Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy wykonywaniu robót budowlanych dla zadania pn. Przebudowa drogi leśnej pożarowej T-2 w Nadleśnictwie Lipinki.

Nadleśnictwo Lipinki ogłasza przetarg

  • Adres: 68-200 Żary, ul. Budowlanych 21
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 0-68 3626258 , fax. 0-68 3626254
  • Data zamieszczenia: 2011-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Lipinki
    ul. Budowlanych 21 21
    68-200 Żary, woj. lubuskie
    tel. 0-68 3626258, fax. 0-68 3626254
    REGON: 97004015500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipinki.zielonagora.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadajaca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy wykonywaniu robót budowlanych dla zadania pn. Przebudowa drogi leśnej pożarowej T-2 w Nadleśnictwie Lipinki.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: 1. Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy wykonywaniu robót budowlanych dla zadania pn. Przebudowa drogi leśnej pożarowej T-2 w Nadleśnictwie Lipinki Zakres zamówienia - robót budowlanych: Lokalizacja dojazdu: Projektowana droga leśna nr T/2 jest zlokalizowana jest w gminach: Brody - obręb Jeziory Wysokie oraz Tuplice - obręb Tuplice na dz. nr: 787, 40/1, 769, 28/2, 782, 798, 799, 774, 794, 795, 796, 797, 1160. Początek drogi łączy się ze zjazdem z drogi wojewódzkiej nr 294 na działce nr 494 - oddzielne opracowanie oraz pozwolenie na budowę nr 234/2009 z dnia 15.04.2009 r. Stan istniejący: Istniejący dojazd pożarowy nr T/2 posiada nawierzchnię gruntową o zmiennej szerokości korony drogi zawierającej się w przedziale od 3,0 m do 4,40 m. W konstrukcji drogi, na całej jej długości, widoczne są miejscowe wzmocnienia gruzem ceglanym, będące prawdopodobnie wynikiem zabiegów utrzymaniowych. Jednocześnie na całej trasie widoczne są liczne koleiny i zastoiska wody, co wskazywałoby na niepoprawne ukształtowanie drogi w przekroju poprzecznym. Na długości trasy od km 2+717,31 - 2+912,09 oraz od km 3+274,33 - 3+452,29 występują jedno lub dwustronne rowy trójkątne oraz betonowe przepusty zlokalizowane poprzecznie do osi podłużnej projektowanej drogi. Stan istniejących na trasie przepustów, jest niezadowalający, dlatego też część z nich zastanie wymieniona, a część zostanie zmodernizowana i poddana zabiegom oczyszczania i udrażniania. Droga w obecnym zakresie spełnia funkcje przeciwpożarowe oraz użytkowe (techniczna obsługa przyległych terenów leśnych). Jej aktualny stan techniczny należy uznać za relatywnie zadowalający. Zakres prac (robót budowlanych) obejmuje: a) wykonanie korpusu drogowego, wraz z wykonaniem niezbędnych wykopów i nasypów drogowych, b) wykonanie konstrukcji nawierzchni drogowej, c) wykonanie odwodnienia drogowego, d) wykonanie przepustów drogowych, e) wykonanie umocnienia skarp rowów oraz skarp nasypów drogowych, f) wykonanie zbiorników przeciwpożarowych. Całkowita długość drogi wynosi km 3 + 984.20 natomiast poszczególne jej odcinki mają następującą długość: - odcinek główny T/2 - km od km 0+018.15 do km 3+830.00 - sięgacz 1 - km 0+154,20 Parametry techniczne dojazdu. - prędkość projektowa 30,0 km/h, - szerokość korony drogi 5,0 m, - szerokość jezdni 3,50 m, - obustronne pobocza o szerokości 0,75 m, - pochylenie poprzeczne jezdni 4 %, - pochylenie poprzeczne poboczy 6 %, - klasa nawierzchni - 4-7 pojazdów ciężarowych o nacisku 100 KN/oś na dobę w obu kierunkach drogi, - standard nawierzchni - 10-letni okres eksploatacyjny nawierzchni, - minimalne promienie łuków w planie 40 m (z poszerzeniami o wartościach odpowiadających zastosowanym wielkościom promieni łuków kołowych). 2. Szacunkowa wartość zamówienia na roboty budowlane została ustalona na kwotę 2 003 675,57 zł. /netto/. 3. Zakres działania Inspektora Nadzoru Inwestorskiego określa Rozdział 3 ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., nr 243, poz.1623, z późn. zm.). 4. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy - inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach usług objętych przedmiotem zamówienia należy: 1) reprezentowanie Zamawiającego, jako inwestora, na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; 4) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy 5. Wykonawca-inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo: 1) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 2) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymanie dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 6. Ponadto Zamawiający żąda od Wykonawcy: 1) czynnego udział w pracach komisji przetargowej w charakterze biegłego (rzeczoznawcy), 2) egzekwowanie zapisów umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót budowlanych, 3) uczestniczenie w protokolarnym przekazaniu Wykonawcy robót budowlanych terenu budowy, 4) wykonywanie innych czynności przewidzianych w ustawie Prawo budowlane dla Zamawiającego na podstawie stosownego upoważnienia wydanego do danej czynności, 5) informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów, 6) obecność na budowie, co najmniej 2 razy w tygodniu oraz na każde Wezwanie Zamawiającego oraz Wykonawcy robót i dokumentowania swoich wizyt wpisem do dziennika budowy, 7) sporządzanie protokołów konieczności (w przypadku, gdyby strony umowy ustaliły wykonanie robót zamiennych w ramach niniejszej umowy, wtedy wartość każdej takiej modyfikacji zostanie poddana osobnej wycenie w oparciu o analizę cen przedstawioną przez Wykonawcę, sprawdzoną przez Inspektora Nadzoru i zatwierdzoną przez Zamawiającego; roboty zamienne będą zgłaszane, na co najmniej 7 dni przed ich wprowadzeniem), 8) udział w kontrolach dotyczących projektu przeprowadzanych przez podmioty zewnętrzne i udzielanie na bieżąco wyjaśnień, informacji, dokumentów i zestawień związanych z nadzorowaniem oraz zarządzaniem kontaktami objętych projektem, 9) rozliczenie finansowe inwestycji, 10) uczestniczenie w rozliczaniu finansowym inwestycji, sprawdzanie prawidłowości dokumentów przedkładanych przez Wykonawcę w celu uruchomienia płatności określonych w umowie z Wykonawcą, 11) kontrola terminowości wykonywania robót, ich ilości, jakości i wartości oraz prawidłowości fakturowania zgodnie z umową zawartą z Wykonawcą robót, 12) sprawdzanie kosztorysów na roboty podstawowe i dodatkowe nieprzewidziane, konieczne i zamienne oraz kontrola prawidłowości ich fakturowania, 13) Ponadto po zakończeniu robót budowlanych do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego będzie należało: a) finalizacja zadań wynikających z zakończenia budowy, b) dokonywanie nadzoru nad robotami związanymi z usuwaniem wad i usterek, c) odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad i usterek, d) współpraca z Zamawiającym dotycząca negocjacji w sprawie roszczeń i sporów, e) udział w przeglądach i odbiorach pogwarancyjnych. 7. Szczegółowy zakres prac oraz technologia wykonania robót poszczególnych cześć zamówienia robót budowlanych określone zostały w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (zgodnej z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202, poz.2072, z późn. zm.). 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia objętego nadzorem określa specyfikacja techniczna (STWiORB) - zał. nr 9 do siwz. 9. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień - CPV: 71247000-1 nadzór nad robotami budowlanymi 71520000-9 usługi nadzoru budowlanego 71541000-2 usługi zarządzania projektem budowlanym 71248000-8 nadzór nad projektem i dokumentacją 71244000-0 - kalkulacja kosztów, monitoring kosztów 10. Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Ustala się, że Wykonawca będzie, co najmniej raz w tygodniu, w dniach i wymiarze czasu uzgodnionym w trybie roboczym, wykonywał usługi składające się na przedmiot zamówienia. 2) Nieobecność spowodowana czynnikami niezależnymi od Wykonawcy (np. choroba, wyjazd służbowy, urlop) wymaga poinformowania w trybie roboczym Zamawiającego. 3) Wykonawca wykona nadzór przy pomocy własnych środków transportu. 4) Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę podwykonawcom realizacji całości bądź części zamówienia. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty będzie uznawany, jako stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia. 5) Prace należy wykonać zgodnie z zawartą umową, dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, dokumentacją geotechniczną, niniejszą siwz, umową zawartą z Wykonawcą robót budowlanych oraz złożoną przez Wykonawcę ofertą, a także zasadami wiedzy technicznej i budowlanej, obowiązującymi przepisami oraz normami, 6) W okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązuje się posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100 000,00 zł., 7) Zamawiający zastrzega odstąpienie od umowy pełnienia nadzoru inwestorskiego, w przypadku nie wyłonienia Wykonawcy zamówienia w trybie ustawy Pzp lub odstąpienia przez Zamawiającego od realizacji robót budowlanych przeznaczonych do nadzoru inwestorskiego. 8) Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia wybranego Wykonawcy - Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, proporcjonalnie do wartości wybranej oferty wykonawcy robót budowlanych, w stosunku do kwoty podanej przez Zamawiającego przed otwarciem ofert na wykonanie robót budowlanych. Zmiana wynagrodzenia nastąpi na pisemny wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy i po spisaniu aneksu do umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium przez cały okres związania ofertą określony w dziale 10 SIWZ o wartości: 1 500,00 zł. (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r., nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP SA Żary 43 1020 5460 0000 5102 0042 1834 z dopiskiem: Wadium na nadzór. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaleca się dołączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty. 6. Z treści gwarancji, poręczenia (bankowej lub ubezpieczeniowej) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, wyłącznie w chwili uznania tego rachunku bankowego przed terminem składania ofert tj. najpóźniej do dnia 22.12.2011 r., do godz. 9.00 gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania (art.24, ust.2 pkt 2 ustawy), a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art.24, ust.4 oraz art.89, ust.1 pkt 1 ustawy). 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcą niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, któremu zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46, ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy: a. w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; b. Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, oraz gdy c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_lipinki/zamowienia_publiczne/index_html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach