Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego (tzw. Zespołu Nadzoru Inwestorskiego) nad robotami budowlanymi prowadzonymi w kompleksie pałacowym w Gardzienicach w ramach realizacji inwestycji: budowa Europejskiego Ośrodka Praktyk Teatralnych w Gardzienicach (nr projektu POIS.11.01.00-00-061/10 w ramach działania 11.1 Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego o znaczeniu ponadregionalnym priorytetu XI Kultura i dziedzictwo kulturowe Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013)

Ośrodek Praktyk Teatralnych "Gardzienice" ogłasza przetarg

  • Adres: 20-112 Lublin, ul. Grodzka 5a
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 0-81 532-98-40, 532-96-37 , fax. 0-81 532-98-40, 532-96-37
  • Data zamieszczenia: 2010-10-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Praktyk Teatralnych "Gardzienice"
    ul. Grodzka 5a 5a
    20-112 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 0-81 532-98-40, 532-96-37, fax. 0-81 532-98-40, 532-96-37
    REGON: 94619007980000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gardzienice.art.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego (tzw. Zespołu Nadzoru Inwestorskiego) nad robotami budowlanymi prowadzonymi w kompleksie pałacowym w Gardzienicach w ramach realizacji inwestycji: budowa Europejskiego Ośrodka Praktyk Teatralnych w Gardzienicach (nr projektu POIS.11.01.00-00-061/10 w ramach działania 11.1 Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego o znaczeniu ponadregionalnym priorytetu XI Kultura i dziedzictwo kulturowe Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami: 1.1. wykonanie przebudowy Spichlerza w Gardzienicach z jego adaptacją na potrzeby Akademii Praktyk Teatralnych wraz z zagospodarowaniem terenu parku i budową elementów małej architektury leżących w strefie ochrony konserwatorskiej zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Gminy Piaski; 1.2. renowacja i adaptacja na potrzeby Ośrodka Praktyk Teatralnych pałacu w Gardzienicach wraz z oficyną północną oraz zagospodarowaniem terenu. 2. W ramach wykonywania przedmiotu umowy wykonawca zobowiązany jest prowadzić nadzór nad robotami budowlanymi w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm), sprawować funkcje inspektora nadzoru inwestorskiego i koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności. Wszyscy inspektorzy muszą posiadać stosowne uprawnienia przewidziane ustawą Prawo budowlane. 3. Zakres obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego: 3.1. Ogólne obowiązki Wykonawcy: 3.1.1. koordynacja procesu inwestycyjnego w uzgodnieniu i za akceptacją Zamawiającego; 3.1.2. pełnienie funkcji Zespołu Nadzoru Inwestycyjnego zgodnie z obowiązkami określonymi przez ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz zgodnie z postanowieniami odpowiednich decyzji i pozwoleń na prowadzenie budowy; 3.1.3. rozliczanie wykonywanych robót (sprawdzanie i potwierdzanie rozliczeń przedstawionych przez wykonawcę robót, potwierdzanie dokumentów do płatności częściowych i końcowych); 3.1.4. wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego; 3.1.5. zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym; 3.1.6. przestrzeganie przepisów bhp i ppoż. i ich egzekwowanie na terenie budowy; 3.1.7. przechowywanie dokumentów związanych z realizacją inwestycji w trakcie jej trwania. 3.2. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy: 3.2.1. zapozna się z dokumentacją przekazaną przez Zamawiającego niezbędną do prowadzenia robót budowlanych, 3.2.2. przeprowadzi inspekcję terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową, 3.2.3. ustali z Wykonawcą robót i Zamawiającym sposób obiegu dokumentów związanych z inwestycją, 3.2.4. wyposaży biuro w zakresie niezbędnym do należytego wykonywania obowiązków wynikających z umowy, zapewnione przez wykonawcę robót budowlanych na terenie placu budowy oraz uwzględni w ramach swojego budżetu koszty organizacji, prowadzenia i utrzymania tego biura do prawidłowego działania Zespołu Nadzoru Inwestycyjnego; 3.2.5. Wykonawca (wykonujący obowiązki wynikające z nadzoru inwestorskiego) będzie upoważniony i zobowiązany do: a) stałej obecności na terenie budowy przez okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia (czas pracy Wykonawcy winien być dostosowany do czasu pracy wykonawcy robót budowlanych i uzgodniony z Zamawiającym); b) kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych, dostaw materiałowych, zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy; c) wstrzymania robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z umową na wykonanie robót budowlanych i niezwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie; d) wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy; e) sprawowania nadzoru inwestorskiego przez uprawnionych przedstawicieli - Inspektorów Nadzoru, zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane i warunkami pozwolenia na budowę; f) w przypadku kontroli realizacji zadania inwestycyjnego przez uprawnione organy Zespołu Nadzoru Inwestycyjnego zobowiązany jest do natychmiastowego przedłożenia dokumentacji z realizowanego zadania inwestycyjnego, w zakresie wynikającym z uprawnień tych organów; g) nieskrępowanego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc, gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania; h) prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; i) zatwierdzania materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez Wykonawcę Robót do wbudowania, żądania i kontroli dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, instrukcji obsługi itp., w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w Polsce; j) odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania, pogorszenie jakości robót; k) udzielania Wykonawcy robót budowlanych wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących umowy na roboty budowlane; l) udział w comiesięcznych (a w przypadku wystąpienia takiej potrzeby - częściej) narad dotyczących postępu robót, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację zadania inwestycyjnego stron (Projektant, Wykonawca robót budowlanych, Zespołu Nadzoru Inwestycyjnego oraz inni zaproszeni przedstawiciele), w celu podejmowania bieżących decyzji, dotyczących wszystkich zagadnień mających wpływ na postęp robót oraz sporządzenia protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu, Projektantom oraz Wykonawcy robót budowlanych w terminie 4 dni roboczych od dnia narady; m) organizowania w przypadku zaistnienia takiej konieczności narad technicznych oraz sporządzania protokółów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu, Wykonawcy Robót i ich uczestnikom w terminie nie dłuższym niż 2 dni roboczych od dnia narady; n) monitorowania postępu robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym, poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym harmonogramem robót. o) Uzgadnianie zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zadania i planu płatności w przypadku wystąpienia takiej konieczności. p) Egzekwowanie od Wykonawcy robót rozliczeń i weryfikowanie ich łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia. q) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów; r) nadzorowania badań wbudowywanych materiałów i wyrobów (prefabrykatów) wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych (w przypadku takiej konieczności); s) polecania Wykonawcy robót budowlanych wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego; t) zatwierdzania rysunków wykonawczych i warsztatowych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych; u) zatwierdzania rysunków powykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych poprzez złożenie na każdym dokumencie, opisie i rysunku powykonawczym stosownych zapisów; v) sprawdzania obmiaru wykonanych robót sporządzonego przez Wykonawcę robót budowlanych (w przypadku zaistnienia takiej konieczności); w) zatwierdzania przedstawionych metod wykonania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe i zabezpieczające zaproponowane przez Wykonawcę robót budowlanych; x) dokonywania odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu i dokumentowanie tych czynności; y) sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach, określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; z) sporządzania pisemnego poświadczenia o usunięciu wad przez Wykonawcę robót budowlanych; aa) przeprowadzenia odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru; bb) poświadczenia terminu zakończenia robót; cc) sprawdzenia i przekazania Zamawiającemu wszelkich dokumentów przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych; dd) doradzania Zamawiającemu w zakresie roszczeń i sporów z Wykonawcą robót budowlanych oraz w zakresie problemów mogących się pojawić podczas prowadzenia robót budowlanych, a także, jeśli to możliwe, zapobiegania roszczeniom i opóźnieniom; ee) sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót budowlanych; ff) rozliczenia umowy na roboty budowlane w przypadku jej zakończenia, ale też w przypadku jej wypowiedzenia; gg) przeprowadzenia końcowej inspekcji oraz przygotowania listy wad oraz brakujących dokumentów, które miały być złożone zgodnie z umową z Wykonawcą robót budowlanych; hh) zweryfikowania i zatwierdzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenia jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową; ii) współdziałania z Wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie; jj) ścisłej współpracy z nadzorem autorskim; kk) opiniowania i wskazywania sposobu załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją Umowy, w uzgodnieniu z Zamawiającym; ll) Zespół Nadzoru Inwestycyjnego przygotowuje dla Zamawiającego protokół spisany przy udziale przedstawicieli Wykonawcy robót budowlanych, Nadzoru Autorskiego, Zespołu Nadzoru Inwestycyjnego, Zamawiającego, zawierający opis powstałych problemów technicznych, opis zmian koniecznych w dokumentacji projektowej, opis niezbędnych do wykonania robót dodatkowych. 3.2.6. Zespołu Nadzoru Inwestycyjnego dokona odbioru robót budowlanych zgodnie z umową z Wykonawcą robót budowlanych i wystawi protokół odbioru końcowego. Do zadań Zespołu Nadzoru Inwestycyjnego będzie należało: a) przygotowanie rozliczenia rzeczowego i końcowego z realizacji Wykonawcy na roboty budowlane; b) dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami związanymi z usunięciem wad; c) odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad i pisemne poświadczenie tego faktu; 3.2.7. Zespół Nadzoru Inwestycyjnego nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, z zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z Umowy na roboty budowlane. 3.2.8. Raporty i dokumenty rozliczeniowe. a) Raport miesięczny Zespół Nadzoru Inwestycyjnego sporządza i przekazuje Zamawiającemu co miesiąc do ostatniego dnia roboczego danego miesiąca. Raport powinien zawierać: informację z postępu robót w stosunku do harmonogramu rzeczowo - finansowego, informacje o poziomie jakości robót, konieczności wykonania dodatkowych prób jakościowych, o powstałych problemach, plan robót na kolejne miesiące, zaawansowanie finansowe oraz prognozę wydatków na kolejne miesiące. b) Raport końcowy Zespół Nadzoru Inwestycyjnego sporządza i przekazuje Zamawiającemu w terminie 14 dni po dacie zakończenia umowy o roboty budowlane raport, który będzie zawierał pełną informację o stanie wykonania robót budowlanych, ostatecznej płatności i możliwości zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy wykonawcy robót budowlanych. Zaakceptowany przez Zamawiającego Raport końcowy z realizacji umowy o pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego przyjęty Protokółem Odbioru stanowi podstawę ostatniej płatności Zespołu Nadzoru Inwestycyjnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymaga się wniesienia wadium w wysokości 7000,00 zł (słownie: siedem tysięcy ) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1.1. pieniądzu; 1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 1.3. gwarancjach bankowych; 1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 1.6. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Ośrodka Praktyk Teatralnych Gardzienice w Lublinie - Bank PEKAO SA Oddział w Lublinie nr rachunku: 75 1240 5497 1111 0000 5004 6801. UWAGA: W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, skuteczne jego wniesienie oznacza uznanie rachunku bankowego Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia musi zawierać określony datą termin ważności gwarancji lub określony datą termin odpowiedzialności nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z treści dokumentu wadium, wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia winno jednoznacznie wynikać, że gwarancja lub poręczenie zostało udzielone wszystkim podmiotom składają-cym wspólną ofertę. 5. Oryginał dokumentu wadialnego w formie gwarancji lub poręczenia należy załączyć do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot tj. nie łączyć go trwale z ofertą. 6. Szczegółowe uregulowania dotyczące zwrotu i zatrzymania przez Zamawiającego wadium: a)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a pzp. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 pzp jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: nie dotyczy
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach