Przetargi.pl
Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Gminie Dębno

Gmina Dębno ogłasza przetarg

  • Adres: 32-852 Dębno, Wola Dębińska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 658 714 , fax. 146 658 722
  • Data zamieszczenia: 2020-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dębno
    Wola Dębińska 240
    32-852 Dębno, woj. małopolskie
    tel. 146 658 714, fax. 146 658 722
    REGON: 54035700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadebno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Gminie Dębno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zadania jest pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego w formule zaprojektuj i wybuduj: Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Gminie Dębno. 2. Pełnienie nadzoru inwestorskiego realizowane jest w imieniu i na rzecz Zamawiającego i obejmuje obowiązki związane z profesjonalnym i kompleksowym nadzorem oraz kontrolą zadania inwestycyjnego i obejmuje w szczególności: 1) Nadzór Inwestorski całego procesu inwestycyjnego wynikającego z przepisów opracowanego projektu budowlanego oraz wszelkie czynności wynikające z Prawa Budowlanego, 2) Zapoznanie się z programem funkcjonalno – użytkowym dotyczącym przedmiotowego zadania oraz warunkami umowy między Zleceniodawcą a Wykonawcą, jak również terenem, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami, 3) Weryfikacja dokumentacji projektowej i w razie stwierdzenia w dokumentacji projektowej wad lub niedokładności albo konieczności wprowadzenia zmian w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów niż przewidziane w dokumentacji projektowej Inspektor Nadzoru jest zobowiązany zwrócić się z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o przeprowadzenie w dokumentacji zmian i poprawek w terminie uzgodnionym z Wykonawcą dokumentacji projektowej, 4) Dopilnowanie wyznaczenia w terenie obiektów budowlanych przez służbę geodezyjną, o ile będzie to wymagane, 5) Weryfikacja planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz kontrol w przestrzeganiu przez Wykonawców robót zasad BHP, 6) Reprezentowanie interesów Zamawiającego na budowie, 7) Dokonywanie sprawdzenia dokumentacji technicznej, a w razie potrzeby wnioskowanie w imieniu Zamawiającego do Projektanta o dokonanie w niej zmian lub uzupełnień 8) Sprawdzanie poprawności kalkulacji sporządzanych przez Wykonawców robót w zakresie obmiarów robót, nakładów rzeczowych, cen i narzutów oraz faktur w terminach wynikających z umów zawartych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, 9) Kontrolowanie, jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami, dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, 10) Rozstrzyganie w uzgodnieniu z Zamawiającym spraw technicznych powstałych w toku wykonywania robót, 11) Sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie potrzeby ich wykonania, 12) Uczestniczenie w próbach technicznych instalacji i urządzeń, 13) Kompletowanie dokumentacji związanych z odbiorem końcowym, 14) Potwierdzanie gotowości do odbioru robót, 15) Uczestniczenie w czynnościach odbioru robót, 16) Dokonanie rozliczenia końcowego inwestycji, 17) Dojazd i pobyt na placu budowy minimum raz w tygodniu, a jeśli zajdzie taka konieczność, to częściej na wezwanie Zamawiającego, 18) Informowanie na bieżąco Zamawiającego o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez Zamawiającego harmonogramu robót, 19) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających najpóżniej w ciągu 3 dni roboczych po zgłoszeniu ich przez Kierownika budowy, 20) Obowiązkowe uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru częściowego oraz odbioru końcowego jak również przekazywanie obiektu budowlanego do użytkowania; 21) Wszelkich innych czynności wynikających z funkcji pełnienia nadzoru. 22) Przygotowanie i sprawdzenie dokumentów związanych z przekazaniem placu budowy. 23) Kontrola procesu budowy oraz zapisów w dzienniku budowy w zakresie obsługi geodezyjnej oraz oświadczeń uprawnionych osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne. 24) Pełna koordynacja działań, w zakresie współpracy z projektantem oraz rozwiązywanie problemów w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności w realizacji robót wg dokumentacji technicznej i konieczności zatwierdzenia rozwiązań dodatkowych lub zamiennych. 25) Kontrola zgodności realizacji z dokumentacją projektową, techniczną, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym i innymi przepisami w tym zakresie. 26) Kontrolowanie zgodności realizacji z zapisami umowy o realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego (w tym z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym). 27) Kontrola, jakości i ilości wykonanych robót i częściowe ich odbiory oraz kontrola jakości zastosowanych materiałów i ich zgodności z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami o dopuszczeniu do obrotu. 28) Nadzorowanie i egzekwowanie wykonywania robót przez Wykonawcę robot budowlanych zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapisami umowy o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego, ustawą Prawo Budowlane i przepisami z nim związanymi, Ustawą o finansach publicznych, Ustawą Prawo Zamówień Publicznych, dokumentacją projektową, warunkami technicznymi wykonania robót, ustalonymi terminami realizacji, obowiązującymi normami, zasadami oraz przepisami prawa polskiego, a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji. 29) Sprawdzanie, jakości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów. 30) Kontrola, czy stosowane przez wykonawców roboty są dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym oraz archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie. 31) Sprawdzanie i terminowe dokonywanie odbiorów robót zanikających i (lub) ulegających zakryciu. 32) Powiadamianie Zamawiającego o wszelkich odbiorach robót prowadzonych przez podmiot pełniący nadzór inwestorski. 33) Zgłaszanie zastrzeżeń do dokumentacji i wyegzekwowanie stosownych poprawek, uszczegółowień, rozwiązań projektowych i innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji robót oraz przebiegu procesu inwestycyjnego. 34) W przypadku robót, które nie są objęte dokumentacją projektową lub zmian sugerowanych przez Wykonawcę robot budowlanych, uzgodnienie z Zamawiającym procedury postępowania lub informowania o odrzuceniu sugerowanych zmian, przy czym podmiot pełniący nadzór inwestorski nie jest władny, bez uprzedniej konsultacji z Zamawiającym, odrzucać, zatwierdzać dodatkowe roboty lub zmiany, które pociągną za sobą zmiany finansowe zadania oraz zmiany w przedmiocie umowy o roboty budowlane. 35) Ocena i weryfikacja propozycji robót dodatkowych, uzupełniających lub zamiennych zgłaszanych przez Wykonawcę robot budowlanych, w tym przygotowanie kosztorysów, przedmiarów i uzyskanie wymaganych uzgodnień. 36) W przypadku wystąpienia robót dodatkowych i/lub uzupełniających prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad ich realizacją w ramach zawartej umowy, bez dodatkowego wynagrodzenia. 37) Opracowanie protokołów konieczności oraz opinii i uzasadnień: a) na roboty dodatkowe oraz uzyskanie ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. b) na roboty zamienne wraz z opracowaniem dokumentacji zamiennej potwierdzonej przez projektantów oraz uzyskanie ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. 38) Informowanie Zamawiającego o problemach, jakie wystąpiły, jak również o problemach przewidywanych, sposobach ich uniknięcia lub niezbędnych działaniach korygujących. 39) Wstrzymanie dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie lub spowodowałaby niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową. 40) Ułatwienie polubownego rozstrzygania sporów. 41) Organizowanie i prowadzenie okresowych narad koordynacyjnych na budowie, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i wykonawcą robót (włącznie z przygotowaniem i archiwizacją protokołów ze wszystkich formalnych narad) dotyczących bieżących i przyszłych robót (w razie konieczności), w których udział brać będą Wykonawca robót, Zamawiający, jak również zapewnienie wdrażania podjętych decyzji wpływających na postęp i terminowość wykonywanych robót. W przypadkach koniecznych Zamawiający ma prawo żądać zwołania narady w określonym przez siebie terminie. 42) Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów. 43) Żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót. 44) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego. 45) Przygotowanie zadania inwestycyjnego do odbioru końcowego w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia przez Wykonawcę robot budowlanych, w tym niezbędnych dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 46) Przyjęcie od Wykonawcy robot budowlanych całościowej dokumentacji powykonawczej i sprawdzenie jej kompletności poprzez dokonanie stosownej adnotacji. 47) Przygotowanie i uczestniczenie w odbiorze końcowym, włącznie z przekazaniem zakończonego zadania Zamawiającemu i jego ostatecznym rozliczeniem. 48) Wyegzekwowanie usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbioru końcowego. 49) Bieżąca kontrola kosztów inwestycji i podejmowanie stosownych działań, aby koszty umowne inwestycji nie zostały przekroczone. 50) Kontrola umów i rozliczeń Wykonawcy robót z jego Podwykonawcami. 51) Udział w komisjach powoływanych do stwierdzenia ujawnionych wad w okresie gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robot budowlanych, egzekwowanie ich usunięcia i sporządzanie stosownych protokołów. Uwaga: Zamawiający podaje link do postępowania na robotę budowlaną dotyczącą zadania pn. Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Gminie Dębno. https://bip.malopolska.pl/debno,a,1837066,ogloszenie-o-zamowieniu-na-zadanie-pn-budowa-punktu-selektywnego-zbierania-odpadow-komunalnych-w-gmi.html
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie formułuje szczegółowych warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Niezłożenie formularza ofertowego skutkować będzie odrzuceniem oferty wykonawcy. 2) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ 3) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy o ile ofertę składa pełnomocnik a upoważnienie nie wynika z dokumentacji rejestrowej, 5) Zobowiązanie podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów zgodnie z zał. nr 4 do SIWZ, 6.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp – jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 7. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszczania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. VII ust. 2 pkt. 2 SIWZ Wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości, 2) Dokument, o którym mowa w ust. 4 pkt 1 lit. a powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia 1) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia wskazane, w rozdz. VII ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 pkt.1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Ponadto każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa dokumenty, o których mowa w rozdz. VII ust. 2 pkt 2 oraz ust. 3. 2) Dokumenty, o których mowa w rozdz. VII ust. 1 pkt 2 i 3 Wykonawcy składają tak, aby wykazać, że wspólnie spełnią warunki udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach