Przetargi.pl
Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn. Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 44-178 Przyszowice, ul. K. Miarki 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-32 3011521 , fax. 0-32 3011526
  • Data zamieszczenia: 2010-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
    ul. K. Miarki 1 1
    44-178 Przyszowice, woj. śląskie
    tel. 0-32 3011521, fax. 0-32 3011526
    REGON: 27835179300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgk-przyszowice.biuletyn.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka prawa handlowego ze 100% udziałem gminy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn. Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje: 1. Pomoc techniczną w zakresie przygotowania Jednostki Realizującej Projekt (JRP), działającej w jego strukturze organizacyjnej, do prawidłowego zarządzania, koordynowania i monitorowania wszelkich działań i zadań związanych z realizacją Projektu, zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi Instytucji Zarządzających. 2. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi pomoc techniczna w zakresie: - pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej w szczególności na: prowadzeniu stałego audytu wewnętrznego Jednostki Realizującej Projekt pod kątem zgodności z przepisami prawa, w szczególności wytycznymi oraz zapisami umowy o dofinansowanie, - bieżące doradztwo w prowadzeniu inwestycji z dofinansowaniem unijnym w oparciu o RED FIDIC, 3. ZAKRES USŁUG 3.1 Informacje ogólne Przedmiotem zamówienia są Usługi Pomocy Technicznej w zakresie doskonalenia JRP do prawidłowego, skutecznego i zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi zarządzania, koordynowania i monitorowania zadań w ramach Projektu z realizacją i wdrożeniem Projektu, jak również prowadzenie stałego audytu i inicjowanie działań naprawczych w sytuacji wystąpienia nieprawidłowości. JRP jest odpowiedzialna za koordynację działań wszystkich stron zaangażowanych w realizację Projektu oraz za ostateczne wdrożenie Projektu zgodnie z: - wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie Projektu ze środków Funduszu Spójności; - warunkami umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, zawartymi w ramach Projektu; - obowiązującym prawem i Wytycznymi. Wykonawca niniejszej Umowy będzie w pełni odpowiedzialny za zapewnienie prawidłowego funkcjonowania JRP w zakresie właściwego zarządzania finansowego Projektem, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi i przepisami prawa oraz przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu, a także pomoc w stosowaniu procedur wynikających z zapisów kontraktowych FIDIC. W szczególności Wykonawca będzie odpowiedzialny za: (a) świadczenie Usług zgodnie z postanowieniami Umowy, terminowo, z należytą troską, skutecznością i starannością, kierując się interesem Zamawiającego, obowiązującymi przepisami i Wytycznymi, oraz zgodnie z przyjętymi zasadami najlepszej praktyki zawodowej oraz wiedzy technicznej, ekonomicznej, prawniczej i innej, które dotyczą przedmiotu Umowy; (b) wykonywanie Usług przez należycie wykwalifikowanych Ekspertów, posiadających odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje; (c) zapewnienie na czas wykonywania Umowy odpowiedniego wsparcia dla Kluczowych Ekspertów, pozwalającego na osiągnięcie celów określonych w Umowie; (d) zatrudnienie wystarczającej liczby tłumaczy w przypadku braku znajomości języka polskiego przez Kluczowych Ekspertów, w stopniu umożliwiającym komunikowanie się z personelem JRP; (e) zapewnienie zakwaterowania, wynagradzanie Personelu i pokrywanie wszelkich kosztów związanych z transportem Personelu, w tym ewentualnych wyjazdów służbowych polecanych przez Zamawiającego na spotkania z przedstawicielami IZ i,lub IPZ; (f) wyposażenie Personelu Wykonawcy w narzędzia niezbędne dla wykonania Usług objętych niniejszą Umową; (g) świadczenie profesjonalnego doradztwa Zamawiającemu; (h) zachowanie poufności informacji wynikających z wykonywania Umowy, objętych tajemnicą handlową lub zawodową. 3.2. Działania i zadania Wykonawcy Opisane w tym punkcie działania i zadania Wykonawcy nie będą ograniczone tylko do wymienionych poniżej. O ile nie zostało określone inaczej, podane poniżej terminy liczone są od daty rozpoczęcia Usług przez Wykonawcę w ramach Umowy, a słowa użyte w liczbie pojedynczej oznaczać mogą liczbę mnogą i odwrotnie, w zależności od kontekstu. 3.2.1 Podstawowe działania i zadania Wykonawcy: a) opracowanie zaleceń w zakresie ścieżki audytu, procedur generowania, przepływu, przetwarzania informacji i danych zawartych w raportach oraz gromadzenia informacji niezbędnych do podejmowania decyzji przez Zamawiającego; b) przygotowanie JRP do prawidłowego zarządzania finansowego Projektem; c) przygotowanie JRP do prawidłowego koordynowania procesu inwestycyjnego (wykonywania robót budowlanych) i działań nadzorczych w ramach procedur wynikających ze stosowania zapisów kontraktowych FIDIC; d) szkolenie personelu JRP, m.in. w zakresie: zarządzania i monitorowania finansowego umów , kontraktów i Projektu; monitorowania procesu inwestycyjnego; stosowania prawa, w szczególności Prawa budowlanego, procedur FIDIC, podatkowego i w szczególności w odniesieniu do kontraktów na roboty budowlane; rozwiązywania sporów z wykonawcami; e) przeprowadzenie stałego audytu wewnętrznego, przygotowanie JRP do audytu zewnętrznego, f) opracowanie i wdrożenie działań naprawczych wobec wykrytych nieprawidłowości przy realizacji projektu. 3.2.2 Szczegółowe działania Wykonawcy: a) opracowanie ścieżki audytu wewnętrznego dla JRP Termin wykonania ścieżki audytu: 21 dni od podpisania umowy. 3.2.2.2 Szkolenia (a) Wykonawca opracuje szczegółowy harmonogram szkoleń opisanych poniżej w podpunkcie (b) oraz materiały szkoleniowe, o których mowa poniżej w podpunkcie (c) i przedłoży Zamawiającemu do akceptacji w terminie 28 dni. Zamawiający ma prawo zgłosić uwagi do przedłożonych harmonogramów szkoleń, jak i do materiałów szkoleniowych w terminie 21 dni od ich otrzymania. Ostateczne wersje harmonogramu szkoleń (3 egzemplarze) zatwierdzone przez Zamawiającego, oraz materiały szkoleniowe (po 3 egzemplarze z każdego obszaru szkolenia) zostaną przedłożone Zamawiającemu nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia. (b) Szkolenia personelu JRP w liczbie maksymalnie 12 osób przeprowadzone zostaną w zakresie: - zarządzania finansowego Projektem i monitorowania finansowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ i IPZ, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów , kontraktów; Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego. - monitorowania rzeczowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ, IPZ i KE, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów , kontraktów; Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego. - zarządzania kontraktami na roboty opartymi o Warunki Kontraktowe FIDIC, w szczególności w odniesieniu do: zarządzania ryzykiem, zapewnienia jakości Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego. - stosowania właściwych systemów i technik w procesie zarządzania projektem, obejmujących: A. System kontroli zarządzania; B. Schemat programu zarządzania projektem; C. Zarządzanie informacyjne; D. System kontroli finansowej. Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego. - sporządzania raportu końcowego po zakończeniu Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi do przygotowania raportu końcowego Projektu Funduszu Spójności opracowanymi przez Instytucję Zarządzającą; Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego. Raporty ze szkolenia włączone zastaną do właściwego czasowo raportu kwartalnego Wykonawcy. (c) opracowanie materiałów szkoleniowych dla każdego z wymienionych powyżej w podpunkcie (b) obszarów szkolenia; Termin przekazania materiałów szkoleniowych uczestnikom szkolenia: w dniu sesji szkoleniowej. Liczba podręczników szkoleniowych: równa liczbie osób zgłoszonych do szkolenia. 3.2.2.3 Pomoc i doradztwo dla JRP w procesie planowania, organizacji i zarządzania (a) w zakresie współpracy z Inżynierem i realizacji Kontraktów na Roboty w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC: - opracowanie, w terminie 70 dni, wytycznych i zaleceń dotyczących zarządzania i administrowania Kontraktem na Roboty oraz opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka; - opracowanie procedur do zastosowania przez JRP przy zatwierdzaniu Raportu Końcowego z zakończenia Kontraktu na Roboty składanego przez Inżyniera, i przedłożenie ich Zamawiającemu wraz z drugim raportem kwartalnym Wykonawcy; - pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w zakresie spraw bieżących związanych z realizacją Projektu; - pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych związanych z realizacją Projektu, obejmujące m.in. opracowanie - na żądanie Zamawiającego - opinii i,lub analiz technicznych, prawnych, finansowych i innych. (b) w zakresie monitoringu i sprawozdawczości: - analiza istniejących procedur monitorowania, sprawozdawczości (raportowania) i planowania niezbędnych dla właściwego wykonywania zadań przez JRP i Zamawiającego i odpowiednie przeszkolenie personelu JRP w tym zakresie, naniesienie stosownych poprawek; - bieżące wsparcie JRP i Zamawiającego w sprawozdawczości (raportowaniu) i planowaniu rzeczowego i finansowego postępu we wdrażaniu Projektu. Analiza z działań, o których mowa w podpunktach (i) - (ii), sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 42 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy. (c) w zakresie zarządzania finansowego Projektem: - dokonanie przeglądu i oceny istniejącego systemu księgowości w celu stwierdzenia jego zgodności z wymaganiami IZ i IPZ; - opracowanie zaleceń, jakie winny być wprowadzone do stosowanego systemu księgowości jako rezultat wspomnianego w podpunkcie (i) przeglądu oraz obowiązujących procedur księgowości do stosowania przez JRP; - kontrola wdrożenia wprowadzonych zaleceń - bieżące doradztwo i pomoc dla JRP w zakresie zarządzania finansowego i księgowości, obejmujące m.in.: kwalifikowanie wydatków w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi; - weryfikacje przez JRP Przejściowych Świadectw Płatności i faktur; - przygotowanie wniosków o płatności pośrednie; - weryfikacje i aktualizacje harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz planu płatności. - identyfikowanie (potencjalnych i występujących) zagrożeń dla właściwego wdrażania Projektu w obszarze mechanizmów finansowych, ale także kontrolnych, sprawozdawczości (raportowania) i monitorowania, oraz systemu księgowości dla zadań realizowanych w ramach Projektu; Analiza z działań, o których mowa w podpunktach c) jw., sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 84 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy. - prowadzenie bieżącego i stałego audytu wewnętrznego projektu w tym w szczególności prowadzenie list sprawdzających z zakresu działań finansowych, przetargowych, monitoringu i sprawozdawczości i innych niezbędnych dla prawidłowego prowadzenia projektu. (d) w zakresie innych działań: - opracowanie opinii oraz analiz technicznych i finansowych związanych z realizacją Projektu stanowiących podstawę podejmowanych decyzji przez Zamawiającego - każdorazowo na życzenie Zamawiającego; - doradztwo w zakresie zarządzania zmianami w realizowanych kontraktach na roboty i zmniejszenia oddziaływania niekorzystnych czynników w tym potencjalnych zagrożeniach dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji Projektu, - pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych we współpracy JRP z Inżynierem Kontraktu lub Wykonawcą robót budowlanych, - pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych na skutek wejścia Wykonawców robót budowlanych na działki prywatne, - udział (w roli eksperta) w naradach koordynacyjnych (naradach technicznych) na Terenie Budowy, w okresowych spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w związku z realizacją Projektu, czy w okresowych spotkaniach instytucji kontrolujących realizację Projektu, każdorazowo na życzenie Zamawiającego. - prowadzanie mediacji w sytuacjach spornych w kontekście działania Inżyniera Kontraktu i Wykonawców robót budowlanych, - wsparcie merytoryczne JRP w zakresie znajomości prowadzenia inwestycji wg. Warunków Kontraktowych RED FIDIC 3.3 Inne obowiązki Wykonawcy Niezależnie od zakresu obowiązków określonych powyżej w p. 3.1 i 3.2, do zadań Wykonawcy należy: (a) znajomość wszelkich dokumentów programowych, przepisów, zasad, Wytycznych i ich aktualizacji w zakresie dotyczącym realizacji Projektu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko; (b) śledzenie na bieżąco publikacji na stronach internetowych KE, Instytucji Zarządzającej i Instytucji Pośredniczących, Urzędu Zamówień Publicznych i innych instytucji, mających związek z wykonywaniem Usług objętych niniejszą Umową; (c) monitorowanie i stosowanie się na bieżąco do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, Wytycznych i dokumentów związanych z realizacją Projektu, oraz bezzwłoczne przekazywanie Zamawiającemu, w formie pisemnej, niezbędnych informacji, opinii i dokumentów dotyczących tych zmian, a także wprowadzanie na bieżąco stosownych zmian do przygotowywanych raportów i innych dokumentów; 3.4 Dodatkowe informacje dotyczące wykonywania Usług (a) Wykonawca zorganizuje prace swojego Personelu w taki sposób, aby zostały osiągnięte cele bezpośrednie określone w Umowie. (b) Wykonawca musi informować bezpośrednio i na bieżąco Zamawiającego o wykrytych nieprawidłowościach jakie napotyka w trakcie wykonywania Usług. (c) opracuje potrzebne Zamawiającemu opracowania, opinie i,lub analizy techniczne i finansowe związane z realizacją Projektu. (d) Konsultacje i doradztwo dla Zamawiającego odbywać się będą na wezwanie Zamawiającego w miejscu przez niego wskazanym. (e) Pomoc Techniczna powinna być świadczona w taki sposób, aby umożliwić personelowi JRP sprostanie wszelkim wymogom, zadaniom i obowiązkom nałożonym przez Zamawiającego, IZ i IPZ w celu prawidłowego i efektywnego wdrożenia Projektu i osiągnięcia założonych celów. (f) Cała korespondencja i dokumentacja będą sporządzane w języku polskim. Dokumenty powstałe w wyniku działań i zadań Wykonawcy będą dostarczone w wersji papierowej (drukowanej) i w wersji elektronicznej. Dokumenty w wersji elektronicznej będą dostarczone: - grafika - w formacie JPG lub TIF; - pozostałe dokumenty - zgodnie z najnowszym pakietem Microsoft Office. (g) Wykonawca ma prawo: - proponowania uzasadnionych zmian dotyczących wszystkich procedur zweryfikowanych przez Wykonawcę w ramach Umowy; - dostępu do wszystkich dokumentów składających się na wniosek o dofinansowanie Projektu. 4.Sprawozdawczość W ramach niniejszej Umowy Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące raporty: (a) raport początkowy w terminie 28 dni po dacie rozpoczęcia Usług; raport ten winien zawierać m.in.: - szczegółową organizację i metodykę wykonywania Usług; - szczegółowy harmonogram usług, o którym mowa w Artykule 3.2 Umowy. Sposób zatwierdzania raportu początkowego będzie taki, jak przyjęty dla raportów kwartalnych i opisany w podpunkcie (b) poniżej. (b) raporty kwartalne z wykonanych Usług wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w p. 4 powyżej; Każdy raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu do zatwierdzenia w terminie 7 dni po zakończeniu kwartału kalendarzowego, i będzie zawierał w szczególności: krótki opis wykonanych Usług, liczbę dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów wraz z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali, oraz spis sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań dołączonych do raportu. Zamawiający w terminie 7 dni od otrzymania projektu raportu kwartalnego zatwierdzi go lub zgłosi uwagi. Raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 7 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji raportu kwartalnego. (c) sprawozdania ad hoc, jeżeli zajdzie taka potrzeba lub na żądanie Zamawiającego; (d) Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy, zawierający w szczególności: - krótki opis wykonanych Usług; - krytyczną analizę napotkanych problemów technicznych, finansowych, prawnych i innych, oraz zastosowanych rozwiązań; - podsumowanie liczby dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali; - opisanie działań najważniejszych z punktu widzenia celów określonych w Umowie (tzw. milestones) w sposób opisany w Organizacji i metodyce; - uzyskane wyniki; oraz - spis wszystkich sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań. Projekt Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu na 28 dni przed planowanym zakończeniem świadczenia Usług przez Wykonawcę. Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania projektu Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zatwierdzi go lub zgłosi uwagi. Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 14 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego Raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy. 5. Monitorowanie i ocena. Usługi będą wykonywane zgodnie z Umową, w terminach ustalonych w zatwierdzonym harmonogramie Usług. Wykonawca zaangażuje Personel i środki niezbędne do wykonania Usług zgodnie z Umową oraz obowiązującymi Wytycznymi. Usługi Wykonawcy będą oceniane pod kątem profesjonalizmu, terminowości i rzetelności wypełnianych obowiązków oraz osiąganych wyników. Wykonywanie Usług w ramach Umowy będzie monitorowane i oceniane zgodnie z Wytycznymi i przepisami obowiązującymi Zamawiającego. Wykonawca, na każde żądanie Zamawiającego, zobowiązany jest udostępnić lub wydać wszelkie dokumenty związane z wykonywaniem Usług. Dodatkowy monitoring i kontrole będą prowadzone także przez KE, właściwe instytucje kontrolujące, Instytucje Zarządzającą i Instytucje Pośredniczące
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713562000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości 6000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego, nr: 48845400012073003366040005 z informacją na przelewie - wadium przetargowe na: Pomoc techniczna dla Jednostki Realizującej Projekt w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. realizującego projekt pn.: Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice - JRP/ZP-PN/ZOP-U/08/2010. 3. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz (poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości), oryginały dokumentów należy złożyć w sekretariacie JRP zamawiającego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice w godz. 800 - 1400, uzyskując potwierdzenie złożenia na kserokopii dokumentów. 4. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 18.11.2010r. do godz. 900. Poręczenie lub gwarancja, o którym mowa powyżej powinno być ważne przez okres ważności oferty, powinno dotyczyć konkretnego zamówienia i zawierać klauzulę o dostępności środków przez Zamawiającego w okresie trwania procedury udzielania zamówienia, bez spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz odpowiednie dokumenty winny być złożone w kasie Zamawiającego w terminie wyznaczonym dla złożenia oferty. Wadium uważać się będzie za wniesione wtedy, kiedy znajdować się będzie ono na rachunku Zamawiającego, lub zostanie zdeponowane w kasie Zamawiającego (w razie wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz). 5. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pgk-przyszowice.biuletyn.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach