Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Wykonanie systemu klimatyzacji obiektu położonego w Gdańsku, przy ul. Augustyńskiego 1 (dz. Nr 214/6)” w branży sanitarnej, elektrycznej i ogólnobudowlanej

Województwo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, Okopowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 583 261 555, , fax. (58)3268557
  • Data zamieszczenia: 2019-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Pomorskie
    Okopowa 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 583 261 555, , fax. (58)3268557
    REGON: 19167483600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pomorskie.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Wykonanie systemu klimatyzacji obiektu położonego w Gdańsku, przy ul. Augustyńskiego 1 (dz. Nr 214/6)” w branży sanitarnej, elektrycznej i ogólnobudowlanej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego oraz świadczenie usługi polegającej na pełnieniu kompleksowego, wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi i instalacyjnymi przy realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Wykonanie systemu klimatyzacji obiektu położonego w Gdańsku, przy ul. Augustyńskiego 1 (dz. Nr 214/6)” w branży sanitarnej, elektrycznej i ogólnobudowlanej. Zamawiający powierzy Wykonawcy nadzór inwestorski nad realizacją w/w zadania inwestycyjnego w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy robót budowlanych oraz instalacyjnych spełnienia wymagań zawartych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w szczególności w zakresie jakości wykonywanych robót i stosowanych materiałów, rozliczania zrealizowanych robót, wykonania robót według uprzednio zatwierdzonego z Zamawiającym harmonogramu rzeczowo-finansowego, zgodności realizacji budowy z dokumentacją projektową, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, w terminie ustalonym w umowie zawartej pomiędzy Wykonawcą robót budowlanych, a Zamawiającym. Nadzór inwestorski nad realizacją w/w zadania inwestycyjnego obejmuje swym zakresem sprawowanie nadzoru nad zadaniem wraz z zespołem właściwych inspektorów nadzoru poszczególnych branż, w tym branży sanitarnej, elektrycznej i ogólnobudowlanej, a w szczególności: a) monitorowaniu procesu inwestycyjnego, tj. prac projektowych i prac budowlanych przedstawionych w wytycznych zawartych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiającego, b) dokonywaniu odbiorów częściowych i końcowych w/w inwestycji. 2. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego będzie należeć między innymi: 1) pełen zakres czynności określonych w art. 25, art. 26 oraz art. 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186), 2) sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi wszystkich branż w zakresie obowiązków ujętych w przepisach Prawa Budowlanego w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego. Szczegółowy zakres obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego określa projekt umowy, stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ. Minimalna częstotliwość prac na budowie – Zamawiający wymaga aby co najmniej jeden raz w tygodniu Inspektor nadzoru branży sanitarnej (wiodącej) prowadził naradę budowlaną dotyczącą prac związanych z inwestycją i monitorowaniem harmonogramu postępu prac. Prowadzenie narad – organizowanie i prowadzenie Rady Budowy nie rzadziej niż raz w tygodniu z udziałem inspektorów branżowych, których obecność jest konieczna z uwagi na zakres wykonywanych robót budowlanych i instalacyjnych, jak również sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami i niezwłoczne przekazywanie ich do wiadomości Zamawiającemu. Organizowanie Roboczych narad w zależności od bieżących potrzeb oraz sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami. Uczestnictwo po zakończeniu inwestycji – do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego będzie należeć udział w czynnościach odbioru częściowego, końcowego, gwarancyjnego i pogwarancyjnego. Współpraca – Zamawiający wymaga od Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego współpracy z wszelkimi organami administracji, w tym między innymi budowlanej, nadzoru budowlanego, konserwatora zabytków, itp. 3. Ogólny opis robót budowlanych objętych przedmiotowym nadzorem inwestycyjnym w ramach realizowanego zadania inwestycyjnego: Przedmiotem inwestycji jest dostawa i montaż, a także uruchomienie i sprawdzenie prawidłowości działania systemu klimatyzacji w budynku przy ul. Augustyńskiego 1, zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do SIWZ dotyczącego realizowanego zadania inwestycyjnego: - Roboty sanitarne – montaż niezależnych układów klimatyzacji, montaż jednostek wewnętrznych przeprowadzenia instalacji rurowej, montaż urządzeń oraz podłączenie układu chłodniczego, instalacja chłodnicza, instalacja wody lodowej, instalacja skroplin, wytyczne p. ppoż.; - Roboty elektryczno-telekomunikacyjne – bilans mocy, montaż rozdzielnic elektrycznych na potrzeby zasilania urządzeń klimatyzacji, wykonanie zasilania do rozdzielnic, wykonanie zasilania jednostek zewnętrznych i jednostek wewnętrznych klimatyzacji, wykonanie tras, kablowych, koryt kablowych, dostosowanie istniejącej instalacji, odgromowej, doposażenie tablic obiektowych, połączenia wyrównawcze,, ochrona przeciwpożarowa – doposażenie istniejącego Systemu Sygnalizacji Pożaru, ochrona od porażeń prądem elektrycznym, ochrona przed przepięciami; - Roboty konstrukcyjno-budowlane – instalacje będą prowadzone w przestrzeni sufitów podwieszonych oraz w bruzdach ścian. Należy odtworzyć zniszczone w wyniku prac okładziny ścienne i sufitowe. Należy zabezpieczyć obszar robót przed zniszczeniem i zabrudzenie,. Wewnątrz budynku roboty ograniczają się do wykonania przewiertów w elementach konstrukcyjnych pod instalację chłodniczą, skroplin oraz elektryczną a także na montażu wewnętrznych jednostek klimatyzacyjnych; Pozostałe uregulowania dotyczące realizowanego zadania inwestycyjnego objętego nadzorem inwestycyjnym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia zostały wskazane w załączniku nr 1 do SIWZ, tj. w „Wielobranżowym projekt budowlany systemu klimatyzacji (instalacji schładzania i ogrzewania), obiektu położonego w Gdańsku, przy ul. Augustyńskiego 1”. 4. Na etapie realizacji zadania Wykonawca zapewni minimalny skład personelu tj. min: a) jedną osobę z branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, która będzie pełnić funkcję Inspektora nadzoru branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń uprawniających do nadzorowania i kontrolowania budowy i robót budowlanych związanych z obiektem budowlanym, takim jak: sieci i instalacje cieplne, wentylacyjne, klimatyzacyjne, gazowe, wodociągowe i kanalizacyjne; b) jedną osobę z branży konstrukcyjno-budowlanej, która będzie pełnić funkcję Inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń uprawniających do nadzorowania i kontrolowania budowy i robót oraz kontrolowania wytwarzania konstrukcyjnych elementów budowlanych w zakresie wszelkich budynków, c) jedną osobę z branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która będzie pełnić funkcję Inspektora nadzoru branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń uprawniających do nadzorowania i kontrolowania budowy i robót budowlanych związanymi z obiektem budowlanym, takim jak: sieci, instalacje i urządzenia elektryczne i elektroenergetyczne, d) jedną osobę z branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, która będzie pełnić funkcję Inspektora nadzoru branży telekomunikacyjnej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń uprawniających do nadzorowania i kontrolowania budowy i robót budowlanych związanej z obiektem budowlanym, takimi jak: sieci, instalacje i urządzenia telekomunikacyjne. Wykonawca do realizacji niniejszego zamówienia skieruje osoby pełniące funkcję Inspektorów nadzoru inwestorskiego, które będą wchodziły w skład Zespołu Nadzoru Inwestorskiego i będą uczestnikami procesu budowlanego (w myśl przepisów Prawa budowlanego), a także będą czynnie uczestniczyły przez cały okres realizacji zamówienia oraz będą posiadać wymagane uprawnienia oraz doświadczenie zawodowe określone w rozdziale V. ust. 1.2. pkt 2) niniejszej SIWZ. Osoby te Wykonawca powoła w skład Zespołu Nadzoru Inwestorskiego, w tym jedną z nich do pełnienia funkcji Koordynatora nadzoru inwestorskiego, który bezpośrednio kierował będzie pracą Zespołu Nadzoru Inwestorskiego. UWAGA: Zamawiający dopuszcza, aby jedna osoba pełniła więcej niż jedną funkcję, o ile spełnia wymagania stawiane osobom przewidzianym do pełnienia tych funkcji. 5. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia: 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks Pracy osób wykonujących czynności administracyjno-biurowe. 2) Jeżeli czynności wskazane w ust. 5 pkt 1) spełniające przesłanki art. 22 § 1 Kodeksu Pracy Wykonawca będzie Wykonywał samodzielnie (jako właściciel/współwłaściciel) Zamawiający uzna to za spełnienie warunku zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia. 3) Wykonawca w umowie oświadczy, iż osoba lub osoby, wykonujące ww. czynności w trakcie realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 5 pkt 1) są lub będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy 4) Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osoby/osób, o których mowa w ust. 5 pkt 1). 5) Zamawiający informuje, iż w razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności na podstawie umowy o pracę, uprawniony jest do powiadomienia właściwego inspektoratu pracy i zwrócenia się o przeprowadzenie przez niego kontroli. 6) Zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 5 pkt 1) powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji danej czynności. 7) W przypadku zawinionego niedochowania przez Wykonawcę któregokolwiek z obowiązków, o których mowa w ust. 5 pkt 1) Zamawiający będzie uprawniony do rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym bez zachowania okresu wypowiedzenia. 8) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych w ust. 5 pkt 1), zostały uregulowane w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ust. 4 wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy Pzp; 3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane; 4) ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia: 1) w przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami w rozumieniu art. 2 ust. 11 ustawy Pzp, są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp; 2) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 3) pełnomocnictwo do dokonywania czynności, o których mowa w pkt 2 powinno mieć postać dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika, podpisanego przez uprawnionych do ich reprezentacji przedstawicieli wszystkich pozostałych Wykonawców. W zakresie formy, pełnomocnictwo musi odpowiadać przepisom Kodeksu Cywilnego (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia). Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty; 4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy; 5) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; 6) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (liderem); 7) w przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę); 8) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają łącznie Formularz ofertowy; 9) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w rodz. V ust. 1 pkt 1.2 ppkt 1 Wykonawcy mogą spełniać łącznie. 4. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców: 1) którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 pkt 1.2.; 2) którzy nie wykażą, że nie zachodzą wobec nich przesłanki określone w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp. 5. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Aktualne na dzień składania ofert: a) wypełnione oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – wg wzoru wskazanego w załączniku nr 3 do SIWZ (składane jest w oryginale); b) wypełnione oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru wskazanego w załączniku nr 2 do SIWZ (składane jest w oryginale); 2) Formularz „doświadczenie osób” (stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ) wraz z podaniem Nazwy inwestycji/zadania w ramach, której/go pełniono funkcję Inspektora nadzoru branży sanitarnej, nazwy podmiotów, na rzecz których pełniono funkcję inspektora nadzoru, kubatury budynku objętego nadzorem (wyrażonej w m3) oraz liczby jednostek klimatyzacji instalowanych w budynkach objętych nadzorem – w zakresie niezbędnym do wykazania dodatkowego doświadczenia i uzyskania punktów w kryterium „doświadczenie osób” w przypadku, gdy Wykonawca chce wykazać dodatkowe doświadczenie osoby pełniącej funkcję Inspektora nadzoru branży sanitarnej (tj. osoby określonej w rozdziale V ust. 1 pkt 1.2 ppkt 2) lit a) SIWZ), ponad to wskazane w wykazie osób (załącznik nr 6 do SIWZ). 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 1) składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia; 4) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach zgodnie z oświadczeniem wskazanym w ust. 1 pkt 1) lit a) niniejszego rozdziału, (załącznik nr 3 do SIWZ); 5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach, zgodnie z oświadczeniem, o których mowa w ust. 1 pkt 1), dotyczące tych podmiotów; 6) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna) każdy z Wykonawców składa odrębnie niniejsze oświadczenie w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 7. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1) SIWZ lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 9. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów, mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę albo te podmioty albo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 11. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na język polski. 12. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, Zamawiający w celu potwierdzenia tych okoliczności korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 13. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być w zakresie dokumentów, którego każdego z nich dotyczą opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zdolnościach lub sytuacji którego Wykonawca polega, Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo podwykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną (upoważnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zdolnościach lub sytuacji którego Wykonawca polega/ Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo podwykonawcy, na podstawie pełnomocnictwa. Podpisy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 14. Dokumenty stanowiące załączniki wymagane przez niniejszą specyfikację powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę wg warunków i postanowień zawartych w SIWZ. 15. Oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126) składane są zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16.10.2018 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzieleniu zamówienia (Dz.U. z 2018 r. poz. 1993), składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach