Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu inwestycyjnym: „Modernizacja Przedszkola nr 2 wraz z zagospodarowaniem terenu, wykonaniem placu zabaw i poprawą efektywności energetycznej budynku w Augustowie przy ul. Kopernika 24”

Gmina Miasto Augustów ogłasza przetarg

  • Adres: 16-300 Augustów, 3 Maja
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 643 42 28, , fax. 87 643 42 11
  • Data zamieszczenia: 2019-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Augustów
    3 Maja 60
    16-300 Augustów, woj. podlaskie
    tel. 87 643 42 28, , fax. 87 643 42 11
    REGON: 79067081700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.augustow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu inwestycyjnym: „Modernizacja Przedszkola nr 2 wraz z zagospodarowaniem terenu, wykonaniem placu zabaw i poprawą efektywności energetycznej budynku w Augustowie przy ul. Kopernika 24”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Dane techniczne budynku:  Istniejąca powierzchnia użytkowa 1 529,40m2,  budynek murowany tradycyjnie,  wydzielony na trzy części: • część parterowa, niepodpiwniczona, przykryta dachem płaskim, stanowiąca łącznik między częścią II kondygnacyjną, oraz III kondygnacją, w której znajdują się szatnie dla dzieci oraz pomieszczenia administracyjno- biurowe, • część II kondygnacyjna, podpiwniczona, przykryta dachem dwuspadowym. Jest to najstarsza część budynku przedszkola, w której znajdują się sale grupowe dzieci, pomieszczenia administracyjno- biurowe, jadalnia, oraz kuchnia obsługująca całość przedszkola, • część III kondygnacyjna, częściowo podpiwniczona, przykryta dachem dwuspadowym o konstrukcji więźby dachowej drewnianej, z poddaszem nieużytkowym. Jest to część budynku zrealizowana w latach 90 XX wieku, w której znajdują się sale dzieci wraz z zapleczem socjalnym i pomieszczeniami administracyjno-biurowymi. Zakres robót budowlanych 1. Teren zewnętrzny:  demontaż istniejącej i wykonanie nowej opaski wokół budynku,  rozbiórka tarasów żelbetowych z balustradą ,  wykonanie nawierzchni bezpiecznej,  wykonanie chodników z klinkieru drogowego,  wykonanie trawników,  demontaż studni rewizyjnych,  wykonanie ogrodzenia z siatki,  dostawa i montaż wyposażenia placu zabaw. 2. Część konstrukcyjna i wykończeniowa:  przebudowa poddasza na lokale, w których będą prowadzone zajęcia wychowawcze dzieci,  rozbudowa budynku o dodatkową klatkę schodową,  docieplenie budynku, wraz ze ścianami piwnic,  demontaż istniejącej, oraz montaż nowej stolarki drzwiowej i okiennej,  wykonanie tynków,  malowanie ścian,  rozbiórka posadzek,  wykonanie okładzin schodów,  licowanie ścian płytkami,  montaż balustrad schodowych i okiennych,  wymiana pokrycia dachowego, oraz więźby,  wymiana rur spustowych, oraz orynnowania,  wykonanie podbitki,  dostawa i montaż elementów wyposażenia sal zajęciowych i Sali gimnastycznej. 3. Część elektryczna:  zdemontowanie starych i montaż nowoprojektowanych rozdzielnic,  wykonanie wewnętrznego oświetlenia awaryjnego,  wykonanie zewnętrznego oświetlenia przed wejściami do budynku,  wymiana rozdzielnic piętrowych, wraz z wymianą zasilania,  demontaż, oraz ponowny montaż instalacji na ścianach zewnętrznych budynku, celem wykonania prac termomodernizacyjnych,  wykonanie instalacji połączeń wyrównawczych,  demontaż istniejącej instalacji odgromowej, oraz wykonanie nowej instalacji odgromowej,  wykonanie instalacji uziomu,  wykonanie instalacji fotowoltaicznej,  wykonanie ochrony przeciwporażeniowej. 4. Część wodociągowa:  rozbudowa istniejącej instalacji wodociągowej,  montaż elementów wyposażenia. 5. Część sanitarna:  rozbudowa istniejącej kanalizacji sanitarnej, zgodnie z załączoną dokumentacją. 6. Instalacja C.O.:  przebudowa istniejącej instalacji ciepłowniczego na warunkach gestora sieci. 7. Wentylacja  wykonanie wentylacji i montaż klimatyzatorów. W zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych:  nie stosowanie progów w drzwiach,  wykonanie schodołazu, zapewniającego dostęp na kondygnacje poddasza. Przedmiotowe zamówienie przewidziane jest do dofinansowania w ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego, z dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej VIII. Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działanie 8.5 Rewitalizacja.17. Dokumentacja zadania jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: http://bip.um.augustow.pl/przetargi/zamwienia_publiczne_miasta_augustw_w_2019_r/zp271292019-modernizacja-przedszkola-nr-2-wraz-z-zagospodarowaniem-terenu-wykonaniem-placu-zabaw-i-poprawa-efektywnosci-energetycznej-budynku-w-augustowie-przy-ul-kopernika-24.html Podstawowe obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego: a) organizowanie i sprawowanie pełnego nadzoru zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (jednolity tekst Dz.U. z 2006r. z późniejszymi zmianami), b) przygotowanie, na żądanie Zamawiającego, wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z realizacją zamówienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, c) wnioskowanie do projektanta o naniesienie zmian rysunków w dokumentacji technicznej i specyfikacjach, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie realizacji, wynikające z potrzeby korekty rozwiązań projektowych; d) kontrola nad właściwym i terminowym realizowaniem projektu, e) koordynowanie robót realizowanych przez Wykonawcę, f) analiza zgodności wbudowywanych materiałów z warunkami projektu, wraz z potwierdzeniem czy materiały te są fabrycznie nowe, czy nie wprowadzono w nich nieuprawnionych modyfikacji, g) kontrola w zakresie zgodności inwestycji z umową o dofinansowanie projektu, wnioskiem aplikacyjnym oraz regulaminem udzielania dotacji, h) Inspektor nadzoru bierze na siebie pełną odpowiedzialność za powierzone mu obowiązki, w szczególności za odbiory techniczne, i jest świadom, że inwestycja u inwestora musi być realizowana zgodnie z zasadami Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej VIII. Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działanie 8.5 Rewitalizacja.17. i) reprezentowanie interesów Zamawiającego na placu budowy w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji, prawa budowlanego oraz umowy na realizację projektu, j) zapewnienie codziennej dyspozycyjności nadzoru, k) nadzór i ocena przeprowadzonych prób, badań i sprawdzeń, l) zapewnienie zgodności wykonanych robót budowlanych z technicznymi i umownymi wymaganiami wykonania robót budowlanych, m) kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę zasad bezpieczeństwa pracy oraz utrzymania porządku na terenie realizacji inwestycji, n) sprawdzanie wykonanych robót i powiadamianie Wykonawcy o wykrytych wadach oraz określenia zakresu prac poprawkowych, o) rzeczowe i finansowe rozliczenie robót budowlanych wynikających z zawartej umowy dofinansowania i Wykonawcą, p) przygotowanie dokumentacji do ewentualnego postępowania sądowego (ekspertyzy itp.), q) zachowanie poufności informacji. Organizacja działań a) Inspektor nadzoru będzie obecny na budowie tak często, jak będzie wynikało z potrzeb prawidłowego zapewnienia realizacji zamówienia, rzeczywistego czasu pracy Wykonawcy i na każde żądanie Zamawiającego, b) w przypadku, gdy realizacja Projektu będzie wymagała uczestnictwa dodatkowych inspektorów nadzoru, Wykonawca Nadzoru we własnym zakresie i na własny koszt zapewni ich udział w realizacji zamówienia, c) Wykonawca niniejszego zamówienia wyposaży swój personel w środki transportu i łączności zapewniające sprawne prowadzenie nadzoru oraz stały kontakt z Zamawiającym, d) Inspektor Nadzoru jest zobowiązany do uczestniczenia w czynnościach odbioru, oraz kontroli usunięcia stwierdzonych wad, e) Inspektor Nadzoru jest zobowiązany do nadzorowania i kontrolowania wszelkich czynności wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych, związanych z realizacją projektu, f) organizowanie i prowadzenie Rad Budowy i innych spotkań związanych z realizacją (sporządzanie protokołów z narad i przekazywanie zainteresowanym stronom Wykonawcy i Zamawiającemu), g) faktury za usługi będzie można wystawić po zatwierdzeniu przez Zamawiającego dokumentów niezbędnych do rozliczenia Wykonawcy robót budowlanych. Koordynacja pracy a) zapewni stałą wymianę informacji z Zamawiającym. Czas i sposób wymiany informacji dostosuje do wymagań Zamawiającego; b) identyfikuje, wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ryzyko powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót budowlanych i stron trzecich oraz informuje o tym Zamawiającego, wskazuje sposoby zapobiegania tym roszczeniom; c) powiadamia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżnościach miedzy dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym w miejscu budowy; d) rozpatruje roszczenia Wykonawcy robót budowlanych i przedstawia je Zamawiającemu wraz z opinią i propozycją rozwiązań zapobiegających ewentualnym roszczeniom; e) bierze czynny udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją Projektu, proponuje działania minimalizujące ich negatywny wpływ na realizację Projektu; f) wnioskuje o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy; g) wystawia opinię dotyczącą jakości wykonanych robót budowlanych do raportu sporządzonego przez wykonawcę; h) sprawdza i analizuje rozliczenia Wykonawcy robót budowlanych oraz pilnuje ich terminowego przedkładania Zamawiającemu; i) Wykonawca niniejszego zamówienia zapewni:  w razie potrzeby, tłumaczenia wszelkich dokumentów obcojęzycznych związanych z realizacją Projektu,  w przypadku zaistnienia sytuacji konfliktowych między innymi, gdy wszczęty zostanie spór sądowy (między Zamawiającym, a Wykonawcą robót budowlanych), dotyczący realizacji Projektu, udzieli wsparcia Zamawiającemu, poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz zajęcie jednoznacznego, zgodnego ze stanem faktycznym stanowiska, co do przedmiotu sporu. Monitoring Wykonawca, przez cały okres realizacji zamówienia, zobowiązany będzie prowadzić monitoring postępu robót budowlanych oraz bieżącą analizę sytuacji związanej z realizacją projektu, identyfikować wszelkie problemy ryzyka i zagrożenia dla pomyślnego (w ramach założonego terminu i budżetu) przebiegu projektu. Wykonawca niniejszego zamówienia, w szczególności, gdyby postęp robót budowlanych nie był zadawalający, poinformuje Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umów. Wszelkie wnioski formułowane przez Inspektora Nadzoru dla Zamawiającego powinny zawierać wyczerpujące uzasadnienie (oparte w zależności od sytuacji na analizie np. harmonogramu, dokumentów, kosztów, sytuacji rynkowej, powszechnie obowiązujących przepisów prawa itp.) z konkretnymi i jednoznacznymi rozwiązaniami (co nie ogranicza możliwości formułowania innych rozwiązań). W przypadku niewyczerpującego wyjaśnienia lub jego braku Zamawiający zastrzega sobie prawo pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia. Inspektor Nadzoru zobowiązany jest do gromadzenia, archiwizowania oraz przekazywania Gminie Miasto Augustów właściwej dokumentacji technicznej, w tym dokumentacji fotograficznej, ale niezbędnej do wykazania, że inwestycja jest zgodna z założeniami. Wykonawca niniejszego zamówienia poprzez Inspektora Nadzoru będzie decydować o:  dopuszczeniu materiałów, wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji projektu, zgodnymi z założeniami projektu;  wstrzymaniu robót budowlanych prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami projektu;  sposobie postępowania Wykonawcy robót budowlanych w sytuacjach nieprzewidzianych. Przeglądy gwarancyjne i odbiór gwarancyjny Inspektor nadzoru organizuje i uczestniczy w:  okresowych przeglądach gwarancyjnych oferowanego okresu gwarancji i potwierdzane protokołem podpisanym przez Wykonawcę, właściciela nieruchomości oraz Inspektora Nadzoru,  w przeglądach na żądanie, w razie konieczności w przypadku podejrzeń dotyczących wystąpienia lub uwidocznienia wad instalacji, Inspektor nadzoru na zlecenie Zamawiającego w okresie gwarancji w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia wykonywać będzie ekspertyzy rzeczowo-finansowe w przypadku wyłonienia usterek. Inspektor nadzoru zobowiązany jest w okresie gwarancji do założenia książki obiektu, jeżeli nie została założona, wykonywania przeglądów wynikających z prawa budowlanego, jak również dokonywania w niej wpisów po przeprowadzonych przeglądach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.2.1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach