Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Projektu nad realizacją zadania pn. Zapewnienie dostępu do Internetu mieszkańcom Gminy Starachowice z grupy docelowej

Gmina Starachowice ogłasza przetarg

  • Adres: 27-200 Starachowice, ul. Radomska 45
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 273 82 75 , fax. 41 273 82 75
  • Data zamieszczenia: 2011-03-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Starachowice
    ul. Radomska 45 45
    27-200 Starachowice, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 273 82 75, fax. 41 273 82 75
    REGON: 29100989200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.um.starachowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Projektu nad realizacją zadania pn. Zapewnienie dostępu do Internetu mieszkańcom Gminy Starachowice z grupy docelowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na Pełnieniu funkcji Inżyniera Projektu nad realizacją zadania pn.Zapewnienie dostępu do Internetu mieszkańcom Gminy Starachowice z grupy docelowej. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa 8: Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, - Działanie 8.3: Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion. Zakres rzeczowy projektu obejmuje: budowę sieci Internetu szerokopasmowego - około 25 km, zakup 60 szt zestawów komputerowych dla 30 jednostek organizacyjnych Gminy, utworzenie portalu internetowego, zapewnienie dostępu do Internetu uprawnionym mieszkańcom, tj. 30-stu gospodarstwom domowym zagrożonym wykluczeniem cyfrowym z powodu trudnej sytuacji materialnej lub niepełnosprawności, zapewnienie hurtowego dostępu do Internetu dla 30 jednostek organizacyjnych Gminy, przeprowadzenie szkolenia dla 60 osób, promocja projektu. Do zadań Inżyniera Projektu będzie należało: I. Nadzór nad całościową realizacją projektu w fazach projektowania i realizacji. II. Opracowanie dokumentacji przetargowej (opisu przedmiotu zamówienia wraz z projektami umów) oraz udział w postępowaniach przetargowych w zakresie odpowiedzi na pytania wykonawców, ewentualnej modyfikacji przedmiotu zamówienia - zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 Nr 113 poz. 759 z poźn. zm.) - dla następujących zadań projektu: 1. Budowa infrastruktury sieciowej (sieci światłowodowej) zapewniającej dostęp do szerokopasmowego Internetu dla jednostek organizacyjnych Gminy w trybie zaprojektuj i wybuduj. Opis przedmiotu zamówienia winien w szczególności spełniać wymogi określone w art. 31. Prawo zamówień publicznych - to jest posiadać zakres i formę programu funkcjonalno - użytkowego, wynikające z rozdziału nr 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (PFU) (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z dnia 16 września 2004 r.). Zamawiający dysponuje dokumentem pn. Program Funkcjonalno - Użytkowy dla zadania Zapewnienie dostępu do Internetu mieszkańcom Gminy Starachowice z grupy docelowej, opracowanym w kwietniu 2010 r., stanowiącym załącznik niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. Inżynier Projektu w ramach niniejszego zamówienia ma obowiązek aktualizacji i uszczegółowienia w/w Programu z kwietnia 2010 r. Aktualizacja i uszczegółowienie dotyczą: Dostosowania zapisów Programu do przepisów Ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106. poz. 675), która weszła w życie 17 lipca 2010 r., oraz innych aktów prawnych zmienionych tą ustawą, w szczególności do przepisów ustawy Prawo budowlane. Naniesienia na pozyskanych własnym kosztem przez Inżyniera mapach zasadniczych (o skali 1:500, 1:1000, 1:2000), trasy sieci światłowodowych do przyłączanych obiektów (wykaz tych obiektów znajduje się w PFU). Uzyskania wstępnych uzgodnień od właścicieli zarządców działek - dróg (ustalonych w oparciu o pozyskany przez Inżyniera wykaz właścicieli i władających) dotyczących lokalizacji sieci na tych działkach. Określenia parametrów i ilości wewnętrznego okablowania strukturalnego w obiektach docelowych (punkty do których będzie doprowadzone wewnętrzne okablowanie strukturalne wskaże Zamawiający i Użytkownicy). Oceny jakości zastosowanych w PFU rozwiązań technicznych oraz ich ewentualna aktualizacja i uszczegółowienie w uzgodnieniu z Zamawiającym Wyliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych. Należy je wykonać zgodnie z rozdziałem 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 z 2004 r.). W razie potrzeby aktualizacja i uszczegółowienie winno obejmować również inne zagadnienia, wynikające z wymogów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego. Aktualizację i uszczegółowienie Programu funkcjonalno - użytkowego należy wykonać w 3 egzemplarzach w formie pisemnej oraz w 1 egzemplarzu w formie elektronicznej. 2. Dostawa sprzętu komputerowego (zestaw składający się z komputera i drukarki) wraz z niezbędnym oprogramowaniem oraz rocznym ubezpieczeniem sprzętu - w ilości 60 szt. 3. Stworzenie portalu internetowego, związanego z realizowanym projektem. 4. Dostawa hurtowego (zbiorowego) dostępu do Internetu szerokopasmowego dla 30 jednostek podległych Gminie Starachowice. 5. Dostawa Internetu szerokopasmowego dla 30 gospodarstw domowych. 6. Przeprowadzenie szkoleń dla wybranej grupy docelowej, tj. 60 osób (po 2 osoby z każdego gospodarstwa domowego). Zakres szkoleń obejmuje obsługę z powierzonych urządzeń nadawczo - odbiorczych, obsługę komputera w zakresie korzystania z internetu (podstawy komunikacji elektronicznej), konfiguracji dostępu do Internetu, dostępu do portali informacyjnych, e-aplikacji, zakładania własnych kont pocztowych itp. Szkolenia o charakterze warsztatowym - każde gospodarstwo domowe będzie miało do dyspozycji 1 stację roboczą do wykonania zadań wyznaczonych przez instruktora. Planuje się zorganizowane 4 grup szkoleniowych (uczestnicy w różnym przedziale wiekowym) w tym 2 grupy po 14 osób, 2 - po 16 osób w liczbie 64 godzin (2 dni x 8 godz. x 4 grupy). Dokładny przedział wiekowy zostanie określony w momencie wyłonienia grupy docelowej. Zamawiający zastrzega sobie prawo uzgodnienia wszelkich istotnych aspektów, dotyczących wykonywanych opisów przedmiotów zamówienia. Opracowana dokumentacja winna być przedstawiona Zamawiającemu do akceptacji. III. Nadzór nad prawidłową i terminową realizacją procesu budowy infrastruktury sieciowej (sieci światłowodowej) zapewniającej dostęp do szerokopasmowego Internetu dla jednostek podległych Gminie (w trybie zaprojektuj i wybuduj), w szczególności: 1) nadzór nad przygotowaniem dokumentacji projektowej, 2) pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie obowiązków i uprawnień (łącznie z kontrolowaniem rozliczeń budowy) wynikających z art. 25 i 26 Prawa budowlanego (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623), 3) pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestycyjnego, 4) organizowania i prowadzenia cyklicznych narad koordynacyjnych robót budowlanych, 5) zapewnienie codziennej dyspozycyjności nadzoru na placu budowy, 6) rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót, 7) sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, 8) prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją, w tym m. in. wymaganej przepisami Prawa budowlanego, kompletowanie przekazanych przez kierownika budowy wszelkich dokumentów, takich jak: atesty materiałowe, aprobaty techniczne, wyniki badań, deklaracje zgodności dla dostarczonych materiałów itp. 9) weryfikacja i akceptacja dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych, 10) przygotowanie dokumentów do przejęcia na stan majątkowy składników wykonanej inwestycji, 11) przygotowanie dokumentacji w przypadku spraw spornych do ewentualnego arbitrażu, 12) rozliczanie rzeczowo-finansowe projektu dotyczącego budowy sieci, 13) aprobowanie płatności, 14) aprobowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji, 15) sporządzanie raportów i sprawozdań z przebiegu realizacji inwestycji, w tym dla Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, 16) systematyczne i bieżące monitorowanie przebiegu realizacji procesu inwestycyjnego oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o zaistniałych nieprawidłowościach i przeszkodach w terminowym realizowaniu poszczególnych zadań, 17) obsługa okresu gwarancyjnego, przygotowanie i udział w czynnościach przeglądów gwarancyjnych i odbioru pogwarancyjnego. IV. Monitorowanie prawidłowego wykorzystania sprzętu przekazanego gospodarstwom domowym oraz jego odzyskanie w razie nieprawidłowego użytkowania (np. modemy) w okresie realizacji umowy. Kwartalne raportowanie do Zamawiającego o wynikach kontroli u Beneficjentów. V. Pełna współpraca z wykonawcą szkoleń w celu zarządzania terminową i prawidłową realizacją szkoleń: przygotowywanie spotkań informacyjnych dla wyłonionej grupy docelowej, informowanie uczestników o terminach szkoleń. VI. Zatwierdzanie protokołów odbioru wykonanych usług oraz innych dokumentów niezbędnych do wystawienia faktury wskazanych przez Zamawiającego. Weryfikacja i zatwierdzanie dokumentów księgowych za usługi i czynności podlegające nadzorowi, związane z realizacją projektu wraz ze wszystkimi załącznikami przed złożeniem ich do Zamawiającego. VII. Przygotowanie dokumentów rozliczeniowych niezbędnych do wystawienia wniosków o płatność do Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, VIII. Raportowanie do Zamawiającego postępów realizacji wszystkich etapów projektu i napotkanych problemów. IX. Bieżące monitorowanie wskaźników projektu. X. Udział w naradach koordynacyjnych projektu. XI. Obsługa zespołów kontrolujących uprawnionych do kontroli realizacji projektu. XII. Wykonywanie innych czynności związanych z koordynacją projektu wynikłych w trakcie jego realizacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz.596 i Nr 216, poz. 1824). Wadium w wysokości: 4 000,00 zł należy wnieść: w pieniądzu - przelewem na konto nr 17102026740000210200033225 Bank PKO BP SA Oddział I w Ostrowcu Świętokrzyskim tytułem: WADIUM na przetarg Pełnienie funkcji Inżyniera Projektu nad realizacją zadania pn. Zapewnienie dostępu do Internetu mieszkańcom Gminy Starachowice z grupy docelowej - z takim wyliczeniem, aby wpłynęło na rachunek Zamawiającego najpóźniej w terminie złożenia oferty (wniesienie wadium przelewem oznacza uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego); w innych formach - w terminie składania oferty. Oryginał dokumentu zdeponować w kasie (w kopercie zaadresowanej na Urząd Miejski, Kasa ul. Radomska 45, 27-200 Starachowice, z dopiskiem WADIUM na przetarg Pełnienie funkcji Inżyniera Projektu nad realizacją zadania pn. Zapewnienie dostępu do Internetu mieszkańcom Gminy Starachowice z grupy docelowej, kopię dokumentu dołączyć do oferty). Potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopie przelewów oraz kopie dokumentów dotyczących innych niż w pieniądzu form wadium, należy dołączyć do oferty najpóźniej w terminie jej składania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.starachowice.pl/public/?id=98303
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach