Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Menedżera Projektu dla zadania pn.: Rewitalizacja zabytkowego parku miejskiego w Skierniewicach, dawnego ogrodu Prymasów Polski współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.

Urząd Miasta Skierniewice ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, ul. Rynek 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 046 8345100 , fax. 046 8345151
  • Data zamieszczenia: 2012-01-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Skierniewice
    ul. Rynek 1 1
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. 046 8345100, fax. 046 8345151
    REGON: 00052430600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.skierniewice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Menedżera Projektu dla zadania pn.: Rewitalizacja zabytkowego parku miejskiego w Skierniewicach, dawnego ogrodu Prymasów Polski współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Menedżera Projektu dla Projektu pn: Rewitalizacja zabytkowego parku miejskiego w Skierniewicach, dawnego ogrodu Prymasów Polski współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Oś priorytetowa VI: Odnowa Obszarów Miejskich Działanie VI.1. Rewitalizacja obszarów problemowych 1.Opis zakresu Projektu : Rewitalizacja dawnego ogrodu rezydencji Prymasów Polskich jest próbą połączenia wytycznych konserwatorskich z wytycznymi inwestorskimi. Przy zachowaniu historycznego charakteru (poprzez utrzymanie i podkreślenie zachowanych zabytkowych reliktów i elementów składowych parku) pełni funkcję parku miejskiego zaspokajającego współczesne potrzeby społeczne. Podkreślenie historycznej wartości obiektu będzie realizowane poprzez nawiązanie do lat największej świetności parku skierniewickiego. Zachowany będzie podział na ogród barokowo-klasycystyczny znajdujący się w części południowo-zachodniej i tzw. park sentymentalny zlokalizowany na północ od rezydencji. Projekt obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych związanych z planowaną inwestycją. Projektant i Wykonawca robót zostanie wyłoniony w ramach procedury zaprojektuj i wybuduj. Prace projektowe należy poprzedzić inwentaryzacją stanu technicznego istniejących budowli i konstrukcji oraz badaniami geotechnicznymi i hydrologicznymi podłoża. Prace projektowe mają za zadanie zrewaloryzowanie historycznego założenia parkowego objętego ochroną konserwatorską oraz wpisanie w historyczny charakter obiektu nowych elementów związanych z jego nową funkcją - parku miejskiego. Wykonanie robót budowlanych polega na uporządkowaniu przestrzennym terenu objętego opracowaniem poprzez nawiązanie do zachowanych historycznych elementów oraz wprowadzenie nowych, przyjmując technologię i materiały pozwalające na podkreślenie dawnego charakteru miejsca. W celu realizacji zamierzonej inwestycji planowany zakres robót podzielono na następujące zadania: Zadanie 1: Roboty ziemne polegające na uformowaniu wgłębników i tarasów ogrodu formalnego. Prace polegać będą na niwelacji terenu zmierzającej do jego obniżenia na poziomie o 0,5m w stosunku do stanu istniejącego i wyrównania podłoża. Powierzchnia objęta pracami to 4040 m2. Zadanie 2: Przebudowa układu dróg i ścieżek. Nawierzchnia do zastosowania tzw. naturalna - ulepszona np. typu Hanse Grand lub równorzędna z taśmą metalową, jako ogranicznik lub gazonowym krawężnikiem. Takie rozwiązanie pozwoli na osiągnięcie płynnych przejść pomiędzy poszczególnymi ścieżkami łącząc je łukami powstałymi przy jej wyginaniu. Układ komunikacyjny podzielono na pieszy i pieszo - jezdny. Podziałowi temu towarzyszy rodzaj zastosowanej podbudowy i wzoru nawierzchni. a) ciągi piesze o nawierzchni naturalnej - ulepszonej ze stabilizowanej naturalnej mieszanki mineralnej z taśmą stalową, jako ogranicznik - pow. 21308 m2 + ok. 6100 mb taśmy, 7716,6mb b) ciągi pieszo - jezdne o nawierzchni naturalnej - ulepszonej ze stabilizowanej naturalnej mieszanki mineralnej, z gazonowym krawężnikiem granitowym, jako ogranicznikiem /gr. 6cm/ - pow. 5910 m2 + 2640 mb krawężnika, - 1554mb c) stopnie z impregnowanego piaskowca do parterów 8 szt. (0,12x2,00x0,38) Zadanie 3: Budowa elementów małej architektury w ogrodzie formalnym. Elementy małej architektury, takie jak: - ławki drewniane -105 szt. - ławki drewniane z metalowymi podporami - 45 szt. - ławki do amfiteatru kamienne (4 x 15 mb) - 60 mb - kosze na śmieci - 200 szt. - elementy rzeźbiarskie - 23 szt. - tablice informacyjne - 8 szt. Zadanie 4: Budowa i modernizacja istniejących mostków i kładek. a) modernizacja, czyli zmiana stylistyki bez ingerencji w istniejącą konstrukcję: - 1 mostek dla komunikacji pieszo - jezdnej materiał: kamień z metalową balustradą - 1 kładka dla pieszych materiał: metal b) prace renowacyjne konserwatorskie: - 1 mostek dla komunikacji pieszo - jezdnej materiał: kamień c) budowa nowych kładek wraz z podporami: - 4 kładki dla pieszych materiał: drewno i metal Zadanie 5: Budowa oświetlenia. a) oświetlenie wybranych fragmentów układu komunikacyjnego, ilość lamp: - 233 szt. b) iluminacja świetlna konstrukcji mostków, kładek i wejść do parku /bram/ oraz Pawilonu Ogrodowego, ilość punktów - 14 + 4 szt. przy bramach = 18 szt. Zadanie 6: Gospodarka istniejącym drzewostanem. Gospodarka drzewostanem na tym etapie prac wynika głównie ze stanu zdrowotnego, realnego zagrożenia bezpieczeństwa oraz na działaniach, które mają za zadanie umożliwienie utworzenia wnętrz parkowych i doświetlenie parku. Pozwoli to na wprowadzenie cennych odmian ozdobnych roślin. Analiza koncepcji rewaloryzacji zakłada usunięcie 10% z istniejącego drzewostanu ze względów kompozycyjnych. a) do usunięcia zostały wytypowane przede wszystkim drzewa suche lub poważnie uszkodzone z zachwianą statyką - 70 szt. + 8 do dalszego monitoringu. b) do usunięcia ze względów kompozycyjnych - około 300 szt. drzew i krzewów. c) zalecana pielęgnacja - 578 szt. Zadanie 7: Budowa ogrodzenia. Koncepcja rewaloryzacji zakłada budowę nowego ogrodzenia z metalu na podmurówce o stylistyce nawiązującej do nurtu klasycystycznego. Długość ogrodzenia: 2220 mb. Zadanie 8: Prace rozbiórkowe istniejącego amfiteatru i budowa Pawilonu Ogrodowego na potrzeby kameralnych spotkań muzycznych wraz z małą widownią. Budowa murowanego obiektu z dachem mansardowym, przy użyciu takich materiałów jak cegła, drewno, i kamień. Pokrycie dachowe z blachy miedzianej. Budynek o kubaturze około 314 m? Zadanie 9: Renowacja istniejącego układu wodnego. Odtworzenie dawnej wyspy w północnej części parku, przy wykorzystaniu istniejącej, lecz mało czytelnej linii brzegowej. a) roboty ziemne usunięcie warstwy naniesionego gruntu w starorzeczu/ - 1400 m? b) budowa urządzeń wodnych przepustów - 2 szt. Zabezpieczenie linii brzegowej rzeki Łupi przepływającej przez teren założenia parkowego w obrębie własności Gminy Miasto Skierniewice. c) faszynowanie brzegu - 17187 mb Zadanie 10: Prace ogrodnicze polegające na nowych nasadzeniach drzew, krzewów i roślin ozdobnych. W obecnej sytuacji, gdy jedynym, zachowanym elementem jest starodrzew, bez warstwy krzewów i roślin okrywowych, wprowadzone rośliny stanowią podstawowy element ozdobny parku. Podobnie jak w przypadku pozostałych branż podstawową zasadą opracowania projektu rewaloryzacji jest odtworzenie głównych rabat i nawiązanie do historycznego doboru gatunkowego. Prace ogrodnicze: a) część regularna założenia parkowego: - boskiety i żywopłoty lipowe i grabowe - 917 mb - ozdobne partery bukszpanowe z kwitnącymi roślinami. - 2860 m? b) część naturalistyczna: - grupy krzewów ozdobnych - 14101 m? - rabaty z roślin ozdobnych i okrywowych - 11921 m? Zadanie 11: Zakładanie nowych oraz renowacja istniejących powierzchni trawiastych. Zarówno w części regularnej jak i naturalistycznej parku cechą charakterystyczną były polany, wnętrza parkowe o różnym przeznaczeniu. Zakłada się odtworzenie powierzchni trawiastych, takich jak: a) trawniki o charakterze gazonowym - 4760 m? b) trawniki o charakterze parkowym - 146761 m? c) łąki kwietne - 12411 m? Zadanie 12: Montaż systemu monitorującego. Każdy zestaw monitorujący powinien składać się z następujących elementów: rejestrator, dysk twardy, kamera przemysłowa lub kamera przemysłowa z regularną ogniskową oraz zestaw zasilający. Przewidywana ilość zestawów - 5 szt. Zadanie 13: Rozbiórka dwóch budynków degradujących wartość historyczną parku. Oba budynki są o bliźniaczej konstrukcji, o pow. 390 m? x 2 obiekty zał. nr 6. Po wyburzeniu teren poddany zostanie rekultywacji i zagospodarowany poprzez nowe nasadzenia z roślin ozdobnych i założenie trawników. 2. Opis lokalizacji zamierzenia inwestycyjnego Teren objęty opracowaniem zlokalizowany jest w centralnej części miasta. Od południa graniczy z ul. Prymasowską, od wschodu z ul. Sienkiewicza, od zachodu z gospodarstwem doświadczalnym Instytutu Ogrodnictwa i linią kolejową. Od północy park sąsiaduje z zabudowaniami kolejowymi. Opracowaniem objęto teren będący własnością Gminy Miasto Skierniewice o powierzchni 22,5927 ha. wpisany do rejestru zabytków pod nr A-272/67 jako dawny ogród rezydencji Prymasów Polski. Nazwa przedmiotu zamówienia została wskazana na wstępie opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca usługi pełnić będzie obowiązki Menedżera Projektu dla inwestycji finansowanej w części ze środków własnych Zamawiającego oraz w części ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 - 2013. 3. Zakres usługi obejmuje: a) kierowanie i koordynację realizacji Projektu w przedmiocie opracowania dokumentacji projektowej, wykonania robót budowlanych i prac konserwatorskich (inwestycji) zgodnie z przepisami i zasadami prawa polskiego i Unii Europejskiej, a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji, współfinansowanych przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, dostępnymi na stronach: www.rpo.lodzkie.pl www.mrr.gov.pl Do obowiązków Menedżera Projektu należy w tym zakresie w szczególności: - zapewnienie własnych środków i zasobów oraz wykwalifikowanego personelu odpowiedniego dla realizacji przedmiotu zamówienia, - opracowanie pełnej dokumentacji przetargowej dotyczącej wyboru projektanta oraz wykonawcy robót budowlanych w ramach procedury ,,zaprojektuj i wybuduj w tym w szczególności: specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiaru robót, specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projektu umowy; - uczestnictwo w pracach komisji przetargowej w charakterze członka przy wyborze Projektanta oraz Wykonawcy robót budowlanych - zgodnie z pkt.2 oraz złożenie oświadczenia o którym mowa w art. 17 ust. 2 Pzp; - współpraca z projektantem, w tym egzekwowanie usunięcia ewentualnych usterek i niedoróbek w dokumentacji projektowej, - dokonanie analizy poprawności opracowania dokumentacji w zakresie przepisów prawa, złożonego wniosku i zawartej umowy o dofinansowanie ze środków UE, rozwiązań technicznych i zastosowanych materiałów, - nadzorowanie prawidłowego i terminowego wykonania Budowy obejmujące w szczególności bieżący nadzór nad przebiegiem Budowy oraz czynności formalne i prawne wynikające z zakresu uprawnień Menedżera Projektu, - rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie robót, - sprawdzanie zgodności robót z dokumentacją projektową dla tej inwestycji, - nadzorowanie przygotowania i kompletowania dokumentów wymaganych Ustawą Prawo Budowlane, niezbędnych podczas realizacji Budowy, - podejmowanie działań w celu dotrzymania terminu realizacji każdego etapu Budowy w przypadku wystąpienia ewentualnego opóźnienia w stosunku do harmonogramu robót, - organizowanie i udział w naradach dotyczących realizacji Budowy wg. harmonogramu uzgodnionego z Zamawiającym i Wykonawcą robót, - nadzorowanie i egzekwowanie Programu zapewnienia jakości (PZJ) Wykonawcy Budowy, kontrola i archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie, - nadzorowanie stosowania przez Wykonawcę Budowy przepisów BHP, stanu zabezpieczenia i ochrony mienia, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska przy wykonywaniu robót budowlanych, stanu zachowania dróg dojazdowych, oznakowania itp., - bieżąca kontrola zgodności realizacji Budowy z zawartymi umowami,, zgodności robót z projektami wykonawczymi, warunkami pozwolenia na budowę, decyzjami konserwatorskimi , specyfikacjami technicznymi, przepisami techniczno-budowlanymi, normami i przepisami BHP oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, - sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, - przygotowanie do odbioru Budowy przez Zamawiającego, w tym w szczególności dokonania odbioru końcowego Budowy, odbioru poszczególnych części (etapów) Budowy. Inspektor nadzoru potwierdzi zgłoszoną przez Wykonawcę Budowy gotowość do odbioru, dokona odbioru wspólnie z Zamawiającym, przekaże Zamawiającemu niezbędną dokumentację odbioru (protokoły wraz z załącznikami) oraz dokumentację powykonawczą. Menedżer Projektu będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad i usterek. - comiesięczne analizy zaawansowania rzeczowego i finansowego wykonanych robót w stosunku do całości zakresu Budowy (w zależności od potrzeb), - monitoring postępu robót budowlanych, przygotowanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu dokumentów służących do rozliczenia inwestycji (zestawienie kosztów i powiązanych z nim harmonogramów rzeczowo-finansowych robót), - nadzór nad przygotowaniem i kompletowaniem dokumentów niezbędnych do uzyskania Decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, - uczestniczenie w próbach, rozruchu urządzeń, odbiorach technicznych instalacji, kontrola nad przeprowadzeniem wszystkich badań niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektów objętych inwestycją, - kontrolę i aprobatę płatności przejściowych , - zapewnienie właściwego obiegu informacji dotyczącej Budowy, - reprezentowanie Zamawiającego przed organami kontrolnymi oraz przygotowywanie wszelkich wymaganych przez te instytucje dokumentów i materiałów w trakcie realizacji Projektu, jak również w okresie trwałości Projektu, - kontrolowanie kompletności i przekazanie Zamawiającemu uzyskanych od Wykonawcy Budowy dokumentów gwarancyjnych dla wykonanych robót, - wnioskowanie oraz egzekwowanie od Wykonawcy należnych odszkodowań lub kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania, albo nieterminowego wykonania zobowiązań umownych (w zależności od potrzeb), - sporządzanie okresowych sprawozdań z przebiegu realizacji inwestycji i przedstawianie ich Zamawiającemu w terminach wzajemnie uzgodnionych, - sporządzanie i przedkładanie dokumentacji z powtórnego użycia , recyklingu, przetwarzania lub składowania w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego zbędnych lub pozostałych materiałów z prac budowlanych, - kontrola i aprobata dokumentów roszczeniowych Wykonawcy robót, aprobowanie wydłużenia czasu trwania kontraktu po uzyskaniu zgody Zamawiającego, - przygotowanie dokumentacji do ewentualnego arbitrażu, - obsługa okresu gwarancji i rękojmi z tytułu wykonania inwestycji. Menadżer Projektu zobowiązany będzie do: prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego przeglądów gwarancyjnych. Zamawiający zakłada, że w okresie gwarancyjnym przynajmniej raz na pół roku dokonywane będą przeglądy gwarancyjne wykonanych robót. W przypadku stwierdzenia usterek/wad objętych gwarancją lub rękojmią, Menadżer Projektu zobowiązany będzie do wyegzekwowania ich naprawy przez Wykonawcę robót. W ramach prowadzenia przeglądów gwarancyjnych Menadżer Projektu zobowiązany jest do: opracowania harmonogramu przeglądów, organizowania przeglądów, przygotowania dokumentacji po przeglądzie, kierowania pism do Wykonawcy o usunięcie usterek jeśli będzie taka potrzeba, obsługi poodbiorowa do terminów wygaśnięcia gwarancji i rękojmi i dokonania odbiorów pogwarancyjnych, - prowadzenie na rzecz Zamawiającego korespondencji, postępowania wyjaśniającego (sporządzanie wyjaśnień, odwołań, informacji itp.) w sytuacji, gdy organa kontrolne stwierdzą, że dokumentacja przetargowa na wybór Wykonawcy, za przygotowanie której odpowiedzialny będzie Menadżer Projektu została sporządzona niewłaściwie. b) Nadzór inwestorski obejmuje nadzór nad pracami melioracyjnymi, robotami ogólnobudowlanymi, a także w branży konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej, nadzór nad uformowaniem wgłębników i tarasów ogrodu formalnego, nad renowacją istniejącego układu wodnego, nad pracami ogrodniczymi (gospodarka istniejącym drzewostanem, nowe nasadzenia drzew, krzewów i roślin ozdobnych), nad zakładaniem nowych oraz renowacją istniejących powierzchni trawiastych. c) Nadzór archeologiczny i konserwatorski obejmuje nadzór archeologiczny i konserwatorski podczas wykonywania prac związanych z rewitalizacją zabytkowego parku miejskiego w Skierniewicach, poprzez sprawowanie kontroli zgodności prowadzonych robót budowlanych oraz konserwatorskich z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją projektową, sztuką konserwatorską oraz ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz. U. z 2003r.Nr 162 poz.1568 z późn. zmianami), rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. 150 poz.1579); Całkowita wartość Projektu, nad którym będzie sprawował nadzór Menedżer Projektu wynosi 16.856.004,70 PLN (słownie: szesnaście milionów osiemset pięćdziesiąt sześć tysięcy cztery złote 70/100), w tym dofinansowanie ze środków EFRR w kwocie nie przekraczającej 13.752.578,99 PLN. Szacunkowa wartość robót budowlanych i renowacyjnych wynosi 12.964.890,00 zł netto. Wartości te mogą ulec zmianie po rozstrzygnięciu przetargów na wszystkie elementy projektu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 10.000,- zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 1. Wykonawca winien wnieść wadium przetargowe w wysokości 10.000,- zł najpóźniej do dnia 20.01.2012r. do godz. 10.00 na konto Urzędu Miasta :KREDYT BANK O.Skierniewice nr 42 1500 1689 1216 8004 0851 0000. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art.45 ust.6 ustawy pzp. 3 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Nie wniesienie wadium skutkuje wykluczeniem wykonawcy z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. Oferta która nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium, zostanie przez Zamawiającego odrzucona z przyczyn formalnych. 4. Zwrot wadium. 4.1. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ust. 1 - 4 ustawy - Pzp . 4.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ust 5 pkt 1-3 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.skierniewice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach