Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. ,,Rewitalizacja terenu po dawnej spółdzielni ,,Roztocze” przy ul. Bialskiej 69 w Janowie Lubelskim poprzez nadanie odnowionym obiektom nowych funkcji społecznych”.

Powiat Janowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Janowie Lubelskim ogłasza przetarg

  • Adres: 23-300 Janów Lubelski, ul. Jana Zamoyskiego
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 15 8725 450, , fax. 15 8720 559
  • Data zamieszczenia: 2020-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Janowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Janowie Lubelskim
    ul. Jana Zamoyskiego 59
    23-300 Janów Lubelski, woj. lubelskie
    tel. 15 8725 450, , fax. 15 8720 559
    REGON: 83040920600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://spjanowlubelski.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. ,,Rewitalizacja terenu po dawnej spółdzielni ,,Roztocze” przy ul. Bialskiej 69 w Janowie Lubelskim poprzez nadanie odnowionym obiektom nowych funkcji społecznych”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje nadzór inwestorski procesu inwestycyjnego w branżach: budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zapisami wzoru umowy stanowiącej Załącznik nr 2 do SIWZ nad robotami budowlanymi polegającymi na przebudowie, rozbudowie i zmianie sposobu użytkowania budynków użyteczności publicznej, na budynki o funkcji administracyjno-usługowej na potrzeby Środowiskowego Domu Samopomocy w Janowie Lubelskim oraz Warsztatów Terapii Zajęciowej w Janowie Lubelskim wraz z infrastrukturą zewnętrzną oraz rozbiórce parterowego budynku handlowo-usługowego, parterowego budynku magazynowego oraz szkieletu żelbetonowego budynku produkcyjnego, położonych na terenie działki nr ewid. 3172/2 w Janowie Lubelskim przy ul. Bialskiej 69, w obrębie ewid. Janów Lubelski Czwarty, w ramach zadania pn. ,,Rewitalizacja terenu po dawnej spółdzielni ROZTOCZE poprzez nadanie odnowionym obiektom nowych funkcji społecznych”. Powierzchnia użytkowa budynków ŚDS i WTZ łącznie 1 811,68 m2, budynku gospodarczego 154,80 m2, kubatura całkowita budynków ŚDS i WTZ łącznie 18 094,42 m3. 1.1. Zakres rzeczowy inspektora nadzoru obejmuje: 1. Obowiązkiem Inspektora jest reprezentowanie Zamawiającego na placu budowy w zakresie sprawowania kontroli zgodności realizowanego zadania inwestycyjnego z warunkami umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą Robót, dokumentacją techniczną, pozwoleniem na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami. 2. Do obowiązków Inspektora należy w szczególności: a) monitowanie i raportowanie postępów w realizacji inwestycji zgodnie z projektem budowlanym (bieżące informowanie o potencjalnych ryzykach); b) kontrolę terminowości wykonanych robót i zgodności przebiegu procesu budowlanego z obowiązującym harmonogramem budowy; c) podejmowanie decyzji dotyczących zagadnień technicznych i ekonomicznych tej budowy, zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz umową o jej realizację, w uzgodnieniu z Zamawiającym; d) udział w naradach technicznych z kierownikiem budowy – przedstawicielem Wykonawcy Robót i przedstawicielem Zamawiającego; e) sprawdzenie czy wszystkie osoby zatrudnione przez Wykonawcę Robót posiadają kwalifikacje zawodowe oraz uprawnienia do prowadzenia prac budowlanych w rozumieniu Prawa budowlanego i przepisów branżowych, w tym bhp.; f) rozstrzyganie, w porozumieniu z kierownikiem budowy, wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót; w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii autora projektu lub rzeczoznawców; g) organizowanie, obsługa i prowadzenie komisji technicznych powoływanych do oceny lub rozstrzygania technicznych spraw budowy w toku jej realizacji; h) czuwanie nad przestrzeganiem zakazu wbudowywania materiałów i wyrobów nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie; kontrolowanie aprobat i certyfikatów dla wykorzystywanych towarów i materiałów; i) uczestniczenie w przeprowadzanych przez Wykonawcę Robót próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń; j) potwierdzanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba, ustalania ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Inwestorem; k) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego; l) sprawdzenie kompletności przedstawionych przez Wykonawcę Robót dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbioru; m) w razie potrzeby wykonania robót dodatkowych, wynikających z konieczności zapobieżenia bezpośredniemu niebezpieczeństwu, zabezpieczenia robót już wykonanych lub uniknięcia strat, Inspektor nadzoru jest obowiązany podjąć, wiążącą dla Wykonawcy Robót, decyzję w sprawie natychmiastowego wykonania takich robót dodatkowych. Decyzja ta winna być odnotowana również w dzienniku budowy; n) jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych, nieprzewidzianych umową zawartą z Wykonawcą robót, Wykonawca winien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego, celem podjęcia decyzji, co do ich zlecenia Wykonawcy robót. Bez zgody Zamawiającego, Wykonawca nie jest upoważniony do wydawania Wykonawcy robót poleceń wykonania robót dodatkowych; o) uzgadnianie z nadzorem autorskim możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, jeżeli zaistnieje taka konieczność; p) sprawdzanie i opiniowanie wniosków Wykonawcy robót w sprawie zmiany sposobu wykonania robót w stosunku do dokumentacji projektowej; q) zawiadamianie projektanta i Zamawiającego o wadach dokumentacji, stwierdzonych w trakcie realizacji zadania oraz dokonywania stosownych uzgodnień lub wyjaśnień wraz z egzekwowaniem dodatkowych opracowań projektowych; r) kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w uzgodnieniu z Zamawiającym, spisywania protokołów konieczności na roboty dodatkowe lub zamienne z Wykonawcą robót i Zamawiającym; s) w porozumieniu z Zamawiającym – zawiadomienie właściwego organu nadzoru budowlanego o wypadkach naruszenia prawa budowlanego, dotyczących bezpieczeństwa budowy i ochrony środowiska, a także o rażących nieprawidłowościach lub uchybieniach technicznych; t) reprezentowanie Zamawiającego podczas kontroli uprawnionych organów w sytuacjach występujących podczas realizacji zadania, jak również zadbanie o przygotowanie przez Wykonawcę robót wymaganych dokumentów; u) protokolarne przekazanie terenu budowy, bieżące kontrolowanie porządku na terenie budowy, kontrolowanie przestrzegania przepisów BHP, PPOŻ ochrony środowiska przez wykonawcę robót. v) uczestnictwo w komisji odbioru końcowego inwestycji, który nastąpi po zakończeniu całości robót oraz odbiorów częściowych w trakcie realizacji inwestycji oraz udział w przekazaniu do użytkowania. w) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; x) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu i przekazania go do użytkowania; y) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; z) wykonawca jest zobowiązany do działania w ramach niniejszej umowy z zachowaniem lojalności wobec Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany poinformować Zamawiającego o wszelkich okolicznościach, które mogą powodować po jego stronie konflikt interesów pomiędzy Zamawiającym a innymi podmiotami biorącymi udział w realizacji inwestycji, a w szczególności z Wykonawcami robót; aa) Wykonawca zobowiązany jest do podejmowania wszelkich czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego; bb) sprawdzenie poprawności opracowania dokumentacji powykonawczej, kosztorysów powykonawczych oraz ocena jej zgodności z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi; cc) egzekwowanie od Wykonawcy robót przekazania Zamawiającemu instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz przeszkolenia obsługi; dd) przygotowanie materiałów koniecznych do dokonania odbioru końcowego; ee) wykonanie innych czynności niewymienionych w niniejszej umowie, które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowego wykonania i odbioru zadania inwestycyjnego, po ich uzgodnieniu z Zamawiającym; ff) Inspektor nadzoru powinien stale nadzorować budowę. Nie rzadziej jednak niż …….. razy w tygodniu* , a w przypadkach koniecznych również na wezwanie telefoniczne poza w/w ustaleniami. Inspektor jest zobowiązany do niezwłocznego stawienia się na placu budowy na każde żądanie Zmawiającego i/ lub na wniosek Wykonawcy; *Uwaga: zapis zostanie doprecyzowany w zależności od informacji podanej w ofercie Wykonawcy. gg) udział w przeglądach gwarancyjnych wykonywanego przedmiotu zamówienia oraz nadzór nad usuwaniem ewentualnych usterek w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w umowie (ryczałtowe) - bez dodatkowej zapłaty (Wymagany okres gwarancji i rękojmi od Wykonawcy robót budowlanych wynosi 60 miesięcy od dnia końcowego protokołu odbioru robót). hh) zatwierdzanie zestawienia wykonanych robót oraz zestawienia kosztów wykonanych robót sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych, przedkładanych przez Wykonawcę robót budowlanych wraz ze zgłoszeniem gotowości do odbiorów robót budowlanych częściowych i końcowego. 3. Inspektor nadzoru działa w granicach umocowania określonego przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.). 1.2 Zakres rzeczowy inwestycji dotyczący rewitalizacji terenu po dawnej spółdzielni ,,Roztocze” przy ul. Bialskiej 69 w Janowie Lubelskim poprzez nadanie odnowionym obiektom nowych funkcji społecznych, nad którą będzie sprawowany nadzór, obejmuje m.in.: 1) rozbiórkę parterowego budynku handlowo-usługowego, parterowego budynku magazynowego oraz szkieletu żelbetonowego budynku produkcyjnego; 2) przebudowę i rozbudowę (o klatkę schodową) budynku trójkondygnacyjnego biurowo-usługowego ze zmianą sposobu użytkowania na budynek o funkcji administracyjno-usługowej związanej ze Środowiskowym Domem Samopomocy w Janowie Lubelskim (ŚDS); 3) przebudowę parterowego budynku dawnej szwalni na potrzeby usług związanych ze Środowiskowym Domem Samopomocy oraz miejsc całodobowego pobytu; 4) przebudowę pozostałej części dawnej szwalni tj. dwukondygnacyjnego budynku wraz z dostosowaniem do potrzeb funkcji Warsztatów Terapii Zajęciowej w Janowie Lubelskim (WTZ); 5) przebudowę budynku garażowo-warsztatowego na budynek garażowy z magazynem stolarni; - powyższe obejmuje m.in. gruntowną termomodernizację, zmiany układu ścian wewnętrznych, wykonanie nowych klatek schodowych, przebudowę stolarki okiennej i drzwiowej, wymianę pokryć dachowych, przebudowę i wykonanie nowej instalacji wody bieżącej, gazu ziemnego, kanalizacji sanitarnej oraz instalacji elektrycznych, instalacji oświetleniowej, fotowoltaicznej, sygnalizacji pożaru, odgromowej i monitoringu, wykonanie nowych posadzek i podłóg, sufitów podwieszanych, tynków i okładzin ściennych oraz prac malarskich, przebudowę kominów wentylacyjnych, wentylacji grawitacyjnej i wentylacji kanalizacji sanitarnej, wykonanie wentylacji mechanicznej oraz klimatyzacji; 6) budowę terenu rekreacyjnego związanego z programem funkcjonalnym Warsztatów Terapii Zajęciowej wyposażonego m.in. w altanę i ogród owocowo-warzywny; 7) przebudowę układu komunikacyjnego na terenie nieruchomości (dojścia i dojazdy, miejsca parkingowe, droga pożarowa z placem manewrowym); 8) budowę i przebudowę oddzielnych przyłączy dla obiektów ŚDS i WTZ energii elektrycznej, wody bieżącej, kanalizacji sanitarnej, gazu ziemnego oraz własnych odrębnych kotłowni na gaz ziemny zasilających nowe wewnętrzne instalacje ciepłownicze c.o. i c.w.u. 9) inne roboty w dokumentacji projektowej wraz z wyjaśnieniami do treści SIWZ w postępowaniu służącemu wyłonieniu wykonawcy robót budowlanych (L-II.272.9.2020) nad którymi będzie sprawowany przedmiotowy nadzór. 1.3. Pozostałe informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Decyzją nr 88/2020 z dnia 06 kwietnia 2020 r., znak: BOŚ-II.6740.58.2020.AW Starosta Janowski zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę obejmującą przebudowę, rozbudowę i zmianę sposobu użytkowania budynków użyteczności publicznej na budynki o funkcji administracyjno-usługowej związanej ze Środowiskowym Domem Samopomocy i dla potrzeb Warsztatów Terapii Zajęciowej wraz z infrastrukturą zewnętrzną oraz rozbiórkę budynku handlowo-usługowego, budynku magazynowego oraz szkieletu budynku produkcyjnego, w ramach zadania pn. ,,Rewitalizacja terenu po dawnej spółdzielni ROZTOCZE poprzez nadanie odnowionym obiektom nowych funkcji społecznych”, na działce nr ewidencyjny gruntów 3172/2 położonej w Janowie Lubelskim przy ul. Bialskiej, w obrębie ewid. Janów Lubelski Czwarty (dot. pkt. 1.2. powyżej); 2) Osoby będące inspektorami nadzoru w poszczególnych branżach muszą posiadać odpowiednie uprawnienia. 3) Przed złożeniem oferty zaleca się, aby Wykonawca zapoznał się ze szczegółowym zakresem robót budowlanych będących przedmiotem objętym pełnieniem obowiązków inspektora nadzoru, który został określony w Dokumentacjach projektowych oraz w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiących szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w postępowaniu służącemu wyłonieniu wykonawców robót budowlanych, na stronie internetowej Zamawiającego: http://spjanowlubelski.bip.lubelskie.pl/index.php?id=509, (L-II.272.9.2020) a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. 2. Szczegółowy zakres zamówienia nad którym inspektorzy nadzoru w poszczególnych branżach będą sprawować nadzór będą stanowiły Załączniki do umowy tj.: 1) dokumentacja projektowa wraz z wyjaśnieniami do treści SIWZ w postępowaniu służącemu wyłonieniu wykonawcy robót budowlanych nad którą będzie sprawowany przedmiotowy nadzór; 2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót; 3) pozwolenie na budowę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w sekcji III. 4) ogłoszenia składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Termin określony w pkt 1 powyżej stosuje się odpowiednio. 3. Dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu o ile Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innego podmiotu. 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 5 do SIWZ. 5. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca wykonawcę lub wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza musi zostać dołączone do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach