Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. /Budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalnym przy Szkole Podstawowej w Karłowicach wraz z zagospodarowaniem terenu przy ul. Kolejowej 9/

Wójt Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 46-090 Popielów, ul. Opolska 13
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2011-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy
    ul. Opolska 13 13
    46-090 Popielów, woj. opolskie
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.popielow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. /Budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalnym przy Szkole Podstawowej w Karłowicach wraz z zagospodarowaniem terenu przy ul. Kolejowej 9/
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. /Budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalnym przy Szkole Podstawowej w Karłowicach wraz z zagospodarowaniem terenu przy ul. Kolejowej 9/ 2. Inspektor nadzoru zabezpieczy nadzór nad robotami budowlanymi we wszystkich branżach występujących w zadaniu. 3. Do obowiązków inspektora nadzoru należy pełny zakres czynności określonych w art. 25, art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane wraz z kontrolowaniem rozliczeń budowy (tekst jednolity z 2010r. Dz. U. Nr 243 poz 1623 z późn. zm.). 4. Ponadto inspektor nadzoru zobowiązany jest do: 1) wykonywania czynności nadzoru zgodnie z : - Prawem budowlanym (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. nr 243 poz 1623 z późniejszymi zmianami), - Prawem zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 i Nr 161 poz 1078 z późniejszymi zmianami), - Umową, sztuką budowlaną i innymi obowiązującymi przepisami prawa. 2) pobytu na budowie w odstępach czasu zapewniających właściwą i skuteczną kontrolę nadzorowanych robót, jednak nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu, każdy pobyt na budowie w czasie prowadzonych robót ma być potwierdzony wpisem ustaleń do dziennika budowy. Dodatkowo inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do przybycia na budowę na wezwanie zamawiającego w razie zaistniałej potrzeby w terminie 4 godz. od telefonicznego powiadomienia, 3) kontrolowania, przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z umową o wykonawstwo, bezwzględnie obowiązującymi przepisami w tym BHP oraz sztuką budowlaną, 4) udzielania wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących inwestycji, 5) wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, 6) organizacji oraz przewodniczenia naradom technicznym dotyczącym między innymi postępu robót, w których biorą udział przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację robót stron, sporządzanie na bieżąco protokołu z narad i przekazywanie go zamawiającemu oraz pozostałym uczestnikom narad, 7) monitorowania postępu robót przez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania, informowania zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych przez wykonawcę robót. Powiadamiania zamawiającego o wszelkich rozbieżnościach między dokumentacją, a stanem faktycznym na terenie budowy, 8) dopuszczania materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów oraz urządzeń przewidzianych do wbudowania i/lub wykorzystania przy realizacji robót zgodnie z projektem lub równoważnych (po jednoczesnym zaakceptowaniu materiałów równoważnych przez projektantów i zamawiającego), 9) zatwierdzania receptur i technologii proponowanych przez wykonawcę robót, 10) zgłaszania projektantowi zastrzeżeń (na etapie realizacji inwestycji) wykonawcy robót budowlanych lub zamawiającego do projektu budowlanego i dokonywanie z projektantem stosownych uzgodnień lub wyjaśnień przy równoczesnym informowaniu zamawiającego i jego udziale w podejmowanych ustaleniach, 11) wnioskowania o wprowadzenie niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskanie zgody projektanta i zamawiającego na te zmiany z zachowaniem zasady nie wykraczania poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, 12) informowania zamawiającego i uzyskanie jego akceptacji w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu inwestycji, 13) żądania od wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości na koszt wykonawcy robót, 14) określenia zakresu wykonania kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów oraz niezbędnych ekspertyz i pomiarów w razie konieczności przez niezależnego inspektora, 15) zatwierdzania w uzgodnieniu z zamawiającym rysunków wykonawczych sporządzanych przez wykonawcę robót, 16) weryfikowania w uzgodnieniu z zamawiającym rysunków powykonawczych sporządzanych przez wykonawcę robót, 17) sprawdzania wykonanych robót i powiadomienia wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, 18) poświadczania usunięcia przez wykonawcę robót stwierdzonych wad, 19) wydawania poleceń przyspieszania i opóźniania tempa robót, 20) przygotowania do odbiorów częściowych i odbioru końcowego robót, sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót w oparciu o harmonogram, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót dokumentów, wymaganych do odbioru, w tym operatu kolaudacyjnego oraz uczestnictwo w odbiorach robót, uczestnictwo w kontrolach robót przeprowadzanych przez organy nadzoru budowlanego, 21) poświadczenia terminu zakończenia robót, 22) dostarczenia zamawiającemu zweryfikowanego operatu kolaudacyjnego, 23) rozliczania umowy o roboty budowlane, także w przypadku jej rozwiązania, 24) wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów wymaganych przez zamawiającego, 25) udziału w rozwiązywaniu skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją kontraktu, 26) udzielania w terminie do 3 dni odpowiedzi na pisemne pytania wykonawcy robót, 27) wyrażania zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy, 28) zaopiniowanie propozycji wykonawcy robót co do zmiany kierownika budowy na inną osobę niż wskazana w ofercie wykonawcy, 29) ochrony interesów zamawiającego w przypadku roszczeń wykonawcy robót, 30) wspierania zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, 32) określenia zakresu usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie, 31) wnioskowania do zamawiającego o przywołanie nadzoru autorskiego, 32) uczestniczenia w naradach technicznych organizowanych przez inwestora w trakcie realizacji inwestycji. 33) zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt transportu dla celu realizacji czynności wynikających z umowy. 34) uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze ostatecznym pogwarancyjnym oraz nadzorowanie usuwania stwierdzonych protokolarnie wad i usterek. 5. Inspektor nadzoru inwestorskiego nie jest uprawniony do podejmowania samodzielnie decyzji niosących skutki finansowe dla zamawiającego. Przedmiot zamówienia na pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla /Budowa sali gimnastycznej z zapleczem socjalnym przy Szkole Podstawowej w Karłowicach wraz z zagospodarowaniem terenu przy ul. Kolejowej 9/ obejmuje wszystkie czynności związane z realizacją inwestycji od wprowadzenia na plac budowy wykonawcy inwestycji po uczestnictwo we wszelkich niezbędnych czynnościach aż do wygaśnięcia terminów rękojmi i gwarancji wynoszących 60 miesięcy od końcowego odbioru robót budowlanych. 6. Obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe. 7. Rozliczenie pomiędzy stronami za wykonane roboty będzie następować sukcesywnie po złożeniu w siedzibie zamawiającego faktur wystawionych przez inspektora nadzoru inwestorskiego na podstawie protokołów częściowych odbioru czynności nadzoru inwestorskiego w wysokości proporcjonalnej do wartości zrealizowanych robót. Maksymalna wysokość wszystkich wystawionych faktur częściowych nie może przekroczyć 80% wartości wynagrodzenia ryczałtowego. Pozostała część kwoty zostanie wypłacona po ostatecznym, protokolarnym odbiorze robót i rozliczeniu robót na podstawie protokołu końcowego odbioru czynności nadzoru inwestorskiego. 8. W przypadku zatrudnienia podwykonawców obowiązek zapłaty tym podwykonawcom spoczywa na inspektorze nadzoru inwestorskiego. Ostateczna zapłata wynagrodzenia dla inspektora nadzoru inwestorskiego głównego zostanie uregulowana dopiero wtedy, gdy wywiąże się on ze wszystkich swoich zobowiązań finansowych względem podwykonawców. Faktura inspektora nadzoru inwestorskiego obejmująca prace, których wykonanie zostało powierzone podwykonawcom zostanie uregulowana przez zamawiającego po dostarczeniu przez inspektora nadzoru inwestorskiego oświadczenia podwykonawcy o otrzymaniu wszystkich należności z tytułu wykonywanych robót. 9. Nie dostarczenie w/w oświadczenia uprawnia zamawiającego do wstrzymania płatności inspektorowi nadzoru inwestorskiego do czasu otrzymania przedmiotowego oświadczenia. 10. Zamawiający nie przewiduje możliwości ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z realizacją zamówienia z powodu nieprecyzyjnej wyceny zamówienia przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. 11. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego nie wolno wykorzystywać we własnym interesie rzeczy i praw zamawiającego. 12. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego nie wolno wydawać wykonawcy poleceń wykonywania jakichkolwiek robót dodatkowych nie objętych umową o roboty budowlane, bez pisemnej zgody zamawiającego inspektor nadzoru inwestorskiego nie jest upoważniony do wprowadzania zmian w zakresie realizacji nadzorowanej inwestycji. 13. Zamawiający zobowiązuje się współdziałać z inspektorem nadzoru inwestorskiego celem umożliwienia mu należytego wywiązania się z powierzonych czynności, a w szczególności udzielać mu informacji i wyjaśnień oraz udostępniać potrzebne dokumenty. 14. W dniu podpisania umowy zamawiający przekaże inspektorowi nadzoru inwestorskiego dokumentację projektową na podstawie protokołu przekazania potwierdzonego przez obie strony. 15. Z uwagi na ustanowienie inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, wykonawca w porozumieniu z zamawiającym wyznacza koordynatora ich czynności na budowie. 16. Inspektor nadzoru inwestorskiego ponosi odpowiedzialność wobec zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej. 17. Inspektor nadzoru inwestorskiego ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, jeżeli nie zostały one wcześniej zaakceptowane przez zamawiającego. Przepisy prawa Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia usług wszelkie aktualne przepisy dotyczące ochrony środowiska, ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa i higieny pracy, prawa o ruchu drogowym, o drogach publicznych, prawa budowlanego, i inne związane w zakresie wykonywanych prac.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.popielow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach