Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w ramach realizacji projektu Szumiące trawy na składowiskach CZG R-XXI

Celowy Związek Gmin R-XXI ogłasza przetarg

  • Adres: 72-200 Nowogard, Plac Wolności 5
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 5791920; 5791950 , fax. 91 5791953,5791955
  • Data zamieszczenia: 2014-03-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Celowy Związek Gmin R-XXI
    Plac Wolności 5 5
    72-200 Nowogard, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 5791920; 5791950, fax. 91 5791953,5791955
    REGON: 81254669600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czg.nowogard.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w ramach realizacji projektu Szumiące trawy na składowiskach CZG R-XXI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia OBOWIĄZKI INŻYNIERA KONTRAKTU W RAMACH ZADAŃ GŁÓWNYCH Zakres rzeczowy robót nadzorowanych przez Wykonawcę obejmuje: Rekultywację 13 składowisk odpadów wraz z projektowaniem i budową ścieżek edukacyjnych w podziale na dwie części - kontrakty: Część 1 - Kontrakt I - składowiska: a) Włodarka, gmina Trzebiatów b) Chrząstowo, gmina Kamień Pomorski c) Kłęby, gmina Golczewo d) Recław, gmina Wolin e) Osina, gmina Osina f) Świnoujście - Przytór, gmina Świnoujście Część 2 - Kontrakt II - składowiska: g) Komorowo, gmina Resko h) Godowo, gmina Maszewo i) Kraśnik Łobeski, gmina Węgorzyno j) Wierzchowo, gmina Wierzchowo k) Mielenko Drawskie 1, gmina Drawsko Pomorskie l) Mielenko Drawskie 2, gmina Drawsko Pomorskie ł) Złocieniec, gmina Złocieniec Szczegółowy opis robót nadzorowanych przez Wykonawcę określa dokumentacja projektowa, stanowiąca załącznik nr 9 do siwz. Wykonawca kontraktu na roboty budowlane zobowiązany będzie do zaktualizowania dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 9 do niniejszej siwz. W takim przypadku wynagrodzenie Inżyniera Kontraktu nie ulega zmianie. Do zadań Inżyniera Kontraktu należy w szczególności: 1. W zakresie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia na wykonanie zadania ,, Rekultywacja składowisk odpadów w ramach realizacji projektu Szumiące trawy na składowiskach CZG R-XXI. a) udział w charakterze członka komisji przetargowej w prowadzonym postępowaniu na wybór wykonawcy/ów robót, udzielanie wyjaśnień do treści siwz przy współpracy z zamawiającym. 2. W zakresie całościowego i kompleksowego zarządzania realizacją Projektu w celu zapewnienia terminowej realizacji Projektu przez Generalnego Wykonawcę zgodnie z postanowieniami zawartej z nim umowy i zrealizowania celu Umowy: a) koordynacja procesu realizacji Projektu pomiędzy wszystkimi Uczestnikami Projektu i Zamawiającym; b) organizowanie, co najmniej jeden raz w tygodniu, prowadzenie i dokumentowanie narad koordynacji budowy i narad koordynacji projektowej oraz wszelkich innych spotkań z Uczestnikami Projektu odbywanymi w czasie realizacji Projektu; c) koordynacja prac zespołu Inżyniera Kontraktu i współpracy tego zespołu z Kierownikiem Projektu, Przedstawicielem Zamawiającego i Projektantem d) wypełnianie uprawnień Zamawiającego przewidzianych dla Inżyniera Kontraktu i członków zespołu Inżyniera Kontraktu w umowie z Generalnym Wykonawcą; e) regularne, w zakresie określonym Umową, raportowanie i przekazywanie informacji do Przedstawiciela Zamawiającego i Kierownika Projektu w sprawach związanych z Projektem, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, zarządzania zaliczkami, związanych z Projektami postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji Projektu; f) współpraca z Zamawiającym i kontrolerami Urzędu Zamówień Publicznych oraz wszelkimi innymi podmiotami administracji publicznej przeprowadzającymi kontrole realizacji Projektu w tym zakresie prawidłowej realizacji zamówień publicznych; g) współpraca z Zamawiającym i kontrolerami Instytucji Wdrażającej w zakresie kontroli Projektu pod kątem prawidłowości rozliczeń środków h) współdziałanie z Zamawiającym w sprawach terenowo-prawnych; i) egzekwowanie od Generalnego Wykonawcy aktualizacji harmonogramów realizacji robót budowlanych i rzeczowo-finansowego oraz ocena ich pod kątem rzetelności i wiarygodności oraz koordynacja aktualizacji tych harmonogramów z aktualizacją Harmonogramu Realizacji Projektu; j) współpraca z Zamawiającym w zakresie przygotowania raportów z realizacji Projektu i innych wymaganych sprawozdań i planów w szczególności do Instytucji Wdrażającej; k) proponowanie uzgodnień sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych; l) opiniowanie podwykonawców zgłaszanych przez Generalnego Wykonawcę i kontrolowanie sposobu wykonywania umowy przez Generalnego Wykonawcę pod kątem zabezpieczenia Zamawiającego przed ryzykiem solidarnej odpowiedzialności inwestora za roszczenia podwykonawców; m) egzekwowanie od Generalnego Wykonawcy kompletnej dokumentacji dotyczącej podwykonawców, w tym oświadczeń o niezaleganiu z płatnościami oraz wszelkich innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego zarządzania ryzykiem solidarnej odpowiedzialności inwestora za roszczenia podwykonawców; n) dokonywanie comiesięcznej oceny zaawansowania robót budowlanych wykonanych przez Generalnego Wykonawcę w tym przygotowywanie i wystawianie dokumentów rozliczeniowych potwierdzających zakres wykonanych prac wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami; o) analiza i akceptacja faktur wystawianych przez Generalnego Wykonawcę pod katem ich zgodności z dokumentami rozliczeniowymi oraz współpraca z Zamawiający, w sprawach związanych z dokonywaniem płatności na rzecz Generalnego Wykonawcy; p) doradztwo Zamawiającemu w czasie realizacji Projektu w zakresie związanych z całościowym zarządzaniem Projektem w kwestiach dotyczących prawa, finansów, sprawach projektowych i technicznych; q) doradzanie Zamawiającemu w odniesieniu do identyfikacji obszarów problemowych i ryzykownych ujawnionych w czasie realizacji Projektu oraz proponowanie środków zaradczych; r) bieżący monitoring postępu w realizacji Projektu i budowy s) sprawdzanie wszelkiej dokumentacji i korespondencji przekazywanej przez Generalnego Wykonawcę pod kątem merytorycznym; t) ocenianie wszelkich roszczeń i problemów narastających podczas wykonywania robót budowlanych i zgłaszanych przez Generalnego Wykonawcę oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne; u) organizowanie i dokumentowanie narad problemowych w sprawach mających istotnych wpływ na realizację celu Umowy; v) realizacja w okresie obowiązywania Umowy uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad , oraz egzekwowanie roszczeń Zamawiającego wobec Generalnego Wykonawcy, w zakresie w/w wad; w) podejmowanie wszelkich działań w ramach zadania głównego objętego niniejszym punktem niezbędnych do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, którego realizacja jest objęta Umową; 3. W zakresie kontroli kosztów i finansowej koordynacji rozliczeń Projektu w zgodzie z warunkami umowy o dofinansowanie zawartej przez Zamawiającego z Instytucją Wdrażającą a) współpraca z Zamawiającym w zakresie obowiązków sprawozdawczych b) zapewnienie zgodności harmonogramu prac Generalnego Wykonawcy z założeniami Harmonogramu Realizacji Projektu; c) aktualizowanie Harmonogramu Realizacji Projektu okresowo i na żądanie Zamawiającego, w celu zachowania pełnej zgodności rzeczywistego postępu prac w ramach inwestycji z założeniami umowy o dofinansowanie zawartej przez Zamawiającego z Instytucją Wdrażającą; d) planowanie płatności na rzecz Generalnego Wykonawcy, dostawców wyposażenia oraz swoich własnych z zachowaniem pełnej zgodności z planem wystąpień o środki, zgodnie z załącznikiem nr 3b do umowy o dofinansowanie zawartej przez Zamawiającego z Instytucją Wdrażającą; e) nadzór nad zgodnością realizacji Projektu z założeniami przedstawionymi we wniosku o dofinansowanie oraz w opisie projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie; f) przygotowywanie na żądanie Zamawiającego wszelkich informacji i wyjaśnień na temat realizacji Projektu; g) dokonanie rozliczenia końcowego Projektu z uwzględnieniem rozliczenia i wsparcia przekazania środków trwałych i przygotowanie dokumentów w szczególności: raport końcowy, dokumenty OT; h) podsumowanie kosztów budowy i rozliczenie finalne budowy z Generalnym Wykonawcą i) podejmowanie wszelkich działań w ramach zadania głównego objętego niniejszym punktem niezbędnych do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, którego realizacja jest objęta Umową; 4. W zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku prawo budowlane, za pośrednictwem zespołu inspektorów nadzoru posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi a) zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami zgodnie z polskim Prawem budowlanym i przepisami z nim związanymi; b) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; c) sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez Generalnego Wykonawcę; d) sprawdzenie czy używane przez Generalnego Wykonawcę urządzenia i materiały posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane kontraktem, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; e) sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Generalny Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami podpisanej z nim umowy; f) w razie konieczności odbywanie badań i inspekcji w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów; g) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie), w tym, w razie potrzeby, wymiany sprzętu; h) żądanie od Generalnego Wykonawcy robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (w przypadkach istotnych za zgodą Zamawiającego); i) weryfikowanie robót zamiennych w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one zgłoszone; j) udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu; k) wydawanie Generalnemu Wykonawcy, a w przypadkach określonych w Umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; l) nadzór nad wszystkimi próbami - wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Generalnego Wykonawcę świadectw prowadzonych prób; m) akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót; n) udział w czynnościach odbiorowych robót budowlanych oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia robót w zależności od wymogów prawnych; o) kontrola, w tym usługi w zakresie kontroli Generalnego Wykonawcy w zakresie aspektów technicznych, zgodności z ofertą, jakości, stosowanych urządzeń i ich funkcjonowania, terminów i dyscypliny; p) odbiór od Generalnego Wykonawcy robót, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej; q) przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy; r) reprezentowania Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z Dokumentacją, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; s) sprawdzania i zapewniania jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; t) sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowania i udziału w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych; u) potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; v) współpraca w ścisłym kontakcie z Kierownikiem Projektu i koordynacja prac na budowie począwszy od rozpoczęcia robót, poprzez wszystkie stadia Projektu, przez cały okres realizacji, aż do zakończenia budowy, przeprowadzenia prób końcowych i odbiorów i finalnego przekazania Obiektu, zapewniając wykonanie Projektu w ramach ustalonego harmonogramu i według zakładanych parametrów jakościowych; w) uczestniczenie, prowadzenie, lub w zależności od potrzeb organizowanie w odpowiednich, dodatkowych terminach, regularne spotkania koordynacyjne z podwykonawcami, Generalnym Wykonawcą w celu nadzorowania i koordynowania przebiegu i jakości prac; x) przekazywanie pozostałym członkom zespołu Inżyniera Kontraktu wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków określonych w Umowie; y) pełnienie codziennego nadzoru nad pracami wykonawczymi w swojej branży, z) wykonanie obowiązków inspektora przypisane Zamawiającemu zgodnie z Umową; aa) ponoszenie odpowiedzialności za prawidłowy, codzienny przebieg Projektu, prowadzenie rejestru prowadzonych prac i ich terminów, wprowadzanie zapisów do dziennika budowy, nadzorowanie jego prawidłowego przechowywanie i dokonywania wpisów, bb) działanie zgodnie z dokumentacją budowlaną i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich Uczestników Projektu i Zamawiającego, cc) zapewnienie w tajemnicy informacji dotyczących wykonywanego Projektu, 5. W zakresie wykonywania przez cały zespół Inżyniera Kontraktu innych czynności związanych z kompleksowym zarządzaniem całością zadań przy realizacji Projektu, niezbędnych, według Inżyniera Kontraktu lub uznania Zamawiającego, do prawidłowej realizacji niniejszej Umowy, umowy z Generalnym Wykonawcą oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, mając na uwadze osiągnięcie celu niniejszej Umowy: a) usługi doradcze dotyczące realizacji Projektu, w zakresie ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego oraz BHP, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; b) wszelkie inne czynności, związane z kompleksowym zarządzaniem całością zadań przy realizacji Projektu, niezbędne do prawidłowej realizacji niniejszej Umowy, umowy z Generalnym Wykonawcą oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715400005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: Wadium - 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł. 00/100). Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; c) kwotę gwarancji; d) termin ważności gwarancji; e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: (1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, (2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, (3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub (4) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa art. 26 ust. 3 Ustawy pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy pzp, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić (wyłącznie) przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Nr rachunku: 17 9375 1012 4200 4978 2000 0090 wraz z określeniem nazwy i nr postępowania. 5. W przypadku wnoszenia wadium przez Wykonawcę w innych formach, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty w osobnej kopercie z podpisem Wadium Przetargowe. 6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie (przed terminem składania ofert) znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie zapisów art. 46 ust. 1 Ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 10. UWAGA! Złożenie dokumentu wadialnego w innym miejscu i błędnej formie może spowodować zastosowanie sankcji wynikającej z art. 24 ust. 2 pkt. 2 Ustawy Pzp. 11. Zwrot wadium lub ewentualne ponowne jego wniesienie regulują przepisy art. 46 Ustawy Pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gminy.pomorzezachodnie.pl/zamowienia.dhtml, www.czg.nowogard.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach