Przetargi.pl
Podniesienie standardów prowadzenia usług kulturalnych w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Suchym Gruncie (działki ewid. nr 644/1 i 644/2, obręb Suchy Grunt) poprzez jego modernizację

Gmina Szczucin ogłasza przetarg

  • Adres: 33-230 Szczucin, Wolności
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. (14) 643 62 78, , fax. (14) 643 64 90
  • Data zamieszczenia: 2020-11-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szczucin
    Wolności 3
    33-230 Szczucin, woj. małopolskie
    tel. (14) 643 62 78, , fax. (14) 643 64 90
    REGON: 85166077203113
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczucin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Podniesienie standardów prowadzenia usług kulturalnych w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Suchym Gruncie (działki ewid. nr 644/1 i 644/2, obręb Suchy Grunt) poprzez jego modernizację
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zaplanowanego zadania inwestycyjnego jest wykonanie robót budowlanych mającym za zadanie „Podniesienie standardów prowadzenia usług kulturalnych w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Suchym Gruncie (działki ewid. nr 644/1 i 644/2, obręb Suchy Grunt) poprzez jego modernizację” Teren objęty inwestycją przedstawiony jest na rysunku projektu zagospodarowania terenu kolorem czerwonym. Opis istniejącego stanu zagospodarowania działki terenu: - na terenie działki istnieje zabudowa parterowego budynku OSP z poddaszem nieużytkowym, - na terenie działki nie istnieje zieleń wysoka, - teren nieogrodzony, - obiekt posiada zasilenie energetyczne z sieci ZE, - obiekt posiada przyłącze wodociągowe z sieci publicznej, - obiekt posiada przyłącze kanalizacyjne do szamba zlokalizowanego na działce , - wody opadowe z dachu budynku odprowadzane są na teren działki. Istniejący budynek, objęty zaplanowaną inwestycją, składa się z świetlicy, części socjalnej oraz garażu użytkowanego przez Ochotniczą Straż Pożarną w Suchym Gruncie . Opis stanu istniejącego - fundamenty budynku - poziom posadowienia istn. na głębokości ok. 1.0 m poniżej terenu; ściany fundamentowe betonowe, ławy betonowe - ściany zewn. - murowane z pustaków gazobetonowych, na zaprawie cem. - wap.; gr. 40 cm, z zewnątrz tynkowane tynkiem cementowym - ściany wewn. - nośne gr. 25cm z cegły ceramicznej - ściany kominów - gr.38cm z cegły pełnej. Kominy nad dachem z cegły nieotynkowane oraz bez zabezpieczeń (kratkami) otworów wentylacyjnych - ściany działowe parteru - z cegły dziurawki grub. 12cm - strop - żelbetowy; strop bez jakiejkolwiek warstwy izolacji termicznej - ocieplenia - więźba dachowa – drewniana krokwie - 8x15cm, murłaty - 10x16cm, płatwie - 15x15cm, słupy - 10x18cm, miecze - 9x16cm. Konstrukcja więźby jedynie fragmentarycznie zespolona ze stropem budynku - nadproża okienne i drzwiowe - typu Kleina; nadproże nad bramą garażową betonowe z dozbrojeniem - obróbki blacharskie, rynny, rury spustowe - blacha stalowa ocynk. – w złym stanie technicznym - posadzki - w pom. świetlicowym deski na legarach drewnianych, w garażu beton zatarty, w pozostałych pomieszczeniach terakota - dojścia do budynku, chodniki – fragmentarycznie nawierzchnia tłuczniowa, przed elewacją frontową nawierzchnia betonowa w złym stanie technicznym, na pozostałej części gruntowa - izolacja pozioma - 2x papa asfaltowa na lepiku na gorąco - tynki wewn. - cem.-wap. gr. l.5cm. - okna - drewniane i stalowe – w złym stanie technicznym - stolarka drzwiowa wewnętrzna - drewniana - ślusarka drzwiowa zewnętrzna - stalowa - wrota garażowe - stalowe - pokrycie - płyty eternitowe układane na łatach drewnianych. Planowane do wykonania prace polegać będą na wykonaniu na terenie działki (istniejącego obiektu): - demontażu istniejących obróbek blacharskich (gąsiory, wiatrownice rynny i rury spustowe) oraz istniejącego pokrycia dachowego z płyt azbestowych. Przy wykonywaniu prac związanych z demontażem istniejącego pokrycia z płyt azbestowych Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do przestrzegania zapisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z dnia 21 kwietnia 2004 r.) oraz zdeponowania materiału z rozbiórki na paletach (na terenie działki na której zlokalizowany jest budynek w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym) wraz ze szczelnym owinięciem materiału z rozbiórki folią typu stretch (czarna). Zamawiający we własnym zakresie i na własny koszt dokona utylizacji materiałów azbestowych na składowisku odpadów niebezpiecznych - rozbiórki istniejącego ołacenia dachu oraz deskowań pod wiatrownicami jak również desek czołowych - rozbiórki istniejących attyk kominowych oraz końcowych odcinków kominów wentylacyjnych i spalinowych; należy również dokonać wywozu wszelkiego gruzu pochodzącego z prac rozbiórkowych w tym skucia istniejących gzymsów oraz częściowo odpadającego tynku zewnętrznego ścian - przemurowaniu końcowych odcinków kominów z wykształceniem otworów pod montaż kratek wentylacyjnych oraz wykonaniem nowych attyk kominowych (o zwiększonych wymiarach) – umożliwiających wykonanie obróbek blacharskich kominów - otynkowaniu górnych części przewodów wentylacyjnych i kominowych (na odcinku po 2 m od zwieńczenia) wraz z wykonaniem docieplenia górnych części kominów płytami styropianowymi gr. 5 cm z przyklejeniem warstwy siatki na kleju - dokonaniu odcinkowego wzmocnienia murłat, płatwi oraz krokwi poprzez przykręcenie odcinków kantówek o wymiarach przekroju poprzecznego szczegółowo określonego w przedmiarze robót; odcinki krawędziaków, które będą wzmacniać istniejącą konstrukcję dachową powinny zostać uprzednio zabezpieczone przed korozją biologiczną oraz przeciwogniowo a także ich wilgotność nie powinna przekraczać 20% - zaimpregnowaniu istniejącej więźby dachowej metodą trzykrotnego malowania pędzlem (wyklucza się wykonanie impregnacji metodą tylko opryskiwania) - w celu wykluczenia ewentualnego uszkodzenia wymienionego pokrycia dachowego przez wiatr z uwagi na jedynie fragmentaryczne zespolenie istniejącej więźby dachowej zarówno ze stropem budynku jak i pomiędzy poszczególnymi częściami budynku zaplanowane jest w części poddasza użytkowego wykonanie odcinków ścian betonowych z częściowym dozbrojeniem wraz z ich zespoleniem z istniejącym stropem (poprzez kotwy metalowe rozprężne – typu sworzniowego) oraz z konstrukcją dachową poprzez zabetonowanie w wykonywanych ścianach betonowych odcinków płaskownika i późniejsze przykręcenie do elementów konstrukcyjnych dachu - wykonaniu nowego pokrycia dachowego poprzez zabudowę folii wstępnego krycia wraz z mocowaniem kontrłatami, wykonaniu nowego ołacenia dachu – łatami o przekroju 5 x 5 cm w rozstawie wynikającej z zaplanowanego rodzaju blachodachówki oraz wykonaniu nowego pokrycia dachowego z blachodachówki - w kolorze grafitowym. Szczegółowe parametry (wymogi Zamawiającego) dotyczące stosowanej blachodachówki podane zostały w opisie pozycji przedmiarowej. Należy wykonać również montaż wszystkich obróbek blacharskich dachu (rynny, rury spustowe, gąsiory wraz z taśmami uszczelniającymi, wiatrownice, pasy pod- i nadrynnowe); przedmiotowe obróbki należy wykonać z blachy ocynkowanej i powlekanej w kolorze zgodnym z kolorem blachodachówki. Istniejący maszt dla syreny strażackiej należy oczyścić oraz zabezpieczyć antykorozyjnie farbami chlorokauczukowymi. W wykonywanym pokryciu dachowym (w miejscu istniejącego wyłazu dachowego) należy zabudować nowy wyłaz typu dachowego - wyłaz dachowy otwierany na bok, przeznaczony do pomieszczeń nieogrzewanych o wymiarach 85 x85 cm. W miejscach wyprowadzonych na poddasze nieużytkowe zakończeń pionów instalacji kanalizacyjnej należy zabudować rury wywiewne z wyprowadzeniem ponad dach. Ściany kominów (ponad pokryciem dachowym) należy wykończyć poprzez wykonanie okładziny z blachy powlekanej T 7 (8) przykręcanej do rusztu, blacha pionowo wraz z montażem kratek wentylacyjnych ze stali nierdzewnej. Również wystające poza zarys budynku części (okapy) dachu należy wykończyć poprzez obłożenie odcinkami blachy powlekanej T 7 (8) przykręcanej do rusztu, blacha prostopadle do muru; połączenie poszczególnych układów blachy w narożach budynku - ścinanie ukośne pod kątem 45 stopni - na wymienionym pokryciu dachowym należy wykonać instalację odgromową. W celu zapewnienia ochrony odgromowej dla budynku, na którym będzie przebudowana konstrukcja dachowa należy wykonać ochronę odgromową dla II poziomu ochronny przepięciowej. Na dachu prowadzić zwody pionowe z drutu stalowego ocynkowanego fi 8 mm mocowane co około 1m do konstrukcji dachu. Zgodne z II poziomem ochrony odgromowej oko na zwodach poziomych winno wynosić 10mx10m. Do zwodów poziomych dachu należy przyłączyć wszystkie elementy dachu jak okucia wywietrzniki, wywietrzaki, i rynny poprzez zaciski rynnowe. Dla kominów ceramicznych wykonać zwody pionowe z prętów stalowych fi 16 mm zamocowanych do komina i o wysokości tak dobranej aby cały komin znalazł się w strefie chronionej zwodu pionowego. Następnie prowadzić przewody odprowadzające z drutu stalowanego ocynkowanego fi 8 mm i ułożyć w rurce ochronnej z trudno zapalnego tworzywa w murowanej części ściany pod elewacją budynku. Zgodne z poziomem ochrony II przewody odprowadzające powinny być rozmieszczone minimum co 15m. Zwody pionowe połączyć z uziomem otokowym, który należy wykonać z bednarki stalowej ocynkowanej FeZn 30x4 ułożonej na głębokości 0.7 m w odległości 2m od fundamentów budynku. Zacisk kontrolny powinien mieć dwie śruby o gwincie M6 lub jedną o gwincie M10. Zacisk kontrolny montować w puszcze uziemiającej hermetycznej z oznaczeniem uziemienia w wykonaniu trudno zapalnym. Po wykonaniu instalacji odgromowej i uziemiania należy wykonać pomiar rezystancji uziemienia. Rezystancja uziemienia nie powinna przekraczać 10 Q. Szczegółowe wymogi dotyczące materiałów używanych do wykonania instalacji odgromowej wraz z otokiem wokół budynku podano w przedmiarze robót. W ramach zaplanowanych robót przewiduje się również wymianę zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej. Zakres robót przewiduje dodatkowy podział istniejącego jednoczęściowego otworu okiennego zlokalizowanego w przebiegu klatki schodowej (z parteru na poddasze nieużytkowe); z montażem prefabrykowanego nadproża na wysokości istniejącego spocznika schodowego oraz częściowym podmurowaniem podzielonego otworu oraz montażem dwóch mniejszych okien. Należy również dokonać zamurowania istniejącego otworu od strony frontowej budynku (obecnie zamontowane drzwi wraz oknem) wraz z otynkowaniem oraz wykonaniem gładzi i malowania farbami emulsyjnymi. Wymieniana w części parteru stolarka, zarówno okienna jak i drzwiowa musi spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (w szczególności w zakresie współczynnika przenikania ciepła U max., który będzie obowiązywał na dzień 01.01.2021 r.). Zgodnie z oczekiwaniami miejscowej społeczności zdecydowano o wymogu montażu stolarki okiennej z PVC z tzw. zewnętrznym barwieniem ram (zewnątrz szary jasny RAL 7035 lub szary okienny RAL 7040 - do szczegółowego uzgodnienia z Zamawiającym - wewnątrz biały). Natomiast wymieniane drzwi zewnętrzne (zgodnie z wymogami Zamawiającego) powinny być wykonane z profili aluminiowych z obustronnym barwieniem z przeszkleniem stałym (góra) oraz wypełnieniem panelowym (dół). Również wymieniana brama do pomieszczeń garażowych OSP (brama segmentowa podnoszona automatycznie z przeszkleniem wraz z wbudowanymi drzwiami serwisowymi z tzw. niskim progiem - wysokość progu max. 100 mm) powinna posiadać zewnętrzną kolorystykę identyczną z kolorystyką stolarki okiennej i drzwiowej. Wymienianą stolarkę okienną w części parterowej budynku należy wyposażyć w rolety zewnętrzne (rolety zewnętrzne dla systemu podtynkowego produkowane w całości z aluminium); w kolorze zgodnym z zewnętrznym kolorem stolarki oraz należy zabudować parapety wewnętrzne z konglomeratu kamiennego na spoiwie poliestrowym (tzw. aglomarmur). We wszystkich pomieszczeniach na parterze budynku, wokół wymienianej stolarki okiennej oraz drzwiowej należy wykonać obróbkę szpalet (uzupełnienie tynków, podwójna okładzina z płyt gipsowo-kartonowych z zabudową narożników kątownikiem oraz malowanie farbami emulsyjnymi). W celu zmniejszenia zapotrzebowania niezbędnej ilości energii niezbędnej do utrzymania właściwej temperatury wewnątrz pomieszczeń jak również poprawy estetyki budynku niezbędne jest wykonanie docieplenia ścian zewnętrznych wraz z wykonaniem elewacji. Zakres prac przewiduje docieplenie ścian zewnętrznych budynku z płyt styropianowych gr. 15 cm o współczynniku lambda nie przekraczającym 0,031 W/(m·K) – o krawędziach frezowanych oraz wykonaniu warstwy elewacyjnej metodą lekką mokrą (tzw. BSO lub ETICS). Podczas wykonywania docieplenia budynku wraz z warstwą elewacyjną należy wymienić (nad drzwiami wejściowymi oraz bramą garażową) istniejące żarowe oprawy zewnętrzne na energooszczędne naświetlacze z halogenami typu LED. Należy również wykonać ocieplenie stropu nad pomieszczeniami służącymi zaspakajaniu potrzeb społecznych, kulturalnych oraz rekreacyjnych miejscowej społeczności wiejskiej (bez ocieplania części stropu nad pomieszczeniem garażowym OSP). Warstwę izolacji cieplej należy wykonać z płyt styropianowych gr. łącznej 22 cm (dwuwarstwowo); płyty styropianowe grafitowe typu: styropian twardy (dach podłoga) EPS 100 - 031 (033) DACH/PODŁOGA. Wykonaną warstwę izolacyjną należy zabezpieczyć przed ewentualnym uszkodzeniem poprzez wykonanie posadzki (wylewki) cementowej gr. 5 cm wraz z dozbrojeniem siatką stalową. Zaplanowano także wykonanie wokół modernizowanego budynku opaski (szerokości 60 cm) z kostki brukowej małogabarytowej na podbudowie z mieszanki mineralnej o ciągłym uziarnieniu granulacji 0-63 mm w obrzeżach wibroprasowanych. Kolor obrzeży oraz kostki brukowej – grafitowy. Istniejącą nawierzchnię dojść i przejść komunikacyjnych z betonu z istniejącymi stopniami schodowymi z uszkodzoną okładziną z płytek gresowych przed wejściami należy przebudować na nawierzchnię z kostki brukowej wraz z wyprofilowaniem spadków nawierzchni umożliwiającą korzystanie z obiektu przez osoby niepełnosprawne ruchowo. W ramach niniejszej inwestycji nie będą wykonywane roboty związane z sieciami i urządzeniami uzbrojenia terenu zapewniającymi przeciwpożarowe zaopatrzenie w wodę. Teren i obiekt istniejący na danym terenie nie są wpisane do rejestru zabytków i nie podlega ochronie na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania terenu. Inwestycja nie jest uciążliwa dla środowiska oraz higieny i zdrowia użytkowników obiektu i ich otoczenia, nie narusza interesów osób trzecich, nie pogarsza użytkowania i nie ogranicza zainwestowania na działkach sąsiednich. Obiekt z uwagi na swoją funkcje nie oddziaływuje na inne obiekty znajdujące się na terenie działki, istniejące drogi pożarowe umożliwiają dojazd do obiektu. Projektowane roboty budowlane nie powodują przesłaniania i zacieniania innych istniejących obiektów. Dane budynku objętego inwestycją: Pow. zabudowy istn. 368,14 m2 Pow. użytkowa istn. 311,8 m2 Kubatura istn. 2482,45 m3 Wysokość istn. budynku 8,50 m (w kalenicy) Liczba kondygnacji nadziemnych 1 Budynek niepodpiwniczony Zamawiający informuje, że wszystkie ewentualne podane w przedmiarze robót opisy nazw własnych materiałów (wyrobów), wyposażenia w sprzęt w żaden sposób nie mają na celu naruszenia art. 29 ust.3 ustawy z dnia 29.01.2004r. „Prawo zamówień publicznych”, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Dopuszcza się zastosowanie materiałów (wyrobów), wyposażenia równoważnego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób), wyposażenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez projektanta spoczywa na wykonawcy. Szczegółowe ilości robót oraz zakres planowanych do wykonania prac budowlanych podane są w przedmiarze robót, który jest załącznikiem do niniejszej SIWZ - załącznik Nr 7: Przedmiar Robót Realizacja robót winna odbywać się zgodnie z Dokumentacją, która stanowi Załącznik Nr 8: Dokumentacja rysunkowa w formie elektronicznej – do SIWZ. UWAGA 1 !!! Zamawiający informuje, że wszystkie ewentualne podane w dokumentacji technicznej lub w załączonym przedmiarze robót opisy nazw własnych materiałów (wyrobów), wyposażenia w sprzęt w żaden sposób nie mają na celu naruszenia art. 29 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. „Prawo zamówień publicznych”, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Dopuszcza się zastosowanie materiałów (wyrobów), wyposażenia równoważnego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób), wyposażenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez projektanta (Zamawiającego) spoczywa na wykonawcy. UWAGA 2 !!! - Wszystkie roboty powinny być odebrane przez inspektora nadzoru z potwierdzonym wpisem do dziennika budowy. - Materiały budowlane, instalacyjne i wykończeniowe powinny posiadać aprobaty i kryteria techniczne dopuszczone do stosowania – zgodnie z aktualnymi przepisami w tym zakresie, a w szczególności z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 215). - Wszelkie roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z warunkami technicznymi, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz przepisami BHP; - Roboty mogą być wykonywane tylko pod nadzorem osoby do tego uprawnionej; - Używane materiały budowlane i montowane urządzenia muszą posiadać niezbędne dokumenty dopuszczające je do stosowania w budownictwie oraz akceptację Inwestora - Zamawiającego; - Wszystkie problemy i wątpliwości należy konsultować z Zamawiającym. Realizacja robót winna odbywać się zgodnie z opracowanym przedmiarem robot (Załącznik Nr 7) oraz dokumentacją rysunkową (Załącznik Nr 8). Dokumenty te są załącznikami do niniejszej SIWZ. Wykonawca, podczas realizacji zamówienia, jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów BHP i p.poż. Zamawiający zastrzega, że wszelkie roboty mogą być prowadzone wyłącznie na terenie uniemożliwiającym dostęp osobom nie związanym z realizacją przedmiotu zamówienia, a w szczególności dzieciom i młodzieży szkolnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy 00/100) do dnia, w którym upływa termin składania ofert do godziny 09:00. Szczegółowe informacje dotyczące wniesienia wadium zawarto w SIWZ w Rozdziale A w punkcie 6.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający będzie oceniał: - Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – spełnia - Wykonawca nie złożył oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – nie spełnia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY (którego wzorzec przedstawiono w rozdziale E Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), wraz z Załącznikiem Nr 1: Oświadczenia Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia oraz z Załącznikiem Nr 2: Inne oświadczenia i dokumenty Wykonawcy, w których znajdują się: a) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 25a ust.1 ustawy Pzp) – zgodnie z załącznikiem Nr 1; b) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (zgodnie z art. 25a ust.1 ustawy Pzp) – zgodnie z załącznikiem Nr 1; g) Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców (Załącznik Nr 5 – Informacja o podwykonawcach). Jeżeli Wykonawca nie wypełni lub nie dołączy do oferty dokumentu - Załącznik Nr 5 – Informacja o podwykonawcach, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca samodzielnie wykona cały przedmiot zamówienia. h) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy Pzp; Zamawiający żąda od wykonawcy, który w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt 1–9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1282).) (w celu potwierdzenie braku podstaw wykluczenia tych podmiotów). i) Kosztorys ofertowy; Złożony kosztorys ofertowy Wykonawcy musi zawierać m.in.: - stronę tytułową, - ofertę (kosztorys), - tabelę elementów scalonych, - zestawienie robocizny, materiałów i sprzętu (zestawienie R, M i S) - w przypadku sporządzenia kosztorysu ofertowego metodą uproszczoną. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: - sekcji III.4) podpunkt f1 – składa dokument lub do2kumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III.4) podpunkt f1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania odnośnie terminów wystawienia dokumentów określone w zdaniu pierwszym stosuje się odpowiednio. 3. Załącznik Nr 6 – Cena oferty; 4. W przypadku wnoszenia wspólnej oferty przez konsorcjum składające się z dwóch lub więcej podmiotów gospodarczych, należy dołączyć oświadczenie wykonawców, że ich zobowiązania co do oferty oraz co do wykonania oferty są solidarne. Oferta taka musi spełniać następujące wymagania: a) zawierać dokumenty i oświadczenia wymienione powyżej; b) musi być podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie strony; c) jeden z podmiotów zostanie wyznaczony jako odpowiedzialny i jego upoważnienie będzie udokumentowane pełnomocnictwem do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o spełnieniu warunków w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Konsorcjum jest zobowiązane do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jak wykonawcy występujący samodzielnie z zastrzeżeniem, że warunek wiedzy i doświadczenia nie będzie podlegać sumowaniu. Oznacza to, iż realizacją dwóch wymaganych robót powinien wykazać się albo wykonawca składający ofertę, albo co najmniej jeden z uczestników konsorcjum. Zatem warunek wiedzy i doświadczenia nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą zrealizowanie dwóch robót, ale żaden z nich nie wykona ich w takiej liczbie. Natomiast Zamawiający będzie brał pod uwagę łączną sytuację ekonomiczną i finansową wykonawcy - konsorcjum. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych podmiotów. UWAGA Spółkę cywilną należy traktować jako kilku przedsiębiorców składających wspólnie ofertę w postępowaniu. Stosuje się do niej art. 23 ust. 2 p.z.p. wymagający przedłożenia pełnomocnictwa. Niemniej jednak z orzecznictwa wynika, że umocowanie do działania może także wynikać po prostu z umowy spółki. Stąd też w przypadku podpisania oferty tylko przez jednego wspólnika kwalifikowanym podpisem elektronicznym należy wezwać wykonawcę do przedłożenia pełnomocnictwa lub dokumentu umowy spółki, który potwierdzi zasady reprezentacji. Dopiero wówczas będzie można ocenić czy oferta została podpisana prawidłowo i tym samym czy jest ważna. Konsekwencją powyższego jest także to, że każdy ze wspólników składa własne oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania. Natomiast warunki udziału w postępowaniu wspólnicy wykazują razem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach