Przetargi.pl
Pielęgnacja roślin w Palmiarni.

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 65-005 Zielona Góra, Aleja Zjednoczenia 110
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. (068) 322-91-86 , fax. (068) 322-91-84
  • Data zamieszczenia: 2013-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
    Aleja Zjednoczenia 110 110
    65-005 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. (068) 322-91-86, fax. (068) 322-91-84
    REGON: 00016082100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgkim.zgora.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pielęgnacja roślin w Palmiarni.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie pielęgnacji roślinności egzotycznej w obiekcie Palmiarnia oraz w jej otoczeniu - zgodnie z opisanym poniżej zakresem prac. 1.Podlewanie roślin: Wodę niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia dostarczy Wykonawcy najemca obiektu ZZUM. Donice i zagony należy podlewać umiarkowanym strumieniem zapobiegając ich przelaniu, ziemię w zagonach należy każdorazowo spulchnić. Rośliny w donicach wolnostojących na bieżąco odchwaszczać, ziemię uzupełniać, podstawki doniczek regularnie czyścić. W przypadku przeciekających donic lud podstawek usterkę należy zgłosić Zamawiającemu. Pielęgnację roślin należy wykonywać w poniedziałki, tj. w dni kiedy Palmiarnia jest nieczynna dla zwiedzających. Prace pielęgnacyjne należy uzgodnić i dostosować do harmonogramu imprez w Palmiarni. Cena obejmuje robociznę. 2.Pielęgnacja trawników przy obiekcie: Łączna pow. 500 m?, wykonanie areacji w okresie wiosennym całości trawników, przy użyciu aeratora, z dosypaniem ziemi, nasion trawy i nawozu. Koszenie z częstotliwością co 2 tyg. Trawnik przed głównym wejściem pełni funkcję reprezentacyjną, utrzymany w wysokim standardzie, krótko przystrzyżony nie dopuszczając do zachwaszczenia i przesuszenia. W przypadku pojawienia się chwastów należy stosować opryski punktowe. Podlewanie poprzez zraszanie. Cena obejmuje wszystkie koszty z tym związane. 3. Odchwaszczanie ciągów komunikacyjnych: Bieżące odchwaszczanie, ciągów komunikacyjnych wokół budynku Palmiarni, przy placu zabaw, przy pergoli z pojemnikami na śmieci oraz opasek przy budynku i towarzyszących parkingów. Cena obejmuje koszty robocizny i środków ochrony roślin. 4. Cięcie drzew i krzewów na zewnątrz: wycięcie posuszu z drzewa rosnącego na parkingu (Ajlant gruczołkowaty), prace należy wykonać z drabiny piłą ręczną lub spalinową. Przycięcie 2 cisów przed starym wejściem do Palmiarni. Cena obejmuje wszystkie koszty z tym związane. 5. Cięcie roślin w palmiarni: przycinanie najwyższych roślin w razie potrzeby, metodą alpinistyczną tj.: awokado o wysokości powyżej 15 m ( w terminie do kwietnia 2014), usuwanie suchych liści z wyższych roślin, cięcie służące zachowaniu walorów dekoracyjnych roślinności, formowanie roślin, odmładzanie drzewek cytrusowych, przycinanie roślinności utrudniającej funkcjonowanie Palmiarni. Usuwanie suchych liści ze stropów, widocznych z kładki spacerowej. Cena obejmuje wszystkie koszty z tym związane. 6. Podwiązywanie i mocowanie roślin: rośliny wymagające podpór lub podwiązywania, do tego celu należy używać materiałów o neutralnych kolorach tj. tyczki bambusowe, taśmy specjalistyczne, różnej grubości sznury lniane w neutralnych kolorach. W przypadku wysokich roślin (palm), należy używać taśm specjalistycznych w neutralnym kolorze lub lin stalowych. Cena obejmuje wszystkie koszty z tym związane. 7. Zabiegi ochronne: w tym wykonywanie potrzebnych oprysków i rozmieszczanie pułapek biologicznych w zależności od pojawiających się chorób. Wykonawca ma obowiązek prowadzić rejestr oprysków, zgodnie z bieżącymi przepisami PIORIN. Rejestr należy udostępniać Zamawiającemu, po zakończeniu umowy dostarczyć Zamawiającemu. Wykonawca jest zobowiązany zlecić jednostce specjalistycznej PIORIN, dwukrotnie w trakcie trwania umowy, zlecenie na rozpoznanie szkodników i chorób. Cena obejmuje koszty robocizny, środków do oprysków. 8. Mycie roślin: częstotliwość około 2 razy w miesiącu. Przed myciem roślin należy zabezpieczyć przed zamoczeniem urządzenia znajdujące się w lokalu tj.: sprzęt oświetleniowy, stoły i krzeseł, parkietu itp. Przed myciem roślin należy zabezpieczyć wyposażenie przed zamoczeniem (krzesła, stoliki, bar, parkiet, itp.). Rośliny o dużych liściach u których na liściach zostaje osad po wodzie, należy wytrzeć na sucho. Cena obejmuje wszystkie koszty z tym związane. 9.Nawożenie: nawożenie roślin w miarę potrzeb ok. 4-5 razy w roku nawozami stałymi granulowanymi wieloskładnikowymi z mikroelementami, oraz nawożenie nawozami płynnymi typu Florovit, lub równoważny. Cena obejmuje koszty robocizny, środków do nawożenia. Zamawiający informuje, że środek występujący - w opisie przedmiotu zamówienia - pod nazwa producenta został podany przykładowo. Może on być zastąpiony innymi materiałem równoważnym, pod warunkiem użycia nie gorszego środka niż podany, oraz utrzymania zakładanej efektywności. Zakup donic i ziemi: zakup donic z tworzywa sztucznego z podstawkami 10 szt. o średnicy 50 - 60 cm. wzór i kolor po uzgodnieniu z Zamawiającym, zakup ziemi ogrodniczej w workach o pojemności. 25 l. 10 szt. Cena obejmuje wszystkie koszty z tym związane. 10. Zakup z transportem żwiru i otoczaków: Dosypanie żwiru w części z kaktusami w ilości 1 tony ? 10 -16 mm, ułożenie otoczaków w ilości 200 kg, ? 80 - 140 mm., ułożenie dużych otoczaków w ilości 150 kg, ? 150 - 300 mm. Kolor do uzgodnienia z Zamawiającym. Cena obejmuje wszystkie koszty z tym związane. 11. Zakup skrzynek obsadzonych roślinami sezonowymi: Zakup skrzynek w ilości 16 szt. dł. 60 cm., w kolorze ciemno brązowym, nasypanie ziemi ogrodniczej i obsadzenie skrzynek roślinami sezonowymi od 10 - 12 szt. na skrzynkę z uwzględnieniem czterech zmian kwiatów tj.: bratki, begonie, niecierpki i gwiazdy betlejemskie. Zakup skrzynek i rodzaj kwiatów należy uzgadniać z Zamawiającym. Cena obejmuje wszystkie koszty z tym związane. 12. Zakup i posadzenie drzewka strzyżonego na Bonsai: Zakup z transportem drzewka z gat. jałowiec, strzyżonego na Bonsai, roślina I gat. W donicy nie mniejszej niż 5l., roślina bez oznak chorobowych, wys. 2 m. Posadzenie drzewka w dół zaprawiony ziemią ogrodniczą o odpowiednim ph, do gatunku. Pielęgnacja: podlewanie, strzyżenie, odchwaszczanie oraz zabezpieczenie rosliny przed przemarznięciem, pielęgnacja przez okres trwania umowy. Zakup rośliny należy uzgodnić z Zamawiającym, Zamawiający zastrzega zmianę w doborze gat. Cena obejmuje wszystkie koszty z tym związane. 13. Zakup i posadzenie roślin egzotycznych; Zakup z transportem i posadzeniem małych roślin egzotycznych, w ilości 65 szt. (wielkość doniczki od 0,5 l do 1 l.), wykaz roślin: - 15 szt. cytrusów (tj.: miniatury cytryny, limetki, mandarynki, pomarańczy) - 15 szt. strelicji królewskiej, - 15 szt. frizei, - 20 poinsencji - jako dekoracja Bożo narodzinowa Zakup kwiatów należy każdorazowo uzgadniać z Zamawiającym, Zamawiający zastrzega zmianę w doborze gat. roślin. Kwiaty należy posadzić w odstępach czasowych, określonych przez Zamawiającego. Cena obejmuje wszystkie koszty z tym związane. Obowiązki Wykonawcy: 1.Wszelkie prace związane z wykonywaniem oprysków będą wykonywane lub nadzorowane przez pracownika Wykonawcy, posiadającego niezbędne uprawnienia i wiedzę (ukończony kurs) do właściwego prowadzenia tego typu prac. Wykonawca jest zobowiązany prowadzić rejestr oprysków zgodnie z bieżącymi przepisami PIORIN, rejestr należy udostępnić do wglądu, przez Zamawiającego. Przed planowanym opryskiem Wykonawca powinien powiadomić Zamawiającego i kierownictwo Palmiarni a przed nawożeniem poinformować Zamawiającego. 2.Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenie szczegółowej ewidencji wykonywanych prac, (dostępnej w szatni Palmiarni), wpisy należy dokonywać przed wejściem na obiekt. 3.Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego o wszelkich niebezpieczeństwach mogących zagrażać roślinom, w tym w szczególności o chorobach roślin, uschnięciach i innych problemach wynikłych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 4.Wykonawca zobowiązany jest współpracować, konsultując swoje uwagi i propozycje dotyczące realizacji zamówienia np. miejsca nasadzeń, rodzaj materiału roślinnego itp. 5.Wykonawca wszystkie prace wysokościowe (przycinanie najwyższych roślin egzotycznych), wykona za pomocą specjalistycznego sprzętu alpinistycznego. 6.Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania wszelkich prac przewidzianych zamówieniem z użyciem własnych narzędzi i sprzętu również tych na wysokości. Podstawowy sprzęt i materiały jakie Wykonawca powinien mieć w Palmiarni tj. nożyce, sekator na wysięgniku, mocowania do roślin, tyczki, sznury itp. 7.Po podpisaniu umowy Wykonawca zobowiązany jest do wzięcia udziału w spotkaniu z Zamawiającym oraz kierownikiem Palmiarni w celu uszczegółowienia zasad współpracy. Wykonawca jest zobowiązany do 48 godzinnej gotowości do pracy, do spotkań organizacyjnych w celu omówienia szczegółów pielęgnacji. O ilości spotkań będzie decydował Zamawiający. 8.Wykonawca zapewni ciągły nadzór nad pracownikami wykonującymi pielęgnację oraz wyposaży pracowników w imienne identyfikatory, które pozwolą służbie ochrony Palmiarni na identyfikację pracowników. 9.Wykonawca wszelkie prace związane z pielęgnacją roślin powinien wykonywać w poniedziałki tj. w dniu kiedy Palmiarnia jest nieczynna. Obowiązkiem Wykonawcy jest zapoznanie się z harmonogramem imprez w Palmiarni. 10.Wszelkie sprawy wynikające z potrzeby wykorzystania przez Wykonawcę instalacji znajdujących się w Palmiarni jak np. podejścia do wody, uruchomienie skraplacza wodnego itp. Wykonawca ustala z kierownikiem technicznym Palmiarni. 11.Wykonawca wykonując swoje prace w Palmiarni zobowiązany jest to zachowania szczególnej ostrożności poprzez zabezpieczenie przed zamoczeniem urządzeń znajdujących się w lokalu tj.: sprzętu oświetleniowego, stołów i krzeseł, parkietu itp. Brak takiego zabezpieczenia a co za tym idzie uszkodzenie sprzętu obciąży Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 773000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zgkim.zgora.pl w zakładce zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach