Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. Przebudowa rowów I, Ia, Ib w Opolu przy ul. Wspólnej i Zbożowej w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Budowa obwodnicy Piastowskiej w Opolu odcinek od obwodnicy północnej do ul. Krapkowickiej

Miejski Zarząd Dróg Opole ogłasza przetarg

  • Adres: 45-594 Opole, Firmowa
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4697413, , fax. 77 469 74 02
  • Data zamieszczenia: 2020-09-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Dróg Opole
    Firmowa 1
    45-594 Opole, woj. opolskie
    tel. 77 4697413, , fax. 77 469 74 02
    REGON: 53054601300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.opole.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. Przebudowa rowów I, Ia, Ib w Opolu przy ul. Wspólnej i Zbożowej w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Budowa obwodnicy Piastowskiej w Opolu odcinek od obwodnicy północnej do ul. Krapkowickiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad robotami realizowanymi w ramach inwestycji pn.: „Przebudowa rowów I, Ia, Ib w Opolu przy ul. Wspólnej i Zbożowej” w związku z realizacją zadania pn. „Budowa obwodnicy Piastowskiej w Opolu odcinek od obwodnicy północnej do ul. Krapkowickiej Etap II - od węzła Niemodlińska do obwodnicy północnej”, na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów pomocniczych, opracowanej przez Biuro projektowe Domel inż. Iwona Dołżycka, ul. Sokolnicka 3, 49-120 Dąbrowa Niemodlińska. Dokumentacja projektowa dostępna pod linkiem: http://www.mzd.opole.pl/wp-content/uploads/zamowienia_publiczne/2019/Dok_rowy.zip W zakres zamówienia wchodzi wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, tj.: 1. pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad robotami występujących branż ( m.in. sanitarnej melioracyjnej, drogowej, elektrycznej) 2. koordynacja robót budowlano-montażowych na zadaniu inwestycyjnym. Szczegółowe obowiązki nadzoru inwestorskiego, m.in: a) koordynacja robót będących przedmiotem umowy, w zakresie warunków zawartych w umowie o wykonanie robót budowlanych, b) zabezpieczenie profesjonalnego, kompletnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami, c) pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami, ze szczególnym uwzględnieniem Polskiego Prawa Budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych, d) nadzór nad Wykonawcą Kontraktu w zakresie przestrzegania przepisów BHP i ppoż. oraz nad prawidłowym oznakowaniem robót na czas prowadzenia budowy, e) współpraca z właścicielami urządzeń obcych, f) zapewnienie zgodności wykonywanych robót z technicznymi i umownymi wymogami, g) monitorowanie postępu prac, h) ustalanie i określanie wartości robót zgodnie z umową z Wykonawcą Kontraktu, sprawdzanie i zatwierdzanie protokołów odbioru robót częściowych oraz odbioru końcowego, i) opracowanie niezbędnej dokumentacji do przeprowadzenia przez MZD procedury przetargowej na zamówienia dodatkowe zgodnie z Prawem zamówień publicznych, o ile zajdzie taka potrzeba, j) udział w przygotowaniu i opracowanie niezbędnych opinii, ekspertyz i dokumentacji na zamówienia dodatkowe i roboty zamienne, o ile zajdzie taka potrzeba, k) sporządzanie oraz przedkładanie Zamawiającemu do akceptacji protokołów konieczności na roboty i usługi zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 u. p. z. p., roboty zaniechane i zamienne wraz z przedstawieniem niezbędnych dokumentów, w tym zatwierdzanie kosztorysów oraz przedstawianie szczegółowego uzasadnienia, l) sprawdzenie i zatwierdzenie kosztorysu szczegółowego, harmonogramu rzeczowo-finansowego opracowanego przez Wykonawcę Kontraktu z uwzględnieniem wytycznych zamawiającego przewidzianych w umowie z wykonawcą robót wraz z ich aktualizacją w trakcie realizacji zamówienia, m) zatwierdzanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, wszelkich zmian dotyczących wartości robót i materiałów, n) przeprowadzanie odbiorów robót: ulegających zakryciu, robót zanikających poprzez wpis do dziennika budowy, odbiorów częściowych, branżowych, końcowego, o) egzekwowanie przestrzegania harmonogramu i terminowej realizacji robót, p) kontrole badań na warunkach określonych w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz SIWZ, q) kontrola prawidłowości prac pomiarowych, r) prowadzenie dokumentacji budowy wraz z dokumentacją fotograficzną budowy, s) stwierdzenie kompletności i prawidłowości dokumentów odbiorowych złożonych przez Wykonawcę Kontraktu, t) weryfikacja kompletności i prawidłowości wniosków, wraz z załącznikami, o udzielenie pozwoleń na użytkowanie opracowanego przez Wykonawcę Kontraktu, u) udzielanie wyjaśnień odnośnie realizacji zadania w przypadku przeprowadzanych kontroli w okresie budowy zadania, v) zapewnienie obecności osób, podczas kontroli lub audytu, które udzielą wyjaśnień na temat wydatków, realizacji i pozostałych zagadnień, związanych z realizacją zadania, a także: − reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z Kontraktem, a w szczególności współpracy z lokalnymi samorządami i mieszkańcami; − czynnego uczestniczenia w przekazaniu placu budowy, oraz pozyskania od Wykonawcy robót, przed rozpoczęciem robót, między innymi: zatwierdzonego projektu organizacji ruchu na czas robót, opłaconej polisy ubezpieczeniowej placu budowy i robót, inwentaryzacji placu budowy, planu bioz i wszelkich niezbędnych dokumentów dla zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót do właściwego nadzoru budowlanego; − sporządzania i przekazywania do Zamawiającego w terminie do 5 dnia każdego miesiąca podpisanej oraz zatwierdzonej przez Koordynatora zespołu Inżyniera Kontraktu listy obecności inspektorów nadzoru inwestorskiego oraz personelu pomocniczego, tj. osób biorących udział w realizacji zamówienia; − dokonania sprawdzenia tabeli elementów scalonych/skończonych, oraz kosztorysów szczegółowych Wykonawcy Kontraktu, złożonych do Zamawiającego pod kątem zgodności z SIWZ na roboty budowalne; − prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami budowlanymi objętymi Kontraktem w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz innych odnośnych regulacji; − nieskrępowanego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania; − uczestnictwa w przekazaniu przez Zamawiającego Wykonawcy Kontraktu terenu budowy; − prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami Specyfikacji Technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; − kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę Kontraktu zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy; − udzielania Wykonawcy Kontraktu wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących Kontraktu; − odbioru i kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu; − zatwierdzania w szczególności przedstawione przez Wykonawcę Kontraktu Programy Zapewnienia Jakości dla poszczególnych asortymentów robót określonych w STWiORB, harmonogram rzeczowo-finansowy robót oraz BIOZ; − podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacji prowadzenia robót niezgodnie z kontraktem i BHP; − wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę Kontraktu, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy; − organizowania oraz przewodniczenie/prowadzenie narad koordynacyjnych – nie rzadziej niż raz w miesiącu, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Kontraktu stron (Wykonawca Kontraktu, Inspektorzy Nadzoru Inwestorskiego, Przedstawiciel Zamawiającego oraz inni oficjalni obserwatorzy) oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy Kontraktu w terminie 5 dni od dnia narady; − czuwania nad realizacją elementów robót związanych z ochroną środowiska; − wydawania po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego poleceń zmian oraz dokonywania ich wyceny; − nadzorowania wykonywania i obsługi formalnej robót polegających na powtórzeniu podobnych robót lub usług (art. 67 ust. 1 pkt 6 u. p. z. p.) zamiennych i dodatkowych bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia; − kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów; − stałego nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę Kontraktu; − zlecania Wykonawcy Kontraktu wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości; − zatwierdzania rysunków wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę Kontraktu; − zalecania sporządzania wszelkich zmian rysunków i specyfikacjach, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy; − weryfikowania „rysunków powykonawczych” sporządzanych przez Wykonawcę Kontraktu; − odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu; − dokonywanie obmiaru wykonanych robót; − nadzorowanie i rozliczenie drewna pochodzącego z wycinki przez specjalistę inżyniera kontraktu − poświadczenia usunięcia przez Wykonawcę Kontraktu wad; − kontroli przestrzegania przez Wykonawcę Kontraktu reguł BHP, w tym zgodności z zasadami Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD) sposobu prowadzenia robót „pod ruchem”; − sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienie Wykonawcy Kontraktu o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; − przygotowania do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę Kontraktu dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót wraz z podpisaniem protokołu odbioru końcowego; − poświadczenia terminu zakończenia robót; − rozpatrywanie roszczeń Wykonawcy Kontraktu i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich; − rozliczenia umowy z Wykonawcą Kontraktu na roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia/ odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron; − w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym, a Wykonawcą Kontraktu dotyczący realizacji robót budowlanych, wsparcie Zamawiającego, poprzez przedstawianie wyczerpujących informacji, wyjaśnień i dowodów materialnych, dokumentów dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska inspektorów nadzoru co do przedmiotu sporu; − wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów wymaganych przez Zamawiającego oraz/lub Instytucje Finansujące lub procedury wdrażania projektu; − udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją Kontraktu; − informowanie właścicieli gruntów o konieczności czasowego zajęcia przed wkroczeniem Wykonawcy Kontraktu na teren sąsiedni nie będący własnością Zamawiającego; Wykonawca niniejszego zamówienia – zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego będzie odpowiedzialny między innymi w poniższym zakresie i decydować o: − dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót; − zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę Kontraktu; − wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Kontraktu; Wykonawca niniejszego zamówienia – zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego będzie wnioskować o: − zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy robót i nie jest sprzeczna z warunkami Umowy i PZP; − przygotowanie dokumentacji o udzielenie zamówień niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych, w szczególności z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ww. Ustawy; − akceptację podwykonawstwa z wystawieniem własnej opinii w tym zakresie; Etap odbioru Po zakończeniu robót, Kierownik Budowy ze strony Wykonawcy Kontraktu, zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego po uzgodnieniu z Przedstawicielem Zamawiającego dokona zgłoszenia do Zamawiającego o gotowości do odbioru końcowego robót. Zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego – wyegzekwuje od Wykonawcy Kontraktu: − Operat Kolaudacyjny (Odbiorowy) i przekaże go Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru końcowego wraz ze sprawdzeniem w tym zakresem wykonanych robót, − zgody właściwego organu na użytkowanie inwestycji, − dokumenty wymienione w §11 ust. 5 Kontraktu, tj.: wszystkie dokumenty niezbędne do odbioru wymagane Kontraktem, SIWZ na realizację Kontraktu, normą ( rozliczenie rzeczowo-finansowe wykonanego przedmiotu umowy, pomiary, badania, recepty, atesty itp.), dokumentacją projektową oraz STWiORB. a) Zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego sprawdzi i potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiających komisyjnego odbioru końcowego, b) Zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego ma obowiązek dokonać stwierdzenia kompletności i prawidłowości dokumentów odbiorowych złożonych przez wykonawcę robót, c) Zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest, w trakcie trwania zamówienia, do wykonania wszystkich innych czynności i prac, które okażą się konieczne do prawidłowej realizacji i osiągnięcia planowanych efektów zadania oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego. Uwagi dodatkowe: 1) Sprawowanie usługi nadzoru inwestorskiego ustala się na czas realizacji zadania tj. od daty zawarcia umowy z nadzorem inwestorskim do uzyskania pozwoleń na użytkowanie obiektów i końcowego rozliczenia zadania (rozliczenia rzeczowego i finansowego projektu) tj. do 15.04.2021 r. 2) Wykonawca jest zobowiązany zapewnić aby koordynator zespołu inspektorów nadzoru był obecny na budowie podczas prowadzenia robót. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany aby inspektor nadzoru danej branży, nie będący koordynatorem , był obecny na budowie podczas prowadzenia robót nadzorowanej branży. 3) Czas trwania usługi nadzoru może ulec wydłużeniu stosownie do długości trwania robót budowlanych. Zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego zobowiązuje się świadczyć w ramach wynagrodzenia określonego w umowie usługi do czasu faktycznego zakończenia robót oraz końcowego rozliczenia zadania. Maksymalny okres wydłużenia umowy może wynieść do 2 miesięcy. W przypadku wydłużenia realizacji umowy o czas podany wyżej nadzorowi inwestorskiemu nie należy się dodatkowe wynagrodzenie. 4) Wykonawca przez cały okres trwania umowy winien dysponować następującymi osobami: (1) Kierownik Zespołu Inżyniera kontraktu/ koordynator inspektorów nadzoru – posiadający: - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej w zakresie melioracji wodnych potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2020 r. poz. nr 1333 t.j. z późn.zm.)*; - doświadczenie zawodowe w branży melioracyjnej na stanowisku kierownika robót/budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego przy budowie lub przebudowie rowów melioracyjnych Zamawiający dopuszcza wykazanie się dysponowaniem osobą kierownika budowy/ kierownika robót branży melioracyjnej posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji do kierowania robotami na podstawie wcześniej wydanych uprawnień np.: - uprawnień bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji do kierowania robotami budowlanymi w specjalności wodno-melioracyjnej; - uprawnień konstrukcyjno-budowlanych posiadających w swoim zakresie uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji do kierowania robotami budowlanymi w specjalności hydrotechnicznej; - uprawnień dotyczących instalacji wodno-kanalizacyjnych posiadających w swoim zakresie uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji do kierowania robotami budowlanymi w specjalności hydrotechnicznej. (2) Kierownik robót branży drogowej – posiadający: - uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2020 r. poz. nr 1333 t.j. z późn.zm.)*; - doświadczenie zawodowe w branży drogowej na stanowisku kierownika robót/budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego przy budowie lub przebudowie drogi lub ulicy lub parkingu. (3) Geodeta – posiadający: - uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie: a. geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, b. geodezyjnej obsługi inwestycji. - doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi geodezyjnej inwestycji – potwierdzenie w formie oświadczenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od określenia niniejszego warunku udziału w przedmiotowym postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: -

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach