Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją projektu pn. Budowa kompostowni odpadów biologicznych rozkładalnych w Oświęcimiu oraz Budowa komory nr 3 składowiska odpadów komunalnych w Oświęcimiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Składowisko Odpadów Komunalnych sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 32-600 Oświęcim, ul. Nadwiślańska 36
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-33 842-70-31 , fax. 0-33 842-70-31
  • Data zamieszczenia: 2014-04-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Składowisko Odpadów Komunalnych sp. z o.o.
    ul. Nadwiślańska 36 36
    32-600 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 0-33 842-70-31, fax. 0-33 842-70-31
    REGON: 07211255600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sok.serwisy.net.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka ze 100% udziałem gminy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją projektu pn. Budowa kompostowni odpadów biologicznych rozkładalnych w Oświęcimiu oraz Budowa komory nr 3 składowiska odpadów komunalnych w Oświęcimiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamiarem Zamawiającego jest, aby Wykonawca - Inspektor Nadzoru Inwestorskiego działał przy realizacji inwestycji w jego imieniu. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego wraz z kontrolą rozliczenia realizacji projektu pn.: Budowa kompostowni odpadów biologicznych rozkładalnych w Oświęcimiu oraz Budowa komory nr 3 składowiska odpadów komunalnych w Oświęcimiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Celem zamówienia jest zapewnienie płynnego wdrożenia umowy na roboty budowlane, nie przekroczenie budżetu, terminowa realizacja i odbiór robót. Usługami, jakie mają być świadczone w ramach niniejszego zamówienia jest zarządzanie i nadzór wraz z weryfikacją dokumentacji projektowej oraz kontrolą postępu robót budowlanych zgodnie z umową. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją ww. zadania jest zobowiązany do wykonywania obowiązków, jakie obciążają Zamawiającego, a w szczególności: 1) Reprezentowania Inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi, bhp, przeciwpożarowymi i normami oraz pozwoleniem na budowę. 2) Zarządzania projektem w imieniu Zamawiającego w ścisłej z nim współpracy i na podstawie nadanych upoważnień i pełnomocnictw mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie robót w sposób poprawny jakościowo, zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym projektu. 3) Od dnia podpisania umowy czynnego udziału w opracowaniu dokumentacji przetargowej związanej z realizacją robót budowlanych, uczestnictwo w opracowaniu dokumentacji przetargowej związanej z dostawą maszyn i urządzeń do linii sortowniczej, kompostowni i składowiska odpadów, udzielanie wyjaśnień na zapytania uczestników postępowań przetargowych oraz uczestnictwo w procedurach zamówień publicznych na wybór wykonawców. Wykonawca będzie pełnił także funkcję biegłego w kolejnych postępowaniach przetargowych przeprowadzanych przez Zamawiającego w czasie realizacji niniejszego zamówienia, których przedmiotem będą roboty budowlane i dostawy sprzętu i wyposażenia do kompostowni odpadów oraz urządzeń składowiska odpadów, w tym urządzeń posadowionych na terenach, których wykonanie będzie przedmiotem robót budowlanych nadzorowanych przez Wykonawcę niniejszego postępowania. Należy liczyć się z udziałem jako biegły w postępowaniach przetargowych w liczbie ok. 10. 4) Współpraca z Zamawiającym w opracowaniu harmonogramów rzeczowo-finansowych dla jednostek współfinansujących inwestycję. 5) Powiadomienia organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót, z załączeniem oświadczeń kierownika budowy i inspektorów nadzoru, potwierdzających przyjęcie obowiązków na budowie. 6) Uczestnictwa w przekazaniu terenu budowy Wykonawcy robót budowlanych. 7) Sprawowania kontroli nad zgodnością i prawidłowością realizacji robót z dokumentacją projektową i pozwoleniami na budowę, SIWZ, ofertą wykonawcy, zawartą umową, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej. 8) Koordynacja i zarządzanie realizacją postanowień umów zawartych z wykonawcami robót budowlanych, usług i dostaw składających się na całość inwestycji. 9) Sprawnego zarządzania inwestycją - w ramach pełnomocnictw udzielonych przez Zamawiającego - w sposób umożliwiający: kontrolę i rejestrację postępu robót, kontrolę finansowania, rejestrację zmian. 10) Oceny użytych przez Wykonawcę materiałów budowlanych: nadzorowanie badań materiałów budowlanych, kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów, zatwierdzanie receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót, zatwierdzanie przed wbudowaniem materiałów i półwyrobów oraz dokonywanie ich oceny jakościowej i zgodności z wymaganiami obowiązujących norm, zlecanie Wykonawcy wykonania dodatkowych badań materiałów budzących wątpliwość co do ich jakości, zapobieganie zastosowaniu wadliwych i niedopuszczonych wyrobów budowlanych do stosowania w budownictwie, w przypadku użycia przez Wykonawcę robót budowlanych materiałów zamiennych, jednakże spełniających parametry techniczne wymagane w dokumentacji projektowej, Wykonawca robot budowlanych winien uzyskać pisemne: aprobatę Projektanta i zgodę Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 11) Kontroli robót: prowadzenia regularnych kontroli na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonanych robót. Zamawiający wymaga, aby Inspektor nadzoru był obecny na terenie budowy według zaistnienia takich potrzeb oraz na wezwanie Zamawiającego lub/i Wykonawcy robót budowlanych, co przypuszczalnie będzie wynosiło nie rzadziej niż 2 x na tydzień według zaistnienia takich potrzeb. Obecność Inspektora nadzoru w trakcie narad z wykonawcami prac budowlanych i montażowych jest bezwzględnie wymagana. Narady będą się odbywać w razie zaistnienia takiej potrzeby, nie częściej jednak niż 1 x tydzień. Obecność Inspektora nadzoru będzie każdorazowo potwierdzana wpisem w książkę obecności na budowie prowadzoną przez Zamawiającego! (książka do wpisów będzie znajdowała się w biurze kierownika składowiska), monitorowania realizacji zawartej umowy i składanie comiesięcznych raportów Zamawiającemu (np. protokół stanu zaawansowania robót), żądania od kierownika budowy lub robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, dokonywania obmiaru wykonanych robót, potwierdzenie faktycznie wykonanych robót, potwierdzenie usunięcia przez wykonawcę ewentualnych wad, usterek, niedoróbek, odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu. 12) Kontroli prawidłowości prowadzenia dziennika budowy, książek obmiarów i dokonywanie wpisów. 13) Sporządzania i przechowywania dokumentacji dotyczącej prowadzonego nadzoru. 14) Zlecenia i wykonania ekspertyz, kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów geodezyjnych w razie potrzeb wykonanych robót. 15) Udzielania wykonawcy robót/dostaw wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących danego zadania. 16) Współdziałania - porozumienia z autorem dokumentacji projektowej w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego. 17) Organizowania, przeprowadzania i dokonywania po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego, czynności odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego dla poszczególnych części zdania od wykonawcy robót, a w szczególności: sprawdzenia gotowości do odbioru, przeprowadzenia komisyjnych odbiorów częściowych i wstępnych, wystawienia protokołu odbioru końcowego, przekazania przedmiotu odbioru Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą wykonaną przez wykonawcę robót, dokonania odbioru końcowego po upływie terminu gwarancji. 18) Sporządzania i przekazywania Zamawiającemu podpisanych protokołów odbiorów częściowych robót wraz ze sprawdzonym rozliczeniem finansowym tych prac, dokumentacji rzeczowo - finansowej - powykonawczej w sposób zapewniający sprawne i terminowe płatności wykonawcy robót. 19) Egzekwowania od wykonawcy robót obsługi geodezyjnej i inwentaryzacji powykonawczej robót. 20) Uczestniczenie w prowadzonych próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych. 21) Przygotowanie i uczestniczenie w czynnościach odbioru gotowych elementów obiektu. 22) Przekazanie gotowego obiektu budowlanego do użytkowania. 23) Sprawdzania bieżącej i analitycznej ewidencji kosztów przedsięwzięcia. 24) Sprawdzania faktur przejściowych i końcowych. 25) Rozliczenia umowy na roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia. 26) Kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót zasad BHP oraz utrzymania porządku na terenie budowy. 27) Zachowania wymagań ochrony środowiska. 28) Informowania z wyprzedzeniem i uzgadnianie z Zamawiającym odstępstw od zakresu podstawowego inwestycji (zmian technicznych, robotach dodatkowych) powodujących wzrost kosztów inwestycji. 29) Zachowania zgodności projektu ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia bądź pomoc Zamawiającemu w rozwiązaniu problemów z legalizacją ewentualnych zmian. 30) Przedstawienia Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek wszelkich nieprzewidzianych robót. 31) Zapobiegania roszczeniom wykonawcy robót. 32) Identyfikowania wszędzie gdzie jest to możliwe ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony wykonawcy robót i stron trzecich i informowania o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom. 33) Powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stenem faktycznym na terenie budowy. 34) Rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich. 35) W przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a wykonawcą robót dotyczący realizacji inwestycji, wsparcie Zamawiającego, poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska wykonawcy co do przedmiotu sporu. 36) Udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją inwestycji. 37) Znajomości wszystkich przepisów wydanych przez władze centralne i miejscowe oraz innych przepisów i wytycznych, które w jakikolwiek sposób są związane z przedmiotem zamówienia. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas realizacji inwestycji. 38) Udział w akceptacji dokumentów będących podstawą końcowego rozliczenia budowy. 39) Inspektor Nadzoru Inwestorskiego wraz z wykonawcą robót przygotują na dzień odbioru końcowego niezbędną dokumentację i wniosek do PINB celem zgłoszenia zakończenia robót lub uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 40) Etap po zakończeniu robót -obsługa okresu gwarancyjnego: Nadzór nad usunięciem usterek stwierdzonych w trakcie końcowego odbioru i w trakcie okresu gwarancyjnego oraz protokolarne potwierdzenie ich usunięcia,Przeprowadzenie przeglądów gwarancyjnych z udziałem Zamawiającego. 41) Wykonawca niniejszego zamówienia sporządza raporty w czasie trwania Umowy na realizację niniejszego projektu w następującym zakresie i terminach określonych w siwz. 5. Charakterystyka zadania budowlanego, nad którym sprawowany będzie nadzór: Ww. inwestycja obejmuje następujące branże: a) konstrukcyjno-budowlana b) sanitarna: wodociągowa, kanalizacyjna c) elektryczna Prace na obu robotach mogą być prowadzone jednocześnie 1. Budowa kompostowni odpadów biologicznie rozkładalnych w Oświęcimiu Zakres robót w ramach poszczególnych branż obejmuje: 1.) Roboty przygotowawcze - niwelację terenu pod obiekt kompostowni z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni oraz roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe, 2.) Budowę bioreaktora o wym. 21,45x13,6 wys.2,35m; 3.) Obudowa stanowiska dmuchaw - konstrukcja stalowa obudowy stanowiska dmuchaw, lekka obudowa dachów i ścian z blach stalowych trapezowych, 4.) Odpływ odcieku; 5.) Plac dojrzewania kompostu o pow. 900,00 m2; 6.) Wykonanie nawierzchni z płyt betonowych na pow. 398,5 m2; 7.) Roboty zabezpieczające. Szczegółowy opis urządzenia /instalacji do kompostowania odpadów biologicznie rozkładalnych zastanie wykonawcy dostarczony po wyłonieniu w drodze przetargu nieograniczonego dostawcy. 2. Budowa komory nr 3 składowiska odpadów komunalnych w Oświęcimiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą Zakres robót: 1.) Na powierzchni 17 728 m2 zostanie ukształtowana niecka kwatery w postaci obniżenia względem otaczającego terenu za spadkiem podłużnym i poprzecznym dna 0,5%. Tak geometrycznie ukształtowane dno otoczone zostanie wałami o wysokości 2,5m i szerokości1,5-5,0m. nachylenie skarp obwałowania 1:1,5 2.) Dno i skarpy zostaną uszczelnione geomembraną która z obu stron musi być zabezpieczona przed uszkodzeniami warstwami z geosyntetyków. 3.) Pod warstwami uszczelniającymi należy ułożyć warstwę iłowego ekranu o grubości po 25 cm. Zastosowany ił musi mieć laboratoryjnie określone parametry zgodnie z projektem! 4.) Wały należy wykonać jednocześnie z budową ekranu iłowego. 5.) Dojazd do kwatery nr II wykonany będzie w postaci szerokiej rampy - placu o szerokości 15,50 m z poboczami po 0,25m. 6.) Ilość odpadów składowanych w kwaterze nr III składowiska odpadów komunalnych jest szacowana na około 8000 m3 rocznie. Zakładana całkowita objętość kwatery przy składowaniu na wysokości 12 metrów przy kącie nachylenia 40% i przy polu powierzchni podstawy 12728 m2 wyniesie ok. 121 500m3 7.) Roboty przygotowawcze - roboty ziemne, usunięcie warstwy ziemi i plantowanie skarp i korony nasypów, 8.) Uszczelnienie komory zgodnie z projektem budowlanym, 9.) Wykonanie ścianki żelbetowej, drenaży, kanałów odpływowych, studzienek drenażowych, kanałów odpływowych i ścieków opaskowych, 10.) Wykonanie robót zabezpieczających, drogi dojazdowej, ogrodzenia i oświetlenia ulicznego, 11.) Roboty instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej i pomiary ścieków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 3.000,00 zł. (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 2. Forma wadium: wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 Nr 42, poz. 275 ze zm.), W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy: nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, w przypadku Konsorcjum, zaleca się w treści gwarancji, jako Wykonawcę wskazać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, kwotę gwarancji, termin ważności gwarancji, zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, i nie udowodnił, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez: Bank Pekao S.A. O/Oświęcim nr 45 1240 4155 1111 0010 3063 8555 do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 2) wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez Zamawiającego formach w oryginale należy dołączyć do oferty. 4. Termin wniesienia wadium. 1) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert, podanym w pkt. 8.1.ppkt 2. 2) w wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. 6. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że, udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sok.serwisy.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach