Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania- Usprawnienie ponadlokalnej komunikacji na terenie powiatu chełmskiego- Przebudowa dróg powiatowych Nr 1835L i Nr 1840L

Powiat Chełmski ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Plac Niepodległości 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 82 5627501 , fax. 82 5627510
  • Data zamieszczenia: 2015-02-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chełmski
    Plac Niepodległości 1 1
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 82 5627501, fax. 82 5627510
    REGON: 11019822100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat.chelm.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania- Usprawnienie ponadlokalnej komunikacji na terenie powiatu chełmskiego- Przebudowa dróg powiatowych Nr 1835L i Nr 1840L
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie pełnego nadzoru inwestorskiego nad robotami branży drogowej dotyczącymi zadania pn. Usprawnienie ponadlokalnej komunikacji na terenie powiatu chełmskiego- Przebudowa dróg powiatowych Nr 1835L i Nr 1840L. W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego Wykonawca będzie sprawował funkcję nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie, wynikającym z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane /Dz. U. z 2013 r. poz. 14019/ oraz będzie odpowiedzialny za realizację zadania i jego rozliczenie. Inspektor nadzoru ma nadzorować budowę codzienne od dnia przekazania placu budowy do dnia ostatecznego odbioru robót w czasie trwania prac budowlanych związanych z realizacją zadania. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek stawienia się na placu budowy w ciągu 1 godziny od telefonicznego wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego. Do zadań Wykonawcy w trakcie realizacji zadania należy w szczególności: a)prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z umową. b)kontrola i dopilnowanie, aby wszystkie używane urządzenia i materiały posiadały stosowne świadectwa i certyfikaty wymagane przepisami i dokumentacją projektową. c)sprawdzenie ważności ubezpieczeń osób zatrudnionych oraz używanego sprzętu. d)kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego. e)rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót, a w razie potrzeby zasięganie opinii autora projektu. f)uczestniczenie przy prowadzeniu przez Wykonawcę robót koniecznych prób, pomiarów i sprawdzeń. g)egzekwowanie od Wykonawcy dodatkowych badań i pomiarów względnie przeprowadzenia badań niezależnych w przypadku wątpliwości, co do wiarygodności badań Wykonawcy robót. h)wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: wykonywania prób, wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych. i)kontrola i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających. j)zawieszenie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi bądź spowodować znaczne straty materialne. k)kontrola i weryfikacja wszelkich przedkładanych przez Wykonawcę robót dokumentów. l)kontrola postępu wykonywanych robót. m)potwierdzenie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do wystawienia faktury zgodnie z postanowieniami umowy zawartej między Zamawiającym i wykonawcą robót budowlanych. n)weryfikacja, analizowanie i zatwierdzanie do zapłaty faktur wystawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w związku z realizacją umowy na roboty budowlane. o)uzgadnianie z Wykonawcą robót budowlanych rodzaju dokumentacji powykonawczej, sprawdzanie jej i zatwierdzanie w porozumieniu z Zamawiającym. p)uczestnictwo w komisji odbioru końcowego inwestycji oraz komisjach odbiorów gwarancyjnych, w tym prowadzenie wraz z Zamawiającym przeglądów gwarancyjnych. Zamawiający zakłada, że w okresie gwarancyjnym przynajmniej raz na rok dokonywane będą przeglądy stanu technicznego wybudowanych i przebudowanych obiektów. q)zarządzanie całym procesem przekazania obiektu do użytkowania. Zakres robót objętych nadzorem inwestorskim obejmuje: Przedmiotem zadania jest wykonanie przebudowy dróg powiatowych: Nr 1835L od km 0+000 (skrzyżowanie z drogą wojewódzką Nr 843) do km 5+062,14 (skrzyżowanie z drogą powiatową Nr 1840L) oraz Nr 1840L od km 6+466 (skrzyżowanie z drogą powiatową Nr 1835L) do km 9+052,57 o łącznej długości 7 648,71 m. Parametry drogi: - klasa techniczna drogi- Z, - typ przekroju normalnego- szlakowy w terenie niezabudowanym i półuliczny w terenie zabudowanym, - liczba jezdni- 1, - liczba pasów ruchu- 2, - kategoria ruchu drogowego- KR2, - szerokość poboczy- 1,00 m. 1.Roboty przygotowawcze: roboty pomiarowe, rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno- bitumicznych, rozebranie nawierzchni z tłucznia, rozebranie przepustów rurowych, karczowanie krzaków i podszycia (0,80 ha), oczyszczenie terenu z pozostałości po wykarczowaniu- drobne gałęzie, korzenie, kora i wrzos. 2.Roboty ziemne: usunięcie warstwy ziemi urodzajnej, koryta wykonywane na poszerzeniach, na jezdniach, profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne. 3.Podbudowy: podbudowy (3 572,60 m2) z kruszyw, tłuczeń, wzmacnianie podłoża gruntowego geokratami (4 000,00 m2), wyrównanie istniejącej podbudowy. 4. Nawierzchnia: planuje się wykonanie nawierzchni na drodze powiatowej Nr 1835L od km 0+230,30 do km 5+062,14 i na drodze Nr 1840L od km 6+466 do km 9+008,30. Zakres robót: oczyszczenie nawierzchni drogowych (95 567,32 m2), skropienie nawierzchni drogowych asfaltem (95 567,32 m2), wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno- bitumiczną (9 245,22 t), nawierzchnie z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowo- żwirowych, warstwa asfaltowa wiążąca (5 400,00 m2) grubości 4 cm, nawierzchnie z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowo- żwirowych, warstwa asfaltowa ścieralna (44 284,92 m2) grubości 3 cm, 5.Skrzyżowania: przewiduje się korektę promieni wyokrąglających krawędzie jezdni na skrzyżowaniach: 2+000 z drogą powiatową, 3+533,88 z drogą gminną, 4+075,35 z drogą gminną, 5+062,14 z drogą powiatową. 6.Zjazdy: przewiduje się dostosowanie zjazdów o nawierzchni z betonowej kostki brukowej do przebudowywanej drogi powiatowej polegające na przełożeniu istniejącej kostki brukowej. Na pozostałe zjazdy indywidualne przewiduje się zjazd z kruszywa na szerokości projektowanego pobocza. Ilość zjazdów do przebudowy- 27,00 szt. 7.Zatoki autobusowe: przewiduje się przebudowę zatok autobusowych - typ zamknięty z peronami. W miejscu, gdzie nie ma możliwości wykonania zatoki autobusowej ze względu na istniejące zagospodarowanie przyległego terenu przystanki zlokalizowano na jezdni. Ilość zatok do przebudowy- 3 szt., przystanki na jezdni- 7 szt. 8.Chodniki: dla obsługi ruchu pieszych przewidziano do wykonania chodnik jednostronny, a w rejonie przejść dla pieszych- chodnik dwustronny. Długość chodników do przebudowy- 416,35 m. 9.Odwodnienie: przewiduje się przebudowę istniejących przepustów z rur betonowych pod koroną drogi na przepusty z rur karbowanych. Ilość przepustów do przebudowy- 4 szt. Na całym przebudowywanym odcinku przewiduje się lokalnie rowy odparowujące muldowe w miejscach, gdzie na to pozwala pas drogowy (w szczególności przez odcinki przebiegające przez miejscowości) oraz odtworzenie istniejących rowów przydrożnych. W km 8+830 przewidziano przebudowę studzienek ściekowych. 10.Oświetlenie: przewidziano wymianę opraw oświetleniowych zewnętrznych na wysięgnikach. 11.Oznakowanie i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego: a.ze względu na słabą widoczność na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką Nr 843 zainstalowany zostanie znak drogowy aktywny B-20 STOP (1 szt.), b.w obrębie skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 843 na długości 36,5 m zastosowane zostaną linie spowalniające. Wypukłość pozioma na jezdni w postaci linii spowalniających wymusi na kierującym pojazdem zmniejszenie prędkości, c.P-10- przejścia dla pieszych, planuje się wykonać przejścia dla pieszych w miejscu zwiększonego ruchu pieszych, przede wszystkim dzieci, d.zainstalowane zostaną znaki drogowe D-6 przejście dla pieszych wraz z aktywnymi znakami diodowymi D-6 zasilanymi z baterii słonecznej w pobliżu szkoły. Znak oznaczy i oświetli przejście dla pieszych, jest doskonale widoczny nawet w trudnych warunkach atmosferycznych, a jednocześnie nie powoduje oślepienia kierujących pojazdami, e.przy przejściu dla pieszych zastosowane zostaną płytki naprowadzające dla niewidomych - pozwoli to na bezpieczne poruszanie się osób niewidomych i słabowidzących- dzięki temu osoba niewidoma wie, w którym miejscu znajduje się przejście oraz zostaje poinformowana w jakim kierunku biegnie, f.na skrzyżowaniu w km 2+200 zastosowane zostanie oznakowanie poziome w postaci: powierzchni wyłączonej z ruchu (P-21b), przez co wskazany zostanie dokładny tor jazdy pojazdu, P-13- linia warunkowego zatrzymania, która wskaże miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa oraz P-7a- linia krawędziowa wyznaczająca krawędź jezdni. g.na skrzyżowaniu w km 3+533 zastosowana zostanie linia krawędziowa P-7a wyznaczająca krawędź jezdni oraz ustawiony zostanie znak B-20 STOP, h.na skrzyżowaniu z drogą powiatową Nr 1840L zainstalowany zostanie znak aktywny B-20 STOP oraz zastosowane zostaną na długości 71,5 m linie spowalniające- ich wypukłość wymusi na kierującym pojazdem zmniejszenie prędkości, i.ustawione zostaną znaki informacyjne D-15 - przystanek autobusowy- przy zatokach i miejscach do wysiadania wyznaczonych na jezdni. Przy przystankach autobusowych wyznaczonych na jezdni zastosowane zostanie również oznakowanie poziome- P-17- linia przystankowa, j.w celu zapewnienia bezpieczeństwa ustawione zostaną bariery ochronne stalowe na długości 24,00 m oraz poręcze ochronne łańcuchowe na długości 22,00 m, 12.Roboty wykończeniowe: plantowanie skarp i dna wykopów, obsianie skarp w ziemi urodzajnej, oczyszczenie rowu z namułu z wyprofilowaniem skarp, wykonanie poboczy z kruszywa łamanego na długości 7,984 km. 1.Szczegółowy zakres robót i warunki realizacji określa dokumentacja techniczna, tj. w szczególności: projekt budowlano- wykonawczy, przedmiar robót, szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, projekt stałej organizacji ruchu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.powiat.chelm.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach