Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Menadżera Projektu (zamiennie zwanego Inwestorem Zastępczym) nad realizacją Projektu: Zwiększenie atrakcyjności turystycznej regionu poprzez modernizację i unowocześnienie jedynego w Województwie Lubelskim Ogrodu Zoologicznego w Zamościu

Miasto Zamość ogłasza przetarg

  • Adres: 22-400 Zamość, Rynek Wielki 13
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 6392084 , fax. 084 6393054
  • Data zamieszczenia: 2010-07-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zamość
    Rynek Wielki 13 13
    22-400 Zamość, woj. lubelskie
    tel. 084 6392084, fax. 084 6393054
    REGON: 95036874700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamosc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Menadżera Projektu (zamiennie zwanego Inwestorem Zastępczym) nad realizacją Projektu: Zwiększenie atrakcyjności turystycznej regionu poprzez modernizację i unowocześnienie jedynego w Województwie Lubelskim Ogrodu Zoologicznego w Zamościu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Lokalizacja: Miasto Zamość, Ogród Zoologiczny im. Stefana Milera w Zamościu przy ulicach Szczebrzeskiej i Dzieci Zamojszczyzny w Zamościu, strefa ochrony konserwatorskiej krajobrazu i ekspozycji zabytkowego zespołu Staromiejskiego Miasta Zamość. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Menadżera Projektu (zamiennie zwanego Inwestorem Zastępczym) nad realizacją Projektu pt. Zwiększenie atrakcyjności turystycznej regionu poprzez modernizację i unowocześnienie jedynego w Województwie Lubelskim Ogrodu Zoologicznego w Zamościu (zamiennie zwanego Inwestycją), w zakres, którego wchodzą roboty budowlane, aranżacja wybiegów, pomieszczeń i ścieżki dydaktycznej oraz dostawa i montaż wyposażenia. Zakres robót nad którymi Menadżer Projektu będzie sprawował nadzór obejmuje następujące zadania: -Przebudowa istniejącego budynku gawry i wybiegu dla niedźwiedzi; - Przebudowa, remont i rozbudowa pawilonu małpiarni; - Budowa pawilonu z wybiegami dla małych drapieżników wraz z rozbiórką istniejącego pawilonu; - Budowa pawilonu z wybiegami dla ptaków grzebiących wraz z rozbiórką istniejącego pawilonu; - Budowa wybiegu fosowego z zapleczem stajennym dla zwierząt Australii - Budowa trzech stajni dla zwierząt kopytnych; - Budowa przedwybiegów przy budynkach dla zwierząt kopytnych oraz przy pawilonie zwierząt Australii; - Budowa zimowiska, woliery i mostu przez staw dla ptactwa; - Budowa trzech stajenek w zespole MINI ZOO; - Budowa budynku umywalni i sanitariatu w zespole MINI ZOO - Budowa ogrodzenia i wybiegów przy stajenkach w zespole MINI ZOO (plac zabaw), stajniach dla kopytnych i pawilonu zwierząt Australii; - Budowa budynku kasy dodatkowej; - Aranżacja i wyposażenie wybiegów i pomieszczeń oraz ścieżki dydaktycznej; - Uzbrojenie i urządzenie terenu (drogi i place, sieci i przyłącza kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowe, przyłącze c.o. wysokich i niskich parametrów, sieci elektroenergetyczne, oświetlenie terenu, przebudowa układu zasilania, oświetlenie terenu, przyłącze energetyczne, instalacja hydrotechniczna, pomost - dojście do wyspy lemurów, ukształtowanie terenu i zieleni, mała architektura); - Budowa infrastruktury teleinformatycznej i monitoringu oraz zainstalowanie urządzeń multimedialnych; - Rozbiórka obiektów. Roboty budowlane będą prowadzone w następujących branżach: ogólnobudowlana, konstrukcyjna, elektryczna, drogowa, telekomunikacyjna, sanitarna: wod.-kan., centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej. Nazwa przedmiotu zamówienia została wskazana na wstępie opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca usługi pełnić będzie obowiązki Menadżera Projektu dla inwestycji finansowanej w części ze środków własnych Zamawiającego oraz w części ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013 - OŚ PRIORYTETOWA VII: Kultura, turystyka i współpraca międzyregionalna, Działanie 7.1 Infrastruktura kultury i turystyki. 3.1. Zakres usługi obejmuje: 1) sprawdzenie i aktualizację dokumentacji dostarczonej przez Zamawiającego, sporządzonej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003 w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. Nr 120 poz. 1133, ze zmianami) oraz aktualizację kosztorysów inwestorskich; 2) kierowanie i koordynację realizacji Inwestycji w przedmiocie wykonania robót budowlanych, aranżacji wybiegów, pomieszczeń i ścieżki dydaktycznej oraz wyposażenia Ogrodu Zoologicznego (całość inwestycji) zgodnie z przepisami i zasadami prawa polskiego oraz Unii Europejskiej, a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego, dostępnymi na stronie: www.rpo.lubelskie.pl ; Do obowiązków Menadżera Projektu należy w tym zakresie w szczególności: sporządzanie i przechowywanie dokumentacji kontraktowej, prowadzenie rejestru robót, aprobowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji, aprobowanie płatności, aprobowanie dodatkowych żądań Wykonawcy Inwestycji. 3) opracowanie pełnej dokumentacji przetargowej dotyczącej wyboru wykonawcy Inwestycji (w tym w szczególności specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projektu umowy) oraz ewentualna modyfikacja dokumentacji już posiadanej przez Zamawiającego (w tym w szczególności specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiaru robót) w celu przeprowadzenia przetargu na wybór wykonawcy Inwestycji oraz jej ewentualne modyfikacje, sporządzenie wyjaśnień i korespondencji, a także innych pism, których konieczność sporządzenia pojawi się w trakcie przebiegu procedury udzielania zamówienia publicznego, aż do jej ostatecznego zakończenia; 4) uczestnictwo w pracach komisji przetargowej w charakterze członka przy wyborze wykonawcy Inwestycji oraz złożenie oświadczeń, o których mowa w art. 17 ust. 2 Pzp; 5) przygotowanie dokumentacji do ewentualnego postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą lub skargi do Sądu Okręgowego oraz udział w postępowaniu odwoławczym lub skargowym; 6) dostarczenie wykonawcy Inwestycji dokumentacji niezbędnej do wykonania Inwestycji zgodnie z przepisami prawa, złożoną ofertą i umową podpisaną z wykonawcą Inwestycji; na dokumentację tę składać się będą w szczególności: - dokumentacja budowlana robót (projekty budowlano - wykonawcze), specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - wymagana przepisami prawa i niezbędna dokumentacja umożliwiająca realizację robót dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp; Menadżer Projektu zobowiązany jest zgłosić konieczność wykonania tych robót i przedstawić zgodne z przepisami prawa uzasadnienie, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, dokonać uzgodnień z autorem projektu w zakresie wykonania dokumentacji zamiennej lub konieczności wykonania niezbędnej dokumentacji, - wymagana przepisami prawa i niezbędna dokumentacja umożliwiająca wprowadzanie i realizację rozwiązań zamiennych w rozumieniu art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy Prawo budowlane (uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego), w tym także w zakresie zastosowania materiałów zamiennych. Menadżer Projektu zobowiązany jest zgłosić konieczność wykonania tych robót i przedstawić zgodne z przepisami prawa uzasadnienie, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, dokonać uzgodnień z autorem projektu w zakresie wykonania dokumentacji zamiennej lub konieczności wykonania niezbędnej dokumentacji; 7) zapewnienie codziennego nadzoru, w tym inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności wizytowanie budowy, monitorowanie realizacji kontraktu, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót, zagwarantowanie stałego nadzoru inspektorów nadzoru, w tym ich codziennej dyspozycyjności nadzoru na placu budowy; Menadżer Projektu zobowiązany jest zapewnić siłami i środkami własnymi obecność inspektorów nadzoru w odpowiednim dla prawidłowej realizacji robót budowlanych czasie; Menadżer Projektu ponosi odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości lub wady, do których przyczynił się w szczególności poprzez brak zapewnienia wymaganego przepisami prawa lub umową nadzoru; 8) wykonywanie stosownie do przepisów prawa budowanego zadań: - Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (art. 25, 26 Prawa Budowlanego), - Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestycyjnego (art. 27 Prawa Budowlanego), - Inwestora Zastępczego (art. 18 Prawa Budowlanego). 9) rozwiązywanie wszelkich problemów i sporów związanych z realizacją robót, w szczególności w zakresie akceptacji zamiennych rozwiązań i materiałów, wad dokumentacji inwestycji w tym projektowej, rozliczaniem kontraktu, sporządzaniem dokumentacji powykonawczej, itp.; 10) prowadzenie procedur finansowych łącznie ze sprawozdawczością, w tym wystawianie poleceń płatności z uwzględnieniem ewentualnych podwykonawców robót budowlanych; Menadżer Projektu zobowiązany będzie do zapewnienia skutecznej procedury rozliczania płatności wykonawcy robót z podwykonawcami oraz zapewni, że płatności na rzecz wykonawcy robót dokonywane będą po opłaceniu przez wykonawcę robót należności podwykonawców; 11) przedstawianie opinii Zamawiającemu i aprobata dokumentów zawierających wnioski wykonawcy, co do sposobu lub harmonogramu realizacji robót, w tym w zakresie wydłużenia czasu trwania umowy o wykonanie robót budowlanych, po uzyskaniu zgody Zamawiającego i wprowadzaniu ich przez Zamawiającego do umowy zgodnie z art. 144 Pzp; 12) informowanie na piśmie odpowiedzialnych za realizację Inwestycji przedstawicieli Zamawiającego o wszelkich faktach mających znaczenie dla realizacji inwestycji, a zwłaszcza o wszelkich zagrożeniach terminu zakończenia robót w sposób i w czasie umożliwiającym podjęcie adekwatnych działań przez Zamawiającego; 13) udostępnianie Zamawiającemu, na każde pisemne żądanie, wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy; 14) sporządzanie okresowych sprawozdań z przebiegu realizacji inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem ewentualnych zagrożeń w terminowości realizacji inwestycji oraz wątpliwości w zakresie zgodności z przepisami prawa, wytycznymi, zasadami sztuki budowlanej i przedstawianie ich Zamawiającemu, w terminach wzajemnie uzgodnionych i umożliwiających podejmowanie stosownych działań zaradczych; 15) regularne sporządzanie dokumentacji fotograficznej realizowanego Projektu, w tym robót zanikowych, stanu terenu i obiektów objętych projektem przed rozpoczęciem, w trakcie trwania oraz po zakończeniu realizacji projektu; dokumentacja fotograficzna powinna zostać wykonana w wysokiej rozdzielczości umożliwiającej publikację; 16) przeniesienia na zamawiającego w ramach ustalonego wynagrodzenia, autorskich praw majątkowych do dokumentacji fotograficznej związanej z realizacją projektu; 17) kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż. i utrzymanie porządku na terenie umowy; 18) organizowanie i przewodniczenia radom budowy, naradom technicznym, i innym spotkaniom, w których, w zależności od potrzeb, udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Projektu stron w terminach wynikających z potrzeb, lecz nie rzadziej niż raz w miesiącu oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia narady; 19) obsługa okresu gwarancji i rękojmi z tytułu wykonania Inwestycji; Menadżer Projektu zobowiązany będzie do: - prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego (Miasta Zamość) przeglądów gwarancyjnych. Zamawiający zakłada, że w okresie gwarancyjnym przynajmniej raz na pół roku dokonywane będą przeglądy stanu technicznego wybudowanych i przebudowanych obiektów i instalacji; w przypadku stwierdzenia usterek/wad objętych gwarancja lub rękojmią Menadżer Projektu zobowiązany będzie do wyegzekwowania ich naprawy przez Wykonawcę robót; w ramach prowadzenia przeglądów gwarancyjnych Menadżer projektu zobowiązany jest do opracowania harmonogramu przeglądów, organizowanie przeglądów raz na pół roku, przygotowanie dokumentacji po przeglądzie, kierowanie pism do Wykonawcy o usunięcie usterek jeśli będzie taka potrzeba - obsługa poodbiorowa do terminów wygaśnięcia gwarancji i rękojmi i dokonania odbiorów pogwarancyjnych; - prowadzenia na rzecz Zamawiającego korespondencji, postępowania wyjaśniającego (sporządzanie wyjaśnień, odwołań, informacji itp.), w sytuacji, gdy organy kontrolne stwierdzą, że dokumentacja przetargowa na wybór Wykonawcy, za przygotowanie której odpowiedzialny będzie Menadżer Projektu, została sporządzona niewłaściwie; pomimo działań Menadżera Projektu - w sytuacji, gdyby Zamawiający zmuszony by był do zwrotu części lub całości dotacji na skutek przyczyn leżących po stronie Menadżera Projektu; 20) sporządzenie uzgodnionych z Zamawiającym dowodów odbioru technicznego (OT) i przekazywanie tych dokumentów do Urzędu Miasta Zamość wraz z oświadczeniem o usunięciu przez Wykonawcę robót ewentualnych usterek stwierdzonych przy odbiorze w terminie dwóch miesięcy od daty przekazania Zamawiającemu protokołu odbioru końcowego; 21) sporządzanie i przedkładanie dokumentacji z powtórnego użycia, recyklingu, przetwarzania lub składowania w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego zbędnych lub pozostałych materiałów z prac budowlanych. 22) przygotowanie, wraz z niezbędnymi załącznikami, wniosku niezbędnego do uzyskania decyzji - pozwolenia na użytkowanie obiektów, które zostaną wybudowane lub przebudowane w wyniku realizacji Projektu. 3.2. Nadzór inwestorski obejmuje nadzór nad robotami ogólnobudowlanymi, a w szczególności w branżach: konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej, telekomunikacyjnej, drogowej, jak również nadzór nad aranżacją wybiegów, pomieszczeń i ścieżki dydaktycznej oraz wyposażeniem Ogrodu Zoologicznego w urządzenia monitoringu i dostępu do internetu oraz urządzenia multimedialne zapewniające eksponowanie walorów turystycznych i krajoznawczych ogrodu zoologicznego oraz regionu oraz, w razie konieczności, w tym na żądanie i z upoważnienia Zamawiającego lub właściwego organu, zapewnienie nadzoru autorskiego, w sytuacjach określonych art. 20 ust. 1 pkt 4 Prawa budowlanego. Na każdym etapie prac Menadżer Projektu jest zobowiązany do informowania Miasta Zamość o wszelkich propozycjach zmian projektu. 3.3. Niezależnie od zakresu określonego w pkt 3.1. zakres usług stanowiących przedmiot zamówienia obejmuje także wszelkie czynności związane z obsługą przed realizacją budowy: sprawdzenie dokumentacji budowlanej, opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przekazanie placu budowy, obsługa podczas budowy, obsługa poodbiorowa do terminów wygaśnięcia rękojmi, gwarancji i odbiorów pogwarancyjnych. Ma to na celu spowodowanie, aby całość nadzorowanych robót (inwestycji) była wykonana w szczególności zgodnie z: - projektami budowlano - wykonawczymi, - warunkami określonymi w pozwoleniach na budowę i rozbiórkę oraz zgłoszeniami robót nie wymagającymi pozwolenia na budowę, - wymaganiami materiałowo - technicznymi określonymi w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, - przedmiarami robót, - kosztorysami ofertowymi. 3.4. Zamawiający dostarczy Menadżerowi Projektu dokumentację techniczną (projekty budowlano-wykonawcze z przedmiarami robót, kosztorysami ślepymi i kosztorysami inwestorskimi - do aktualizacji wraz z uzgodnieniami, pozwoleniami na budowę i rozbiórkę oraz dziennikami budowy/rozbiórki)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 10 000,00zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych), Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach wyszczególnionych w art 45 ust. 6. Ustawy Prawo zamówień publicznych: - w pieniądzu; -w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - w gwarancjach bankowych; - w gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz.1158 z późniejszymi zmianami)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zamosc.um.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach