Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji polegającej na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych i instalacyjnych dla projektu "Termomodernizacji obiektów Samorządu Województwa Pomorskiego - szpitale psychiatryczne i stacje pogotowia ratunkowego" realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, osi Priorytetowej-10. Energia, działania-10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania - 10.2.1 Efektywność energetyczna.

Województwo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, Okopowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 583 261 555, , fax. (58)3268557
  • Data zamieszczenia: 2019-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Pomorskie
    Okopowa 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 583 261 555, , fax. (58)3268557
    REGON: 19167483600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pomorskie.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji polegającej na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych i instalacyjnych dla projektu "Termomodernizacji obiektów Samorządu Województwa Pomorskiego - szpitale psychiatryczne i stacje pogotowia ratunkowego" realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, osi Priorytetowej-10. Energia, działania-10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania - 10.2.1 Efektywność energetyczna.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji polegającej na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych i instalacyjnych dla projektu „Termomodernizacja obiektów Samorządu Województwa Pomorskiego – szpitale psychiatryczne i stacje pogotowia”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej – 10. Energia, Działania – 10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania – 10.2.1. Efektywność energetyczna, dla 2 obiektów: 1) Wojewódzki Szpital Psychiatryczny im. T. Bilikiewicza, budynek 6A/7A, ul. Srebrniki 15, 80-282 Gdańsk Wykaz podstawowych robót:  Wprowadzenie systemu zarządzania energią  Wprowadzenie OZE - kolektory słoneczne – 40 m2  Modernizacja/wymiana instalacji grzewczej  Docieplenia ścian wewnętrznych  Wymiana stolarki okiennej i/lub drzwiowej  Modernizacja systemu wentylacji  Docieplenia podłóg na gruncie, stropów piwnic  Docieplenia ścian zewnętrznych,  Docieplenia stropów, dachów, stropodachów  Modernizacja oświetlenia  Wprowadzenie OZE – panele fotowoltaiczne  Roboty towarzyszące niezbędne do wykonania robót podstawowych UWAGA: W Wojewódzkim Szpitalu Psychiatryczny im. T. Bilikiewicza w Gdańsku należy wykonać kolektory słoneczne o powierzchni 40 m2. Wielkość podana w programie funkcjonalno – użytkowym jest nieaktualna ze względu na kolizje z panelami fotowoltaicznymi. 2) Stacja Pogotowia Ratunkowego w Słupsku, budynek biurowo-socjalny,ul. Paderewskiego 5, 76-200 Słupsk Wykaz podstawowych robót:  Modernizacja / wymiana instalacji grzewczej  Docieplenia stropów, dachów, stropodachów  Docieplenia ścian zewnętrznych  Wprowadzenie OZE – panele fotowoltaiczne  Roboty towarzyszące niezbędne do wykonania robót podstawowych UWAGA: każdy z w/w obiektów może być realizowany przez innego Wykonawcę robót budowlanych 2. Wykonawca będzie sprawować nadzór nad przedmiotową inwestycją wraz z zespołem właściwych Inspektorów nadzoru poszczególnych branż, polegający w szczególności na: 1) monitorowaniu procesu inwestycyjnego; 2) rozliczaniu i nadzorze finansowym nad inwestycją, w tym w zakresie nadzorowania i kontrolowania wykonywania postanowień zawartych w umowach o dofinansowanie w ramach środków Unii Europejskiej w zakresie sprawozdawczości i rozliczania finansowego. 3. Obowiązki Inżyniera kontraktu obejmują w szczególności: 1) przygotowanie, organizacja, nadzór, koordynacja i zakończenie całego procesu inwestycyjnego związanego z realizacją inwestycji w tym: a) wykonywanie obowiązków inspektora nadzoru inwestycyjnego, b) koordynowanie czynności inspektorów nadzoru inwestycyjnego, c) sporządzania raportów, d) rozliczanie finansowe umów na roboty budowlane; 2) kontrolę Dokumentacji projektowej opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych; 3) nadzór i monitorowanie prawidłowego przygotowania i złożenia wniosku o pozwolenie na budowę; 4) protokolarne przekazanie Wykonawcy robót budowlanych terenu budowy i bieżące prowadzenie dokumentacji budowy; 5) codzienną obecność na budowie (w zależności od potrzeb – z właściwymi Inspektorami nadzoru danej branży) oraz koordynowanie czynności właściwych Inspektorów nadzoru inwestycyjnego odpowiednich branż – przez codzienną obecność na budowie należy rozumieć codzienną obecność właściwego Inspektora nadzoru danej branży w miejscu realizowania (aktualnego prowadzenia robót) inwestycji zgodnie z harmonogramem w takiej ilości czasu, jaka jest w danym dniu wymagana dla należytego nadzoru robót danej branży oraz pozwalającą na należyte rozwiązanie występujących problemów na budowie; 6) czuwanie nad prawidłową organizacją i zabezpieczeniem: robót, zaplecza i terenu budowy oraz utrzymywaniem przez Wykonawcę robót budowlanych porządku na placu budowy; 7) kontrolę nad: a) wykonywanymi robotami budowlanymi, b) wyposażeniem obiektu w niezbędne urządzenia, c) wbudowanymi wyrobami budowlanymi (pod względem ich jakości i zgodności oraz wymogami określonymi w PFU), d) realizacją Harmonogramu robót budowlanych, o którym mowa w §5 projektu umowy, oraz weryfikowanie przedstawianego przez Wykonawcę robót budowlanych aktualnego Harmonogramu realizacji zamówienia i płatności, monitorowanie postępu robót oraz składanie stosownych raportów; e) prawidłowym przygotowaniem i przekazaniem Użytkownikowi zrealizowanego zadania oraz nadzór nad uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub zgłoszeniu do użytkowania obiektu (o ile będzie to wymagane); 8) sprawdzanie prawidłowości dokumentów Wykonawcy robót budowlanych, rozliczanie finansowe inwestycji w celu uruchomienia płatności na rzecz Wykonawcy robót budowlanych oraz opiniowanie wniosków Wykonawcy robót budowlanych związanych z realizacją umowy; 9) egzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych uprawnień Zamawiającego z tytułu niewykonania, nienależytego wykonania lub nieterminowego wykonania zobowiązań wynikających z umowy z Wykonawcą robót budowlanych oraz czynności określonych niniejszą umową w sposób gwarantujący zachowanie terminów określonych w umowie z Wykonawcą robót budowlanych; 10) wyznaczanie terminów prób w porozumieniu z Wykonawcą robót budowlanych, uczestnictwo i nadzór nad próbami oraz uczestniczenie w rozruchu technologicznym i odbiorach wbudowanych maszyn i urządzeń; 11) dokonywanie odbiorów w terminach określonych w aktualnym Harmonogramie realizacji zamówienia i płatności i umowie z Wykonawcą robót budowlanych oraz umożliwianie Użytkownikowi udziału w komisjach odbiorowych; 12) wystawianie Wykonawcy robót budowlanych świadectwa potwierdzającego pozytywny wynik prób; 13) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających; 14) uczestnictwo i dokonywanie: odbiorów częściowych, odbioru końcowego; 15) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad oraz konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych; 16) prowadzenie, przechowywanie i archiwizacja dokumentacji związanej z wykonywaniem inwestycji; 17) sprawdzanie, czy pracownicy obecni na placu budowy ujęci są na liście obecności prowadzonej przez Wykonawcę robót budowlanych zawierającej wykaz osób zatrudnionych bezpośrednio przez Wykonawcę robót budowlanych oraz przez zgłoszonych podwykonawców; 18) weryfikację, czy podwykonawcy zatrudnieni przez Wykonawcę robót budowlanych wykonują rzeczywiście takie prace, które Wykonawca robót budowlanych w swej ofercie dla Zamawiającego deklarował jako prace planowane przez niego do podzlecenia; 19) nadzór nad szkoleniem Użytkownika w zakresie eksploatacji i konserwacji urządzeń i robót przeprowadzanym przez Wykonawcę robót budowlanych; 20) wykonywanie wszystkich innych czynności dla Zamawiającego, przewidzianych w Prawie budowlanym, w tym nadzorowania i kontrolowanie wykonywania postanowień umów z Wykonawcą robót budowlanych w stosunku do prowadzonych robót, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami z nim związanymi. 4. Pozostałe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały wskazane w załączniku nr 1 do SIWZ, jak i w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 5. Wszędzie tam, gdzie przy opisie przedmiotu zamówienia, powołane są normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, bądź wskazane są znaki towarowe, parametry lub źródła pochodzenia (nazwy producentów lub urządzeń), postanowienia te należy traktować jako przykładowe, a Wykonawca ma każdorazowo prawo zastosowania rozwiązania równoważnego z tym zastrzeżeniem, iż zaproponowane rozwiązania równoważne muszą spełniać co najmniej założenia projektowe. 6. Przedmiot umowy będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej – 10. Energia, Działania – 10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania – 10.2.1. Efektywność energetyczna. W tym zakresie Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do: 1) przygotowywania, zgodnie z Wytycznymi i innymi wymogami projektów, w zakresie sprawozdawczości, dokumentów sprawozdawczych (pisemnie i na nośniku elektronicznym) oraz przedkładania ich Zamawiającemu, a w szczególności: a) sprawozdań na formularzach dostarczonych przez Zamawiającego, zgodnie z zestawieniem zrealizowanych wydatków w ramach Projektu wraz z wymaganymi załącznikami, w terminie wskazanym przez Zamawiającego – po podpisaniu umowy o współfinansowaniu zadania, b) harmonogramów płatności na kolejne okresy sprawozdawcze razem ze sprawozdaniem, o którym mowa w lit. a, c) wszystkich innych dokumentów i informacji związanych z realizacją Projektu, wymaganych przez instytucję współfinansującą zadanie, których Zamawiający zażąda w wyznaczonym przez niego terminie, d) zestawienia końcowego wykonanych prac i zestawienia faktur wystawionych w trakcie realizacji umów z Wykonawcą robót budowlanych; 2) udziału w przygotowaniu projektów raportów z osiągniętych efektów rzeczowych oraz udzielania wszelkich innych wyjaśnień Zamawiającemu w zakresie realizacji zadania inwestycyjnego, o ile zajdzie taka konieczność; 3) gromadzenia na bieżąco dokumentacji z wykonanych robót i z dokonanych rozliczeń; 4) prowadzenia na bieżąco rejestru spraw budowy i rozliczania środków, a w szczególności: a) na koniec każdego miesiąca, wycenionego zestawienia robót w celu stwierdzenia zgodności wykonywania robót zgodnie z Harmonogramem realizacji zamówienia i płatności, b) potwierdzanie wartości robót wykonanych zgodnie z Harmonogramem realizacji zamówienia i płatności, za które Wykonawca robót budowlanych powinien otrzymać zapłatę, c) gromadzenie wszelkich dokumentów z realizacji zadania, a zwłaszcza kopii faktur, protokołów odbioru częściowego robót, dokumentów pochodzenia materiałów i ich certyfikatów, dokumentów dostaw, montażu i gwarancji urządzeń; 5) sprawdzania faktur stwierdzających wysokość kwot, które należne są Wykonawcy robót budowlanych za kolejne etapy robót, zgodnie z umową zawartą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych; 6) dokonywania opisu faktur zgodnie z wymaganiami programu, 7) sprawdzania i zatwierdzania faktur końcowych stwierdzających wysokość kwoty, która jako ostateczna należna jest Wykonawcy robót budowlanych, 8) sporządzenia dokumentów rozliczeń końcowych dla wszystkich wykonanych robót budowlanych, zawierających w szczególności podział na poszczególne składniki majątku, a także wykaz środków trwałych z podziałem ich wielkości charakterystycznych i parametrów technicznych niezbędnych do wprowadzenia ich do ewidencji (dokument PT). 9) uczestniczenia we wszystkich procedurach kontrolnych projektu, w trakcie jego trwania i po jego zakończeniu (tj. do czasu zakończenia gwarancji na roboty budowlane – gwarancja na roboty budowlane stanowi kryterium oceny ofert (stanowi 36 m-cy lub 48 m-cy lub 60 m-cy lub 72 m-ce) . 7. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia: 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks Pracy osób wykonujących czynności administracyjno-biurowe, w tym m.in. czynności rozliczania finansowego inwestycji. 2) Jeżeli czynności wskazane w ust. 7 pkt 1) spełniające przesłanki art. 22 § 1 Kodeksu Pracy Wykonawca będzie Wykonywał samodzielnie (jako właściciel/współwłaściciel) Zamawiający uzna to za spełnienie warunku zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia. 3) Wykonawca w umowie oświadczy, iż osoba lub osoby, wykonujące ww. czynności w trakcie realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 7 pkt 1) są lub będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy 4) Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osoby/osób, o których mowa w ust. 7 pkt 1). 5) Zamawiający informuje, iż w razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności na podstawie umowy o pracę, uprawniony jest do powiadomienia właściwego inspektoratu pracy i zwrócenia się o przeprowadzenie przez niego kontroli. 6) Zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 7 pkt 1 powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji danej czynności. 7) W przypadku zawinionego niedochowania przez Wykonawcę któregokolwiek z obowiązków, o których mowa w ust. 7 pkt 1) Zamawiający będzie uprawniony do rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym bez zachowania okresu wypowiedzenia. 8) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych w ust. 7 pkt 1), zostały uregulowane w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ust. 4 wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy Pzp; 3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te dolności są wymagane; 4) ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia: 1) w przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami w rozumieniu art. 2 ust. 11 ustawy Pzp, są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp; 2) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 3) pełnomocnictwo do dokonywania czynności, o których mowa w pkt 2 powinno mieć postać dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika, podpisanego przez uprawnionych do ich reprezentacji przedstawicieli wszystkich pozostałych Wykonawców. W zakresie formy, pełnomocnictwo musi odpowiadać przepisom Kodeksu Cywilnego (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia). Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty; 4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy; 5) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; 6) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (liderem); 7) w przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę); 8) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają łącznie Formularz ofertowy; 9) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone rodz. V ust. 1 pkt 1.2 ppkt 1 Wykonawcy mogą spełniać łącznie. 4. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców: 1) którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 pkt 1.2.; 2) którzy nie wykażą, że nie zachodzą wobec nich przesłanki określone w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp. 5. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Aktualne na dzień składania ofert: a) wypełnione oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – wg wzoru wskazanego w załączniku nr 3 do SIWZ (składane jest w oryginale) b) wypełnione oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru wskazanego w załączniku nr 2 do SIWZ (składane jest w oryginale) 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt 1 składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia; 3) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach zgodnie z oświadczeniem wskazanym w ust. 1 pkt 1) lit a) niniejszego rozdziału, załącznik nr 3; 4) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 1), dotyczące tych podmiotów; 5) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna) każdy z Wykonawców składa odrębnie niniejsze oświadczenie w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 7. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1) SIWZ lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 9. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów, mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę albo te podmioty albo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 11. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na język polski. 12. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, Zamawiający w celu potwierdzenia tych okoliczności korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 13. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone adnotacją „za zgodność z oryginałem” oraz podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zasobach lub sytuacji którego Wykonawca polega, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną (upoważnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zasobach lub sytuacji którego Wykonawca polega, na podstawie pełnomocnictwa. Podpisy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. 14. Dokumenty stanowiące załączniki wymagane przez niniejszą specyfikację powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę wg warunków i postanowień zawartych w SIWZ. 15. Oświadczenia, lub dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1126) składane są zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16.10.2018r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzieleniu zamówienia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach