Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu p.n. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Gminy Goleniów

Gmina Goleniów ogłasza przetarg

  • Adres: 72-100 Goleniów, Plac Lotników 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4698200 , fax. 091 4698298
  • Data zamieszczenia: 2012-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Goleniów
    Plac Lotników 1
    72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4698200, fax. 091 4698298
    REGON: 81168436700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goleniow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu p.n. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Gminy Goleniów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z przygotowaniem, zarządzaniem, koordynowaniem, rozliczeniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją robót budowlanych i instalacyjnych na zadaniu inwestycyjnym pn. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Gminy Goleniów. Termomodernizacja obejmuje 13 budynków użyteczności publicznej. Zamówienie obejmuje następujący zakres obowiązków i czynności do wykonania przez Inżyniera Kontraktu: 1. Nadzór Inżyniera Kontraktu nad realizacją inwestycji powinien zapewnić: -efektywną kontrolę wykonania robót zgodnie z przedmiotem zamówienia i harmonogramami realizacji, -nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków, -zakończenie robót w wyznaczonym terminie i przy nieprzekroczonym budżecie. 2. Zamawiający oczekuje, że ww. cele Inżynier Kontraktu osiągnie poprzez: -właściwą i profesjonalną organizację i koordynację robót, -administrowanie i zarządzanie kontraktem, -monitorowanie postępu prac pod względem rzeczowym i finansowym, -zapewnienie kompletnego i profesjonalnego nadzoru inwestorskiego nad robotami, -zapewnienie zgodności realizacji kontraktu z Prawem Budowlanym oraz wydanymi decyzjami administracyjnymi i wytycznymi Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego GIS Green Investment Scheme Część 1) Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej, -skuteczne wyegzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych spełnienia wymagań dotyczących jakości stosowanych materiałów i wykonywanych robót, -zapewnienie zgodności realizacji kontraktu na roboty z dokumentacją projektową oraz warunkami kontraktowymi, -udział nad odbiorami i rozruchem technologicznym, -właściwe rozliczenie kontraktu na roboty zgodnie z wytycznymi Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego GIS Green Investment Scheme Część 1) Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej dotacja i pożyczka, -właściwy nadzór w okresie zgłaszania wad, konsekwentne egzekwowanie obowiązków od Wykonawcy. 3. Szczegółowy zakres zadań do wykonania przez Inżyniera Kontraktu: 3.1. Przez cały czas trwania umowy: -reprezentowanie Zamawiającego, jako Inwestora, zgodnie z Prawem Budowlanym na podstawie udzielonego Inżynierowi Kontraktu pełnomocnictwa, w tym przygotowanie stosownych dokumentów, -zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego, -utrzymywanie kontaktów z instytucjami i urzędami związanymi z wdrażaniem zadań inwestycyjnych (Straż Pożarna, eksploatatorami sieci i infrastruktury technicznej, Wojewódzkie i Powiatowe Inspektoraty Sanitarne, Państwowa Inspekcja Pracy itp.) i każdą inną instytucją oraz z miejscową ludnością, jeżeli będzie taka konieczność, -analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas realizacji Kontraktu na roboty, -analizowanie wszystkich decyzji, uzgodnień i postanowień uzyskanych w trakcie przygotowania i realizacji nadzorowanych inwestycji i zapewnienie spełnienia zawartych w nich wymagań, -współpraca z Zamawiającym we wszystkich działaniach związanych z wdrożeniem i realizacją Kontraktu na roboty, -Inżynier Kontraktu zorganizuje, wyposaży i będzie utrzymywał biuro główne Inżyniera, zaopatrzy zatrudnione przez siebie osoby wykonujące zamówienie w niezbędne materiały i urządzenia oraz zapewni im niezbędne warunki, wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów Inżyniera, jeśli zajdzie taka potrzeba, -Sporządzanie raportów (m.in. miesięcznych, kwartalnych oraz końcowego), harmonogramów rzeczowo finansowych dotyczących dotacji i pożyczki i rozliczenie robót zgodnie z wytycznymi Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego GIS Green Investment Scheme Część 1) Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej i jej instrukcjami, -Inżynier zobowiązany jest do uzyskania przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie obiektu jeżeli dotyczy 3.2. Na etapie poprzedzającym realizację: -przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz wszelkich dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia przez Zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonawstwo robót budowlanych w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) w oparciu o przekazane przez Zamawiającego dokumenty. Zamawiający przewiduje ogłoszenie jednego postępowania podzielonego na 13 części lub ogłoszenie 13 osobnych postępowań na termomodernizację budynków użyteczności publicznej. -współudział w ocenianiu ofert złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zasadach biegłego, -zweryfikowanie dokumentacji projektowej dostarczonej przez Zamawiającego w celu sprawdzenia wzajemnej zgodności i kompletności poszczególnych elementów składających się na tę dokumentację, -przeprowadzenie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia stanu istniejącego z dokumentacją projektową, -wskazanie ewentualnych błędów w dostarczonej dokumentacji oraz interpretacja wpływu błędu na Projekt i zaproponowanie konkretnych zmian (rozwiązań), -sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu do zatwierdzenia instrukcji określających formę, zakres i sposób obiegu wymaganych od Wykonawcy robót budowlanych dokumentów, -przedstawienie metodyki działań Wykonawcy (procedury). 3.3.Na etapie realizacji: -sprawdzanie posiadania i przedkładanie Zamawiającemu wymaganych od Wykonawcy w Kontrakcie na roboty ubezpieczeń i gwarancji, -przekazanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającego, -przekazanie Wykonawcy robót budowlanych dokumentacji projektowej i innych dokumentów wymaganych przez Kontrakt na roboty, po uprzednim przekazaniu jej Inżynierowi przez Zamawiającego, -przekazanie Wykonawcy robót budowlanych zarejestrowanego Dziennika Budowy wraz z wypełnioną kartą tytułową i wpisami o podjęciu funkcji inspektora nadzoru -jeżeli dotyczy -sporządzenie i przekazanie Wykonawcy robót budowlanych zatwierdzonego przez Zamawiającego wzoru raportu o postępie prac oraz harmonogramu rzeczowo-finansowego, -sporządzenie i przekazanie Wykonawcy robót budowlanych zatwierdzonych przez Zamawiającego instrukcji określających formę, zakres i sposób obiegu wymaganych od Wykonawcy dokumentów, -powiadomienie właściwych organów nadzoru budowlanego o zamiarze rozpoczęcia robót przez Wykonawcę robót budowlanych, stosownie do decyzji o pozwoleniu na budowę, na podstawie pełnomocnictw otrzymanych przez Zamawiającego, -sprawdzanie i opiniowanie przedstawionych przez wykonawców metodologii robót, harmonogramów, Planów Zapewnienia Jakości oraz sprawdzanie planów BIOZ i przekazywanie do zatwierdzenia Zamawiającemu, -potwierdzanie pobytów autorów projektu w ramach nadzorów autorskich, -nadzór nad postępem Kontraktu na roboty pod względem technicznym, jakościowym, finansowym, organizacyjnym, formalnym i terminowym, -koordynacja nadzoru archeologicznego nad prowadzeniem prac w przypadku takiej konieczności, -informowanie Zamawiającego o wadach dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania Kontraktu na roboty w terminach umożliwiających ich usunięcie przez właściwe Biuro Projektów bez opóźnienia terminów zakończenia Kontraktu na roboty, -zatwierdzanie po uprzednim poinformowaniu Zamawiającego materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez Wykonawcę robót budowlanych do wbudowania, kontrola dokumentów jakości, deklaracji zgodności i certyfikatów, -weryfikacja zgodności ochrony ubezpieczeniowej Wykonawcy robót budowlanych zgodnie z postanowieniami Kontraktu na roboty oraz egzekwowanie obowiązku przedkładania przez Wykonawcę robót budowlanych dowodów przedłużenia ochrony ubezpieczeniowej w przypadku zawarcia umów ubezpieczenia na okres krótszy niż okres realizacji robót; -weryfikacja projektów umów zawieranych przez Wykonawcę robót budowlanych z podwykonawcami i rekomendowanie zgody albo odmowy zgody na zawarcie przez Wykonawcę robót budowlanych umowy z podwykonawcą zgodnie z art. 647(1) Kodeksu cywilnego. -sprawdzanie zgodności dostaw urządzeń z Kontraktem na roboty i sprawdzanie kompletności wymaganych atestów, aprobat i gwarancji na ww. urządzenia oraz ich świadectw pochodzenia, -kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót, -zatwierdzanie zmian osób wykonujących zamówienie oraz podwykonawców zaproponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, -koordynacja robót w ramach Kontraktu na roboty, -koordynacja wdrażania Kontraktu na roboty w taki sposób, aby nie zakłócić pracy istniejących sieci i instalacji podczas prowadzenia robót, -dołożenie wszelkich starań w celu zapewnienia terminowego zakończenia realizacji Kontraktu na roboty przy minimalnym stopniu utrudnień dla mieszkańców, posiadaczy gruntów, na których prowadzone są roboty oraz posiadaczy nieruchomości przyległych; -nadzór, aby roboty wykonywane były przy zachowaniu należytego poziomu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa, -monitorowanie zagrożeń dla środowiska dotyczących gniazd ptaków i nietoperzy, -inspektorzy nadzoru Inżyniera powinni być obecni na placu budowy (w czasie prowadzonych robót) i przebywać tam tak długo, jak tego wymaga skuteczność nadzoru. W czasie każdorazowego pobytu na terenie budowy Inżynier Kontraktu ma obowiązek dokonania przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia swojej bytności i dokonanych czynności stosownym zapisem w dzienniku budowy (w zakresie powierzonych poszczególnym Inspektorom nadzoru czynności), -sprawdzanie wykonania robót i powiadamianie Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę, a także ustalanie rodzaju i zakresu robót koniecznych do usunięcia wad, -administrowanie i zarządzanie Kontraktem na roboty od strony finansowej wraz z przygotowaniem finansowych i rzeczowych wskaźników postępu prac służących do monitorowania oraz sporządzanie niezbędnych dokumentów finansowych, kontrola budżetu, kwalifikacja kosztów, sporządzanie prognoz przepływów pieniężnych, -egzekwowanie postanowień Kontraktu na roboty, w tym określanie punktów krytycznych Kontraktu na roboty, zapewnienie wdrażania procedur jakościowych, przygotowanie i aktualizacja planów i harmonogramów oraz wszelkich innych dokumentów, których przygotowanie okaże się konieczne, -składanie raportów z postępów prac oraz płatności zgodnie z wymaganiami Zamawiającego z uwzględnieniem zasad monitorowania wymaganych przez instytucje dofinansowującą Projekt, -opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka, przygotowanie programów naprawczych w celu łagodzenia wszelkich niekorzystnych zmian dotyczących jakości, kosztów i terminu realizacji Kontraktu na roboty, -informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących problemach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub/i naprawczych dla ich przezwyciężenia, -przeprowadzanie z Wykonawcą robót budowlanych odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, niezbędnych przeglądów międzyoperacyjnych i odbiorów końcowych realizowanego zadania inwestycyjnego z udziałem przedstawicieli Zamawiającego o ile Zamawiający uzna swój udział za konieczny, -ocena i weryfikacja propozycji robót dodatkowych i zmian przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie finansowym i rzeczowym oraz przedłożenie do decyzji Zamawiającego, -sprawdzanie i akceptacja przejściowych i końcowych oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych o wykonaniu robót . -sprawdzanie i akceptacja faktur VAT wystawianych przez Wykonawców robót budowlanych do zapłaty przez Zamawiającego, -dokumentowanie wszelkich postępów prac oraz płatności, -prowadzenie dokumentacji audiowizualnej z realizacji Kontraktu w odstępach miesięcznych, w ilości niezbędnej, w formie filmów i zdjęć cyfrowych. Filmy i zdjęcia będą szczegółowo opisane (z automatycznym datownikiem) i zarchiwizowane w formacie cyfrowym (nośnik DVD lub CD), -nadzór nad montażem i utrzymaniem w należytym stanie tablic informacyjnych, pamiątkowych itp., -współpraca z Zamawiającym w zakresie informacji, promocji i konsultacji społecznych, -organizowanie okresowych spotkań w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego (minimum raz w tygodniu, a w razie potrzeby ad-hoc), sporządzanie i uzgadnianie ze stronami protokołów z tych spotkań i przekazywanie ich wszystkim uczestnikom spotkania, -obsługa kontroli (w tym organizacja spotkań roboczych) ekspertów Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i przedstawicieli podmiotów odpowiedzialnych za realizację projektu w zakresie swoich praw i obowiązków, -udział jako doradca techniczny na spotkaniach i podczas ewentualnych wizyt Instytucji Nadzorujących, -udzielanie Wykonawcy robót budowlanych pomocy w zakresie uzyskiwania wszelkich koniecznych dokumentów i pozwoleń tj. weryfikacji przygotowanych dokumentów, wniosków administracyjnych, sprawdzania ich kompletności, bieżącego informowania Wykonawcy robót o obowiązujących przepisach i procedurach formalnoprawnych i administracyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem zmian wprowadzanych do obowiązujących przepisów), -zapobieganie zdarzeniom mogącym prowadzić do powstania roszczeń Wykonawcy robót budowlanych w stosunku do Zamawiającego, -w miarę możliwości doprowadzanie do polubownego rozwiązywania sporów z Wykonawcą robót budowlanych, -udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wynikłych podczas realizacji Kontraktu na roboty budowlane, -wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Kontraktu na roboty budowlane, -udział w odpowiedniej procedurze arbitrażowej, tj.: doradztwo, opiniowanie dokumentów, wydawanie ekspertyz, udział (w charakterze konsultanta-asysta) w spotkaniach/posiedzeniach związanych z procedurą arbitrażową. -dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę robót placu budowy w przypadku wypowiedzenia Kontraktu na roboty budowlane, -rozliczenie Kontraktu na roboty budowlane w przypadku jego wypowiedzenia, -Nadzór nad próbami i rozruchem oraz weryfikacja instrukcji obsługi (gdzie jest to konieczne) wykonanych przez Wykonawcę robót budowlanych w celu prawidłowego przejęcia ukończonych prac przez Zamawiającego, -sprawdzenie i akceptacja wyników wszystkich prób i rozruchów przy oddaniu do eksploatacji po ich weryfikacji i uzgodnieniu z Zamawiającym, -udział w przekazaniu przez Wykonawcę robót budowlanych wykonanych obiektów do eksploatacji, -prowadzenie wymaganej dokumentacji i oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych w celu uzyskania pozwoleń na użytkowanie obiektów (dla których pozwolenie na użytkowanie jest wymagane) oraz współdziałanie z Zamawiającym przy uzyskaniu tych pozwoleń, -sprawdzenie dokumentacji powykonawczej, jej zatwierdzenie a następnie dostarczenie jej Zamawiającemu w formie ustalonej z Zamawiającym, -obsługa dokumentacyjna Komisji Odbioru Końcowego powołanej przez Zamawiającego, przygotowywanie Protokołów Odbioru Robót, -bieżące kwalifikowanie kosztów i wskazywanie kosztów kwalifikowanych -niekwalifikowanych zgodnie z obowiązującymi wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego GIS Green Investment Scheme Część 1) Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej -bieżące dokonywanie przeglądów placów budowy pod względem bezpieczeństwa prowadzonych robót, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości niezwłoczne poinformowanie Zamawiającego oraz sporządzenie informacji z kontroli do wiadomości Zamawiającego i Wykonawcy robót, 3.4. Na etapie po zakończeniu realizacji: -przygotowanie dokumentów dla sporządzenia dowodów OT, rekomendowanie zwrotu gwarancji wykonania, -w okresie zgłaszania wad, w sytuacji wystąpienia wad lub uszkodzeń, niezwłoczne stawiennictwo celem zbadania przyczyn powstania wad, -sporządzenie Raportu Końcowego oraz Zakończenia z realizacji Kontraktu na roboty, -rozliczenie inwestycji w instytucji dofinansowującej, -przygotowanie sprawozdań do organu monitorującego, -sporządzenie harmonogramu i prowadzenie przeglądów gwarancyjnych zgodnie z warunkami nadzorowanych Kontraktu na robotę -zapewnienie stałego nadzoru w okresie zgłaszania wad, -finalizacja zadań wynikających z obowiązków na etapie budowy, -dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia stwierdzonych wad i ich odbiór, -wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, -organizowanie i dokonywanie przeglądów gwarancyjnych zgodnie z harmonogramem oraz na każde wezwanie Zamawiającego, -zbieranie zgłoszeń dotyczących wad, -konsekwentne egzekwowanie obowiązków gwarancyjnych od Wykonawców oraz potwierdzenie usuwania usterek, -składanie Zamawiającemu raportów po każdym przeglądzie gwarancyjnym. 4. Inżynier Kontraktu, w porozumieniu z Zamawiającym, powinien realizować wszystkie inne czynności i zarządzenia określone przez Zamawiającego, a nie wymienione w powyższym zakresie zadań, które będą niezbędne dla poprawnej realizacji Kontraktu i zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 717000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia przez wykonawcę wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.goleniow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach