Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE) oraz koordynatora sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu - Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie bielskim województwa podlaskiego.

Powiat Bielski ogłasza przetarg

  • Adres: 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 8332642 , fax. 085 8332612
  • Data zamieszczenia: 2013-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Bielski
    ul. Mickiewicza 46 46
    17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie
    tel. 085 8332642, fax. 085 8332612
    REGON: 05065857400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiatbielski.pl/bip/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE) oraz koordynatora sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu - Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie bielskim województwa podlaskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji: a)Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE I, SORE II, SORE III, SORE IV, SORE V) w okresie: od chwili podpisania umowy do 30.06.2015r. b)Koordynatora sieci współpracy i samokształcenia ( Koordynator sieci I, Koordynator sieci II, Koordynator sieci III, Koordynator sieci IV) w okresie: od chwili podpisania umowy do 30.06.2015 r. 2.Zamówienie realizowane jest w ramach projektu - Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Bielskim-, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.3.Głównym celem projektu jest poprawa funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Bielskim poprzez kompleksowe wsparcia wybranych szkół i przedszkoli, spójne z ich potrzebami. 4.Usługa wykonywana będzie na podstawie umowy zlecenia. 5.Zamawiający dokonał podziału zamówienia na dwie części: część I i część II. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części, z tym, że osoba wskazana w ofercie do pełnienia funkcji SORE/koordynatora sieci może pełnić tę funkcję tylko w jednej części. 6.Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE) jest zewnętrznym specjalistą, który pracuje na rzecz 7-8 szkół/przedszkoli w ramach realizowanego w powiecie projektu. Liczba godzin na 1 SORE w 1 szkole/przedszkolu w 1 cyklu doskonalenia wynosi 32 godziny. Głównym zadaniem SORE jest wspieranie dyrektora i nauczycieli w realizacji rocznego planu wspomagania zbudowanego na podstawie wybranej przez szkołę oferty doskonalenia (przygotowanej w ramach projektu System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół). Szkolny organizator rozwoju edukacji wspiera szkołę i dyrektora, towarzysząc oraz służąc pomocą na kolejnych etapach przygotowania i realizacji rocznego planu wspomagania. SORE odpowiada za prawidłową organizację działań związanych z zewnętrznym wspomaganiem. Pozostaje w stałym kontakcie z dyrektorem i pracownikami zaangażowanymi w realizację rocznego planu wspomagania. Wspiera nauczycieli w czasie wdrażania nowych umiejętności i wypracowanych procedur. Swoje działania realizuje bezpośrednio w szkole, którą wspiera. Obowiązki SORE: a)pomoc szkole-przedszkolu w diagnozie potrzeb. W trakcie diagnozy SORE (prowadzonej w postaci wywiadów z dyrektorem diagnostycznego warsztatu rozwojowego z nauczycielami), we współpracy z dyrektorem i nauczycielami oraz z wykorzystaniem informacji zawartych w dokumentacji szkolnej analizuje potrzeby danej placówki; b)dostosowanie oferty doskonalenia przygotowanej przez SORE do zdiagnozowanych potrzeb. W ramach powiatowych projektów wdrożeniowych szkoły będą mogły wybierać spośród 24 ofert;c)pomoc w zbudowaniu Rocznego Planu Wspomagania. SORE jest odpowiedzialny za realizację RPW. SORE może, w miarę zaistniałych potrzeb, pozyskać ekspertów zewnętrznych, będących specjalistami w zakresie tematyki RPW. W ramach realizacji RPW SORE organizuje szkolenia (warsztaty, konsultacje, wykłady), które prowadzą ci specjaliści; d)współpraca przy tworzeniu i zarządzaniu szkolnym zespołem projektowym zajmującym się realizacją RPW. SORE pomaga w zdefiniowaniu ról członków zespołu, ustaleniu zadań i monitorowaniu ich właściwego wykonania, wspiera obieg informacji; e)pomoc nauczycielom we wdrażaniu do praktyki szkolnej nowych umiejętności poprzez: prowadzenie spotkań indywidualnych oraz grupowych nauczycieli w zakresie tematyki objętej wspomaganiem w szkole/przedszkolu:-w trakcie konsultacji indywidualnych nauczyciel może przedyskutować z SORE swoje wątpliwości, omówić problemy związane z wdrażaniem umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach RPW,-w trakcie konsultacji grupowych nauczyciele mogą wymienić się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań związanych z wdrażaniem nabytych umiejętności. Konsultacje grupowe prowadzi SORE, który może pełnić tu rolę konsultanta, mentora lub facylitatora.-w trakcie realizacji RPW SORE może udzielić indywidualnego wsparcia dyrektorowi szkoły/przedszkola m. in. w obszarze radzenia sobie z nowymi okolicznościami, które wprowadzanie RPW będzie ze sobą niosło (np. promocja zmiany, radzenie sobie z oporem, zniechęceniem, rozwiązywanie pojawiających się problemów itp.). Wówczas SORE pełni rolę coacha;f)przygotowanie i przedstawienie dyrektorowi i nauczycielom sprawozdani z realizacji wsparcia (po przeprowadzeniu ankiet z przebiegu wspomagania).Wymagania SORE: a)pożądane postawy:-umiejętność wykorzystywania informacji zwrotnej w procesie uczenia się i nauczania,-zaangażowanie, motywacja do tworzenia rozwiązań wysokiej jakości,-optymizm, otwartość na zmiany i gotowość traktowania szkoły jako organizacji uczącej się,b)kompetencje osobiste:-efektywna komunikacja,-dobra organizacja własnej pracy,-budowanie warunków współpracy, rozwiązywanie problemów i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych,-posługiwanie się technologiami informatycznymi i telekomunikacyjnymi, c)umiejętności w zakresie zespołowej pracy koncepcyjnej:-umiejętność ustalania zasad pracy koncepcyjnej,-umiejętność stosowania warsztatowych metod i metod pracy z grupą,-umiejętność kierowania dyskusją,-umiejętność dopasowania form i metod pracy do jej celów i aktualnego stanu zespołu,-umiejętność wystąpień publicznych.7.Koordynator sieci współpracy i samokształcenia (Koordynato sieci I, Koordynator sieci II, Koordynator sieci III, Koordynator sieci IV) będzie zaangażowany w kierowanie siecią współpracy i samokształcenia w Sieci dyrektorów. Szacunkowa liczba godzin koordynatora sieci: średnio 136 godzin w jednym cyklu doskonalenia. W ramach sieci współpracować ze sobą będzie około 28 dyrektorów z różnych szkół i przedszkoli. Członkowie sieci będą spotykać się minimum 2 razy w jednym cyklu doskonalenia. Między spotkaniami dyrektorzy będą pracować na platformie internetowej udostępnionej przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Koordynator przygotuje sprawozdanie z realizacji rocznego planu pracy w ramach sieci, zawierającego relację z przebiegu spotkań oraz wypracowanych rezultatów i zamieści je na platformie internetowej. Współpraca będzie odbywać się również za pomocą forów wymiany doświadczeń, których moderatorem będzie koordynator. Zadania koordynatora sieci: a)organizowanie i opracowanie planów pracy sieci; b)moderowanie sieci na platformie ORE,c)organizowanie spotkań koordynatorów z uczestnikami w ramach sieci; d)pozyskiwanie ekspertów zewnętrznych - specjalistów w zakresie tematu pracy sieci i ustalanie ich terminów;e)bieżące moderowanie sieci, w tym forum dyskusyjnego oraz wymiany doświadczeń dla uczestników; f)zamieszczanie na platformie internetowej materiałów samokształceniowych i innych zasobów edukacyjnych łączących się z tematyką sieci (publikacje, upowszechnianie dobrych praktyk, scenariusze lekcji itp.);g)sporządzenie sprawozdań z działalności sieci w 1 cyklu doskonalenia; h)promocja działań sieci;i)prowadzenie bieżącej dokumentacji związanej z działalnością sieci;j)ścisła współpraca z koordynatorem projektu i zespołem projektowym;k)prowadzenie ewidencji godzin i zadań pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Przygotowanie w zakresie wspomagania rozwoju szkoły (przedszkola)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.powiatbielski.pl/bip/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach