Przetargi.pl
PEŁNIENIE NADZORU INWESTORSKIEGO PRZY REALIZACJI PROJEKTU PN. KASZUBSKI INKUBATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SZANSĄ ROZWOJU INNOWACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW W BYTOWIE, KOŚCIERZYNIE, LĘBORKU I KARTUZACH

Gmina Miejska Kościerzyna ogłasza przetarg

  • Adres: 83-400 Kościerzyna, ul. 3 Maja 9A
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 6802300 , fax. 58 6802320
  • Data zamieszczenia: 2013-02-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Kościerzyna
    ul. 3 Maja 9A 9A
    83-400 Kościerzyna, woj. pomorskie
    tel. 58 6802300, fax. 58 6802320
    REGON: 19167512600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.koscierzyna.gda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PEŁNIENIE NADZORU INWESTORSKIEGO PRZY REALIZACJI PROJEKTU PN. KASZUBSKI INKUBATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SZANSĄ ROZWOJU INNOWACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW W BYTOWIE, KOŚCIERZYNIE, LĘBORKU I KARTUZACH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad kompleksową przebudową budynku biurowego w ramach realizacji obiektu Kaszubskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Kościerzynie położonego na działce nr ew. 185/19 obr. 3 przy ul. Przemysłowej 3 w Kościerzynie oraz sprawdzenie dokumentacji projektowej na realizację w/w inwestycji. Zadanie obejmuje nadzorowanie robót budowlanych, które będą wykonywane w oparciu o dokumentację projektową. 1. Zakres usług objętych zamówieniem: 1.1. Sprawdzenie dokumentacji projektowej branży architektonicznej, konstrukcyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej, sanitarnej, drogowej, przedmiarów, kosztorysów oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Sprawdzenie w/w dokumentacji powinno być przeprowadzone przez osoby wskazane w Ofercie. 1.2. nadzór inwestorski nad wykonaniem robót budowlanych, które będą realizowane w oparciu o dokumentację projektową, 1.3. nadzór w okresie gwarancji. 2. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy: 2.1.Sprawdzenie dokumentacji w zakresie kompletności i poprawności przyjętych rozwiązań, wykonalności zamierzonych robót, sprawdzenie kosztorysów i STWIORB pod względem ujęcia w nich wszystkich robót niezbędnych do wykonania całości zadania oraz zgodności dokumentacji projektowej z obowiązującymi przepisami prawa. Sprawdzenie dokumentacji projektowej należy zakończyć szczegółowym sprawozdaniem dla wszystkich branż 2.2.Ocena pisemnego stanowiska Projektanta dotyczącego wykonanego sprawozdania. Akceptacja lub jej brak odnośnie udzielonych pisemnych wyjaśnień. 2.3.Ponowne (ewentualne) sprawdzenie całości dokumentacji projektowej pod kątem uzupełnienia wcześniejszych braków. 2.4.Opracowanie Organizacji i Metodologii Nadzoru Inwestorskiego i przedstawienie go Zamawiającemu do zaakceptowania w terminie do 5 dni od podpisania umowy. 2.5.Reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, w tym Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. 2.6.Nadzór nad jakością wykonywanych robót i kontrola jakości materiałów celem uniknięcia zastosowania materiałów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie 2.7.Sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikających - niezwłocznie od momentu otrzymania zgłoszenia poprzez wpis do dziennika budowy 2.8.Sprawdzanie, rozliczanie i odbiór skończonych elementów robót podlegających odbiorowi częściowemu - niezwłocznie od momentu otrzymania zgłoszenia przez Wykonawcę. 2.9.Dokonanie odbioru końcowego. 2.10.Sprawdzenie i rozliczenie robót objętych odbiorem końcowym - w terminie do 7 dni od daty wpisu o zakończeniu przedmiotu umowy, potwierdzenie w dzienniku budowy osiągnięcia gotowości do odbioru. 2.11.Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, których obowiązek przeprowadzenia wynika z przepisów szczególnych. 2.12.Wydawanie kierownikowi budowy poleceń dotyczących usuwania nieprawidłowości lub zagrożeń. 2.13.Egzekwowanie od wykonawcy i przedstawianie dokumentów/dowodów dopuszczenia do stosowania materiałów i wyrobów budowlanych. 2.14.Egzekwowanie od kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót. 2.15.Wstrzymanie dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie lub spowodowała niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową. 2.16.Analiza i ocena dotycząca proponowanych przez wykonawcę sposobów rozwiązywania powstałych problemów. 2.17.Sprawdzenie kompletności dokumentów odbiorowych przed podpisaniem protokołu odbioru końcowego. 2.18.Stwierdzenie gotowości do odbioru. 2.19.Sprawdzanie i kontrolowanie rozliczeń przedkładanych przez Wykonawcę. 2.20.Sprawdzanie dokumentów załączonych do rozliczania robót. 2.21.Wnioskowanie w sprawie ewentualnych niezbędnych ekspertyz i badań technicznych. 2.22.Jeżeli w trakcie wykonywania robót budowlanych zajdzie konieczność natychmiastowego przeprowadzenia robót niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo albo zabezpieczenie przed awarią, Wykonawca jest upoważniony do zlecenia Wykonawcy Robót Budowlanych realizacji tych robót i dokonania stosownego wpisu do dziennika budowy oraz niezwłocznego zgłoszenia tego faktu na piśmie Zamawiającemu. 2.23.Niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach dodatkowych i zamiennych; nie przewidzianych umową; podejmowanie decyzji o robotach w stosunku do których wymagane jest natychmiastowe wykonanie. 2.24.Kontrola przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych przepisów BHP. 2.25.Opiniowanie przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych harmonogramów rzeczowo- finansowych. 2.26.Uczestniczenie w naradach z Wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym min. raz w miesiącu, w przypadku zaistnienia konieczności - raz w tygodniu. 2.27.Niezwłoczne powiadamianie o wszelkich przerwach w realizacji robót. 2.28.Koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. 2.29.W przypadku zaistnienia konieczności zatrudnienie/zaangażowanie inspektorów nadzoru innych branż w celu zapewnienia prawidłowego i skutecznego nadzoru nad realizowanymi robotami budowlanymi. 2.30.Rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii Projektanta. 2.31.Występowanie z wnioskiem do Zamawiającego o przeprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian lub poprawek w terminie uzgodnionym z Projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności, albo konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów, niż przewidziane w dokumentacji projektowej, także w celu osiągnięcia oszczędności i obniżenia kosztów. 2.32.Potwierdzenie wykonanych robót oraz usunięcia wad. 2.33.Bieżące kontrolowanie wpisów dokonywanych w dzienniku budowy. 2.34.Żądanie wykonania na koszt Wykonawcy odkrywki elementów robót budzących wątpliwości w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, łącznie z dokonaniem prób niszczących wykonanych robót (odkucia, wycinki itp.). 2.35.Wydawanie decyzji, opinii lub zgody w imieniu Zamawiającego zgodnie z zakresem i umocowaniem wyrażonym w umowie o wykonywanie nadzoru. 2.36.Sporządzanie dokumentacji z odbioru końcowego i przeglądów gwarancyjnych obejmującej: wykaz usterek i wad, wskazanie przyczyn powstania usterek i podanie zaleceń odnośnie ich usunięcia. 2.37.Udział w przeglądach gwarancyjnych. 2.38.Sprawdzenie poprawności usunięcia usterek i wad wykrytych podczas odbioru jaki i podczas przeglądów gwarancyjnych. 2.39.Opiniowanie wniosków na roboty dodatkowe nie ujęte w Kosztorysie ofertowym z kalkulacją. 2.40.Opiniowanie wniosków o rozszerzenie robót budowlanych wraz z uzasadnieniem i przedmiarem. 2.41.Sprawdzanie na bieżąco, aby wszelkie zmiany w realizacji robót budowlanych i zmiany wprowadzane do dokumentacji wykonawczej, a w szczególności takie, które niosą za sobą skutki finansowe, np. wprowadzanie zamiennych materiałów lub technologii oraz wprowadzanie nowych podwykonawców robót budowlanych (nie wskazanych w umowie na roboty budowlane przez Wykonawcę robót budowlanych) były pisemnie akceptowane przez Zamawiającego. 2.42.Dokonywanie rozliczeń kwartalnych i dokonanie rozliczenia końcowego budowy. 2.43.Prowadzenie fotograficznej dokumentacji budowy. 2.44.Przekazywaniu Zamawiającemu informacji o wynikach przeprowadzonego pomiaru wskaźników produktów, rezultatów i oddziaływania osiągniętych w toku realizacji zadania. 2.45.Sporządzanie niżej wymienionych raportów dotyczących realizacji inwestycji: a)raport otwarcia - W okresie 15 dni od podpisania umowy na realizację niniejszego zamówienia, Wykonawca, przedłoży Zamawiającemu Raport Otwarcia zawierający komentarz dotyczący ogólnej organizacji inwestycji, dokumentacji projektowej oraz problemów, jakie wynikły w początkowym okresie realizacji inwestycji, b)raporty kwartalne - Wykonawca w ciągu 10 dni po zakończeniu każdego kwartału przedłoży Zamawiającemu Raport kwartalny informujący o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane, c)raport końcowy. 3. Charakterystyka obiektu i zakres robót przewidzanych do nadzorowania. Budynek posiada cztery kondygnacje nadziemne oraz jedną kondygnację w przyziemiu, częściowo podpiwniczoną. Konstrukcję nośną budynku tworzą żelbetowe ramy, na których oparte są stropy z płyt prefabrykowanych (poziom 0,1,2), strop nad 3 piętrem wykonany jest jako prefabrykowany typu DZ-3. Ściany zewnętrzne osłonowe wykonane są z gazobetonu o grubości 38 cm. Ściany wewnętrzne - gazobeton o grubości 18 cm i 24 cm (ściany klatki schodowej). Stropodach pełny. Inwestycja obejmuje kompleksowy remont budynku m.in.: -kompleksowa przebudowa wewnętrznych pomieszczeń z zachowaniem ścian konstrukcyjnych, -wymiana konstrukcji stropodachu, -wymiana stolarki, -docieplenie ścian i stropodachu, -montaż szybu windowego, -wymianę instalacji wewnętrznych, -budowę sieci zewnętrznych, -zagospodarowanie terenu wokół budynku, parking. Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania działki: -powierzchnia działki - 2657m2, -powierzchnia zabudowy - 432,2m2 w tym 31,70m2 powierzchni nowoprojektowanej, -powierzchnia parkingu asfaltowego - 731,14m2, parkingu zielonego - 553,53m2 (ilość miejsc postojowych - 51) -chodnik/naw. utwardzona - 297,55m2, -śmietnik - 11,43m2, -taras drewniany - 51,46m2. Zestawienie powierzchni budynku: -przyziemie - 354,41 m2, -parter - 324,88 m2, -1 piętro - 326,91 m2, -2 piętro - 323,83 m2, -3 piętro - 326,75 m2, Razem - 1656,78 m2, Kubatura 6706,31 m3. Elementy ogólnobudowlane przebudowywanego wnętrza: 1. Ściany wewnętrzne Nowoprojektowane ściany działowe ze ścianek lekkich gipsowo - kartonowych wypełnionych wełną akustyczną (w ściankach wydzielających klatkę schodową o klasie ppoż EI60). 2. Ściany zewnętrzne Izolacja istniejących ścian z wełny mineralnej o grubości 20,0cm. W poziomie przyziemia zaprojektowano izolację ze styropianu ekstrudowanego lub wełną skalną tej samej grubości oraz zaizolowaną folią kubełkową, założoną aż do głębokości fundamentów. 3.Nadproża drzwiowe (przesklepienia otworów) w istniejących ścianach nośnych i osłonowych zaprojektowano z elementów stalowych. 4.Stropodach Zakłada się całkowitą wymianę stropodachu razem ze spadkiem żużlowym, położeniem warstwy betonowej gr. 5,0cm na siatce stalowej w celu wyrównania istniejących zniekształceń istniejącej płyty, następnie położenie warstwy paroizolacji i położenie izolacji termicznej grubości 30,0cm ze spadkiem 5%. Całość stropodachu pokryć 2x papą termozgrzewalną. 5.Winda Zaprojektowano stalową konstrukcję szybu windowego dla windy typu FlexyLIFT o udźwigu do 630 kg na fundamencie żelbetowym. 6.Konstrukcje nośne pod centrale wentylacyjne. Zaprojektowano konstrukcje nośne pod centrale wentylacyjne w postaci stalowych rusztów. Elementy główne zaprojektowano ze stalowych profili zamkniętych Rk100x100x4 i elementów stężających z L100x50x6 i Rk100x100x4. 7.Patio zewnętrzne Zaprojektowane patio stanowi przeszklona konstrukcja, zamknięta od strony północnej ścianą żelbetową gr. 20 cm zakotwioną w ławie fundamentowej. Konstrukcję ścian bocznych oraz zadaszenia przyjęto w postaci systemowych ścian kurtynowych - wg projektu indywidualnego producenta. 8.Instalacja elektryczna Zaprojektowano nową instalację elektryczną obejmującą wykonanie: -instalacji siłowej, -instalacji oświetleniowej (wewnętrznej i zewnętrznej), -instalacji odgromowej, -instalacji oddymiania, -instalacji przyzywowej dla osób niepełnosprawnych, -instalacji alarmowej, -instalacje sieci strukturalnej, instalacje multimedialne, -instalację przeciwporażeniową. 9.Instalacja sanitarna Inwestycja swym zakresem obejmuje: -demontaż istniejących instalacji: c.o., wodociągowej, kanalizacyjnej, klimatyzacji -wraz z urządzeniami i armaturą, -montaż instalacji centralnego ogrzewania wraz z kotłownią gazową, -montaż instalacji wodociągowej, -montaż instalacji kanalizacji sanitarnej, -montaż instalacji gazowej, -montaż instalacji wentylacji i klimatyzacji, -montaż instalacji solarnej. 10. Instalacja centralnego ogrzewania. W ramach inwestycji zaprojektowano instalację grzewczą zasilaną z wbudowanej kotłowni gazowej, zlokalizowanej w piwnicy. Instalacja grzejnikowa obejmuje ogrzewanie pomieszczeń nie objętych systemem grzewczej wentylacji mechanicznej: korytarze, kuchnia przemysłowa, pomieszczenia sanitarne, itp. Projektuje się wykonanie grzejnikowej, wodnej instalacji c.o. z rozdziałem dolnym zasilanej wodą grzewczą o parametrach 70/50 oC. Jako dodatkowe źródło ciepła, w celu podgrzewania ciepłej wody, projektuje się kolektory słoneczne. 11. Instalacja wodociągowa. Projektuje się wykonanie izolacji przewodów instalacji wodociągowej wraz z cyrkulacją z rur stalowych ocynkowanych i rur wielowarstwowych. W celu zapewnienia ochrony ppoż. w budynku, zaprojektowano hydranty wewnętrzne natynkowe z wężem półsztywnym. 12. Kanalizacja sanitarna. Projektuje się wykonanie kanalizacji sanitarnej z rur PVC-U kielichowych o średnicach 40 - 160 mm z uszczelką gumową. Projektuje się zastosowanie automatycznej armatury spłukującej dla misek ustępowych i pisuarów. Zasilanie bateryjne 9V (uruchomienie na podczerwień). 13. Instalacja gazowa. Projektuje się wykonanie instalacji gazowej wraz ze stacją redukcyjno-pomiarową zasilającą urządzenia w kuchni oraz kotłowni oraz, zlokalizowane w pobliżu miejsc parkingowych, gazowe pompy ciepła. Przewody instalacji gazowej, zaprojektowano z rur stalowych bez szwu wg PN/H-74219, łączonych za pomocą spawania. Kocioł gazowy o mocy 90 kW zlokalizowany będzie w pomieszczeniu kotłowni gazowej. W ramach zadania projektuje się również wykonanie poza budynkiem przyłącza gazu. Odbiornikiem paliwa gazowego (gazu ziemnego wysokometanowego) będą gazowe pompy ciepła, kocioł gazowy oraz wyposażenie kuchni. Na granicy działki zaprojektowano punkt redukcyjno-pomiarowy gazu, z gazomierzem przemysłowym i układem telemetrii oraz reduktorem ciśnienia gazu. 14. Instalacja wentylacji i klimatyzacji. Projektuje się wykonanie układów wentylacji mechanicznej w systemie VAV nawiewno - wywiewnej, układu wentylacji mechanicznej wywiewnej dla pomieszczeń WC, budowę układu klimatyzacji jako system VRF z trzema pompami gazowymi. W okresie zimowym system będzie spełniał funkcję ogrzewania pomieszczeń natomiast w okresie letnim będzie pełnił funkcję chłodzenia. 5.4. Termin realizacji zamówienia 1.Termin prowadzenia usług: a)sprawdzenie dokumentacji - w terminie 14 dni od dnia przekazania dokumentacji przez Zamawiającego, b)ocena wyjaśnień projektanta i ponowne sprawdzenie dokumentacji - w terminie 7 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego stanowiska Projektanta c)pełnienie nadzoru inwestorskiego - od dnia zawarcia umowy na roboty budowlane do dnia odbioru końcowego nadzorowanych robot budowlanych. 2.Przewidywany termin rozpoczęcia robót budowlanych 05.2013r. 3.Przewidywany termin zakończenia robót budowlanych 30.04.2014r. 4. Zamawiający zastrzega, że ze względów proceduralnych termin rozpoczęcia robót budowlanych i termin rozpoczęcia nadzoru inwestorskiego może ulec zmianie
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 3.800 zł przed upływem terminu składania ofert

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.koscierzyna.gda.pl/portal?id=414442
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach