Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w projekcie Kompleksowa organizacja rozwoju nowoczesnej edukacji w powiecie lęborskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół)

Starostwo Powiatowe w Lęborku ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Czołgistów 5
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8632810 , fax. 059 8632850
  • Data zamieszczenia: 2014-09-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Lęborku
    ul. Czołgistów 5 5
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 059 8632810, fax. 059 8632850
    REGON: 84115175650000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat-lebork.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w projekcie Kompleksowa organizacja rozwoju nowoczesnej edukacji w powiecie lęborskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE) w ramach projektu Kompleksowa organizacja rozwoju nowoczesnej edukacji w powiecie lęborskim współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Zamówienie zostało podzielone na 4 części. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dotyczy każdej części zamówienia. I. Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji ma sprzyjać osiągnięciu głównego celu projektu, jakim jest podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w szkołach i przedszkolach z powiatu lęborskiego w obszarach wymagających wsparcia w okresie 01.09.2014r. - 20.07.2015r. II. Miesięczny wymiar czasu pracy dla jednej osoby, pełniącej funkcję SORE, wynosi średnio 48 godzin (1 godzina = 60 minut) III. SORE będzie miał pod opieką 12 szkół/przedszkoli, wybranych spośród szkół/przedszkoli zgłoszonych do projektu. Na rzecz każdej z przydzielonych szkół/przedszkoli SORE pracuje około 40 godzin w ciągu trwania projektu (480/12 szkół = 40 godzin) IV. Do zadań Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji będą należały czynności związane z organizacją procesu kompleksowego wspomagania szkół i przedszkoli, ukierunkowane na osiągnięcie celów szczegółowych projektu, poprzez prowadzenie działań wskazanych w aktualnym wniosku o dofinansowanie projektu, stanowiącym załącznik do umowy o dofinansowanie, w szczególności: 1. przedstawiania koordynatorowi projektu na początku każdego miesiąca harmonogramów z uwzględnieniem planowanych terminów wykonywania prac, zatwierdzonego przez Dyrektora każdej ze szkół. Wszelkie zmiany harmonogramu, uzgodnione z Dyrektorem danej szkoły nie spowodują konieczności dokonania zmian w Umowie w formie aneksu. 2. pomocy dyrektorom szkół/przedszkoli przydzielonych zgodnie z ofertą w zdiagnozowaniu ich aktualnych potrzeb rozwojowych (III/IV kw. 2014) - szczegółowa analiza potrzeb danej szkoły, we współpracy z dyrektorem i nauczycielami oraz z wykorzystaniem informacji zawartych w dokumentacji szkoły/przedszkola (w szczególności z wynikami ewaluacji wewnętrznej, raportów z ewaluacji zewnętrznej oraz wyników egzaminów zewnętrznych - jeśli dotyczy) 3. sformułowania, we współpracy z radami pedagogicznymi szkół lub przedszkoli, celów wynikających ze zdiagnozowanych w nich potrzeb i określenie obszarów do ich rozwoju, 4. wsparcia szkół/przedszkoli w przygotowaniu rocznych planów wspomagania (RPW), odpowiadających na rozpoznane w nich potrzeby i zbudowanych na podstawie jednej wybranej przez szkołę oferty doskonalenia z 24 ofert doskonalenia opracowanych w projekcie systemowym ORE System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół (przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego), Oferta doskonalenia powinna być przedstawiona w wersji pisemnej wg wzoru dostępnego na stronie internetowej: www.ore.edu.pl Roczny plan wsparcia (RPW) powinien zawierać następujące informacje: a) czas realizacji b) diagnoza potrzeby c) cel d) zakładane wskaźniki realizacji RPW e) Harmonogram realizacji RPW f) Role osób realizujących RPW i ich zaangażowanie czasowe g) Zadania osób realizujących RPW h) Role osób korzystających ze wspomagania i wymagane zaangażowanie czasowe z ich strony i) Zadania osób korzystających ze wspomagania j) Sprawozdanie z realizacji działań (zadania SORE) - Opis działań prowadzonych w ramach RPW 5. wsparcia szkół/przedszkoli przy zapewnianiu obiegu informacji między osobami zaangażowanymi w realizację RPW, dbanie o przepływ informacji dotyczących własnych działań podejmowanych w ramach współpracy ze szkołą lub przedszkolem, 6. zorganizowania, we współpracy ze szkołami lub przedszkolami, zaplanowanych w ich RPW form wsparcia, szkoleń i konsultacji ze specjalistami, 7. organizacji systemu wsparcia dla pracowników szkół/przedszkoli we wdrażaniu nowo nabytych umiejętności i wypracowanych procedur, rozwiązań metodycznych, w tym organizacja i prowadzenie konsultacji indywidualnych lub zespołowych, 8. monitorowania przebiegu realizacji RPW w szkołach/przedszkolach, reagowanie na pojawiające się trudności, 9. dokumentowania podejmowanych działań zgodnie z wymogami określonymi w niniejszej umowie. 10. przygotowania i przeprowadzenie wśród pracowników szkół lub przedszkoli, ankiet z przebiegu wspomagania - opracowanie ankiety 11. przygotowania sprawozdania z przebiegu RPW zgodnie z wymogami określonymi w projekcie, 12. przedstawienia sprawozdań z przebiegu realizacji RPW dyrektorom szkół/przedszkoli i ich radom pedagogicznym, 13. udziału w podsumowaniu podjętych działań - współpraca z radami pedagogicznymi nad rekomendacjami do pracy w kolejnym roku szkolnym, 14. wspierania szkoły i dyrektora, poprzez towarzyszenie oraz służenie pomocą na kolejnych etapach przygotowania i realizacji planu wspomagania, 15. rekrutacji nauczycieli do RPW (termin X.2014) na podstawie Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, będącego załącznikiem do Uchwały Zarządu Powiatu Lęborskiego nr 401/2014 z dnia 12.09.2014 r. poprzez: - wyszukiwania i zachęcanie do udziału w projekcie jak największej ilości przedstawicieli grupy docelowej projektu, - współorganizacji i przeprowadzenia działań rekrutacyjnych, np. spotkań indywidualnych i grupowych z dyrektorami szkół lub przedszkoli i osobami wchodzącymi w skład grupy docelowej. 16. przeprowadzenia rekrutacji uzupełniającej (do dnia rozpoczęcia ostatniego typu działania) w przypadku zwiększenia grupy docelowej 17. podejmowania innych działań służących pomocy w rekrutacji zapewniających skuteczność i osiągnięcie wskaźników projektu dot. liczby osób biorących udział w projekcie 18. dokumentowania świadczonej usługi w formie miesięcznych kart czasu pracy (protokołów odbioru) oraz kserokopii Rocznego Planu Wspomagania - pkt. 5 Harmonogramu realizacji RPW wraz z potwierdzeniem realizacji przez upoważnioną osobę w danej szkole/przedszkolu wraz z listą obecności uczestników. Dokumentacja związana z rozliczeniem czasu świadczenia usługi zawiera również informacje odnoszące się do ram czasowych zatrudnienia podstawowego oraz w ramach innych projektów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia. 19. dokumentowania i ewaluacji szkoleń i konsultacji zgodnie z procedurą Zamawiającego, 20. ścisłej współpracy z Koordynatorem projektu i innymi SORE oraz Koordynatorem sieci współpracy i samokształcenia, 21. udziału w systematycznych roboczych spotkaniach związanych z monitorowaniem realizacji programu wspomagania, 22. przygotowania na zlecenie Koordynatora projektu w formie pisemnej niezbędnych zestawień, harmonogramów, informacji itp., 23. wykonywania swoich obowiązków w sposób staranny, skuteczny i terminowy, zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu i harmonogramem, 24. planowania działań i staranność o osiągnięcie wskaźników projektu, 25. terminowego przesyłania wszystkich wymaganych dokumentów i informacji, 26. nadzorowania bieżących postępów w realizacji swoich zadań i podejmowanie ewentualnych działań naprawczych 27. obecności podczas kontroli projektu 28. przestrzegania obowiązków wynikających z realizacji umowy, przepisów prawnych, procedur, standardów oraz innych obowiązujących dokumentów 29. odpowiedniego oznaczenia (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej www.efs.gov.pl) dokumentów bezpośrednio związanych z realizacją usługi, tj. korespondencji dotyczącej Projektu i wszystkich innych dokumentów z nim związanych wychodzących od Zleceniobiorcy poprzez zamieszczanie odpowiednich logotypów oraz informacji o współfinansowaniu, 30. odpowiedniego oznaczania miejsc odbywania spotkań i warsztatów (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej www.efs.gov.pl) poprzez zamieszczanie odpowiednich logotypów oraz informacji o współfinansowaniu 31. przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926, z późn. zm.) 32. stosowania polityki równości szans płci zgodnie z Zasadami równości szans kobiet i mężczyzn w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 33. bieżącego monitorowania obecności uczestników na warsztatach, konsultacjach, szkoleniach w celu udokumentowania uczestnictwa w projekcie 34. sporządzenia dokumentacji fotograficznej ze zrealizowanych działań, min. 10 zdjęć z każdej szkoły lub przedszkola. 35. przedstawiania dokumentów rozliczeniowych po każdym zakończonym miesiącu kalendarzowym w ciągu 7 dni od zakończenia miesiąca. 36. Bieżącego monitorowania obecności uczestników na warsztatach, konsultacjach, szkoleniach w celu udokumentowania uczestnictwa w projekcie 37. Sporządzenia dokumentacji fotograficznej ze zrealizowanych działań, min. 10 zdjęć z każdej szkoły lub przedszkola. V. SORE realizuje zadania osobiście bezpośrednio w placówkach, które wspiera lub w siedzibie Zamawiającego lub w innym miejscu na terenie powiatu lęborskiego wskazanym przez Zamawiającego. VI. Wykonywanie zleconych zadań może odbywać się zarówno w godzinach porannych, jak i popołudniowych, w zależności od potrzeby, godziny będą dostosowane do najbardziej pożądanych przez odbiorców. VII. Rozliczenie usługi będzie następowało miesięcznie na podstawie wystawianych faktur /rachunków. VIII. Zleceniodawca będzie płacił za wykonywanie przedmiotu umowy po zakończeniu każdego miesiąca w terminie do 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionego dokumentu rozliczeniowego (faktury /rachunku) wraz z: a) prawidłowo wypełnioną miesięczną kartą czasu pracy (protokołu odbioru) wraz ze szczegółowym zakresem wykonanych czynności zawierającą okres realizacji, tematy przeprowadzonych spotkań/warsztatów/konsultacje/szkolenia, godziny ich odbywania i liczbę zrealizowanych godzin, b) prawidłowo wypełnionymi i podpisanymi deklaracjami uczestnictwa wszystkich uczestników biorących udział w projekcie według wzorów otrzymanych od Zamawiającego (wymagane jest dostarczenie deklaracji tylko i wyłącznie tych osób, dla których były to pierwsze spotkania/warsztaty/konsultacje/szkolenia w ramach projektu), c) kserokopia Rocznego Planu Wspomagania - pkt. 5 Harmonogramu realizacji RPW wraz z potwierdzeniem realizacji przez upoważnioną osobę w danej szkole/przedszkolu wraz z listą obecności uczestników. d) dokumentacją fotograficzną ze zrealizowanych działań, min. 10 zdjęć z każdej szkoły/przedszkola. IX. SORE będzie zobowiązany do realizacji zadań sukcesywnie w zależności od potrzeb wynikających z prawidłowej realizacji projektu, w stałym bezpośrednim osobistym kontakcie z placówką i /lub zamawiającym i /lub zespołem projektowym. Wszystkie zadania SORE zobowiązany jest wykonywać w uzgodnieniu i/ lub współpracy z koordynatorem projektu lub osobami przez niego wskazanymi. X. Przed rozpoczęciem realizacji umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania przedłożenia przez Wykonawcę dokumentów dotyczących osoby pełniącej funkcję SORE potwierdzających jej kwalifikacje i doświadczenie. XI. Wykonawcę obowiązuje należyta staranność w wykonywaniu przedmiotu zamówienia. XII. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. OPTYMALNE DZIAŁANIA PROWADZONE PRZEZ KAŻDEGO SZKOLNEGO ORGANIZATORA ROZWOJU EDUKACJI (SORE) W RAMACH ROCZNEGO PLANU WSPOMAGANIA I. Diagnoza - 13 godzin a) Dobór najlepszych dla danej szkoły/przedszkola ofert doskonalenia na podstawie: - wywiad z dyrektorem (zebranie informacji o szkole) - 2 godziny - wywiad z nauczycielami (spotkanie z radą pedagogiczną) - 2 godziny - warsztatu diagnostyczno-rozowojowego dla zespołu wyłonionego z rady pedagogicznej (pogłębiona autodiagnoza i określenie priorytetów rozwojowych szkoły) - 4 godziny b) Ułożenie Rocznego Planu Wsparcia, w tym głównie szczegółowego harmonogramu realizacji RPW wraz doborem form doskonalenia - 5 godziny II. Doskonalenie pracy nauczycieli - 10 godzin Przeprowadzenie, zgodnie z przyjętym harmonogramem, działań niezbędnych do rozwiązania zdiagnozowanych problemów: - warsztaty dla nauczycieli (formy aktywne) - 5 godzin - inne formy spotkań grupowych (wykłady, konsultacje grupowe) - 5 godzin III. Przełożenie nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę - 5 godzin a) Konsultacje indywidualne (spotkania coachingowe, indywidualne poradnictwo dla dyrektora i nauczycieli) b) Wspólna analiza trudności związanych z wykorzystaniem w bieżącej pracy nowych procedur i zasad działania (konsultacje grupowe) IV. Przygotowanie sprawozdania z rocznego planu wspomagania - 7 godzin a) Przygotowanie i przeprowadzenie ankiet z przebiegu wspomagania b) Opracowanie sprawozdania z rocznego planu wspomagania, a następnie przedstawienie sprowadzania dyrektorowi i nauczycielom c) Przygotowanie (wspólnie z dyrektorem i nauczycielami) rekomendacji do pracy w kolejnym roku szkolnym Pozostałe 5 godzin przeznaczonych na w/w działania z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdej szkoły/przedszkola. 2. INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE Problemem, na który odpowiada realizacja projektu jest: niska jakość systemu doskonalenia nauczycieli, niespójna z rozwojem i potrzebami szkół w powiecie lęborskim. Głównym celem projektu jest poprawa jakości systemu doskonalenia nauczycieli, spójnego z rozwojem szkół w konsekwencji wdrożenia w powiecie lęborskim do 31.07.2015 r. nowego systemu doskonalenia nauczycieli (150 K, 20M) i zewnętrznego wspomagania szkoły. Celem szczegółowym projektu jest: e) Wdrożenie systemu sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli i dyrektorów w powiecie lęborskim do dnia 31.07.2015 r. Produkty: - 4 sieci współpracy - 40 h pracy ekspertów f) Wdrożenie systemu ofert doskonalenia szkół i przedszkoli w powiecie lęborskim do dnia 31.07.2015 r. Produkty: - 48 rocznych planów wspomagania RPW - 192 h warsztatów - 480 h pracy ekspertów Grupą docelową w projekcie są: - 22 szkoły podstawowe - 12 gimnazjów - 6 szkół ponadgimnazjalnych - 8 przedszkoli zatrudniających co najmniej 5 nauczycieli - 60 (50K, 10 M) nauczycieli ww. szkół i przedszkoli objętych sieciami współpracy i samokształcenia - 170 (150 K, 20 M) nauczycieli ww. szkół i przedszkoli uczestniczących w RPW - 40 (30 K, 10 M) dyrektorów ww. szkół nadzorujących RPW
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.powiat.leborski.samorzady.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach