Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa budynku administracyjnego - siedziby Nadleśnictwa Namysłów

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Namysłów ogłasza przetarg

  • Adres: 46-100 Namysłów, ul. Parkowa 13
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4190505 , fax. 077 4190506
  • Data zamieszczenia: 2014-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Namysłów
    ul. Parkowa 13 13
    46-100 Namysłów, woj. opolskie
    tel. 077 4190505, fax. 077 4190506
    REGON: 53055954700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.katowice.lasy.gov.pl/web/namyslow
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: PGL Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa budynku administracyjnego - siedziby Nadleśnictwa Namysłów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa budynku administracyjnego - siedziby Nadleśnictwa Namysłów. Lokalizacja planowanego do budowy budynku usługowego (administracyjnego) i towarzyszącej mu infrastruktury, w tym budynku gospodarczo-garażowego i wiaty na sprzęt, ul. M.C. Skłodowskiej, 46-100 Namysłów, gmina Namysłów, województwo opolskie, cz. dz. nr 1256. 1.1. 1.1. Zakres usługi obejmuje: Kompleksowe pełnienie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zmianami) w specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - drogowej. 1.2. Przedmiot zamówienia obejmuje 2 etapy: 1.2.1. Etap I - inwestycyjny - budowy budynku administracyjnego nadleśnictwa wraz z infrastrukturą towarzyszącą, który podzielono na 3 części: 1.2.1.1. Weryfikacji dokumentacji projektowo-technicznej. Wykonawca - Inspektorzy nadzoru sprawdzają kompletność i weryfikują: projekt budowlany i wykonawczy, specyfikacje techniczne, przedmiary pod kątem ich poprawności i wzajemnej zgodności opracowań branżowych - dla budowy budynku administracyjnego nadleśnictwa wraz z infrastrukturą towarzyszącą; 1.2.1.2. Postępowania przetargowego - wyboru podmiotu gospodarczego, który będzie realizował zadanie inwestycyjne - budowę budynku administracyjnego nadleśnictwa wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Wykonawca - Inspektorzy nadzoru sprawdzają: - zgodność kosztorysów ofertowych z dokumentacją projektową, przedmiarem i SIWZ oraz pod względem formalno-rachunkowym. Ponadto weryfikują kosztorysy ofertowe w przypadku wystąpienia oczywistych omyłek. 1.2.1.3. Robót budowlanych - budowy budynku administracyjnego nadleśnictwa wraz z infrastrukturą towarzyszącą. 1.2.2. Etap II - okres gwarancji i rękojmi po zakończeniu zadania inwestycyjnego - budowy budynku administracyjnego nadleśnictwa wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W okresie tym Wykonawca przeprowadza przeglądy gwarancyjne. 1.2.3. Główne zadania i obowiązki Wykonawcy/ inspektorów nadzoru na budowie w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego oraz w okresie gwarancji i rękojmi: 1.2.3.1. Inspektor nadzoru inwestorskiego o specjalności konstrukcyjno-budowlanej pełni obowiązki inspektora nadzoru we własnej specjalności oraz zapewnia i koordynuje pracę inspektorów nadzoru poszczególnych branż. Zakres uprawnień i obowiązków inspektora nadzoru wynika z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zmianami). 1.2.3.2. Podczas realizacji robót Strony ustalają obowiązkową obecność na budowie: - Inspektor/ Koordynator w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń 2 razy w tygodniu; - Inspektorzy nadzoru w pozostałych specjalnościach - wg potrzeb wynikających z realizacji poszczególnych zakresów robót, w uzgodnieniu z Koordynatorem. 1.2.3.3. W ramach pełnienia czynności nadzoru inwestorskiego w okresie gwarancji i rękojmi, Wykonawca zobowiązany jest do zwoływania i przeprowadzania, przy udziale Zamawiającego, przeglądów gwarancyjnych, w tym do sporządzania raportów z przeglądów gwarancyjnych i sporządzania protokołów usunięcia usterek przez wykonawcę robót, w terminach tak, jak podano poniżej lub na pisemne wezwanie Zamawiającego: - w pierwszym roku gwarancji i rękojmi cztery razy, w terminie do końca każdego kwartału; - w każdym kolejnym roku gwarancji i rękojmi, w terminie do 30 czerwca; - miesiąc przed zakończeniem okresu gwarancji i rękojmi. 1.2.3.4. Wykonawca reprezentuje interesy Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie przez Inspektorów nadzoru inwestorskiego kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi, obowiązującymi przepisami (w tym prawa budowlanego), zasadami sztuki i wiedzy technicznej oraz postanowieniami umowy na wykonanie robót budowlano-instalacyjnych; 1.2.3.5. Wykonawca wypełnia obowiązki mu powierzone i odpowiada za wszelkie decyzje, które podejmuje; 1.2.3.6. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: - zapoznanie się z dokumentacją techniczną, w tym m.in.: projektem budowlanym, projektem wykonawczym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacją prawną, terenem budowy, jego uzbrojeniem i zagospodarowaniem; - udział w protokolarnym przekazaniu placu budowy Wykonawcy robót; - sprawdzenie przed rozpoczęciem robót budowlanych, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące też poruszanie się po terenie budowy); - kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad BHP i p.poż. oraz utrzymania porządku na budowie i drogach dojazdowych; - kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót; - analiza, weryfikacja oraz wyrażanie pisemnej opinii do przedstawionych przez wykonawcę robót dokumentów, w tym harmonogramu, programów naprawczych, kosztorysów i innych; - ustalenie i monitorowanie postępu robót w stosunku do harmonogramu realizacyjnego. W przypadku gdyby postęp robót nie był zadawalający z przyczyn niezależnych od wykonawcy robót do obowiązków Wykonawcy należy poinformowanie Zamawiającego o wszelkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy o roboty budowlane; - nadzór nad jakością wykonywanych robót i kontrola jakości używanych materiałów; - sprawdzenie dokumentów dla używanych materiałów w zakresie ich dopuszczenia do stosowania w budownictwie, kontrola i weryfikacja atestów i certyfikatów; - akceptacja wszystkich materiałów stosowanych do wykonania robót pod kątem ich rodzaju, jakości, cech i źródeł pochodzenia - zatwierdzanie Kart materiałowych; - kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót; - nadzór nad prawidłowością dokumentowania robót związanych z wywożeniem i składowaniem lub utylizacją materiałów odpadowych i pochodzących z rozbiórki; - uzgadnianie wprowadzenia niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej; - opiniowanie i potwierdzanie zasadności składania przez wykonawcę robót zapytań do dokumentacji technicznej; - egzekwowanie od Kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, wydawanie poleceń usuwania efektów robót wykonanych niewłaściwie lub poniżej standardu; - ocena pracy Wykonawcy robót i wnioskowanie o zmianę organizacji prowadzonych prac w przypadku braku oczekiwanego postępu i opóźnień w stosunku do harmonogramu realizacyjnego; - potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz sprawdzanie prawidłowości i zgodności rozliczeń okresowych oraz ostatecznego rozliczenia robót, w tym ustalenie ewentualnych potrąceń za wady trwałe w uzgodnieniu z Zamawiającym; - dokumentowanie na piśmie wydawanych kierownictwu budowy poleceń, uzgodnień, wytycznych, dotyczących usuwania nieprawidłowości lub zagrożeń; - rozwiązywanie bieżących problemów technicznych powstających w trakcie realizacji robót, w tym rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu lub podmiotu sprawującego nadzór autorski, z zastrzeżeniem ust. 1.2.6.; - przygotowanie i prowadzenie narad roboczych i koordynacyjnych wraz z ich dokumentowaniem; - przygotowywanie dla Zamawiającego pisemnych raportów, zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego, zawierających wszelkie informacje mające znaczenie dla realizacji Inwestycji oraz działalności nadzoru inwestorskiego: --raporty tygodniowe zawierające krótkie informacje na temat realizowanego zakresu prac wraz z dokumentacją fotograficzną oraz informacje o stanie zatrudnienia (e-mail), --raporty miesięczne zawierające informacje o stanie zaawansowania inwestycji, analizę zgodności terminów wykonywania robót z przyjętym harmonogramem, ocenę Wykonawcy, ocenę jakości wykonywanych robót i występujących głównych problemów - raporty składane Zamawiającemu najpóźniej w terminie 3 dni po zakończeniu miesiąca, --raporty interwencyjne dotyczące nagłych, nieprzewidzianych zdarzeń mających wpływ na termin i budżet inwestycji - raporty przekazywane Zamawiającemu najpóźniej w terminie 2 dni od zdarzenia, --raportu końcowego z realizacji inwestycji w terminie 15 dni od daty podpisania końcowego protokołu odbioru robót budowlanych wraz z kompletem dokumentów rozliczeniowych, --raporty z przeglądów gwarancyjnych oceniających stan obiektu wraz z wykazem ewentualnych usterek, w terminie 3 dni od daty przeprowadzenia przeglądu, --wszelkich raportów wymaganych przez instytucje finansujące; - sprawdzanie i potwierdzanie dokumentów rozliczeniowych Inwestycji pod względem merytorycznym i rachunkowym; - sporządzanie wniosków o naliczanie Wykonawcy robót budowlanych kar umownych zgodnie z zapisami umowy o roboty budowlane i przekazywanie ich Zamawiającemu; - przedstawianie w ciągu 3 dni od zdarzenia dokumentacji fotograficznej ilustrującej wykonane roboty zanikowe i ulegające zakryciu; - sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikających - bezzwłocznie, jednak nie później niż w terminie do 2 dni roboczych od daty otrzymania zgłoszenia poprzez wpis do dziennika budowy; - sprawdzanie i odbiór skończonych elementów robót, podlegających odbiorowi częściowemu - bezzwłocznie jednak nie później niż w terminie do 5 dni roboczych od daty otrzymania zgłoszenia poprzez wpis do dziennika budowy; - sprawdzenie i odbiór robót objętych odbiorem końcowym - bezzwłocznie, jednak nie później niż w terminie do 7 dni roboczych od daty wpisu o zakończeniu przedmiotu umowy, potwierdzenie w dzienniku budowy osiągnięcia gotowości do odbioru; - sprawdzenie kompletności przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbiorów, potwierdzenie gotowości do odbioru; - uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, których obowiązek przeprowadzenia wynika z przepisów szczególnych; - pomoc w przygotowaniu przez Wykonawcę niezbędnych dokumentów potrzebnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie; - weryfikacja i potwierdzenie poprawności wykonania dokumentacji powykonawczej; - rozliczanie Wykonawcy robót budowlanych - weryfikacja protokołów odbioru poszczególnych etapów robót pod względem rzeczowym i finansowym; - rozliczenie wykonanego przez Wykonawcę robót zakresu umowy w przypadku jej wypowiedzenia, - zapewnienia zastępstwa, na czas urlopów i zwolnień lekarskich oraz w przypadkach losowych, osób o równorzędnych uprawnieniach i doświadczeniu zawodowym. W przypadku nieuzgodnienia zastępstwa w ciągu 3 dni roboczych ma zastosowanie § 13 ust. 2.1. zał. do SIWZ wzoru umowy; 1.2.4. Wszelkie odstępstwa od zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wymagają zgody Zamawiającego przed ich wykonaniem. 1.2.5. Inspektor nie może podejmować decyzji skutkujących dla Zamawiającego zwiększeniem nakładów na realizację nadzorowanych przez Wykonawcę robót budowlanych. 1.2.6. Bez zgody Zamawiającego mogą być wykonywane jedynie roboty niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa i likwidacji bezpośrednich zagrożeń dla życia lub zdrowia ludzi. 1.2.7. Wykonawca nie będzie powodował nieuzasadnionych przestojów w prowadzeniu robót budowlanych oraz dostosuje czas pełnienia nadzoru do czasu pracy wykonawcy tych robót, także w przypadku wprowadzenia wydłużonego dnia pracy lub pracy w dni ustawowo wolne od pracy. 1.2.8. W okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca będzie uczestniczył w przeglądach gwarancyjnych oraz nadzorował prace związane z usunięciem ewentualnych usterek
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 1.500,00 PLN (słownie złotych: jeden tysiąc pięćset 00/100 złotych); 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: 2. 1 pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku BZ WBK S.A. o Namysłów nr 04 1090 2196 0000 0001 0500 8229; 2. 2 poręczeniach bankowych; 2. 3 poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2. 4 gwarancjach bankowych; 2. 5 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2. 6 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 roku Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w postaci poręczeń i gwarancji bankowych, poręczeń kasy oszczędnościowo - kredytowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej /oryginał wadium/, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty) i musi ono obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 2.1 rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego. 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 6. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 6.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 6.2. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_katowice/nadl_namyslow/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach