznie niewykorzystana część energii odnawialnej we wszystkich budynkach; -projekt oświetlenia energooszczędnego spełniającego wszystkie normy, wyposażonego w żarówki w technologii LED we wszystkich budynkach; -projekt instalacji odgromowej dla budynków Zespołu Szkolno - Przedszkolnego im. Józefa Piłsudskiego i Gimnazjum im. Legionistów Józefa Piłsudskiego w Bydlinie; 2.1.3 projekty wykonawcze dla każdego obiektu: -projekt modernizacji instalacji centralnego ogrzewania w zakresie wymiany pionów i poziomów oraz grzejników we wszystkich budynkach oraz modernizacji kotłowni gazowych -projekt instalacji z ogniw fotowoltaicznych: mikrokogeneracja na własne potrzeby lub na wykorzystanie technologii OZE w budynkach, przy założeniu iż do sieci dystrybucyjnej oddawana będzie wyłącznie niewykorzystana część energii odnawialnej we wszystkich budynkach; 2.1.4.Opracowanie : -przedmiarów robót - zawierających zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych w kolejności technologicznej ich wykonania; - Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót; - kosztorysu inwestorskiego, który należy wykonać w oparciu o obowiązujące przepisy (Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2005 r. nr 75 poz. 664), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym ( Dz. U. Nr 130, poz. 1389) oraz innymi przepisami regulującymi projektowanie i realizację inwestycji budowlanych, a także przepisami szczególnymi, polskimi normami wprowadzającymi normy europejskie lub europejskie aprobaty techniczne; -sporządzenie zbiorczego zestawienia kosztów robót - zakres robót przewidzianych w projektach technicznych; 3. Uzyskanie wszelkich administracyjno - prawnych zezwoleń, w tym pozwolenia na budowę (jeśli wymagane) lub opracowanie i złożenie zgłoszenia robót budowlanych (jeśli wymagane). 4. Przygotowanie dokumentów formalno - prawnych, danych finansowych oraz harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji dla każdego budynku zgodnie z zasadami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w ramach 4 Osi Priorytetowej Regionalna polityka energetyczna, Działania 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddziałania 4.3.2 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - SPR. 5. W ramach projektów wymiany instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej należy uzasadnić odstępstwo od konieczności zastosowania indywidualnych liczników ciepła i ciepłej wody użytkowej, jeżeli jest technicznie i ekonomicznie uzasadnione albo je zastosować, jeżeli będzie taki obowiązek. Należy przewidzieć w projektach instalację termostatów i zaworów podpionowych, jeżeli będzie to wynikać z audytu energetycznego. 6. Przedmiot zamówienia obejmuje również: 6.1. Przeniesienie autorskich praw majątkowych do opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań na Zamawiającego na wszystkich polach eksploatacji; 6.2. Udzielenie Zamawiającemu odpowiedzi i wyjaśnień dotyczących dokumentacji projektowej w przypadku zapytań, lub wniesienia środków odwoławczych przez uczestników postępowania o zamówienie publiczne na roboty budowlane; stosowne wyjaśnienia Wykonawca zobowiązany jest przekazać niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania zapytania drogą faksową, elektroniczną lub w formie pisemnej od Zamawiającego. 7. Zakres dokumentacji projektowej, o którym mowa powyżej, sporządzić należy w szczególności w oparciu o: 7.1. Ustawę z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2013.1409 j.t.); 7.2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z dnia 25.04.2012 r. (na podstawie art. 34 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. 2012.462z późń. zm.); 7.3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2005 r. nr 75 poz. 664); 7.4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metody podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r., nr 130, poz.1389); 7.5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r., nr 120, poz. 1126 ); 7.6. Ustawę z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2013.1235 j.t.); 7.7. Ustawę z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych - przedmiot zamówienia należy określać zgodnie z zapisami art. 29 i 30 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015.poz 2164 j.t.) tj.: 7.7.1. Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty; 7.7.2. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję; 7.7.3. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny. Dodając w opisie przedmiotu zamówienia określenie równoważny Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć określenia precyzujące wymogi w kwestii równoważności. 7.8. Wytyczne zawarte w branżowych przepisach szczegółowych, obowiązujących Polskich Normach, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i założeniami Zamawiającego. 8. Zakres dodatkowych obowiązków Wykonawcy związanych z opracowaną dokumentacją projektową: 9. Wykonawca wraz z opracowaną dokumentacją projektową zobowiązany będzie do złożenia: 9.1. Pisemne oświadczenia, że dokumentacja została wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami oraz że została wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć; 9.2. Pisemne oświadczenia, że w projekcie, przedmiarach i kosztorysach inwestorskich nie zostały użyte nazwy własne materiałów, urządzeń i wytwórców. W przypadku braku możliwości opisu przedmiotu zamówienia bez użycia nazw własnych, uzasadnionym specyfiką przedmiotu zamówienia - pisemne oświadczenie, że w projekcie wskazaniom znaków towarowych, patentów lub pochodzenia towarzyszą wyrazy lub równoważny oraz, że projekt zawiera określenia precyzujące wymogi w kwestii równoważności. Zamawiający ma prawo w każdym momencie zażądać wglądu w dokumentację, zażądać jej przedstawienia lub wprowadzenia zmian. Odbioru przedmiotu zamówienia dokona Komisja wyznaczona przez Zamawiającego, w terminie do 14 dni od daty pisemnego zawiadomienia przez Wykonawcę o wykonaniu całości przedmiotu umowy. Gwarancja i rękojmia: Na wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji i rękojmi. Uprawnienia Zamawiającego z tytułu gwarancji oraz rękojmi za wady dokumentacji wygasają w stosunku do Wykonawcy wraz z wygaśnięciem odpowiedzialności Wykonawcy robót budowlanych z tytułu gwarancji oraz rękojmi za wady obiektów budowlanych lub robót wykonywanych na podstawie tej dokumentacji. Wykonawca przed złożeniem oferty może dokonać wizji lokalnej (oględzin) na obiektach wymienionych w przedmiocie zamówienia. Za wykonany w całości przedmiot zamówienia obowiązuje rozliczenie ryczałtowe. Dokumentację należy wykonać w wersji elektronicznej (rysunki i kosztorysy w formacie pdf, pliki tekstowe w formacie doc lub docx) oraz papierowej Kosztorysy, przedmiary i szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót w 3 egzemplarzach. Projekty budowlane i wykonawcze w 5 egzemplarzach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 212210003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-klucze.pl link BIP, Zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną