Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym w ramach Projektu pn. Wzmocnienie potencjału Pomorskiej Krainy w Kratę - ETAP II - Rozbudowa filii MPŚ w Swołowie objęty wsparciem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu samorządu województwa pomorskiego - dla potrzeb Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku.

Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, ul. Dominikańska 5-9
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8424081/82 w. 320, 8463020 , fax. 059 8426518
  • Data zamieszczenia: 2013-06-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
    ul. Dominikańska 5-9 5-9
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. 059 8424081/82 w. 320, 8463020, fax. 059 8426518
    REGON: 00027780700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.slupsk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym w ramach Projektu pn. Wzmocnienie potencjału Pomorskiej Krainy w Kratę - ETAP II - Rozbudowa filii MPŚ w Swołowie objęty wsparciem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu samorządu województwa pomorskiego - dla potrzeb Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym w ramach Projektu pn. Wzmocnienie potencjału Pomorskiej Krainy w Kratę - ETAP II - Rozbudowa filii MPŚ w Swołowie objęty wsparciem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu samorządu województwa pomorskiego - dla potrzeb Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku. 2. Informacja o projekcie - zakres rzeczowy robót budowlanych objętych nadzorem: 2.1 Budynki objęte przedmiotem zamówienia zlokalizowane są w miejscowości Swołowo w Gminie Słupsk i stanowią własność Zamawiającego. 2.2 Miejsce wykonania przedmiotu zamówienia, to miejscowość Swołowo, która jest oddalona jest od miasta Słupska ok. 14 km, na terenie, której zlokalizowana jest jednostka organizacyjna Zamawiającego, tj. Oddział Etnografii - Muzeum Kultury Ludowej Pomorza w Swołowie i Młynie Zamkowym w Słupsku. Wieś Swołowo znajduje się w granicach zespołu przyrodniczo-krajobrazowego Krainy w Kratę. 2.3 Podstawowe dane budynków - obiektów objętych przedmiotem zamówienia : 2.3.1 CHAŁUPA MIESZKALNA: a) Lokalizacja: Obiekt położony we wsi Swołowo, na działce nr 33/3 na granicy pasa drogowego drogi powiatowej nr 306 do Krzemienicy. Budynek wchodzi w skład zagrody nr 15. b) Stan istniejący: Chałupa mieszkalna prawdopodobnie z połowy XIX w. Parterowa z poddaszem nieużytkowym; dach dwuspadowy kryty dachówką cementową. Historyczny układ budynku dwutraktowy, tzw. szerokofrontowy, pierwotnie z kuchnią w części centralnej. Wejście od południa, z podwórza. Obiekt w znacznym stopniu zmieniony w II poł. XX w. przez ówczesnych właścicieli. Ściany szkieletowe zostały wymienione na murowane, zmieniony został pierwotny kształt rzutu budynku, dostawiono dobudówki kotłowni i ganek wejściowy. Budynek w złym stanie technicznym, brak izolacji poziomych powoduje zawilgocenie ścian, posadzki nowożytne wykończone płytkami ceramicznymi glazurowanymi i panelami. Stolarka drzwiowa i okienna nowożytna, zmieniono również historyczny układ i wielkość otworów okiennych i drzwiowych. Zlikwidowano schody prowadzące na poddasze. Szczyty częściowo szalowane deskami. Obiekt zabytkowy, stanowiący własność Zamawiającego, na które Zamawiający posiada wymagane dokumenty. Decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wpisany zostały do rejestru zabytków - decyzja nr PWKZ.R.4190/5/577/2008 z dnia 12.03.2008, nr rej. A-1826. c) Zakres rzeczowy: Rozbiórka deformujących bryłę nowożytnych elementów oraz wykonanie prac budowlano-konserwatorskich przywracających historyczny materiał, formę i detal. Od strony technicznej oznacza to usunięcie współczesnej konstrukcji ścian i zrekonstruowanie historycznego szkieletu, a także wymianę, remont i rekonstrukcję stropu, dachu i stolarki; odtworzenie schodów, wykonanie instalacji, sanitariatu, izolacje, ściany działowe i wykończenie wnętrz oraz rekonstrukcję detali architektonicznych. Powyższe roboty należy wykonać zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacją projektowo-techniczną, obowiązującymi normami i przepisami oraz zgodnie ze sztuka budowlaną. d) Dane techniczne: - powierzchnia zabudowy istniejąca 97,80 m?, - powierzchnia zabudowy projektowana 83,00 m?, - powierzchnia użytkowa 68,27 m?, - powierzchnia pomocnicza 35,87 m?, - powierzchnia netto 104,14 m?, - kubatura 414 m?. Szczegółowe informacje na temat stanu technicznego Chałupy mieszkalnej zawiera Inwentaryzacja chałupy mieszkalnej stanowiąca element dokumentacji projektowo-technicznej. e) Budynek będzie pełnił funkcję biurową (administracja, kasa) w przyległym do zagrody nr 15 zespole muzealnym oddanym do użytku wiosną 2012 roku. Na poddaszu - strych gospodarczy, nie przeznaczony na stały pobyt ludzi. Przewidywana liczba pracowników - do trzech osób. f) W budynku wykonać należy instalację wodociągową, ciepłowniczą, elektryczną i teletechniczną, kanalizację sanitarną i deszczową oraz wentylację grawitacyjną. Powyższe roboty instalacyjne należy wykonać zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacją projektowo-techniczną dla danej branży, obowiązującymi normami i przepisami oraz zgodnie ze sztuka budowlaną. g) Energia elektryczna w budynku wykorzystywana będzie głównie do celów oświetleniowych i przygotowania ciepłej wody w przepływowych podgrzewaczach elektrycznych. W budynku przewiduje się rozbudowę systemu sygnalizacji pożaru i włamania do zainstalowanej w istniejących obiektach Muzealnych. Powyższe roboty należy wykonać zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacją projektowo-techniczną, obowiązującymi normami i przepisami oraz zgodnie ze sztuka budowlaną. 2.3.2 OTWARTA Z TRZECH STRON WIATA GOSPODARCZA a) Lokalizacja i zakres rzeczowy: W zagrodzie nr 15 na działce 33/3, przy którym pozostały jedynie ruiny fundamentów. Budowla granicy z działką nr 32/2 zaprojektowano otwartą z trzech stron, jednoprzestrzenną wiatę gospodarczą, posadowioną częściowo w miejscu historycznego budynku, po nawiązuje architekturą do tradycji budownictwa wiejskiego na terenie Pomorza w XIX i początkach XX wieku. Budowlę zaprojektowano w tradycyjnej drewnianej konstrukcji szkieletowej i słupowo-ryglowej. b) Dane liczbowe: - powierzchnia zabudowy 62,00 m?, - powierzchnia użytkowa 59,50 m?, - kubatura 292 m?. c) Roboty związane z budową wiaty należy wykonać zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacją projektowo-techniczną, obowiązującymi normami i przepisami oraz zgodnie ze sztuka budowlaną. 2.3.3 BUDYNEK REMIZY a) Lokalizacja zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: Budynek Remizy ma kształt prostokąta o wymiarach 4,75 x 5,66 m. Wjazd na tern posesji odbywa się bezpośrednio z brukowej drogi gminnej. Teren nie jest ogrodzony. Zakres prac na tym budynku zawierał będzie z opisem technologii prac, wykonanie podbicia fundamentów betonem C20/25, celem ustabilizowania pęknięć ściany szczytowej. Po wykonaniu odcinkowo na całości ściany i narożnikach wzmocnienia fundamentów, należy przemurować ściany w obrębie pęknięć. Przemurowania obejmują również miejscowe prace murarskie gzymsów oraz ościeży okiennych oraz drzwiowych. W trakcie prac fundamentowych należy uzupełnić puste kawerny oraz wykonać 100% spoinowanie ścian fundamentowych oraz nadziemia. Miejscowe ubytki cegły należy uzupełnić cegłą o zbliżonym kolorze i takich samych wymiarach, z zachowaniem istniejącego wiązania muru. Do przemurowania przyjęto nadproża otworowe zwłaszcza, nadproże bramy wejściowej. Całość elewacji należy po skończonych pracach renowacyjnych umyć, a następnie dwukrotnie zaimpregnować materiałem hydrofobowym. Dachówkę na obiekcie uzupełnić oraz w razie potrzeby przełożyć celem jej uszczelnienia. b) Wymianie podlegać będą uszkodzone całe elementy drewniane dachu: krokwie lub ich końcówki. Wewnątrz należy uzupełnić tynki a następnie je przebiałkować wapnem. Posadzki remizy wykonać jako nowe z cegły ceramicznej lub klinkierowej na podsypce cementowo-piaskowej. Drobne elementy metalowe występujące na obiekcie należy przemalować farbami antykorozyjnymi w kolorze wybranym przez Inwestora. Więźbę drewnianą dachu należy oczyścić i zaimpregnować antygrzybicznie. Stolarkę drewnianą Inwestor wykona warsztatowo na terenie swojej stolarni. c) Kamienny cokół granitowy należy oczyścić i umyć, wykuć uszkodzone spoiny i wyspoinować ponownie wg istniejącej formy i kształtu a następnie zaimpregnować wg wytycznych technologicznych. 2.3.4 BUDYNEK GOSPODARCZY a) Lokalizacja i zakres rzeczowy: Budynek składa się z dwóch budynków w kształcie prostokąta o wymiarach 8,36x4,84m. Wjazd na tern posesji odbywa się bezpośrednio z brukowej drogi gminnej. Teren jest ogrodzony. Ogrodzenie oraz brama wjazdowa w średnim stanie technicznym. Zakres prac na tym budynku zawierał będzie zgodnie z obmiarem w przedmiarze, wykonanie wymiany pokrycia dachowego z płyt falistych azbestocementowych wraz z ich utylizacją na płyty na faliste. Ponadto zakłada się zbicie luźnych zniszczonych tynków i wykonanie nowych tynków cem.-wap. kat III lub do wykonania w części parteru. Zakłada się miejscowe przemurowania ścian w miejscach pęknięć b) Stolarkę drewnianą inwestor wykona warsztatowo na terenie swojej stolarni. 2.3.5 Zagospodarowanie terenu: a) Zagospodarowanie terenu obejmuje działkę Nr 33/3: - o pow. ogółem 0,1398 ha - pow. zabudowy budynku biurowego 83,0 m2 pow. zabudowy projektowanej wiaty 62,0 m2 pow. zabudowy istniejącego bud. gospodarczego 94,0 m2 ogółem powierzchnia zabudowy 239,0 m2 - pow. nawierzchni z kamienia polnego 75,0 m2 - pow. utwardzona żwirem 76,0 m2 - tereny zielone 1 008,0 m2 b) Roboty związane z zagospodarowaniem terenu wykonane zostaną po zakończeniu wszystkich prac budowlanych. Budynek mieszkalny jest podłączony do istniejącej gminnej sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej; do działki jest doprowadzona energia elektryczna. Zasilanie w ciepło projektowanym przyłączem z istniejącej kotłowni w sąsiednim budynku Zamawiającego na działce nr 33/4. Odwodnienie terenu powierzchniowe - do gruntu na terenie własnym. Dojazd i zjazd na posesję istniejący z drogi powiatowej (działka nr 306) . Ciąg komunikacyjny pieszo jezdny łączy się z istniejącym układem komunikacyjnym zespołu muzealnego na działce nr 33/4. Do projektowanej wiaty zapanowano dojście o nawierzchni gruntowej ulepszonej żwirem. 3. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 3.1. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji Projektu pn. Wzmocnienie potencjału Pomorskiej Krainy w Kratę - ETAP II - Rozbudowa filii MPŚ w Swołowie objęty wsparciem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. obejmowało będzie realizację następujących obowiązków: 3.1.1. Zapoznanie się z całą dokumentacją projektową jaka obowiązuje przy robotach budowlanych będących przedmiotem nadzoru, która składa się z: 1. Projektów budowlanych wykonawczych, 2. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (STWiORB) opracowane przez jednostkę projektową: Inwestprojekt - Słupsk Spółka z o.o., z siedzibą w Słupsku, ul. Kaszubska Nr 45, 76-200 Słupsk. 3. Przedmiarami robót, 4. Opisem technologii prac wraz z poglądową inwentaryzacją Budynku gospodarczego i Remizy opracowaną przez Zamawiającego. 5. a także dokumentami, które dopiero powstaną, a w szczególności te, których obowiązek sporządzenia wynika lub będzie wynikał z wytycznych określonych w przewodniku procedur wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP). 3.1.2. w zakresie obowiązków i praw nadzoru inwestorskiego - Inspektora Nadzoru, 3.1.2.1. przekazanie wraz z Zamawiającym terenu budowy, wystawienie polecenia rozpoczęcia robót, 3.1.2.2. nadzór nad całością robót określonych w pkt. 2 SIWZ, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą Prawo budowlane, a także zgodnie z umową zawartą z wykonawcą tych robót, której projekt stanowi załącznik nr.8 do SIWZ, w tym realizacja zadań określonych w szczególności poniżej, 3.1.2.3. reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 3.1.2.4. całościowe prowadzenie dokumentacji technicznej wykonywanych robót budowlanych zgodnie z wymogami obowiązującego prawa w tym zakresie oraz wszystkich wymogów stawianych w realizacji projektów współfinansowanych przez UE; 3.1.2.5. organizowanie prac związanych z nadzorem w sposób niepowodujący zbędnych przerw w realizacji robót przez wykonawcę; 3.1.2.6. systematyczne dokonywanie wpisów do dziennika budowy; 3.1.2.7. sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 3.1.1.8. całościowego prowadzenia procedur i dokumentacji odbioru rzeczowego wykonywanych robót budowlanych przy współpracy z nadzorem autorskim; 3.1.1.9. sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, odbiorach częściowych; 3.1.1.10. wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających okrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych; 3.1.1.11. żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę; 3.1.1.12. wnioskowanie do inwestora w sprawach dotyczących wprowadzenia niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskania zgody projektanta na zmiany, przeprowadzania niezbędnych ekspertyz i badań technicznych oraz w innych ważnych sprawach finansowych i prawnych; 3.1.1.13. uzyskiwanie od projektanta wyjaśnień dotyczących wątpliwości związanych z projektem i zawartych w nim rozwiązań; 3.1.1.14. udzielanie wykonawcy informacji, wyjaśnień i wskazówek dotyczących realizacji zamówienia; 3.1.1.15. udział w naradach roboczych w trakcie realizacji inwestycji, zwoływanych przez Zamawiającego w jego siedzibie lub na placu budowy; 3.1.1.16. częściowe prowadzenie procedur i dokumentacji odbioru finansowego wykonywanych robót budowlanych, tj.: przyjmowanie częściowych faktur rozliczeniowych od Wykonawcy robót, sprawdzenia ich poprawności rzeczowej i weryfikacji ich zgodności z aktualnym postępem prac, prowadzenie zestawień rozliczanych faktur zgodnie z wymogami Zamawiającego oraz procedur rozliczeniowych obowiązujących przy rozliczeniach projektów współfinansowanych przez UE, przekazywanie na bieżąco wszystkich dokumentów księgowych oraz zestawczych do odpowiednich służb Zamawiającego; 3.1.1.17. uzyskanie zezwolenia na użytkowanie obiektów na podstawie pełnomocnictwa uzyskanego od Zamawiającego i udział w toku postepowania administracyjnego w imieniu inwestora ; 3.1.1.18. kontrolowanie stosowania przez Wykonawcę przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego; 3.1.1.19. kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę zasad BHP; 3.1.1.20. wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z zamówieniem i przepisami BHP; 3.1.1.21. żądanie usunięcia z placu budowy osób niekompetentnych zatrudnionych przez wykonawcę; 3.1.1.22. zajmowanie stanowiska co do sposobu zabezpieczenia wszelkich wykopalisk odkrytych przez wykonawcę na placu budowy; 3.1.1.23. sprawdzanie wykonanych robót i powiadamiania wykonawcy o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez wykonawcę, a także ustalania rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; 3.1.1.24. stwierdzenie i poświadczanie terminu zakończenia robót; 3.1.1.25. bieżące informowanie inwestora o wszelkich problemach związanych z realizacja inwestycji; 3.1.1.26. nie mniej, niż raz w tygodniu wizytowanie i nadzorowanie budowy oraz stawianie się w siedzibie Zamawiającego, a także składanie informacji o stanie zaawansowania robót oraz ewentualnych problemach związanych z realizacją nadzorowanej inwestycji; 3.1.1.27. udział w przeglądach gwarancyjnych wykonywanej inwestycji oraz nadzór nad usuwaniem ewentualnych usterek w ramach wynagrodzenia ryczałtowego ( w ramach wynagrodzenia umowy - bez prawa żądania wynagrodzenia dodatkowego; 3.1.1.28. inne zadania wynikające z przepisów prawa; 3.2. Inspektorzy nadzoru inwestorskiego będą działać w granicach umocowania określonego przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.). 3.3. Wartość robót budowlanych pn. Prace budowlano-konserwatorskie przystosowania chałupy mieszkalnej na potrzeby muzealne, wybudowanie otwartej z trzech stron, jednoprzestrzennej wiaty gospodarczej, oraz remontu zabytkowej remizy strażackiej i budynku gospodarczego realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn. Wzmocnienie potencjału Pomorskiej Krainy w Kratę - ETAP II - Rozbudowa filii MPŚ w Swołowie objęty wsparciem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu samorządu województwa pomorskiego - dla potrzeb Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku nad realizacją, której Wykonawca będzie pełnił nadzór - wartość szacunkowa zamówienia netto 572 396,67 złotych (pięćset siedemdziesiąt dwa tysiące trzysta dziewięćdziesiąt sześć złotych 67/100) . Zamawiający posiada (przeznacza) na sfinansowanie niniejszego zamówienia kwotę 6.000,00 zł netto (sześć tysięcy złotych).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeum.slupsk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach