Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Wykonanie budowli i robót zapewniających potrzeby wodne siedlisk hydrogenicznych na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego, w systemie zaprojektuj i wybuduj”.

Biebrzański Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 19110 Goniądz, Osowiec-Twierdza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 380 620 , fax. 85 738 30 21
  • Data zamieszczenia: 2017-05-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Biebrzański Park Narodowy
    Osowiec-Twierdza 8
    19110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 857 380 620, fax. 85 738 30 21
    REGON: 20066798500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Wykonanie budowli i robót zapewniających potrzeby wodne siedlisk hydrogenicznych na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego, w systemie zaprojektuj i wybuduj”.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem Zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją zadania pod nazwą: Wykonanie budowli i robót zapewniających potrzeby wodne siedlisk hydrogenicznych na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego, w systemie zaprojektuj i wybuduj, dalej zwanego zadaniem inwestycyjnym. Całkowity koszt inwestycji 1 704 349,50 zł. 2. Zakres robót budowlanych inwestycji przeznaczonej do nadzoru: Przedmiotem inwestycji jest realizacja obiektów melioracyjnych w dwóch lokalizacjach: 1) Obiekt melioracyjny numer 3 „Kamienna – Kropiwno” obszar Kamienna Nowa, gmina Dąbrowa Białostocka, powiat sokólski. Orientacyjny zakres robót budowlano-montażowych obejmuje: A. Budowę drewnianych zastawek z piętrzeniem do 1 m zlokalizowanych orientacyjnie: • na rowie nr 7 na działkach 51 i 52 w km 0+065 i 0+315, • na rowie nr 8 na działkach nr 53 i 54 w km 0+050, • na rowie nr 11 na działce nr 67 w km 0+130, • na rowie RM/1 na działkach nr 697 i 698 w km 0+075. B. Budowę progów z piętrzeniem do 1 m zlokalizowanych orientacyjnie: • na rowie nr 9 na działce 60 w km 0+100, • na rowie nr 10 na działkach nr 62 i 63 w km 0+105, • na rowie nr R-M na działce nr 69/1 w km 0+045 (powyżej połączenia z rowem nr 11), • na rowie RM/2 na działkach nr 696/1 i 697 w km 0+005, • na rowie nr R-M na działce nr 699 w km 2+165 (powyżej połączenia z rowem nr 11). 2) Obiekt melioracyjny numer 3 „Kamienna – Kropiwno” obszar Szuszalewo, gmina Dąbrowa Białostocka, powiat sokólski Zakres robót budowlano-montażowych obejmuje: A. Budowę przepustów z piętrzeniem zlokalizowanych orientacyjnie: • rów R-A km - 0+475 – obręb nr 0037, działka nr 10/1, • rów R-F km - 0+012 – obręb nr 0037, działka nr 10/1. B. Budowę zastawki zlokalizowanej orientacyjnie: • rów A km - 0+050 – obręb nr 0037, działka nr 10/1, C. Budowę grobli na prawym brzegu wzdłuż rowu R-A na odcinku km 0+035 - 0+475 – obręb nr 0037, działka nr 10/1. 3. Pełnienie nadzoru inwestorskiego realizowane jest w imieniu i na rzecz Zamawiającego i obejmuje obowiązki związane z profesjonalnym i kompleksowym nadzorem oraz kontrolą zadania inwestycyjnego z ust. 1 i obejmuje w szczególności: 1) w zakresie dokumentacji projektowej: a) współpraca z projektantem w zakresie stosowanych rozwiązań projektowych w dokumentacji projektowej, b) przejęcie od Zamawiającego dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz specyfikacji technicznej i odbioru robót. Dokumentacja zostanie przekazana w jednym egzemplarzu w wersji papierowej oraz w formie elektronicznej, c) zbadanie projektu pod względem zupełności oraz wad, błędów i prawidłowości rozwiązań, d) przygotowanie ewentualnych wniosków do projektantów dotyczących wprowadzenia zmian lub uzupełnień dokumentacji projektowej i części kosztorysowej lub złożenie Zamawiającemu oświadczenia o braku uwag. Termin wykonania prac wymienionych w pkt c-d - 21 dni od dnia przekazania projektu. 2) W zakresie realizacji projektu, zarządzania, nadzoru, kontroli oraz rozliczenia zadania inwestycyjnego a) sprawdzenie opracowanego przez Wykonawcę robót harmonogramu rzeczowo – finansowego robót budowlanych oraz przygotowanie propozycji ewentualnych niezbędnych zmian i modyfikacji tego dokumentu, b) przejęcie od Zamawiającego obowiązków nadzoru nad budową, c) przygotowanie i sprawdzenie dokumentów związanych z przekazaniem placu budowy, d) kontrola procesu budowy oraz zapisów w dzienniku budowy w zakresie obsługi geodezyjnej oraz oświadczeń uprawnionych osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne, e) pełna koordynacja działań, w zakresie współpracy z projektantami oraz rozwiązywanie problemów w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności w realizacji robót wg dokumentacji technicznej i konieczności zatwierdzenia rozwiązań dodatkowych lub zamiennych, f) kontrola zgodności realizacji z dokumentacją projektową, techniczną, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym i innymi przepisami w tym zakresie, g) kontrolowanie zgodności realizacji inwestycji z zapisami umowy o realizację zadania inwestycyjnego, w szczególności z harmonogramem rzeczowo-finansowym, h) kontrola jakości i ilości wykonanych robót i częściowe ich odbiory oraz kontrola jakości zastosowanych materiałów i ich zgodności z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami o dopuszczeniu do obrotu, i) nadzorowanie i egzekwowanie wykonywania robót przez Wykonawcę robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapisami umowy o realizację zadania inwestycyjnego, ustawą Prawo Budowlane i przepisami z nim związanymi, ustawą Prawo Zamówień Publicznych, dokumentacją projektową, warunkami technicznymi wykonania robót, ustalonymi terminami realizacji, obowiązującymi normami, zasadami oraz przepisami prawa polskiego, a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji, j) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów, k) kontrola, czy stosowane przez Wykonawcę robót wyroby są dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym oraz archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie, l) sprawdzanie i terminowe dokonywanie odbiorów robót zanikających i/lub ulegających zakryciu, m) stałe (co najmniej co tygodniowe), w zakresie uzgodnionym z zamawiającym, prowadzenie cyfrowej dokumentacji fotograficznej wykonanych robót, w szczególności zanikających oraz w przypadkach wystąpienia ewentualnych usterek. Kopia dokumentacji powinna być przekazywana sukcesywnie Zamawiającemu, n) sprawdzanie prawidłowości protokołu odbioru robót oraz faktury pod względem merytorycznym, formalno-rachunkowym oraz zgodności z zawartą umową z wykonawcą, o) powiadamianie Zamawiającego o wszelkich odbiorach robót prowadzonych przez podmiot pełniący nadzór inwestorski, p) zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji zgłoszonych przez wykonawcę robót i wyegzekwowanie od projektanta stosownych poprawek, uszczegółowień, rozwiązań projektowych i innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji robót, oraz przebiegu procesu inwestycyjnego, q) kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w uzgodnieniu z Zamawiającym, oraz dokonywanie ich wyceny wstępnej w zakresie umożliwiającym przygotowanie zlecenia zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych oraz sprawdzenie wycen dokonywanych przez wykonawcę, r) w przypadku robót, które nie są objęte dokumentacją projektową lub zmian sugerowanych przez Wykonawcę robót, uzgodnienie z Zamawiającym procedury postępowania lub informowania o odrzuceniu sugerowanych zmian, przy czym podmiot pełniący nadzór inwestorski nie jest władny, bez uprzedniej konsultacji z Zamawiającym, odrzucać, zatwierdzać dodatkowe roboty lub zmiany, które pociągną za sobą zmiany finansowe zadania oraz zmiany w przedmiocie kontraktu budowlanego, s) ocena i weryfikacja propozycji robót dodatkowych, uzupełniających lub zamiennych zgłaszanych przez wykonawcę, w tym przygotowanie kosztorysów, przedmiarów i uzyskanie wymaganych uzgodnień, t) w przypadku wystąpienia robót dodatkowych i/lub uzupełniających prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad ich realizacją w ramach zawartej umowy, bez dodatkowego wynagrodzenia, u) opracowanie protokołów konieczności, oraz opinii i uzasadnień:  na roboty dodatkowe nieprzewidziane i nieuwzględnione w dokumentacji projektowej warunkujące wykonanie robót objętych umową podstawową oraz uzyskanie ich zatwierdzenia przez Zamawiającego,  na roboty zamienne wraz z opracowaniem dokumentacji zamiennej potwierdzonej przez projektantów oraz uzyskanie ich zatwierdzenia przez Zamawiającego, v) informowanie Zamawiającego o problemach, jakie wystąpiły, jak również o problemach przewidywanych, sposobach ich uniknięcia lub niezbędnych działaniach korygujących, w) wstrzymanie dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie lub spowodowałaby niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową. x) organizowanie i prowadzenie okresowych narad koordynacyjnych na budowie, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i Wykonawcą robót, nie rzadziej niż raz na tydzień (włącznie z przygotowaniem i archiwizacją protokołów ze wszystkich formalnych narad) dotyczących bieżących i przyszłych robót (w razie konieczności), w których udział brać będą Wykonawca robót, Zamawiający, jak również zapewnienie wdrażania podjętych decyzji wpływających na postęp i terminowość wykonywanych robót. W przypadkach koniecznych zamawiający ma prawo żądać zwołania narady w określonym przez siebie terminie, y) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów, z) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, aa) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz archiwizacja wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy, bb) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego, cc) przygotowanie zadania inwestycyjnego do odbioru końcowego w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia przez Wykonawcę robót, w tym niezbędnych dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami, dd) przyjęcie od Wykonawcy robót inwentaryzacji powykonawczej uzbrojenia terenu i usytuowania obiektów oraz skompletowanej całościowej dokumentacji powykonawczej i sprawdzenie jej kompletności poprzez dokonanie stosownej adnotacji, ee) przygotowanie i uczestniczenie w odbiorze końcowym, włącznie z przekazaniem zakończonego zadania inwestycyjnego Zamawiającemu i jego ostatecznym rozliczeniem, ff) wyegzekwowanie usunięcia przez Wykonawcę robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbioru końcowego, gg) wnioskowanie o dochodzenie należnych kar umownych za nienależyte lub nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych, w tym przygotowanie i obliczenie wysokości należnych kar i odszkodowań, hh) przygotowanie materiałów związanych z naliczaniem kar umownych oraz odszkodowań uzupełniających, ii) bieżąca kontrola kosztów inwestycji i podejmowanie stosownych działań, aby koszty umowne inwestycji nie zostały przekroczone, jj) kontrola umów i rozliczeń Wykonawcy robót z jego Podwykonawcami, Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego, które Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach i ich skutkach. 3) W zakresie wykonywania czynności w okresie gwarancji i rękojmi: a) udział w komisjach powoływanych do stwierdzenia ujawnionych wad w okresie gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót, egzekwowanie ich usunięcia i sporządzanie stosownych protokołów. 4) W zakresie obsługi informacyjnej: a) bieżąca obsługa informacyjna o przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego, b) zachowanie poufności informacji, c) przygotowywanie na żądanie Zamawiającego wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z realizacją zadania inwestycyjnego w wyznaczonym przez niego terminie, d) współpraca Kierownikiem Projektu LIFE11 NAT/PL/422 oraz koordynatorem ds. ochrony przyrody w tym projekcie poprzez udzielanie doradztwa technicznego tym osobom, e) uzgadnianie z Kierownikiem Projektu LIFE11 NAT/PL/422 wzorów wszystkich wymaganych raportów, protokołów odbiorów częściowych i końcowego oraz innych mających być w użyciu w ramach realizacji umowy. 3. Zakres usług pełnionych przez inspektora nadzoru powinien być realizowany wg wytycznych zawartych w art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. 2016 r., poz. 290 ze zm.) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. 4. Wykonawca powinien uwzględnić wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 6. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług - zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 8. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): CPV 71247000-1 nadzór nad robotami budowlanymi. 9. Zamawiający oświadcza, iż w zakresie wykonywania umowy, nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach