Przetargi.pl
Poprawa dostępności komunikacyjnej oraz bezpieczeństwa mieszkańców gminy Kondratowice oraz gminy Borów poprzez przebudowę 4 dróg

POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W STRZELINIE ogłasza przetarg

  • Adres: 57-100 Strzelin, ul. Kamienna 3
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713921278 , fax. 7139211278
  • Data zamieszczenia: 2023-03-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W STRZELINIE
    ul. Kamienna 3
    57-100 Strzelin, woj. dolnośląskie
    tel. 713921278, fax. 7139211278
    REGON: 020820957
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatstrzelinski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa dostępności komunikacyjnej oraz bezpieczeństwa mieszkańców gminy Kondratowice oraz gminy Borów poprzez przebudowę 4 dróg
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych inżynieryjnych, polegające na przebudowie dróg powiatowych: a. nr 1968 D (Białobrzezie – Pozarzyce) od km 0+155 do km 1+116;b. nr 3048 D (Karczyn – Podgaj), od km 6+240 do km 7+280 oraz od km 7+432 do km 7+323c. nr 3047 D od km 0+000 do km 0+320 i 3064 D od km 7+155 do km 8+090 (w m. Zielenice)a) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych inżynieryjnych przebudowy drogi nr 1968 D (Białobrzezie-Pożarzyce) od km 0+155 do km 1+116 (działka nr 11 obręb Białobrzezie) w zakresie wykonania nowej nawierzchni jezdni (frezowanie, ułożenie nowej warstwy ścieralnej), wykonanie poszerzenia drogi, wykonanie wzmocnienia istniejącej podbudowy drogi, przebudowa zjazdów indywidualnych na pola oraz na posesje, wykonanie poboczy, wymiana przepustów pod zjazdami, oczyszczenie i wyprofilowanie istniejących rowów przydrożnych.PARAMETRY proj. przebudowy drogi 1) Droga powiatowa nr 1968 D2) Klasa drogi – L3) Kategoria ruchu – KR34) prędkość projektowa– Vp=50 km/h 5) Jezdnia szerokości – 6,0 m 6) Pobocze szerokości – 0,75 m7) Całkowita długość projektowanej przebudowy odcinka drogi wynosi ~ 961 m 8) pochylenie poprzeczne jezdni – jednostronne 2%, dwustronne 2%9) pochylenie poprzeczne poboczy – 8%Zakres robót obejmuje:1) frezowanie istniejących warstw bitumicznych,2) ścinanie istniejących poboczy,3) cięcie piłą nawierzchni,4) wykonanie wzmocnienia istniejącej podbudowy drogi,5) wykonanie podbudowy nawierzchni zjazdów,6) wykonanie nowych przepustów (w ciągu rowu) pod zjazdami w przypadku ich braku lub złego stanu, rury żelbetowe wg KPED 03.92 wraz ze ściankami czołowymi prefabrykowanymi,7) wykonanie nawierzchni zjazdów, 8) wykonanie oczyszczenia, profilacji i odtworzenia istniejących rowów przydrożnych,9) wykonanie odmulenia istniejących przepustów pod zjazdami,10)wykonanie warstw bitumicznych o nawierzchni z betonu asfaltowego, 11)wykonanie nawierzchni poboczy,12)humusowanie skarp rowów z obsianiem mieszanką traw,13)wykonanie przepustów o średnicy DN400mm z rur betonowych wg KPED 03.92 wraz z prefabrykowanymi ściankami czołowymi,14)wdrożenie oznakowania poziomego (w technologii grubowarstwowej) oraz wyniesienie oznakowania pionowego zgodnie z zatwierdzonym na wniosek Wykonawcy projektem stałej organizacji ruchu, wymianie podlegają wszystkie istniejące znaki pionowe, (zatwierdzony projekt należy w dwóch egzemplarzach przekazać Zamawiającemu);15)złożenie destruktu bitumicznego, który nie zostanie wbudowany w odległości do około 17 km zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego;16)usunięcie we własnym zakresie powstałego podczas robót urobku oraz odpadów.b) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych inżynieryjnych przebudowy drogi nr 3048 D (Kaczyn -Podgaj) - odcinek ok. 970 m (działka nr 30, 19, 88/1, 136 obręb Karczyn) od km 6+240 do km 7+280 oraz od km 7+432 do km 7+323.PARAMETRY proj. przebudowy drogi 1) Droga powiatowa nr 3048 D2) Klasa drogi – L3) Kategoria ruchu – KR14) prędkość projektowa w terenie zabudowanym – Vp=30 km/h 5) Jezdnia szerokości – 5,50 m 6) Pobocze szerokości – 0,75 m7) Całkowita długość projektowanej przebudowy odcinka drogi wynosi ~ 990 m 8) pochylenie poprzeczne nawierzchni jezdni – 2% (jednostronne, daszkowy spadek)9) pochylenie poprzeczne poboczy – 6%Zestawienie powierzchni- Powierzchnia jezdni ~ 5 545 m2- Powierzchnia poboczy ~ 1 140 m2- Powierzchnia poszerzenia ~ 340 m2- Powierzchnia zjazdów do przebudowy o nawierzchni z betonu asfaltowego ~ 408 m2- Powierzchnia zjazdów do przebudowy o nawierzchni z kostki betonowej ~ 96 m2- Powierzchnia chodnika ~ 317 m2Zakres robót obejmuje:1) frezowanie istniejących warstw bitumicznych2) ścinanie istniejących poboczy3) wykonanie podbudowy nawierzchni zjazdów 4) wykonanie nawierzchni zjazdów i chodnika5) wykonanie wzmocnienia istniejącej podbudowy drogi6) wykonanie chodnika w obramowaniu z krawężnika i obrzeża na ławach betonowych,7) wykonanie oczyszczenia, profilacji i odtworzenia istniejących rowów przydrożnych8) oczyszczenie istniejących przepustów pod zjazdami,9) wykonanie nowych przepustów (w ciągu rowu) pod zjazdami w przypadku ich braku lub złego stanu z rur PEHD DN400mm wraz z prefabrykowanymi ściankami czołowymi,10)wykonanie wzmocnienia istniejącej podbudowy drogi na poszerzeniach11)wykonanie warstw bitumicznych nawierzchni z betonu asfaltowego12)wykonanie nawierzchni poboczy13)wykonanie nawierzchni chodnika14)obsianie skarp rowów mieszanką traw na warstwie ziemi urodzajnej15)wykonanie barier ochronnych U-12a wzdłuż chodnika16)regulacja wysokościowa wpustów kanalizacji deszczowej oraz studni kanalizacji sanitarnej oraz zaworów w jezdni oraz chodniku17)wdrożenie oznakowania poziomego (w technologii grubowarstwowej) oraz wyniesienie oznakowania pionowego zgodnie z zatwierdzonym na wniosek Wykonawcy projektem stałej organizacji ruchu, wymianie podlegają wszystkie istniejące znaki pionowe, (zatwierdzony projekt należy w dwóch egzemplarzach przekazać Zamawiającemu) ;18)złożenie destruktu bitumicznego, który nie zostanie wbudowany w odległości do około 15 km zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego;19)usunięcie we własnym zakresie powstałego podczas robót urobku oraz odpadów.c) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych inżynieryjnych przebudowy drogi nr 3064 D (działka nr 134, obręb Zielenice) od km 0+000 do km 0+320 oraz 3047D (działka nr 128, obręb Zielenice) od km 7+155 do km 8+090 w miejscowości Zielenice polegająca na budowie chodnika wraz z elementami odwodnienia, zjazdów na posesje wraz z przepustami oraz oczyszczeniem i wyprofilowaniem istniejących rowów przydrożnych.PARAMETRY proj. przebudowy drogi dla budowy chodnikaDroga powiatowa nr 3064 D – klasa L- Chodnik szerokości – 1,80 m- Całkowita długość projektowanego chodnika ~ 309,00 m- Powierzchnia chodnika ~ 504 m2- Powierzchnia zjazdów ~ 114 m2- Spadek poprzeczny chodnika – 2,0%Droga powiatowa nr 3047 D – klasa L- Chodnik szerokości – 1,80 m- Całkowita długość projektowanego chodnika ~ 950,00m- Powierzchnia chodnika ~ 1407,5 m2- Powierzchnia zjazdów ~ 541,00 m2- Spadek poprzeczny chodnika – 2,0% Łącznie: • Nawierzchnia chodników ~ 1911,50 m2• Nawierzchnia zjazdów ~ 655,00 m2Zakres robót obejmuje:1) wykonanie korytowania pod nawierzchnię chodnika,2) umocnienie skarp rowu pod proj. konstrukcję chodnika prefabrykowanymi elementami betonowymi typu „L”3) cięcie nawierzchni bitumicznej,4) nasypy pod proj. konstrukcję chodnika5) wykonanie podbudowy chodnika (z kruszywa, ze stabilizacji)6) wykonanie nawierzchni chodnika z kostki betonowej7) wykonanie nawierzchni zjazdów8) wykonanie obramowania chodnika z krawężnika i obrzeża na ławie betonowej9) wykonanie nawierzchni zjazdów10)wykonanie wpustów deszczowych11)wykonanie ścieku przykrawężnikowego z kostki granitowej12)wykonanie oczyszczenia, profilacji i odtworzenia istniejących rowów przydrożnych,13)obsianie skarp rowów mieszanką traw na warstwie ziemi urodzajnej,14)wykonanie bariery U-12a wzdłuż chodnika,15)wdrożenie oznakowania poziomego (w technologii grubowarstwowej) oraz wyniesienie oznakowania pionowego zgodnie z zatwierdzonym na wniosek Wykonawcy projektem stałej organizacji ruchu, wymianie podlegają wszystkie istniejące znaki pionowe, (zatwierdzony projekt należy w dwóch egzemplarzach przekazać Zamawiającemu);16)złożenie destruktu bitumicznego, który nie zostanie wbudowany w odległości do około 17 km zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego;17)usunięcie we własnym zakresie powstałego podczas robót urobku oraz odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 52 000,00 zł (słownie pięćdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie nr 78 9588 0004 0000 1296 2000 0020, z adnotacją: „Wadium – PZD.272.2.3.2023.JG -POPRAWA DOSTĘPNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ POPRZEZ PRZEBUDOWĘ 4 DRÓG.)”” (potwierdzenie wpłaty należy załączyć do oferty). Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.7. Wadium złożone w formie innej niż w pieniądzu winno posiadać ważność do upływu okresu związania z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia publicznego, mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale XV SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:1) zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.2) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.3) sytuacja ekonomiczna lub finansowaZamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 800 000,00 PLN.4) zdolność techniczna lub zawodowaa) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający sięo udzielenie zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował co najmniej trzy zadania/kontrakty polegające na budowie lub przebudowie drogi, w tym konstrukcji i nawierzchni bitumicznych jezdni, o długości minimum 0,9 km (dla każdego kontraktu), wraz z podaniem zakresu robót, rodzaju i długości drogi, daty i miejsca wykonania. Wykonawca winien wykazać, że ww. roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo oraz terminowo ukończone (protokoły odbioru, referencje).b) Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówieniaZamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający sięo udzielenie zamówienia wykaże, że dysponuje jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów). Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U.2017.1332 z 06.07.2017 r. ze zm.). Osoba ta będzie pełnić funkcję kierownika budowy;UWAGA!Uwaga I - Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oraz w stosunku do Wykonawców ubiegających się o zamówienie, którzy na spełnienie warunku udziału określonego w sekcji XXI ust.1 pkt 4, ppkt a) SWZ powołują się na zdolność techniczną lub zawodową podmiotów udostępniających zasoby – dopuszcza łączne spełnianie warunku udziału.Uwaga II - W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.Uwaga III - Zamawiający określając wymagania w zakresie posiadania uprawnień dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w Ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich unii europejskiej z dnia 22 grudnia 2015 r. (Dz.U. Z 2018 r. Poz. 2272).2. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia - w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawców, o których mowa w sekcji XXII SWZ.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli podmioty te wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędne zasoby na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.6. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniami, o których mowa w sekcji XXII pkt 1 SWZ także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. Oświadczenia podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, należy złożyć zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.7. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w sekcji XXI pkt 6 SWZ, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.8. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji XXI SWZ pkt 1 ppkt 4), a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.10. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.11. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w sekcji XXI pkt 1 SWZ, powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż warunek określony w sekcji XXI pkt 1, ppkt 4) lit. a) i b) SWZ winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców.12. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w sekcji XXI pkt 1. ppkt 4) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ składają oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 dotyczące robót budowlanych, które wykonają poszczególni Wykonawcy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach