Przetargi.pl
Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 816 z drogą gminną nr 104267L we Włodawie – wykonanie oznakowania aktywnymi znakami D-6

Zarząd Dróg Wojewódzkich Lublin Rejon Dróg Wojewódzkich we Włodawie ogłasza przetarg

  • Adres: 22-200 Włodawa, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 082 5721635, 5721151 , fax. 825 721 793
  • Data zamieszczenia: 2020-10-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Wojewódzkich Lublin Rejon Dróg Wojewódzkich we Włodawie
    ul. Lubelska 60
    22-200 Włodawa, woj. lubelskie
    tel. 082 5721635, 5721151, fax. 825 721 793
    REGON: 16771100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.bip.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: samorządowa jednostka budżetowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 816 z drogą gminną nr 104267L we Włodawie – wykonanie oznakowania aktywnymi znakami D-6
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 816 z drogą gminną nr 104267L we Włodawie – wykonanie oznakowania aktywnymi znakami D-6 CPV: 45233150-5 Roboty w zakresie regulacji ruchu 45233292-2 Instalowanie urządzeń ochronnych A. Przedmiotowe zamówienie dotyczy dostawy oraz montażu aktywnych przejść dla pieszych w postaci: 1) Paneli z 2 sygnalizatorami wyświetlającymi dwa pulsujące ostrzegawcze sygnały świetlne barwy żółtej nadawane przez lampy ostrzegawcze o średnicy 200 mm, skierowane w kierunku nadjeżdżających pojazdów po prawej stronie jezdni dla każdego z kierunków, widoczne z odległości co najmniej 500m przy dobrej przejrzystości powietrza, umieszczone nad górną krawędzią lica znaku D-6, wykonane w technologii LED zgodnie z normą PN-EN 12352: 2010 w klasie L8H. Lampy powinny posiadać klasę szczelności IP65. Lampy powinny być załączane przez detektory pieszych jednoznacznie wykrywające obecność pieszego w rejonie przejścia z detektorem mikrofalowym zapewniającym synchronizację radiową między znakami D-6 po obu stronach jezdni, a następnie zapewniać stałą detekcję osoby poruszającej się na przejściu dla pieszych i aktywować system przez cały czas, tak długo jak pieszy znajduje się na przejściu. W czasie 2 sekund po opuszczeniu przejścia przez pieszego system powinien wyłączyć lampy ostrzegawcze i przejść w stan czuwania. Panele te powinny mieć wbudowany czujnik oświetlenia zewnętrznego. Energia elektryczna powinna być dostarczana przez moduły fotowoltaiczne z akumulatorem. Nie dopuszcza się następujących sytuacji: - wzbudzania systemu przez przejeżdżające pojazdy, - wyłączania się systemu w czasie kiedy pieszy jest jeszcze na przejściu, - nie wyłączania się systemu po opuszczeniu przejścia przez pieszego. Panele powinny mieć wbudowany czujnik oświetlenia zewnętrznego. Energia elektryczna powinna być dostarczana przez moduły fotowoltaniczne z akumulatorem. Układy optyczne powinny umożliwiać dobrą widoczność sygnalizatorów zarówno w dzień jak i w nocy i nie powodować olśnienia kierujących pojazdami. Materiał zastosowany do ich budowy powinien zapewniać poprawne jego funkcjonowanie w zakresie temperatur od -25 do +40º C oraz posiadać odporność na penetrację wody i pyłów. Żywotność paneli powinna wynosić co najmniej 10 lat. Okres objęty rękojmią funkcjonowania całego zestawu - minimum 2 lata. Wykonawca w okresie rękojmi zobowiązany jest do wykonywania wszelkich czynności obsługowych oraz usuwania awarii, wad i usterek przedmiotu zamówienia. 2) Znaków drogowych pionowych D-6 z blachy stalowej ocynkowanej ogniowo z podwójnie zagiętymi krawędziami, po obu stronach jezdni (8 szt.). Lica znaków drogowych D-6 powinny być wykonane w grupie wielkości znaków „średnie” o wymiarach 600x600 mm z folii odblaskowej typu 2. Znaki powinny być zamontowane na zestawie składającym się z: - konstrukcji nośnej, - konstrukcji do montażu panelu solarnego i modułu fotowoltaicznego, - skrzynki zabezpieczającej na akumulatory i podzespoły elektroniczne (regulator napięcia, sterowniki, itp.). Konstrukcję nośną, należy wykonać ze stalowego profilu okrągłego o wymiarach przekroju, ścianek i głębokości posadowienia wynikających z obliczeń konstrukcyjnych. Konstrukcja nośna powinna posiadać odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne – powłoka cynkowa zgodnie z normą PN EN ISO 1461. Połączenie konstrukcji nośnej z posadowieniem oraz paneli aktywnych, detektorów, modułów, znaków D-6, skrzynek zabezpieczających, itp. z konstrukcją powinno uniemożliwiać demontaż elementów przez osoby postronne, a równocześnie umożliwić Zarządcy drogi przeniesienie zestawu w inne miejsce. 3) Słupków blokujących U-12c w ilości 8 szt. i ustawienie zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu. Wykonawca dostarczy również dokumentację formalno-prawną w postaci: a) Opis działania systemu aktywnego przejścia dla pieszych, b) Instrukcję montażu, c) Instrukcję konserwacji, przeglądów i usterek, d) Dokumentację techniczno-ruchową aktywnego przejścia dla pieszych zasilanego z ogniwa fotowoltaicznego (tj. ustawienie ogniwa, schemat elektryczny, instrukcja podłączenia, dane i rysunki techniczne, itp.), e) Projekt konstrukcji nośnej i stelaża (opis techniczny, obliczenia statyczne, rys. konstrukcyjne, zestawienie stali, itp.). Posadowienie (fundament) wykonane jako wylewane lub prefabrykowane, B. Dane wyjściowe i podstawa dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Lokalizacja aktywnych przejść dla pieszych – droga wojewódzka nr 816 relacji Terespol – Kodeń – Sławatycze – Włodawa – Dorohusk – Horodło – Zosin, m. Włodawa, Al. Józefa Piłsudskiego, zgodnie z załączonym arkuszem Nr 160 projektu stałej organizacji ruchu . 2. Zakres i warunki wykonania przedmiotu zamówienia zgodne z: • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.), • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Tekst jednolity Dz. U. z dnia 14 kwietnia 2017r. poz.784), • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu i warunków ich umieszczenia na drogach (Dz. U. Nr 220, poz.2181 z dnia 23 grudnia 2003 r. z późn. zm.), • Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu i warunkami ich umieszczenia na drogach (załącznik do Dz. U. Nr 220, poz.2181 z dnia 23 grudnia 2003 r. z późn. zm.), • Norma PN-EN 12352: 2010 Urządzenia do sterowania ruchem drogowym – Świetlne urządzenia ostrzegawcze i sygnalizacyjne. C. Uwagi i zalecenia końcowe: 1. Każdy materiał, który nie posiada polskiej normy powinien posiadać świadectwo zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną wydaną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów – IBDiM. 2. Materiały do oznakowania pionowego powinny posiadać Certyfikat: „B”, „CE” lub Świadectwo kwalifikacji do kompleksowego wykonywania pionowego oznakowania dróg wydane przez IBDiM producentowi oznakowania drogowego. 3. Wszystkie znaki drogowe należy wykonać i umieścić na drodze zgodnie ze Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu i warunkami ich umieszczenia na drogach. 4. Zdemontowane znaki drogowe D-6 oraz słupki do znaków należy dostarczyć do Rejonu Dróg Wojewódzkich we Włodawie, ul. Lubelska 60. 2. Wykonawca przystąpi do prac montażowych po protokolarnym przekazaniu pasa drogowego przez Zamawiającego. 3. Wykonawca zapewni bezpieczne warunki ruchu drogowego w rejonie prowadzonych prac na podstawie przekazanego przez Zamawiającego lub sporządzonego we własnym zakresie projektu czasowej organizacji ruchu zatwierdzonego przez zarządzającego ruchem na drogach wojewódzkich. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prawidłowości oznakowania wykonywanego zamówienia zgodnie z projektem czasowej organizacji ruchu. 5. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowana przez niego dostawa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązania równoważne uznana będzie oferta na dostawę elementów oznakowania wykonanych przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określony w opisie przedmiotu zamówienia, pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. 6. Wykonane przez Wykonawcę zamówienie objęte będzie gwarancją jakości na system funkcjonowania aktywnych przejść dla pieszych obejmującą wykonywanie wszelkich czynności obsługowych oraz usuwanie awarii i wad na okres czasu wynikający ze złożonej oferty (zgodnie z pkt. XV SIWZ). Szczegółowy zakres oraz okres gwarancji jakości na system funkcjonowania aktywnych przejść dla pieszych określony jest w załączniku G. Niezależnie od uprawnień przysługujących Zamawiającemu z tytułu gwarancji jakości, Zamawiający będzie korzystał z rękojmi, którą Wykonawca będzie zobowiązany rozszerzyć, na okres równy okresowi gwarancji jakości zgodnie ze złożoną ofertą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233150-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 1 000,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) Pieniądzu; 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) Gwarancjach bankowych; 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto ZDW w Lublinie w Banku PKO Bank Polski S.A. na nr 74 1020 3147 0000 8002 0105 5730. 4. W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium. 5. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia „w treści gwarancji Wykonawca musi być wskazany prawidłowo – a zatem muszą być w niej wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (a przynajmniej być zachowana wersja minimum, tj. jeśli wymieniony jest jeden z tych Wykonawców, to powinno być zaznaczone, że składa on ofertę wspólną wraz z innymi podmiotami i ta właśnie oferta jest zabezpieczona gwarancją”. 6. W przypadku wniesienia wadium w jednej z form wymienionych w ust. 2 pkt. 2)-5) Beneficjenta poręczenia/gwarancji należy określić następująco: Województwo Lubelskie, ul. A. Grottgera 4, 20-029 Lublin, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie, ul. Bohdana Dobrzańskiego 3, 20-262 Lublin. UWAGA: 1. Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Pzp, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 2357) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. 2. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy Pzp) uważa się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynie na konto ZDW w Lublinie przed upływem terminu składania ofert. 3. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja), treść gwarancji, w miejscu gdzie wskazany jest podmiot, na którego zlecenie udzielana jest gwarancja, winna wskazywać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub jednego z wykonawców - z zaznaczeniem, że składa on ofertę wspólną wraz z innymi podmiotami i ta właśnie oferta jest zabezpieczona gwarancją.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Ponadto, oprócz oświadczeń stanowiących wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełniania warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty: 1) Dowód wniesienia wadium. 2) Ofertę przetargową (z ceną netto i z podatkiem VAT) (załącznik A). 3) Zobowiązanie lub inne dokumenty podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5) W przypadku, gdy ofertę oraz załączniki w imieniu Wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. 2. Dokumenty należy sporządzić zgodnie ze wzorami dołączonymi do SIWZ w sposób wymieniony w pkt. XI SIWZ. 3. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. 4. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz (art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Prawo zamówień publicznych) winno być złożone w formie oryginału. 5. Zamawiający, zgodnie z art. 24 aa. ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach