Przetargi.pl
PEŁNIENIE FUNKCJI SZKOLNEGO ORGANIZATORA ROZWOJU EDUKACJI (SORE) W RAMACH PROJEKTU PT. AKTYWNY BELFER - MODERNIZACJA SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE TCZEWSKIM

Powiat Tczewski ogłasza przetarg

  • Adres: 83-110 Tczew, ul. Piaskowa 2
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 7734 800
  • Data zamieszczenia: 2014-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tczewski
    ul. Piaskowa 2 2
    83-110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 58 7734 800
  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat.tczew.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PEŁNIENIE FUNKCJI SZKOLNEGO ORGANIZATORA ROZWOJU EDUKACJI (SORE) W RAMACH PROJEKTU PT. AKTYWNY BELFER - MODERNIZACJA SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE TCZEWSKIM
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia w sześciu częściach jest pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (dalej: SORE), których zadaniem będzie diagnoza potrzeb placówek oświatowych w celu doboru adekwatnej oferty doskonalenia, zrealizowanej poprzez opracowanie Rocznych Planów Wspomagania. 2.2 Zamówienie będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowane w ramach projektu pt. Aktywny Belfer - modernizacja systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie tczewskim (dalej: Aktywny Belfer), Nr wniosku: 1/POKL/3.5/2012, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. 2.3 Celem głównym projektu jest poprawa jakości doskonalenia nauczycieli poprzez wdrożenie i realizację Rocznych Planów Wspomagania (dalej: RPW) w 33 placówkach oświatowych z terenu powiatu tczewskiego, spójnych z potrzebami i kierunkami rozwoju tych placówek. Cel ten będzie realizowany za pośrednictwem Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji. Wsparcie w ramach projektu Aktywny Belfer obejmuje: a) 33 placówki oświatowe w powiecie tczewskim, w tym: 2 przedszkola, 12 szkół podstawowych, 8 gimnazjów, 2 zasadnicze szkoły zawodowe, 5 techników oraz 4 licea ogólnokształcące; b) 458 nauczycieli, w tym 33 dyrektorów; c) 4 356 godzin zegarowych pracy sześciu SORE. 2.4 Zamawiający dokonał podziału zamówienia na 6 części i dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. W każdej części zamówienia Zamawiający zamierza powierzyć jednej osobie pełnienie funkcji SORE w danej grupie placówek oświatowych. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części, z zastrzeżeniem, że osoba wskazana w ofercie do pełnienia funkcji SORE może pełnić tę funkcję tylko w jednej części zamówienia. 2.5 Przedmiot zamówienia obejmuje następujące części zamówienia: 2.5.1 część 1 zamówienia: SORE 1 w ramach projektu Aktywny Belfer, - miejsce realizacji obejmuje 6 placówek: 1) Gimnazjum przy Zespole Szkół w Morzeszczynie, ul. 22 Lipca 22, 83-132 Morzeszczyn, 2) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Nowej Cerkwi, Nowa Cerkiew 1, 83-132 Morzeszczyn, 3) Gimnazjum Nr 1 w Tczewie, ul. Czyżykowska 69, 83-110 Tczew, 4) Gimnazjum Nr 2 w Tczewie, ul. Południowa 6, 83-110 Tczew, 5) Gimnazjum Nr 3 w Tczewie, ul. Władysława Jagiełły 8, 83-110 Tczew, 6) Gimnazjum Nr 5 z Oddziałami Przysposabiającymi do Pracy przy Zespole Kształcenia Zawodowego w Tczewie, ul. Sobieskiego 10, 83-110 Tczew, - przewidywany czas realizowania obowiązków przez SORE 1: 72 h na miesiąc (łącznie 792 h na 11 m-cy); 2.5.2 część 2 zamówienia: SORE 2 w ramach projektu Aktywny Belfer, - miejsce realizacji obejmuje 6 placówek: 1) Szkoła Zawodowa przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Gniewie, ul. Sobieskiego 11, 83-140 Gniew, 2) Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Gniewie, ul. Gdańska 16, 83-140 Gniew, 3) Sportowa Szkoła Podstawowa Nr 2 w Tczewie, ul. Gdańska 2, 83-110 Tczew, 4) Szkoła Podstawowa Nr 5 w Tczewie, ul. Obrońców Westerplatte 18, 83-110 Tczew, 5) Szkoła Podstawowa Nr 7 w Tczewie, ul. Stoczniowców 15 a, 83-110 Tczew, 6) Szkoła Podstawowa Nr 8 w Tczewie, ul. Armii Krajowej 70, 83-110 Tczew, - przewidywany czas realizowania obowiązków przez SORE 2: 72 h na miesiąc (łącznie 792 h na 11 m-cy); 2.5.3 część 3 zamówienia: SORE 3 w ramach projektu pn. Aktywny Belfer, - miejsce realizacji obejmuje 6 placówek: 1) Szkoła Podstawowa przy Zespole Kształcenia Podstawowego i Przedszkolnego w Małej Słońcy, ul. Długa 1, 83-120 Subkowy, 2) Zespół Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących im. Stanisława Staszica w Swarożynie, ul. Szkolna 2, 83-115 Swarożyn, 3) Zespół Szkół Technicznych im. Komandora Antoniego Garnuszewskiego, ul. Parkowa 1, 83-110 Tczew, 4) Zespół Szkół Rzemieślniczych i Kupieckich im. księcia Sambora II w Tczewie, ul. Czyżykowska 17, 83-110 Tczew, 5) Zespół Szkół Budowlanych i Odzieżowych im. Henryka Sienkiewicza w Tczewie, ul. Bałdowska 19, 83-110 Tczew, 6) Zespół Szkół Ekonomicznych im. ks. Janusza Stanisława Pasierba, ul. Gdańska 17, 83-110 Tczew, - przewidywany czas realizowania obowiązków przez SORE 3: 72h na miesiąc (łącznie 792 h na 11 m-cy); 2.5.4 część 4 zamówienia: SORE 4 w ramach projektu Aktywny Belfer, - miejsce realizacji obejmuje 5 placówek: 1) Gimnazjum przy Zespole Kształcenia i Wychowania nr 1 w Pelplinie, ul. Sambora 5a, 83-130 Pelplin, 2) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Pelplinie, ul. Sambora 5, 83-130 Pelplin, 3) I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Tczewie, ul. Szkoły Morskiej 1, 83-110 Tczew, 4) II Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego w Tczewie, ul. Królowej Marysieńki 10, 83-110 Tczew, 5) Liceum przy Zespole Szkół Katolickich w Tczewie im. Świętej Jadwigi Królowej, ul. Wodna 8,83-110 Tczew, - przewidywany czas realizowania obowiązków przez SORE 4: 60h na miesiąc (łącznie 660 h na 11 m-cy); 2.5.5 część 5 zamówienia: SORE 5 w ramach projektu Aktywny Belfer, - miejsce realizacji obejmuje 5 placówek: 1) Szkoła Podstawowa przy Zespole Kształcenia i Wychowania w Kulicach, ul. Szkolna 1, 83-130 Pelplin, 2) Szkoła Podstawowa w Małych Walichnowach, Małe Walichnowy 1, 83-122 Wielkie Walichnowy, 3) Szkoła Podstawowa Nr 10 w Tczewie, ul. Konopnickiej 11, 83-110 Tczew, 4) Szkoła Podstawowa Nr 11 w Tczewie, ul. Saperska 12, 83-110 Tczew, 5) Szkoła Podstawowa Nr 12 w Tczewie, ul. Topolowa 23, 83-110 Tczew, - przewidywany czas realizowania obowiązków przez SORE 5: 60h na miesiąc (łącznie 660 h na 11 m-cy); 2.5.6 część 6 zamówienia: SORE 6 w ramach projektu Aktywny Belfer, - miejsce realizacji obejmuje 5 placówek: 1) Zespół Kształcenia i Wychowania w Rajkowach, ul. Jesionowa 6, 83-130 Pelplin, 2) Gimnazjum przy Zespole Kształcenia i Wychowania w Rudnie, ul. Szkolna 4, 83-121 Rudno, 3) Zasadnicza Szkoła Zawodowa przy Centrum Kształcenia Zawodowego Nauka w Tczewie, ul. Warsztatowa 4, 83-110 Tczew, 4) Publiczne Przedszkole Nr 8 w Tczewie, ul. Jodłowa 6, 83-110 Tczew, 5) Niepubliczne Przedszkole Jodełka w Tczewie, ul. Jedności Narodu 26, 83-110 Tczew, - przewidywany czas realizowania obowiązków przez SORE 6: 60h na miesiąc (łącznie 660 h na 11 m-cy). UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany obszaru działania SORE w każdej części zamówienia. W przypadku rezygnacji szkoły/przedszkola z udziału w projekcie zakwalifikuje się inną placówkę oświatową, która wyrazi chęć uczestnictwa w projekcie i podpisze formularz zgłoszeniowy. 2.6 SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (dotyczy wszystkich części zamówienia): 2.6.1 Głównym zadaniem SORE jest wspieranie dyrektorów i nauczycieli w przygotowaniu i realizacji Rocznego Planu Wspomagania (RPW) zbudowanego na podstawie wybranej przez szkoły/przedszkola oferty doskonalenia. SORE jest zewnętrznym konsultantem, wspierającym placówki oświatowe i dyrektorów, towarzysząc oraz służąc pomocą na kolejnych etapach przygotowania i realizacji planu wspomagania. 2.6.2 Do obowiązków SORE związanych z realizacją - bezpośrednio w placówkach objętych działaniem projektu - doskonalenia nauczycieli w ramach RPW, należeć będzie: 1) Realizacja Rocznego Planu Wspomagania z podziałem na etapy (średnio, miesięcznie 6h na placówkę): - Etap I - Diagnoza (ok. 2 m-ce, tj. sierpień-wrzesień 2014 r.): a) nawiązanie kontaktu z placówką, a następnie przeprowadzenie diagnozy potrzeb danej placówki za pomocą wywiadów i warsztatów diagnostycznych z dyrektorami i Radą Pedagogiczną (min. 8 h na placówkę), b) dostosowanie i wybór optymalnej oferty doskonalenia dla danej placówki do zdiagnozowanych potrzeb oraz ułożenie - w porozumieniu z dyrektorem i Radą Pedagogiczną danej placówki - RPW dla danej placówki w zakresie zwiększenia kompetencji oraz doskonalenia nauczycieli, w obszarze adekwatnym do zdiagnozowanych potrzeb (min. 10 h na placówkę): RPW winien zawierać w szczególności: temat oferty doskonalenia, harmonogram realizacji, formy doskonalenia, wskaźniki realizacji, role i zadania osób realizujących RPW oraz korzystających ze wsparcia, SORE winien zadbać o zapewnienie należytego obiegu informacji (stały kontakt z osobami zaangażowanymi w realizację RPW, dbanie o przepływ informacji dotyczących działań podejmowanych w ramach jego współpracy z placówką), doskonalenie będzie odnosić się do jednego spośród następujących tematów: 1. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? 2. Ocenianie kształtujące. 3. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. 4. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się. 5. Wykorzystanie EWD (Edukacyjnej Wartości Dodanej) w ewaluacji wewnętrznej szkoły. 6. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. 7. Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła. 8. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? 9. Budowa koncepcji pracy szkoły. 10. Praca z uczniem młodszym. 11. Praca z uczniem zdolnym. 12. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 13. Wykorzystanie TIK (Technologie Informacyjno-Komunikacyjne) na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. 14. Projekt edukacyjny w szkole. 15. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym. 16. Rodzice są partnerami szkoły. 17. Nauczyciel 45+. 18. Szkoła promuje wartość edukacji. 19. Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole. 20. Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich. 21. Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. 22. Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? 23. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? 24. Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły. - Etap II - Doskonalenie nauczycieli (4 m-ce od zakończenia diagnozy, tj. październik 2014 r. - styczeń 2015 r.): a) zaangażowanie nauczycieli do realizacji RPW na podstawie wybranej oferty doskonalenia, b) organizacja form wspomagania bezpośrednio w placówce z ekspertami w formie warsztatów, przy zachowaniu dbałości o wyznaczenie dogodnych terminów oraz zapewnienie miejsca, materiałów szkoleniowych oraz poczęstunku (min. 20 h na placówkę), c) udział w pozyskiwaniu ekspertów do współpracy w ramach realizacji RPW. UWAGA: Zamawiający - w zakresie realizacji projektu - udostępni: materiały biurowe niezbędne dla uczestników form wspomagania zorganizowanych przez SORE, specjalistyczną i fachową literaturę w zakresie poszczególnej tematyki doskonalenia nauczycieli oraz zapewni drobny poczęstunek. - Etap III - Zastosowanie przyswojonej wiedzy w szkolnej praktyce (min. 4 m-ce): a) uczestniczenie w konsultacjach grupowych z ekspertem dla nauczycieli, dotyczących wprowadzenia zasad wspomagania (min. 6 h na placówkę), b)prowadzenie indywidualnych konsultacji z nauczycielami (min. 6 h na placówkę), c) przeprowadzanie badań ankietowych z przebiegu wspomagania (min. 6h na placówkę). - Etap IV - Sprawozdanie z wdrożenia RPW (maks. do końca czerwca 2015 r.): a) sporządzenie sprawozdań z RPW i przedstawienie ich wyników dyrektorom i nauczycielom (min. 5 h na placówkę), b) przygotowanie i przedstawienie rekomendacji do pracy w kolejnym roku szkolnym, udział w podsumowaniach na temat podjętych działań (min. 5 h na placówkę). 2) Samodzielna praca merytoryczna w domu związana z realizowaniem RPW w poszczególnych placówkach, polegająca m.in. na opracowaniu merytorycznych dokumentów, tworzeniu ankiet i podsumowaniu badań ankietowych (6 badań), raportów (z wdrożenia RPW na koniec roku szkolnego w każdej placówce objętej działaniem), zgłębianiu tematyki w zakresie realizowanych obszarów wsparcia i doskonalenia (m.in. na podstawie udostępnionych przez Zamawiającego fachowych pozycji książkowych, zakupionych dla potrzeby realizacji projektu Aktywny Belfer), analiza wyników prowadzonych badań (ok. 4 h na m-c na placówkę). 3) Bieżące rozwiązywanie problemów powstałych w trakcie realizacji zadań SORE, reagowanie na pojawiające się trudności, w szczególności przeprowadzenie zadań zaradczych w czasie rekrutacji uczestników do projektu tj. przeprowadzenie indywidualnych rozmów z nauczycielami zachęcające do udziału w projekcie czy ponowna rekrutacja. 4) Utrzymywanie ścisłego kontaktu z Koordynatorem projektu oraz dyrektorami i nauczycielami placówek z uwzględnieniem organizacji pracy danej placówki (ok. 2h na m-c na placówkę). 5) Uczestniczenie w spotkaniach organizowanych w ramach i na potrzeby projektu. 6) Dokumentowanie wszelkich podejmowanych działań (sporządzone na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu) - dotyczy dokumentów takich jak: program warsztatów-wykładów-konsultacji, materiały przekazane nauczycielom, listy obecności, ankiety etc. 2.7 ZASTRZEŻENIA: 2.7.1 Zamawiający zamierza powierzyć sześciu różnym osobom realizację zamówienia dotyczącego pełnienia funkcji SORE w sześciu poszczególnych grupach - dla danej części zamówienia - placówek oświatowych. W przypadku, gdy ta sama osoba zostanie przez Wykonawcę wyznaczona do pełnienia funkcji SORE w więcej niż w jednej części zamówienia, oferta w całości zostanie odrzucona w trybie art. 89 ust.1 pkt 2 ustawy Pzp, to jest z uwagi na jej niezgodność z treścią SWIZ. 2.7.2 Zamawiający zastrzega sobie obowiązek obecności SORE w każdej placówce minimum 2 razy w miesiącu. 2.7.3 Osoba wskazana do pełnienia funkcji SORE nie może być pracownikiem placówki, która zostanie w danej części zamówienia objęta zakresem działania wskazanego SORE bądź być stroną umowy cywilno-prawnej z tą placówką. 2.7.4 Realizacja RPW musi odbywać się zgodnie z umową, a wszelkie zmiany terminu bądź miejsca realizacji poszczególnych elementów umowy wymagają zgody pisemnej Zamawiającego. 2.7.5 Wykonawca będzie ponosić pełną odpowiedzialność za merytoryczną realizację form i sposobu doskonalenia nauczycieli. 2.7.6 Zamawiający zastrzega sobie prawo do hospitacji zajęć SORE przez osoby wyznaczone przez Zamawiającego oraz do kontroli dokumentacji, miejsca i sposobu realizacji przedmiotu zamówienia. 2.7.7 Czas dojazdu do siedziby Zamawiającego oraz czas wykonywania innych czynności związanych z realizacją zadania nie wliczają się do rozliczenia godzin pracy SORE. 2.8 Informacje dodatkowe: 2.8.1 Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pt. Aktywny Belfer - modernizacja systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie tczewskim współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, natomiast przyznana w ramach budżetu przedmiotowego projektu kwota na realizację zadania związanego z wyborem 6 osób do pełnienia funkcji SORE wynosi 261 360,00 zł brutto. 2.8.2 Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania między innymi w przypadkach odnoszących się do finansowania niniejszego zamówienia, w szczególności w trybie art. 93 ust. 1a Ustawy - to jest z uwagi na nieprzyznanie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, bądź w trybie art. 93 ust. 1 pkt 4 Ustawy - w przypadku, gdy oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 2.8.3 SORE realizujący przedmiot zamówienia nie może być zatrudniony (dot. wyłącznie osób zatrudnionych w instytucjach uczestniczących w realizacji POKL na podstawie stosunku pracy) w instytucjach uczestniczących w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia), Regionalnych Ośrodkach EFS, Krajowym Ośrodku EFS, Krajowej Instytucji Wspomagającej, chyba że nie zachodzi konflikt interesów ani podwójne finansowanie. 2.8.4 W przypadku zaangażowania SORE realizującego przedmiot zamówienia w więcej niż jednym projekcie w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, obciążenie wynikające z pracy w kilku projektach nie może wykluczać prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia, a łączne zaangażowanie w realizację zadań projektowych nie może przekraczać 240 godzin miesięcznie. 2.8.5 SORE wraz z podpisaniem umowy złoży oświadczenie o zaangażowaniu w innych projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz o niewystępowaniu konfliktu interesów oraz podwójnego finansowania w przypadku zatrudniania w instytucjach uczestniczących w realizacji POKL, opcjonalnie - o braku takiego zaangażowania. 2.8.6 W przypadku, gdy wybrany SORE będzie zaangażowany w innych projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, do jego obowiązku będzie prowadzenia ewidencji godzin i zadań realizowanych w ramach wszystkich projektów NSRO, zgodnie z zapisami Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz do jej przekazywania Zamawiającemu wraz z każdym sprawozdaniem miesięcznym z realizacji zadań SORE.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w tym postępowaniu nie jest wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: przetargi.powiat.tczew.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach