Przetargi.pl
„Pełnienie obowiązków nadzorującego robotami budowlanymi oraz pracami przyrodniczymi podczas realizacji inwestycji “Nie znikaj – rewitalizacja Czarnej Młaki – unikalnego w skali kraju pomnika przyrody – wraz z udostępnieniem stawu dla ruchu turystycznego”.

Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna ogłasza przetarg

  • Adres: 33370 Muszyna, Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 184 714 009 , fax. 184 777 921
  • Data zamieszczenia: 2017-03-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna
    Rynek 31
    33370 Muszyna, woj. małopolskie
    tel. 184 714 009, fax. 184 777 921
    REGON: 49189306100000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Pełnienie obowiązków nadzorującego robotami budowlanymi oraz pracami przyrodniczymi podczas realizacji inwestycji “Nie znikaj – rewitalizacja Czarnej Młaki – unikalnego w skali kraju pomnika przyrody – wraz z udostępnieniem stawu dla ruchu turystycznego”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie obowiązków nadzorującego robotami budowlanymi oraz pracami przyrodniczymi podczas realizacji inwestycji “Nie znikaj – rewitalizacja Czarnej Młaki – unikalnego w skali kraju pomnika przyrody – wraz z udostępnieniem stawu dla ruchu turystycznego”. II. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodu Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 71350000-6 Usługi inżynieryjne naukowe i techniczne 71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego III. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie nadzoru nad pracami i robotami budowlanymi opisanymi w załączniku nr 1, przedmiarze robót (materiał pomocniczy do skosztorysowania zakresu prac), dokumentacji technicznej i obejmuje nadzór: Zadanie nr 1: nadzór przyrodniczy nad pracami polegającymi na usunięciu nadmiaru roślinności zielnej oraz odmuleniu dna na pomniku przyrody „Czarna Młaka” realizowanego w ramach projektu „Nie znikaj – rewitalizacja Czarnej Młaki – unikalnego w skali kraju pomnika przyrody – wraz z udostępnieniem stawu dla ruchu turystycznego. Zamawiający wymaga zapewnienia zachowania ciągłego i stałego nadzoru przyrodniczego nad realizacją całości prac objętych w/wym. Inwestycją. Zadanie nr 2: nadzór nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach projektu „Nie znikaj – rewitalizacja Czarnej Młaki – unikalnego w skali kraju pomnika przyrody – wraz z udostępnieniem stawu dla ruchu turystycznego. Zamawiający wymaga zapewnienia zachowania ciągłego i stałego nadzoru nad realizacją całości prac objętych w/wym. Inwestycją. IV. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje prowadzenie nadzoru przyrodniczego w czasie realizacji prac przy usuwaniu roślinności zielnej oraz odmulaniu stawu oraz nadzór nad robotami budowlanymi związanymi z infrastrukturą turystyczną i edukacyjną służącą ochronie przyrody polegającymi na utwardzeniu, wyprofilowaniu i odwodnieniu drogi, wykonaniu zadaszenia miejsca odpoczynkowego, i montażem elementów małej architektury. V. Nadzór przyrodniczy w okresie realizacji zadania winien przede wszystkim: a) stale kontrolować przez cały okres realizacji prac oczyszczających i odmuleniowych miejsca prowadzenia prac pod kątem występowania gatunków zwierząt i roślin, w szczególności objętych ochroną prawną, b) bezzwłocznie reagować w przypadku stwierdzenia obserwowanego lub wysoce prawdopodobnego negatywnego wpływu prowadzonych prac na gatunki chronione, c) w przypadku stwierdzenia gatunków objętych ochroną prawną, występować do odpowiednich organów o decyzję derogacyjną, d) podejmować stosowne działania związane z ochroną czynną i minimalizacją możliwego negatywnego wpływu prowadzonych prac na gatunki chronione poprzez zabezpieczanie, odławianie i ewakuację stwierdzonych gatunków chronionych, e) wyznaczać miejsca poza obszarem prowadzenia prac zgodne z wymaganiami siedliskowymi poszczególnych gatunków, do których przenoszone będą odłowione okazy, f) wyznaczyć dwa stanowiska storczyków (podkolan biały i storczyk plamisty), poprzez wskazanie najbardziej optymalnego stanowiska roślin do ich ekspozycji, g) kontrolować zabezpieczenie drzew i krzewów, w pobliżu których prowadzone będą planowane roboty, h) sporządzać z każdej wizyty w terenie Karty Nadzoru Przyrodniczego, które każdorazowo potwierdzone będą czytelnym podpisem Wykonawcy prac utrzymaniowych lub przedstawiciela Zamawiającego. Karty Nadzoru Przyrodniczego zawierać będą w szczególności opis sytuacji wraz z dokumentacją fotograficzną, zawierający m.in. datę, godzinę i miejsce kontroli, opis aktualnie zinwentaryzowanych gatunków chronionych oraz szczegółowy opis wszelkich podjętych działań mających na celu czynną ochronę stwierdzonych gatunków chronionych. Ewentualne wskazania dodatkowych działań minimalizujących należy opisać w powyższej karcie i przekazać niezwłocznie w formie pisemnej Wykonawcy prac utrzymaniowych i przedstawicielowi Zamawiającego. i) brać udział w ewentualnych radach i spotkaniach z przedstawicielami organów ochrony środowiska lub osób zainteresowanych kwestiami ochrony środowiska związanymi z realizacją zadań, j) być w ciągłej dyspozycji Zamawiającego lub Wykonawcy prac. k) Z prowadzenia nadzoru Wykonawca sporządzi Raport końcowy podsumowujący cały okres nadzoru przyrodniczego, którego integralną częścią będą Karty Nadzoru Przyrodniczego. Ww. dokumenty Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu do uzgodnienia w terminie do 14 dni od dnia zakończenia prac oczyszczeniowych i odmuleniowych. Raport powinien zawierać informacje o głównych celach prowadzonego nadzoru przyrodniczego, opis obszaru objętego pracami, zastosowaną metodykę inwentaryzacji, odłowów i transportu stwierdzonych gatunków chronionych (wraz z kopią decyzji derogacyjnych), oraz metodykę wyznaczania odpowiednich siedlisk do przemieszczenia odłowionych okazów. Ponadto Raport powinien zawierać wyniki nadzoru przyrodniczego zawierające m.in. ocenę wpływu prowadzonych prac utrzymaniowych na środowisko przyrodnicze i prognozę oddziaływania podobnych prac wykonywanych w przyszłości. l) Zamawiający w terminie do 14 dni od daty otrzymania Raportu końcowego dokona jego uzgodnienia lub wniesie stosowne uwagi, do których Wykonawca odniesie się w terminie do 14 dni. VI. Nadzór nad robotami budowlanymi związanymi z infrastrukturą turystyczną i edukacyjną służącą ochronie przyrody polegającymi na utwardzeniu, wyprofilowaniu i odwodnieniu drogi, wykonaniu zadaszenia miejsca odpoczynkowego, i montażem elementów małej architektury, w okresie realizacji zadania winien polegać przede wszystkim na: a) pełnieniu czynności inspektora nadzoru zgodnie z przepisami w szczególności z art. 25 i 26 PB, b) zapewnieniu prawidłowej i terminowej realizacji inwestycji, c) sprawdzaniu kompletności oraz prawidłowości dokumentów sporządzonych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót (w tym rozliczeń finansowych), zgodnie z zapisami umowy z wykonawcą robót, d) reprezentowaniu Zamawiającego na budowie we wszystkich kwestiach technicznych związanych z realizacją inwestycji, e) przekazaniu, przy udziale Zamawiającego, placu budowy wykonawcy robót, f) bieżącym rozwiązywaniu problemów technicznych budowy g) uzgadnianiu z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości i zakresu nadzorowanych robót, h) informowaniu Zamawiającego o postępach robót i wszelkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu i zmianę kosztów realizacji inwestycji, i) dokonywaniu odbiorów częściowych i robót zanikających od wykonawcy, j) sprawdzaniu prawidłowości zakresu rzeczowego wykonanych robót i jego zgodności z umową zawartą pomiędzy inwestorem a wykonawcą oraz wykonawcą a podwykonawcami, k) sprawdzaniu wykazów robót wykonanych częściowo, pod względem rzeczowym i finansowym, l) współpracy z Zamawiającym w zakresie administrowania projektem: przekazywanie informacji o stanie zaawansowania robót pod względem finansowym i rzeczowym, informacji o zagrożeniach, konfliktach na budowie itp., m) organizowaniu i udziale w naradach koordynacyjnych (Rada Budowy) oraz dopilnowaniu realizacji ustaleń i decyzji podjętych na Radzie Budowy, n) udziale w spotkaniach koordynacyjnych z Zamawiającym w dni robocze w godz. urzędowania tj. poniedziałek 8:30-16:30, od wtorku do piątku 7:30-15:30, o) sporządzaniu bieżącej dokumentacji fotograficznej w trakcie prowadzenie robót, na każdym etapie robót, p) pisemnym opiniowaniu propozycji zmian technologii wykonania oraz materiałowych proponowanych przez Wykonawcę i Zamawiającego, q) sprawdzaniu jakości wykonywanych robót budowanych i wyrobów budowlanych przed ich wbudowaniem, a w szczególności zapobieganiu zastosowaniu urządzeń i wyrobów budowlanych wadliwych, niedopuszczonych do stosowania w budownictwie lub nie spełniających wymaganych parametrów technicznych, r) współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień kontraktu na roboty, s) uczestniczenie wraz z Zamawiającym w odbiorze końcowym zadania, t) przygotowanie wspólnie z Wykonawcą projektu protokołu odbioru końcowego robót wraz z dokumentacją odbiorową, u) obsłudze okresu gwarancyjnego i okresu rękojmi: uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych, inspekcję nad usuwaniem wad przez wykonawcę robót budowlanych. VII: Wykonywanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi oraz pracami przyrodniczymi podczas realizacji inwestycji “Nie znikaj – rewitalizacja Czarnej Młaki – unikalnego w skali kraju pomnika przyrody – wraz z udostępnieniem stawu dla ruchu turystycznego obejmuje swoim zakresem udział następujących osób: a) koordynator, b) inspektor nadzoru w specjalności drogowej, c) specjalista herpetolog, d) specjalista botanik „Nie znikaj- rewitalizacja Czarnej Młaki – unikalnego w skali kraju pomnika przyrody wraz z udostępnieniem stawu dla ruchu turystycznego” projekt wybrany do dofinansowania w ramach konkursu nr RPMP06.02.00-IZ.00-12-005/15 w ramach 6 Osi priorytetowej Dziedzictwo regionalne, Działanie 6.2 Ochrona różnorodności biologicznej, Typ projektu A: Ochrona ekosystemów, siedlisk i gatunków roślin, zwierząt i grzybów i Typ projektu B: Rozwój centrów ochrony różnorodności biologicznej w ramach RPO WM
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71350000-6

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach