Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi pn. Budowa infrastruktury ścieżki edukacyjnej „Polodowcowa rynna jeziora Hańcza” w ramach zadania „Polodowcowa rynna jeziora Hańcza” – ścieżka edukacyjna promująca bioróżnorodność najgłębszego jeziora w Polsce oraz jego okolic”

Suwalski Park Krajobrazowy ogłasza przetarg

  • Adres: 16-404 Jeleniewo, Malesowizna
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 530757543 , fax. 875697636
  • Data zamieszczenia: 2020-06-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Suwalski Park Krajobrazowy
    Malesowizna 24
    16-404 Jeleniewo, woj. podlaskie
    tel. 530757543, fax. 875697636
    REGON: 790123179
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spk.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Park Krajobrazowy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi pn. Budowa infrastruktury ścieżki edukacyjnej „Polodowcowa rynna jeziora Hańcza” w ramach zadania „Polodowcowa rynna jeziora Hańcza” – ścieżka edukacyjna promująca bioróżnorodność najgłębszego jeziora w Polsce oraz jego okolic”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych Pełnieniem funkcji nadzoru inwestorskiego (zwanej dalej Inspektorem Nadzoru) nad robotami budowlanymi pn. Budowa infrastruktury ścieżki edukacyjnej „Polodowcowa rynna jeziora Hańcza” na terenie Suwalskiego Parku Krajobrazowego: 1.„Modernizacja i uzupełnienie ścieżki edukacyjnej „Drzewa i Krzewy w Starej Hańczy w oparciu o posiadany przez Zamawiającego projekt budowlany 2. Budowa dwóch wież widokowych i parkingu, która zostanie zlecona w formule Zaprojektuj i Wybuduj w oparciu o posiadany przez Zamawiającego Program Funkcjonalno użytkowy Inspektor Nadzoru zobowiązany będzie działać w imieniu i na rzecz Zamawiającego. W ramach wykonywanych czynności Inspektor Nadzoru nie ma prawa do podpisywania w imieniu Zamawiającego umów i zaciągania jakichkolwiek zobowiązań finansowych. 3. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi w szczególności: 1) merytoryczne wsparcie Zamawiającego w trakcie rozmów z autorami dokumentacji projektowej i reprezentacja Zamawiającego w trakcie procedury wydania pozwolenia na budowę. 2) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, w tym m.in. poprzez wizyty na budowie (każda wizyta musi być odnotowana w dzienniku budowy): a) z częstotliwością wizyt Inspektora Nadzoru, nie mniejszą niż 1 raz w ciągu tygodnia w okresie gdy prowadzone są roboty budowlane, b) dodatkowo na każde żądanie wykonawcy robót budowlanych lub Zamawiającego zgłoszone z 1 dniowym wyprzedzeniem. 3) kontrolowanie jakości wykonywanych robót oraz zastosowanych materiałów i urządzeń, ich zgodności z warunkami pozwolenia na budowę, przepisami budowlanymi, obowiązującymi normami i zasadami bezpieczeństwa procesu budowy oraz zasadami wiedzy technicznej, jak również ich zgodności z dokumentacją projektową, ofertą przetargową wykonawcy robót budowlanych oraz zawartą z nim umową, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów i wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 4) sprawdzanie posiadania przez wykonawcę robót budowlanych odpowiednich dokumentów (atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących materiałów i urządzeń, 5) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót, 6) czuwanie nad realizacją: a) umów z Wykonawcami robót budowlanych b) umów dotyczących podwykonawstwa, c) obowiązków gwarancyjnych wykonawcy robót budowlanych, 7) nadzór nad realizacją nadzoru autorskiego oraz współpraca z projektantami w rozwiązywaniu problemów interpretacyjnych związanych z poszczególnymi elementami dokumentacji w zakresie: a) uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, i przedkładanie ich do zatwierdzenia Zamawiającemu b) uzupełnienia dokumentacji i wyjaśniania wątpliwości dotyczących realizacji projektu, c) opiniowania rozwiązań technicznych i kosztowych wynikających z rysunków warsztatowych (sporządzanych przez wykonawcę robót) i nadzorów autorskich (sporządzanych przez Projektanta) i przekazywanie opinii do decyzji Zamawiającego. 8) niezwłoczne informowanie Zamawiającego i wydawanie opinii, jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych nieprzewidzianych w umowie o roboty budowlane, a także opiniowanie wniosków wykonawców robót budowlanych o roboty dodatkowe, zamienne i zaniechane, jak również nadzorowanie realizacji wszystkich w/w robót po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego na ich realizację. 9) Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wydania wykonawcy robót budowlanych polecenia realizacji jakichkolwiek robót wykraczających poza zakres umowy Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych 10) bieżące analizowanie zagrożeń dla prawidłowej realizacji robót budowlanych wynikłych w trakcie wykonywania robót, analiza ryzyk w zakresach: terminowym, technicznym i finansowym oraz ich eliminacja, 11) prowadzenie dokumentacji fotograficznej Inwestycji, w tym robót zanikających, stanu posesji przed i po realizacji Inwestycji, kolejnych etapów budowy, 12) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych, 13) wstrzymanie robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę 14) nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy przez wszystkich uczestników procesu realizacji Inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez Prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji Inwestycji. 15) prowadzenie narad roboczych na terenie budowy i/lub w siedzibie Zamawiającego z udziałem Zamawiającego, stosownie do potrzeb wynikających z realizacji Inwestycji, ale nie rzadziej niż raz w miesiącu wraz ze sporządzaniem protokołów z narad – o naradach organizowanych przez Inspektora Nadzoru jest on zobowiązany informować Zamawiającego co najmniej 3 dni wcześniej (Wykonawca zobowiązany jest brać udział we wszystkich naradach organizowanych przez Zamawiającego oraz sporządzać z nich protokoły – będą się one odbywać w siedzibie Zamawiającego, chyba że Zamawiający wyrazi zgodę na taką naradę w innym miejscu). 16) archiwizacja protokołów z narad roboczych, korespondencji i dokumentacji, a następnie przekazanie ich Zamawiającemu w stanie kompletnym po zakończeniu Inwestycji lub rozwiązaniu niniejszej umowy. 17) organizacja, przygotowanie materiałów i prowadzenie, na wniosek kierownika budowy, odbiorów: robót zanikających, odbiorów częściowych, odbiorów końcowych (Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego i wykonawcę robót budowlanych a także innych uczestników procesu inwestycyjnego o planowanych odbiorach, co najmniej w następujących terminach: a) 3 dni – w odniesieniu do odbiorów częściowych i ponaprawczych, b) 24 godziny – w odniesieniu do odbiorów robót zanikających, c) 7 dni – w odniesieniu do odbiorów końcowych). 18) przygotowanie materiałów do odbioru końcowego Inwestycji, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego o terminie odbioru końcowego w tym: a) stwierdzenia gotowości do odbioru b) zorganizowania odbioru i przekazania zadania lub poszczególnych jego etapów, c) przekazania inwestorowi protokołów odbioru oraz projektowej dokumentacji powykonawczej, 19) potwierdzanie ilości i jakości faktycznie wykonanych robót oraz faktu usunięcia wad, stanowiących podstawę rozliczeń Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych, weryfikacja kosztorysów robót dodatkowych i zamiennych, 20) wyegzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych sporządzenia karty gwarancyjnej i instrukcji użytkowania i eksploatacji obiektu, oraz dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zakończenia robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na użytkowanie o ile taki obowiązek zostanie nałożony na Zamawiającego w decyzji Pozwolenie na Budowę. 21) sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu harmonogramu przeglądów wynikających z uzyskanej od wykonawcy roboty budowlanej karty gwarancyjnej i instrukcji użytkowania i eksploatacji wykonanego obiektu budowlanego w terminie do 30 dni od dnia odbioru końcowego wszystkich robót budowlanych, dostaw i usług realizowanych w trakcie Inwestycji, 22) przeprowadzanie, w zaoferowanej cenie, w okresie gwarancji i rękojmi udzielonych Zamawiającemu przez wykonawcę robót budowlanych, przeglądów i badań okresowych obiektu budowlanego, wymaganych przepisami prawa, w szczególności Prawa budowlanego, a także warunkami gwarancji i instrukcji użytkowania i eksploatacji obiektu, 23) dokonywania ostatecznego odbioru po upływie terminu gwarancji ustalonego w umowach z wykonawcami robót budowlanych, 24) dostarczania Zamawiającemu w czasie trwania umowy: a) miesięcznych sprawozdań z postępu robót budowlanych, problemów występujących na budowie, podjętych działań w celu ich rozwiązania, zmian w dokumentacji projektowej, itp. - w terminie do 5 tego dnia następnego miesiąca, b) niezwłocznych informacji o sytuacjach mogących spowodować ewentualne znaczne straty materialne, tj. przewyższające 3% wartości Inwestycji, 25) współpraca z Zamawiającym w uzyskaniu wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień oraz stanowisk organów administracji niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie i przekazania obiektu budowlanego do eksploatacji, 26) współpraca z Zamawiającym w związku z przeprowadzanymi kontrolami i audytami Inwestycji poprzez przygotowanie projektów odpowiedzi, wystąpień, oraz doradztwo w zakresie wykonywanych obowiązków przez Inspektora Nadzoru związanych z całym zakresem przedmiotu Umowy o zamówienie, w tym przechowywanie przez okres co najmniej 5 lat kompletnej dokumentacji wytworzonej w trakcie trwania nadzorowanej inwestycji. 4. Inspektor Nadzoru przez cały okres trwania nadzorowanej inwestycji zobowiązany jest do utrzymania przynależności do właściwej terytorialnie Izby Samorządu Zawodowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71540000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, przedstawiając odpowiedni dokument – Zamawiający zaleca, by zawierał on: 1) określenie podmiotu udostępniającego zasoby (nazwa, firma, adres), 2) określenie podmiotu, któremu zasoby zostają udostępnione (nazwa, firma, adres), 3) określenie zasobów, które podlegają udostępnieniu w zależności od wykazywanego warunku udziału w postępowaniu, 4) określenie sposobu korzystania z zasobów - np. doradztwo, udostępnienie osób, maszyn, podwykonawstwo w danym zakresie, umowa pożyczki środków pieniężnych, 5) określenie czasu, w jakim Wykonawca będzie mógł dysponować obcymi zasobami (np. na czas niezbędny do realizacji zamówienia będącego przedmiotem postępowania), 6) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2019 r., poz. 369 , z późn. zm.)oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z formularzem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. Załącznik należy sporządzić w postaci elektronicznej i podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym, dokument nie musi być szyfrowany. Zamawiający dopuszcza złożenie dokumentu w formie pisemnej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach