Przetargi.pl
Pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu inwestycyjnym pn.: Rozbudowa, przebudowa i remont Oczyszczalni Ścieków w Prabutach realizowanym w systemie zaprojektuj i wybuduj

Miasto i Gmina Prabuty ogłasza przetarg

  • Adres: 82-550 Prabuty, ul. Kwidzyńska 2
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 055 2782001lub 02
  • Data zamieszczenia: 2014-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Prabuty
    ul. Kwidzyńska 2 2
    82-550 Prabuty, woj. pomorskie
    tel. 055 2782001lub 02
    REGON: 00052931500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.prabuty.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu inwestycyjnym pn.: Rozbudowa, przebudowa i remont Oczyszczalni Ścieków w Prabutach realizowanym w systemie zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu inwestycyjnym pn.: Rozbudowa, przebudowa i remont Oczyszczalni Ścieków w Prabutach realizowanym w systemie zaprojektuj i zbuduj. 2. Cel i opis przedsięwzięcia inwestycyjnego podlegającego usłudze nadzoru inwestorskiego: 2.1. Podstawowym celem realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego jest dostosowanie parametrów odprowadzanych ścieków do obowiązujących norm i przepisów prawnych zarówno krajowych jak i Unii Europejskiej, w tym Dyrektywy Rady 91/271/EWG z dnia 21 maja 1991r. 2.2. Szczegółowy opis przedsięwzięcia inwestycyjnego określa Program funkcjonalno - użytkowy rozbudowy, przebudowy i remontu Oczyszczalni Ścieków w Prabutach, stanowiąca Załącznik A do niniejszej SIWZ. 2.3. W ramach rozbudowy i przebudowy oczyszczalni ścieków przewiduje się pozostawienie podstawowego układu oczyszczania ścieków (schematu procesu biologicznego oczyszczania) bez zmian (potwierdzają to obliczenia procesowe) z modernizacją części mechanicznej i biologicznej. Ze względu na wyeksploatowanie pracujących urządzeń przewiduje się wymianę większości z nich na nowe oraz przewiduje się optymalizację systemu automatyki wraz z pełną wymianą oprogramowania oraz instalacji elektrycznych. Przewiduje się także wykonanie robót budowlanych głównie w zakresie rozbudowy oczyszczalni o nowe obiekty oraz remont obiektów istniejących. 2.4. W układzie syntetycznym zakres rzeczowy przedstawia się następująco: 1) Zaprojektowanie i wybudowanie nowych obiektów: a) Zbiornika retencyjnego ścieków dowożonych OB. 2 b) Dwóch Komór stabilizacji tlenowej osadu OB. 10 2) Modernizacja istniejących obiektów polegająca na wymianie urządzeń technologicznych: a) Punkt zlewny OB. 1 b) Budynek sitopiaskowników OB. 3 i OB. 4 c) Krata mechaniczna zlokalizowana w sąsiedztwie Pompowni ścieków surowych OB. PS d) Reaktor biologiczny nr I (komory defosfatacji OB. 5 i predenitryfikacji OB. 9) - dodatkowo poza wymianą urządzeń technologicznych, w ramach modernizacji przewiduje się Piaskownik OB. 4.1 z opcją kraty gęstej e) Reaktor biologiczny nr II (komory denitryfikacji OB. 6A ÷ C i nitryfikacji OB. 7) f) Dwóch Komór stabilizacji tlenowej osadu OB. 10 g) Stacja mechanicznego odwadniania i higienizacji osadu OB. 11 h) Stacja dozowania PIX/PAX OB. 14 3) Modernizacja lagun osadowych OB. L 4) Remont istniejących obiektów: a) Budynek sitopiaskowników OB. 3 i OB. 4 b) Pompownia ścieków surowych OB. PS c) Reaktor biologiczny nr I (komory defosfatacji OB. 5 i predenitryfokacji OB. 9) d) Reaktor biologiczny nr II (komory denitryfikacji OB. 6A ÷ C i nitryfikacji OB. 7) e) Dwóch osadników wtórnych OB. 8 f) Pompownia osadu OB. PO g) Dwóch Komór stabilizacji tlenowej osadu OB. 10 h) Hala dmuchaw OB. 13 5) Zaprojektowanie i wybudowanie rurociągu tłocznego z Przepompowni ścieków OB. PS do oczyszczalni 6) Zaprojektowanie i wybudowanie nowych rurociągów międzyobiektowych zapewniających włączenie do pracy oczyszczalni nowoprojektowanych obiektów: Zbiornika retencyjnego ścieków dowożonych OB. 2 i Komor stabilizacji tlenowej osadu OB. 10 7) Zaprojektowanie i wybudowanie dojazdu do nowoprojektowanych obiektów: Zbiornika retencyjnego ścieków dowożonych OB. 2 i Komór stabilizacji tlenowej osadu OB. 10 8) Zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia nowych obiektów: Zbiornika retencyjnego ścieków dowożonych OB. 2 i Komór stabilizacji tlenowej osadu OB. 10 9) Roboty z zakresu AKPiA i elektroenergetyki 3. Zakres przedmiotu zamówienia (tj. usługi nadzoru inwestorskiego) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi nadzoru inwestorskiego oraz zarządzania zadaniem inwestycyjnym w zakresie następujących czynności: 3.1. Zarządzanie projektem budowlanym w FAZIE PRZED REALIZACJĄ ROBÓT BUDOWLANYCH: 1) weryfikacja programu funkcjonalno - użytkowego pod kątem jego zgodności z uwarunkowaniami formalno - prawnymi procesu inwestycyjnego i oczekiwaniami funkcjonalno - użytkowymi Zamawiającego, w tym weryfikacja pod kątem stawianych wymagań technicznych, ekonomicznych, architektonicznych, materiałowych i funkcjonalnych jako podstawa merytoryczna opisu przedmiotu zamówienia na wybór wykonawcy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych; 2) inicjowanie zmian, uzupełnień i innych niezbędnych czynności dotyczących programu funkcjonalno - użytkowego w celu jego dostosowania do bieżących uwarunkowań formalno - prawnych procesu inwestycyjnego i oczekiwań funkcjonalno - użytkowych Zamawiającego; 3) obsługa procesu kontraktowania robót i usług przewidzianych w ramach efektywnej realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego, a w tym: a) sporządzenia projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) zgodnie z wymogami Ustawy Pzp - w tym w szczególności: opisu przedmiotu zamówienia (na bazie aktualnych dokumentów merytorycznych i formalnoprawnych zatwierdzonych przez Zamawiającego), projektu warunków udziału w postępowaniu oraz projektu istotnych postanowień umowy (wzór umowy); b) sporządzanie projektu odpowiedzi na ewentualne pytania zadane przez wykonawców uczestniczących w postępowaniu przetargowym; c) sporządzenie projektu ewentualnych zmian treści SIWZ; d) udział u boku Zamawiającego w procedurze publicznego otwarcia ofert; e) czynny udział w postępowaniu przetargowym w charakterze biegłych, w tym sporządzenie audytu złożonych w postępowaniu ofert wykonawców ubiegających o zamówienie publiczne; f) sporządzenie projektu wezwań o uzupełnienie przez wykonawców ewentualnie brakujących (błędnych/wadliwych) dokumentów ofertowych; g) sporządzenie projektu wszelkich niezbędnych pism i zawiadomień wymaganych ustawą Pzp, w tym sporządzenia projektu zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej; h) przygotowanie projektu pism na ewentualne wystąpienia wykonawców związane ze środkami ochrony prawnej. 4) nadzór nad procesem projektowania budowlanego, a w tym: a) koordynacja procesem formułowania przez Zamawiającego szczegółowych wytycznych techniczno - technologicznych, funkcjonalno - użytkowych i organizacyjnych do projektowania; b) koordynacja procedurą uzgodnień formalno - prawnych stron kontraktu budowlanego w zakresie projektowania budowlanego; c) bieżący monitoring prac projektowych; d) inicjowanie i kreatywny udział w naradach roboczych stron zaangażowanych w prace projektowe; e) merytoryczne wsparcie Zamawiającego w rozwiązywaniu spraw problemowych dotyczących procesu projektowania inwestycji; f) koordynacja procedurą odbioru prac projektowych. 3.2. Zarządzanie projektem budowlanym w FAZIE REALIZACJI ROBÓT BUDOWLANYCH: 1) opracowanie wzoru dokumentów roboczych procesu budowlanego i uzyskanie akceptacji Zamawiającego, a w konsekwencji ich wdrożenie do obiegu formalnego inwestycji; 2) koordynacja procedurą przekazywania terenu budowy; 3) egzekwowanie od projektanta (członka zespołu wykonawcy kontraktu budowlanego) efektywnej usługi nadzoru autorskiego; 4) organizowanie i prowadzenie narad budowy, w których uczestniczą strony kontraktu i/lub uczestnicy procesu budowlanego (tj. pełnomocni przedstawiciele Zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych, kierownik budowy/kierownicy robót, inspektorzy nadzoru inwestorskiego i projektanci) - ustalenia, które będą miały odzwierciedlenie w stosownych protokołach; 5) bieżące dokumentowanie procesu inwestycyjnego, umożliwiające Zamawiającemu precyzyjną kontrolę nad jego przebiegiem - w zakresie i formie umożliwiającej: a) precyzyjny monitoring, w tym w szczególności: rzeczywistego zaawansowania rzeczowo - finansowego robót na zadaniu, w każdym momencie realizacji inwestycji, jednakże nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc kalendarzowy, jakości i terminowości realizacji robót na zadaniu, jakości i terminowości świadczenia przez Wykonawcę usługi nadzoru autorskiego oraz zakresu i sposobu rozwiązywania bieżącej problematyki technicznej i organizacyjnej procesu budowlanego; b) precyzyjną kwalifikację rzeczywistego wymiaru zaawansowania rzeczowo-finansowego robót w układzie wymaganych kategorii kosztowych; c) rozliczenie pomocowych i budżetowych środków finansowych przeznaczonych na realizację inwestycji. 6) archiwizacja duplikatów/kopii wszystkich dokumentów procesu budowlanego realizowanego w ramach: kontraktu budowlanego i usługi stanowiącej przedmiot nn. Zamówienia; 7) sporządzanie, kompletowanie i merytoryczne opiniowanie wszystkich dokumentów warunkujących bieżące płatności dla wykonawcy robót budowlanych na zasadach i w terminach określonych kontraktem budowlanym; 8) inicjowanie procedur akceptacji przez stronę zamawiającą zasadności wykonania robót zamiennych i/lub dodatkowych - poprzez przygotowanie i przedłożenie stronie zamawiającej do weryfikacji i akceptacji stosownych do okoliczności projektów dokumentów formalno-prawnych; 9) informowanie na piśmie stronę zamawiającą o wszelkich faktach mających znaczenie dla realizacji inwestycji, a w tym w szczególności o ewentualnych okolicznościach mogących skutkować nieterminową realizacją kontraktu budowlanego i/lub odstąpieniem wykonawcy od jego realizacji; 10) inicjowanie ewentualnych zmian postanowień kontraktu budowlanego w kontekście okoliczności przewidzianych tymże kontraktem - poprzez przygotowanie i przedłożenie stronie zamawiającej do weryfikacji i akceptacji stosownych do okoliczności projektów dokumentów formalno-prawnych; 11) bieżąca weryfikacja umownych harmonogramów rzeczowo-finansowych inwestycji - umożliwiająca; 12) bieżące podejmowanie możliwych działań zmierzających do uniknięcia sporu na tle reklamacyjnym między stronami kontraktu budowlanego; 13) inicjowanie, w razie uzasadnionych okoliczności, procedur dodatkowych badań wbudowanych materiałów, urządzeń i jakości wykonanych robót przez wykonawcę kontraktu budowlanego, tj. badań których nie przewiduje kontrakt budowlany oraz warunki techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych na zasadach merytoryczno - finansowych określonych w kontrakcie budowlanym. 14) czynne wsparcie merytoryczne strony zamawiającej w procedurze: a) sprawozdawczości wewnętrznej Zamawiającego i dla Instytucji Zarządzającej Programem Pomocowym; b) formalnego rozliczania kosztów inwestycji finansowanych ze środków budżetowych Zamawiającego i środków pomocowych; c) aplikowania do Instytucji Zarządzającej Programem Pomocowym o wprowadzenie zmian do umowy o pomoc finansową. 15) koordynacja procedur: odbiorów technicznych, odbiorów częściowych/etapowych, rozruchów technologicznych i odbioru końcowego. 3.3. Sprawowanie nadzoru inwestorskiego w FAZIE REALIZACJI ROBÓT BUDOWLANYCH (zgodnie z art.25 i art.26 Ustawy prawo budowlane) we wszystkich specjalnościach technicznych niezbędnych dla prawidłowej realizacji robót budowlanych wykonywanych w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego, w tym: 1) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających; 4) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywania ich do użytkowania, w szczególności rozruchu urządzeń i całego obiektu oczyszczalni; 5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; 6) kontrolowanie rozliczeń budowy. 3.4. Obsługa inwestycji w OKRESIE GWARANCYJNYM - polegająca m.in. na: 1) czynnym udziale wszystkich uczestników procesu budowlanego reprezentujących Wykonawcę w procedurze przeglądów gwarancyjnych przedmiotu inwestycji w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego; 2) sporządzaniu stosownych protokołów z przeglądu gwarancyjnego - identyfikujących: termin przeglądu, skład osobowy uczestników przeglądu, dokonane czynności kontrolne, zidentyfikowane wady przedmiotu inwestycji, zalecone sposoby i terminy usunięcia zidentyfikowanych wad oraz inne ustalenia dokonane przez uczestników przeglądu; 3) sprawdzeniu stanu realizacji zaleceń pokontrolnych przeglądu gwarancyjnego - potwierdzonych każdorazowo stosownym protokołem - zakończonym odpowiednimi wnioskami do Zamawiającego, w tym dotyczącymi sfery karno - odszkodowawczej z tytułu roszczeń gwarancyjnych. 4. Warunki realizacji przedmiotu umowy określa projekt umowy stanowiący Załącznik B do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium. Wysokość wadium w niniejszym postępowaniu wynosi: 1.800,00 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych 00/100) 2. Zamawiający żąda wniesienia wadium w pełnej wysokości przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale 13 pkt. 1 SIWZ. 3. Wadium przetargowe należy wnieść do Zamawiającego w jednej lub kilku następujących formach: 3.1.pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Prabutach Nr 75831900030000170420000070 z adnotacją: Wadium w postępowaniu na pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu inwestycyjnym pn.: Rozbudowa, przebudowa i remont Oczyszczalni Ścieków w Prabutach, 3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.3. gwarancjach bankowych, 3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt. 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz 2002r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824). 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wpłacone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszonymi o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wskazany przez Wykonawcę. 6. W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji winien być załączony do oferty. 7. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania z ofertą, określonym w SIWZ. Dokument ten powinien zawierać zobowiązania poręczyciela/gwaranta do bezwarunkowej zapłaty wadium Zamawiającemu w przypadkach, o których mowa w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp nie złożył dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 12.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 12.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 12.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.prabuty.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach