Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w ramach projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim

Powiat Wałecki ogłasza przetarg

  • Adres: 78-600 Wałcz, ul. Dąbrowskiego 17
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 67 250 84 51 , fax. 67 2589010
  • Data zamieszczenia: 2014-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wałecki
    ul. Dąbrowskiego 17 17
    78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 67 250 84 51, fax. 67 2589010
    REGON: 57079953300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w ramach projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE) w związku z realizacją projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE) to specjalista zewnętrzny (spoza szkoły/przedszkola), który pracuje na rzecz szkół/przedszkoli w ramach realizowanego projektu. Osoba pełniąca funkcję SORE nie może pełnić innych funkcji w ww. projekcie. Szacunkowa ilość godzin przewidziana dla SORE wynosi 80 godzin/miesiąc. Miejsce wykonywania zamówienia: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wałczu, ul. Południowa 10b oraz siedziby placówek z terenu Powiatu Wałeckiego wymienione w poszczególnych częściach przedmiotu zamówienia. Zakres obowiązków: 1) Koordynacja procesów rozwoju placówek oświatowych wskazanych przez Koordynatora Projektu; 2) Rekrutacja uczestników do projektu; 3) Opracowanie Rocznych Planów Wspomagania doskonalenia zawodowego nauczycieli, realizowanych bezpośrednio w placówkach, ze szczególnym uwzględnieniem: a) wsparcia dyrektora i nauczycieli w sprecyzowaniu diagnozy faktycznych potrzeb edukacyjnych, przygotowanie wybranej oferty doskonalenia do realizacji; b) pomocy w sformułowaniu celów i opracowaniu kompleksowych projektów rozwojowych oraz monitorowaniu ich wdrażania; c) wsparcia szkoły w przygotowaniu Rocznego Planu Wspomagania, ściśle odpowiadającego na wewnętrzne potrzeby szkoły (przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego, utworzenie zespołu zadaniowego); d) doboru form doskonalenia adekwatnych do potrzeb oraz ich ewaluacja; e) podejmowanie wszelkich działań związanych z realizacją w placówce konkretnej oferty (spotkania, konsultacje indywidualne i zbiorowe, organizowanie spotkań i konsultacji z ekspertami zewnętrznymi w wybranym obszarze doskonalenia); f) utrzymywanie stałego kontaktu z dyrektorem i nauczycielami. 4) Opracowanie merytorycznych wymagań na ekspertów zewnętrznych; 5) Stała współpraca z ekspertami zewnętrznymi, ustalenie programu warsztatów oraz przygotowanie materiałów szkoleniowych; 6) Opracowanie przy współpracy z ekspertami wzoru kwestionariusza kompetencji; 7) Organizowanie zaplanowanych form wsparcia (m.in. sale, catering, materiały biurowe itp.); 8) Monitorowanie przebiegu realizacji Rocznego Planu Wspomagania, reagowanie na pojawiające się trudności; 9) Przygotowanie sprawozdań z przebiegu realizacji Rocznego Planu Wspomagania; 10) Dokumentowanie podejmowanych działań - zgodnie z wymogami określonymi przez Koordynatora Projektu (m.in. listy obecności, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych, potwierdzenie skorzystania z cateringu/poczęstunku, ankiety itp.); 11) Współpraca z Koordynatorami Sieci Współpracy i Samokształcenia; 12) Współpraca z Zespołem Zarządzającym Projektu, udział w spotkaniach Zespołu; 13) Wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu; 14) Ewidencjonowanie zadań i czasu pracy, dostarczenie ewidencji do biura projektu najpóźniej do 5 dnia następnego miesiąca. Etapy Rocznego Planu Wspomagania (RPW): Etap I - Diagnoza Diagnoza jest pierwszym etapem rocznego planu wspomagania. W trakcie diagnozy SORE, we współpracy z dyrektorem i nauczycielami oraz z wykorzystaniem informacji zawartych w dokumentacji szkoły/przedszkola (w szczególności wyniki ewaluacji wewnętrznej, raport z ewaluacji zewnętrznej oraz wyniki egzaminów zewnętrznych), szczegółowo analizuje potrzeby danej placówki. Rezultatem przeprowadzenia diagnozy jest wybór tematów ofert, które będą realizowane w szkole czy przedszkolu, a także określenie zasad i etapów dotyczących realizacji RPW. Roczny plan wspomagania zawiera w szczególności: a) datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji RPW, b) krótki opis diagnozy potrzeb, c) cel realizacji RPW, d) wskaźniki realizacji, e) role osób realizujących RPW i korzystających ze wsparcia wraz z ich zaangażowaniem czasowym, f) zadania osób realizujących RPW oraz osób korzystających ze wsparcia, g) harmonogram realizacji RPW wraz ze wskazaniem działań (np. warsztatów, konsultacji, szkoleń). Etap II - Doskonalenie pracy nauczycieli Drugim etapem realizacji wsparcia jest przeprowadzenie doskonalenia nauczycieli zgodnie z RPW. Za organizację zadania odpowiedzialny jest SORE, który może, w miarę zaistniałych potrzeb, pozyskać ekspertów zewnętrznych będących specjalistami w zakresie tematyki RPW, np. pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub uczniem młodszym. Sugerowanymi formami doskonalenia nauczycieli są: a) warsztaty dla nauczycieli rozumiane jako każde aktywne metody szkoleniowe, angażujące uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników. Grupa warsztatowa powinna liczyć 15-20 uczestników. W ramach jednego RPW powinno zostać przeprowadzonych 5-6 modułów warsztatów (moduł zajęć warsztatowych rozumiany jest tutaj jako forma kształcenia w wymiarze trzech godzin dydaktycznych), b) inne formy spotkań grupowych (wykłady, konsultacje grupowe) rozumiane jako każde spotkanie zespołu nauczycieli (grupa licząca ok. 25 osób, w zależności od formy pracy i liczebności grona), które ma na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem. Realizacja tego etapu powinna odbyć się jak najwcześniej, aby następnie pozostał czas na wdrażanie nabytej wiedzy i utrwalanie w praktyce szkolnej wypracowanych rozwiązań. Etap III - Pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę Kolejnym etapem realizacji RPW jest pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę. Aby efekt doskonalenia został osiągnięty w optymalnym stopniu, nauczyciele powinni mieć dodatkowo okazję do regularnej wymiany doświadczeń i rozmowy na temat działań sprawdzających się w praktyce i napotkanych trudności. Powinien towarzyszyć im w tym wspierający konsultant spotkań - taka jest właśnie rola SORE na tym etapie realizacji planu wspomagania szkoły. W tym celu w harmonogramie RPW należy zaplanować cykliczne konsultacje indywidualne i/lub grupowe (6-8 spotkań, trwających średnio po dwie godziny każde). W trakcie konsultacji indywidualnych nauczyciel może przedyskutować z SORE (lub ekspertem) swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW. W trakcie konsultacji grupowych nauczyciele mogą dodatkowo wymienić się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW. Konsultacje grupowe prowadzi SORE (lub ekspert zewnętrzny). W związku z realizacją RPW również przed dyrektorem szkoły może pojawić się wiele dodatkowych wyzwań. Zwłaszcza wtedy, gdy po zetknięciu ze szkolną rzeczywistością zaplanowane działania zaczynają wydawać się zbyt trudne w realizacji. Dyrektor może w trakcie realizacji RPW korzystać z indywidualnego wsparcia, m.in. w obszarze radzenia sobie z nowymi okolicznościami, które niesie ze sobą wprowadzanie RPW (np. promocja zmiany, radzenie sobie z oporem, zniechęceniem, rozwiązywanie pojawiających się problemów itp.). Osobą wspierającą dyrektora jest SORE. Etap IV - Przygotowanie sprawozdania z RPW Po zakończeniu realizacji RPW szkoły SORE przeprowadza podsumowanie wdrożenia, a sporządzone sprawozdanie przedstawia dyrektorowi i radzie pedagogicznej. Wspólna refleksja nad sprawozdaniem i płynącymi z niego wnioskami kończy pracę nad daną ofertą doskonalenia nauczycieli prowadzoną w ramach RPW szkoły. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć oferty częściowe na jedną lub dwie części zamówienia, z tym zastrzeżeniem, że każdy Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji może wykonywać umowę tylko w jednej z części (jeden Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji nie może wykonywać umowy zarówno w części nr 1, jak i w części nr 2). Część nr 1. SORE I - łącznie 7 placówek Rok szkolny 2013/2014: 1. Niepubliczna Szkoła Podstawowa z Oddziałem Przedszkolnym im. 4 Dywizji Piechoty w Szwecji, ul. Szkolna 21. 2. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Wałczu, Al. Tysiąclecia 19. 3. II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Prof. Józefa Tischnera w Wałczu, ul. Bydgoska 52. Rok szkolny 2014/2015: 1. Zespół Szkół nr 1 - I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Wałczu, ul. Kilińszczaków 59. 2. Zespół Szkół nr 1 - Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego w Wałczu, ul. Kilińszczaków 59. 3. Zespół Szkół nr 3 - Zasadnicza Szkoła Zawodowa im. I Armii Wojska Polskiego w Wałczu, ul. Bankowa 3. 4. Zespół Szkół nr 3 - Technikum Zawodowe nr 2 im. I Armii Wojska Polskiego w Wałczu, ul. Bankowa 3. Część nr 2. SORE II - łącznie 6 placówek Rok szkolny 2013/2014: 1. Zespół Szkół w Piecniku, Szkoła Podstawowa, Piecnik 8, gm. Mirosławiec. 2. Zespół Szkół w Piecniku, Gimnazjum, Piecnik 8, gm. Mirosławiec. 3. Szkoła Podstawowa w Dębołęce, Debołęka13. Rok szkolny 2014/2015: 1. Zespół Szkół im. Lotników Polskich Szkoła Podstawowa w Mirosławcu, ul. Wolności 21. 2. Zespół Szkół im. Lotników Polskich Gimnazjum w Mirosławcu, ul. Wolności 21. 3. Samorządowe Przedszkole Słoneczko w Mirosławcu, ul. Zamkowa 12.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.powiatwalecki.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach